Το επιβλητικό Honda CR-V e:HEV AWD

By  |  0 Comments

Η ανανεωμένη γκάμα του CR-V, που περιλαμβάνει την προηγμένη υβριδική τεχνολογία της Honda στον στάνταρ εξοπλισμό για πρώτη φορά, φέρει πλέον το διακριτικό e:HEV.Το ανανεωμένο CR-V είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε 7 εκδόσεις με τιμές που ξεκινούν από 37.700. Και από τα 44.800 ευρώ για την τετρακίνηση έκδοση της δοκιμής μας.

Ένα μοντέλο που μας δείχνει ξεκάθαρα πόσο μεθοδικά και μελετημένα εργάζονται εκεί στην Ιαπωνία. Με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και κυρίως στον άνθρωπο, οδηγό και επιβάτες που θα κινηθούν μέσα σε τούτο το ποιοτικό και συνάμα ευρύχωρο αυτοκίνητο. Ξεχωρίζει αμέσως για το επιβλητικό του πάτημα, γεμίζοντας τον οδηγό με περίσσια ασφάλεια και τους επιβάτες με άνεση. Το πολύ στιβαρό πλαίσιο, οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις που αντιδρούν εξαιρετικά εντός και εκτός δρόμου, η ψηλή θέση οδήγησης και η άνεση είναι μερικά από τα πολλά καλά στοιχεία του CR-V. Προσθέστε ακόμα το χαμηλό θόρυβο, την μοναδική ποιότητα κύλισης και το Active Noise Cancellation που μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων συν τα αναπαυτικά καθίσματα και έχετε στη διάθεσή σας ένα πάρα πολύ ξεκούραστο αυτοκίνητο, ιδανικό για ταξίδια. Το οποίο όμως δεν θα σε κουράσει στην πόλη, κρύβοντας έντεχνα τα πολλά κιλά (1.750), μα και τον όγκο (μήκος 4,6 μ.)

Το CR-V αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη δέσμευση της Honda να εξηλεκτρίσει το 100% των mainstream Ευρωπαϊκών μοντέλων της μέχρι το 2022. Εκτός από την προσθήκη του διακριτικού e:HEV στην ονομασία τους, τα CR-V φέρουν επίσης το νέο λογότυπο Honda με μπλε περίγραμμα, ως ένδειξη των μοντέλων χαμηλών ρύπων.

Το CR-V e:HEV υιοθετεί την πολύ αποδοτική, προηγμένη υβριδική τεχνολογία της Honda. Η τεχνολογία Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, καινοτόμο κιβώτιο και τρία ευφυή προγράμματα οδήγησης (driving modes), προσφέροντας κορυφαία επίπεδα αθόρυβης και αποδοτικής λειτουργίας. Διατίθεται σε προσθιοκίνητες (FWD) και τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις.

Το CR-V διατηρεί το σοφιστικέ στυλ του, με φαρδιά, μυώδη τόξα θόλων τροχών, έντονες καμπύλες στο καπό και στα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda με ένα χαρακτηριστικό γραφικό στους προβολείς.

Το ανανεωμένο μοντέλο διατηρεί τα σκήπτρα της κατηγορίας του στην αξιοποίηση εσωτερικού χώρου, προσφέροντας ευρυχωρία σε όλους τους επιβάτες και ένα φαρδύ, βαθύ χώρο αποσκευών με μεγάλη επιφάνεια φόρτωσης. Μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης σε ορισμένες εκδόσεις. 

Το νέο CR-V υιοθετεί πολλά έξυπνα χαρακτηριστικά που το καθιστούν πιο πρακτικό για καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα τριών διατάξεων, και βύθιση – ‘με μία κίνηση’ – των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.

Η σχεδίαση ενσωματώνει την αποκλειστική δομή αμαξώματος ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) νέας γενιάς της Honda, που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας σύγκρουσης. Επιπλέον, στάνταρ προσφέρεται σε όλη τη γκάμα το Honda Sensing™, που θεωρείται από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογιών υποβοήθησης στην κατηγορία, συνδυάζοντας πληροφορίες ραντάρ και κάμερας για την υποστήριξη του οδηγού.

Σχεδίαση

Μπροστά, κυριαρχεί το νέο, τολμηρό ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda, που περιλαμβάνει το στιβαρό γραφικό του φτερού και το χαρακτηριστικό σχήμα των προβολέων, με φώτα LED στάνταρ. Ένας, ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας δένει αρμονικά με τις καθαρές επιφάνειες του αμαξώματος και πλαισιώνεται από αεραγωγούς.

Τα πίσω πλαϊνά πάνελ διαθέτουν πιο έντονες καμπύλες συγκριτικά με την τρίτη γενιά CR-V, ενώ φαρδύτερα είναι και τα τόξα των θόλων όλων των τροχών. Στη δυναμική εμφάνιση συνεισφέρει μία στιβαρή, διακοσμητική γραμμή του αμαξώματος που αναδεικνύεται με μία στιλπνή μεταλλική λωρίδα, η οποία συνδέει τους εμπρός τροχούς και πίσω τροχούς.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν από τα οκτώ εξωτερικά χρώματα: απλό Rallye Red, μεταλλικά Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue & Premium Crystal Red, και περλέ Platinum White, Crystal Black & Premium Agate Brown.

Το CR-V e:HEV εφοδιάζεται με ένα αποδοτικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 145 PS στις 6.200 rpm, και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 184 PS με ροπή 315 Nm. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα – βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V e:HEV από 0 στα 100 km/h σε 8,6 δεύτερα σε FWD εκδοχή, και σε 8,9 δευτερόλεπτα σε έκδοση AWD, με τελική ταχύτητα 180 km/h.

Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα πετυχαίνει εκπομπές CO2 από 151g/km και κατανάλωση καυσίμου 6,6l/100km στα προσθιοκίνητα μοντέλα, και εκπομπές CO2 από 161g/km και κατανάλωση καυσίμου 7.1l/100km στις AWD εκδόσεις. Σε αστικές διαδρομές η πραγματική κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται στα 6,2 l./100 km, αλλά όταν χρειάζεται περισσότερη δύναμη, τότε ανεβαίνει στα 8,0 l/100 km. Σε κάθε περίπτωση είναι σε χαμηλά επίπεδα για ένα αυτοκίνητο τούτης τη κατηγορίας!

Ευφυή προγράμματα οδήγησης

Η μοναδική τεχνολογία i-MMD της Honda ονομάζεται έτσι επειδή επιλέγει έξυπνα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive – η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive – ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ / γεννήτρια, που με τη σειρά του τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, και Engine Drive –  ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.

Στις περισσότερες αστικές συνθήκες οδήγησης, το CR-V e:HEV θα επιλέγει αυτόματα μεταξύ Hybrid Drive και EV Drive για βέλτιστη απόδοση. Στο Hybrid Drive, το πλεόνασμα ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να ανατροφοδοτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτριας. Το EV Drive προσφέρει αμιγή ηλεκτροκίνηση και αυτονομία μηδενικών ρύπων περίπου 2 km ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας. Το Engine Drive mode είναι το πιο αποδοτικό πρόγραμμα για οδήγηση με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και συμπληρώνεται με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ on-demand, για ενίσχυση της ροπής του κινητήρα υπό ορισμένες συνθήκες

Το σύστημα i-MMD αποφασίζει τις αλλαγές μεταξύ των προγραμμάτων ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση χωρίς να ενοχλείται ο οδηγός ή να χρειάζεται κάποια ενέργεια από την πλευρά του.

 Ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω το χώρο αποσκευών.

Πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης

Αντί συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη

μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda είναι πιο συμπαγές από ένα πλανητικό eCVT που κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αλλά και πιο αθόρυβο.

Οι μηχανικοί του προγράμματος CR-V e:HEV προσπάθησαν να εξασφαλίσουν ότι η αλλαγή από τη μία πηγή ισχύος στην άλλη – συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας stop-start – είναι σχεδόν ανεπαίσθητη στον οδηγό και τους επιβάτες. Η ομαλή μεταφορά ροπής σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κραδασμοί από τη μετάδοση, ούτε ανεπιθύμητο feedback μέσω των πεντάλ ή του τιμονιού, που σημαίνει ότι γίνεται εξαιρετική διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH (θόρυβοι, κραδασμοί, τριγμοί).

Σύστημα Προσαρμογής Επιβράδυνσης (Deceleration Paddle Selector)

Το CR-V e:HEV διαθέτει σύστημα Deceleration Paddle Selector, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τους μοχλούς (paddles) πίσω από το τιμόνι για να προσαρμόζει το ρυθμό αναγεννητικής πέδησης, όταν σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

 Ένα σύμβολο σχήματος V (σιρίτι) στην οθόνη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών υποδηλώνει το ρυθμό επιβράδυνσης. Ο αριθμός των σιριτιών αυξάνεται ανάλογα με το ρυθμό επιβράδυνσης, φτάνοντας μέχρι τέσσερα, το μέγιστο.

Τραβώντας το μοχλό στην αριστερή πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘πλην’), ο οδηγός μπορεί να αυξήσει το ρυθμό επιβράδυνσης – και το ρυθμό με τον οποίο συγκεντρώνεται ενέργεια για τον κινητήρα. Τραβώντας το μοχλό στη δεξιά πλευρά του τιμονιού  (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘συν’), ο οδηγός μπορεί να μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο πιο ομαλά.

Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης είναι προσωρινή, και ακυρώνεται αυτόματα στην οδήγηση με σταθερή ταχύτητα ή κατά την επιτάχυνση. Στο Sport mode, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης παραμένει, μέχρις ότου ακυρωθεί από τον οδηγό.

Κορυφαίο πλαίσιο για απολαυστική δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική οδηγική άνεση

Το CR-V e:HEV βασίζεται στο πιο εξελιγμένο πλαίσιο της Honda που προφέρει εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία και μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με υψηλό επίπεδο άνεσης.

Η ελαφριά και άκαμπτη δομή ωφελείται από το χαμηλό κέντρο βάρους, με προηγμένα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησης, τεχνολογίες ελέγχου, και σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Η τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χαρίζει στο CR-V e:HEV γνήσιες ικανότητες παντός εδάφους. 

Το αμάξωμα αποτελείται από ελαφρά, υψηλής αντοχής υλικά, που διαμορφώνουν μία εξαιρετικά άκαμπτη και χαμηλής αδράνειας πλατφόρμα. Στα πρώτα στάδια εξέλιξης της τρέχουσας πλατφόρμας του CR-V, η Honda ενσωμάτωσε στη σχεδίαση ατσάλι υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένο εν θερμώ, αυξάνοντας την αντοχή και μειώνοντας το συνολικό βάρος του αμαξώματος.

Προηγμένη τεχνολογία αυτοφερόμενου αμαξώματος
Ανώτερα υλικά και προηγμένες διαδικασίες κατασκευής υποστηρίζουν τη νέα σχεδίαση του CR-V, συμβάλλοντας τη δημιουργία ενός ελαφρύτερου, πιο άκαμπτου πλαισίου. Η ακαμψία του αυτοφερόμενου αμαξώματος συμβάλλει σημαντικά στα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά NVH (θορύβων, κραδασμών, τριγμών).

Στη διαδικασία συναρμολόγησης του αμαξώματος χρησιμοποιείται μία πρωτοποριακή και αποδοτική τεχνική. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι, αντίθετα με τη συμβατική μέθοδο, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.

Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές ανά 40 και 50 χιλιοστά.

Αυτές οι καινοτομίες στους τομείς σχεδίασης, μηχανολογίας και παραγωγής επιτρέπουν καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης για ανώτερα επίπεδα οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς, και βοηθούν στη συμμόρφωση με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και αθόρυβης λειτουργίας.

Εξαιρετικά αθόρυβο εσωτερικό

Η νέα πλατφόρμα συνεισφέρει σημαντικά στην απουσία θορύβων στην καμπίνα, ολοκληρώνοντας την υβριδική τεχνολογία του CR-V. Η άριστη διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH οφείλεται στην ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων και κραδασμών και της μεταφοράς τους μέσω της δομής του αμαξώματος, αλλά και στη μελετημένη χρήση ήχο-απορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών. Στόχος εξέλιξης για το CR-V e:HEV ήταν μία οδηγική εμπειρία όσο το δυνατόν πιο αθόρυβη και ποιοτική.

Το Active Noise Cancellation (ANC) μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα και παράλληλα ελαχιστοποιεί τη διείσδυση του θορύβου του κινητήρα. Το ANC, που προσφέρεται στάνταρ με όλες τις εκδόσεις, χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν θορύβους από τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργεί συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή τους. Το σύστημα λειτουργεί όποτε το όχημα κινείται, ανεξάρτητα εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι.

Ο θόρυβος από το κινητήρα μειώνεται περαιτέρω με ειδικές εμπρός, πλαϊνές και πίσω τσιμούχες στο καπό, ένα μονωτικό πάνελ καπό, μία ποδιά κινητήρα και ειδικό μονωτικό υλικό στο ταμπλό. Στην καμπίνα, μία ειδική, μονοκόμματη μοκέτα βελτιώνει τη μόνωση από εξωτερικούς θορύβους.

 Στρατηγικά τοποθετημένα υλικά στεγανοποίησης αμαξώματος και ακουστικά διαχωριστικά μέσα στις κολόνες A, B και C, και το παρμπρίζ που δεν εξέχει, συμβάλλουν στο αθόρυβο χαρακτήρα της καμπίνας. Τα διαχωριστικά στις κολόνες μειώνουν τη μεταφορά θορύβου από το πάτωμα στην καμπίνα, ενώ οι τριπλές χυτές τσιμούχες 360 μοιρών στις πόρτες μειώνουν το θόρυβο του αέρα και βελτιώνουν την ηχομόνωση. Κάθε πλαϊνό παράθυρο έχει επίσης τσιμούχες στις εμπρός και πίσω γωνίες που σφραγίζουν τους αρμούς μεταξύ αμαξώματος και κρυστάλλου και περιορίζουν τη διείσδυση του θορύβου.

Τα πάνελ αμαξώματος του CR-V είναι διαμορφωμένα για μείωση του ‘βουητού’. Ακουστικές ποδιές και μονώσεις στους εμπρός και πίσω θόλους των τροχών, καθώς και στο πάτωμα της καμπίνας και του χώρου αποσκευών, μειώνουν περαιτέρω τους θορύβους και κραδασμούς

Απολαυστική δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική άνεση

Η προηγμένη τεχνολογία ανάρτησης και η ακαμψία του αμαξώματος υπόσχονται μία απολαυστική και προηγμένη οδηγική εμπειρία με το CR-V e:HEV. Η οδηγική άνεση είναι εξαιρετική, χάρη σε ένα έξυπνο μηχανικό σετάρισμα και στην ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών που βελτιώνουν την ποιότητα κύλισης.

Η πλατφόρμα προσφέρει τη βάση για τη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά του CR-V. Η ομάδα των μηχανικών θέλησε να δημιουργήσει ένα ευέλικτο SUV με γραμμική απόκριση, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ‘one motion, one input’ που εστιάζει στην προβλεψιμότητα και αμεσότητα της δυναμικής εμπειρίας.

Μπροστά, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση των κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση, που υιοθετεί και το Honda Civic – είναι ειδικά ρυθμισμένο για το CR-V, και με τις βελτιώσεις που προβλέπονται για τα Ευρωπαϊκά μοντέλα. Το σύστημα δύο πινιόν προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση (feedback), με άμεση απόκριση που βελτιώνει τη γραμμικότητα, την ομαλή λειτουργία και την ακρίβεια.

Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι έχει ελαχιστοποιηθεί χάρη στην αύξηση της διαμέτρου της κολόνας του τιμονιού στα 30 mm – 36% μεγαλύτερη από του προ του 2019 CR-V  – και την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολόνα του τιμονιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη ευελιξία με χαμηλές ταχύτητες.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια για προβλέψιμη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, ανώτερη οδηγική άνεση και πιο γραμμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS. Μία ισχυρή πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ η πλευστή δομή του υποπλαισίου που εδράζεται σε σαϊλεντμπλόκ βελτιώνει τη μόνωση των θορύβων σε σχέση με την τρίτη γενιά CR-V.

Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα ανώτερη απόσβεση και βελτιωμένο έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου.

Το σύστημα φρένων αποτελείται από δίσκους 320 mm μπροστά και 310 mm πίσω, ενώ η προσθήκη ενός ηλεκτρικού σερβόφρενου (EBB) βελτιώνει την αποτελεσματικότητα πέδησης. Το EBB ρυθμίζει την ισχύ πέδησης στην ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και μπορεί να πετύχει  ανώτερη υδραυλική πίεση ταχύτερα και με λιγότερη προσπάθεια στο πεντάλ σε όλες τις συνθήκες φρεναρίσματος συγκριτικά με ένα συμβατικό σύστημα.

Η τεχνολογία i-MMD εφαρμόζει σύστημα αναγεννητικής πέδησης για την ανάκτηση ενέργειας που, διαφορετικά, θα χανόταν κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

Agile Handling Assist (AHA)

Το Agile Handling Assist (AHA) της Honda τοποθετήθηκε στο CR-V για πρώτη φορά το 2018 και εξακολουθεί να προφέρεται με το νέο μοντέλο. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας είναι ειδικά ρυθμισμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά σύμφωνα με την κατάσταση των δρόμων και το στυλ οδήγησης. Προσφέρει έξυπνη, διακριτική παρέμβαση για μεγαλύτερη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης.

Προηγμένες τεχνολογίες αναβαθμίζουν τις AWD επιδόσεις σε πραγματικές συνθήκες και τις off-road ικανότητες του CR-V

Οι παντός εδάφους ικανότητες του CR-V e:HEV είναι εντυπωσιακές χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και την τελευταία τεχνολογία AWD. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 190 mm για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις (AWD) και στα 200 mm για τις AWD αντίστοιχα, κάτι στο οποίο βοήθησαν οι συνδυασμοί τροχών/ελαστικών 18 ιντσών, που υποδηλώνουν το στιβαρό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει βέλτιστη κατανάλωση και λειτουργία. Αυτή κατανέμει τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών, βοηθώντας στην ομαλή και αποδοτική οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες.

Για παράδειγμα, μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς κατά την εκκίνηση.

Το σύστημα τετρακίνησης AWD χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία. Η ελαφριά και αποδοτική σχεδίαση προσφέρει βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων, με αυξημένη ικανότητα και ασφάλεια σε συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, χωρίς να προστίθεται περιττό βάρος στο σύστημα κίνησης. Όταν δεν είναι απαραίτητη η μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς, όπως στις υψηλές ταχύτητες, ο άξονας μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς αποσυνδέεται για μείωση της μηχανικής αντίστασης.

Ανώτερη ποιότητα εσωτερικού και προηγμένη συνδεσιμότητα

Το Honda CR-V e:HEV συνεχίζει να θέτει πρότυπα στην κατηγορία του με την ποιότητα εσωτερικού, το σοφιστικέ στυλ και την ευελιξία του. Καθώς οι πλούσιες διαστάσεις της καμπίνας διατηρούνται, όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια.

Η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και του ταμπλό επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας, με την καμπίνα να αποπνέει μία αίσθηση δύναμης και αντοχής. Η επένδυση εσωτερικού του τελευταίου CR-V έχει αναβαθμιστεί με γνώμονα την πολυτέλεια. Ο ξύλινος διάκοσμος του προηγούμενου μοντέλου έχει αντικατασταθεί από ένα στιλπνό, ασημί φινίρισμα που χρησιμοποιείται στην κονσόλα, τα πάνελ των θυρών και το ταμπλό.

Μεταλλικά στοιχεία κοσμούν επίσης τα πλαίσια του συστήματος infotainment και των αεραγωγών, τη στεφάνη του τιμονιού και στις χειρολαβές θυρών, προσθέτοντας μία σύγχρονη νότα.  Επένδυση καθισμάτων από πολυτελές ύφασμα plush black προσφέρεται στάνταρ, ενώ υψηλής ποιότητας δερμάτινη επένδυση διατίθεται για τις ανώτερες εκδόσεις (SR και EX OR Lifestyle και Executive).

Τα  μοντέλα Sport Line επωφελούνται από μία σειρά μέτρων αισθητικής αναβάθμισης. Σκούρο ξύλο αντικαθιστά την ασημί επένδυση στην κονσόλα, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, ενώ ένα σοφιστικέ piano black φινίρισμα χρησιμοποιείται γύρω από το

σύστημα infotainment και τους αεραγωγούς. Το τιμόνι, ο επιλογέας σχέσεων και οι χειρολαβές θυρών υιοθετούν piano black φινίρισμα, ενώ η μαύρη επένδυση οροφής, η επένδυση στις κολόνες και τα δερμάτινα καθίσματα ολοκληρώνουν την εικόνα του Sport Line.

Η CR-V e:HEV διαθέτει κεντρική οθόνη αφής πέραν της διεπαφής Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών. Η διάταξη των χειριστηρίων, με μία σειρά φυσικών μπουτόν και οργάνων κάτω από την οθόνη, επιτρέπει την εύκολη ρύθμιση των συστημάτων θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού (AC).

Χειριστήρια υβριδικού συστήματος

Ο επιλογέας σχέσεων του νέου του νέου Honda CR-V e:HEV βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, και είναι τόσο συμπαγής που θυμίζει περισσότερο διακόπτη παρά μοχλό. Οι λειτουργίες Drive, Park και Neutral ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός μπουτόν, ενώ η Όπισθεν (Reverse), αντίστοιχα, με τράβηγμα.

Το ‘Sport’ mode, που ενεργοποιείται μέσω του επιλογέα επιταχύνει την απόκριση του υβριδικού συστήματος. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα (AV) μικρής αυτονομίας διατίθεται επίσης με το πάτημα ενός μπουτόν, που παρέχει αυτονομία μηδενικών ρύπων περίπου 2 km ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Πλήρης ενσωμάτωση κινητού τηλεφώνου

Το λογισμικό δεύτερης γενιάς του Honda Connect στο CR-V e:HEV προσφέρει αναβαθμισμένη, διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Ενσωμάτωση με Apple CarPlay σημαίνει ότι το Honda Connect φέρνει τώρα τις λειτουργίες ενός iPhone στην οδηγική εμπειρία, με διεπαφή την ενσωματωμένη οθόνη. Οι οδηγοί μπορούν να λαμβάνουν οδηγίες, να τηλεφωνούν, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να ακούνε μουσική από την οθόνη αφής ή μέσω φωνητικού ελέγχου χρησιμοποιώντας εντολές Siri της Apple.

Το Android Auto έχει σχεδιαστεί σαν ένας απλός και διαισθητικός τρόπος χρήσης των Android smartphones μέσω αφής και φωνής, ελαχιστοποιώντας το ενδεχόμενο διάσπασης της προσοχής του οδηγού. Υποστηρίζει λειτουργίες όπως Google Maps, Google Now, μηνύματα, μουσική και πολυάριθμα ακόμα apps, ανάλογα με την αγορά.

Driver Information Interface (DII)

Μπροστά από τον οδηγό δεσπόζει μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), με πρόσθετες ενδείξεις για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και τη στάθμη καυσίμου στα μοντέλα e:HEV.

Η DII περιλαμβάνει ένα μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο και γραμμική ένδειξη ισχύος με δείκτη κατάστασης φόρτισης. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ‘ζώνη περιεχομένου’ όπως ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει και να επιλέγει ποικίλες πληροφορίες, όπως οδηγίες πλοήγησης, πληροφορίες μουσικών κομματιών, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος AWD, και έξυπνες πληροφορίες σέρβις. Επίσης, περιλαμβάνει ένα γραφικό με την τρέχουσα ενεργειακή ροή, που δείχνει την πηγή ισχύος του οχήματος και εάν φορτίζεται η μπαταρία. Ένα ‘ECO Guide’ προτείνει πιο οικονομικές τεχνικές οδήγησης και οι οδηγοί μπορούν να παρακολουθούν την απόδοσή τους σε βάθος χρόνου με ένα σκορ κύκλου οδήγησης. Οδηγώντας οικονομικά, κερδίζουν πόντους, ενώ η μεγαλύτερη απόδοση επιβραβεύεται με τη μορφή εικονιδίων φύλλων που εμφανίζονται στην οθόνη.

Το σκρολάρισμα και η επιλογή των πληροφοριών που προβάλλονται στην DII γίνεται μέσω χειριστηρίων αφής αντίχειρα στο τιμόνι. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να σκρολάρει ανάμεσα στα προγράμματα DII και να κάνει ρυθμίσεις, να εκτελεί αλφαβητικές αναζητήσεις – επαφών ή μουσικών κομματιών για παράδειγμα – και να επιλέγει τις επιθυμητές πληροφορίες που θα προβάλλονται στην DII.

Το τιμόνι περιλαμβάνει επίσης ενσωματωμένα χειριστήρια τηλεφώνου Bluetooth®3 HandsFreeLink®, καθώς και χειριστήρια για τις ρυθμίσεις του adaptive cruise control και του συστήματος lane keeping assist. Ο συνδυασμός χειριστηρίων αφής αντίχειρα και οθόνης DII στο πεδίο ορατότητας του οδηγού ελαχιστοποιεί τη διάσπαση της προσοχής κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.