Η Mazda γιορτάζει 2 εκατομμύρια πωλήσεις περιστροφικού κινητήρα

By  |  0 Comments
  • Το πρώτο όχημα της Mazda με περιστροφικό κινητήρα, το Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), παρουσιάστηκε το 1967.
  • Η Mazda ήταν για πολλά χρόνια η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παρήγαγε μαζικά οχήματα με περιστροφικό κινητήρα.
  • Έντεκα χρόνια μετά τη διακοπή της παραγωγής του Mazda RX-8, τον Ιούνιο του 2023, η Mazda επανεκκίνησε την παραγωγή οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα με το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Πριν λίγες μέρες, η Mazda Motor Corporation ανακοίνωσε πως ο συνολικός όγκος παραγωγής των οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα της Ιαπωνικής εταιρείας έχει υπερβεί τις δύο εκατομμύρια μονάδες!

Η μοναδική δομή του περιστροφικού κινητήρα χρησιμοποιεί την περιστροφική κίνηση των τριγωνικών ρότορων για την παραγωγή ενέργειας. Μια αναδρομή στον χρόνο μας ταξιδεύει στο πρώτο όχημα που εξοπλίστηκε από τη Mazda με περιστροφικό κινητήρα, το Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), που παρουσιάστηκε το 1967. Από εκεί, η Mazda συνέχισε να βελτιώνει την απόδοση των περιστροφικών κινητήρων της, βελτιώνοντας την ισχύ, την οικονομία καυσίμου και την ανθεκτικότητα, διατηρώντας τη θέση της ως η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που για πολλά χρόνια παρήγαγε μαζικά περιστροφικούς κινητήρες.

Τον Ιούνιο του 2023, η Mazda επανεκκίνησε την παραγωγή οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα για πρώτη φορά μετά από έντεκα χρόνια από τον τερματισμό της παραγωγής του Mazda RX-8, το 2012. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία θα ξεκινήσει την πώληση του δωδέκατου οχήματος με περιστροφικό κινητήρα, του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, τις επόμενες ημέρες, ενώ οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τον χειμώνα του 2023, ανάλογα με την αγορά.

Με αφορμή την επίτευξη των δύο εκατομμυρίων συνολικών μονάδων παραγωγής, ο Takeshi Mukai, Διευθυντής και Ανώτερος Διευθυντικός Σύμβουλος στην Mazda δήλωσε:

«Ο περιστροφικός κινητήρας είναι ένα ιδιαίτερο κομμάτι της ιστορίας της Mazda και αντιπροσωπεύει την φιλοσοφία μας “never-stop challenging spirit.” Ο περιστροφικός κινητήρας έχει αγαπηθεί από καταναλωτές Mazda σε όλο τον κόσμο, και είμαστε ενθουσιασμένοι που επανεκκινούμε την παραγωγή και βλέπουμε την επιστροφή του. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά όλους όσους μας υποστήριξαν σε αυτό το ταξίδι, κυρίως τους πολλούς πελάτες που αγόρασαν οχήματα με περιστροφικό κινητήρα, τους θαυμαστές μας των περιστροφικών κινητήρων και όλους τους επαγγελματίες εταίρους μας που ήταν εμπλεκόμενοι στην ανάπτυξη και την παραγωγή. Στο μέλλον, θα συνεχίσουμε να μεταδίδουμε αυτό το ‘ποτέ μη σταματάς να προκαλείς’ πνεύμα, προσφέροντας ελκυστικά οχήματα που προσφέρουν στους πελάτες μας μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.»

Η Mazda, με βάση την ανθρωποκεντρική της προσέγγιση, επιδιώκει την «χαρά της οδήγησης» και στοχεύει στη δημιουργία εμπειριών εν κινήσει για την καθημερινή ζωή των πελατών της.

Χρονοδιάγραμμα εξέλιξης Περιστροφικού Κινητήρα Mazda

Ιούλιος 1961: Τεχνική συνεργασία με τη NSU και τον Felix Wankel.

Μάιος 1967: Ολοκλήρωση του περιστροφικού κινητήρα ανακοινώνεται και κυκλοφορεί το Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S).

Ιούλιος 1968: Κυκλοφορεί το Mazda Familia Rotary coupe (Mazda R100 coupe).

Οκτώβριος 1969: Κυκλοφορεί το Mazda Luce Rotary coupe (Mazda R130 coupe).

Μάιος 1970: Κυκλοφορεί η σειρά Mazda Capella Rotary (Mazda RX-2).

Σεπτέμβριος 1971: Κυκλοφορεί η Mazda Savanna (Mazda RX-3).

Νοέμβριος 1972: Κυκλοφορεί η 2η γενιά της σειράς Mazda Luce Rotary (Mazda RX-4).

Ιούνιος 1973: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει τις 500.000 μονάδες.

Φεβρουάριος 1974: Κυκλοφορεί η 2η γενιά της σειράς Mazda Capella (Mazda RX-2).

Απρίλιος 1974: Κυκλοφορεί το Mazda Rotary Pickup (REPU) στη Βόρεια Αμερική.

Ιούλιος 1974: Κυκλοφορεί η Mazda Parkway Rotary 26.

Απρίλιος 1975: Κυκλοφορεί η Mazda Roadpacer AP.

Οκτώβριος 1975: Κυκλοφορεί η 2η γενιά της σειράς Mazda Cosmo AP (Mazda RX-5).

Οκτώβριος 1977: Κυκλοφορεί η 3η γενιά της σειράς Mazda Luce (Mazda 929L).

Μάρτιος 1978: Κυκλοφορεί η 1η γενιά της σειράς Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7).

Νοέμβριος 1978: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει το 1 εκατομμύριο.

Νοέμβριος 1981: Κυκλοφορούν η 3η γενιά της σειράς Mazda Cosmo και η 4η γενιά της σειράς Mazda Luce (Mazda 929).

Οκτώβριος 1985: Κυκλοφορεί η 2η γενιά της σειράς Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7).

Απρίλιος 1986: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει το 1,5 εκατομμύριο.

Σεπτέμβριος 1986: Κυκλοφορεί η 5η γενιά της σειράς Mazda Luce (Mazda 929).

Απρίλιος 1990: Κυκλοφορεί η 4η γενιά της σειράς Mazda Cosmo (Eunos Cosmo), εξοπλισμένη με τρικυκλικό περιστροφικό κινητήρα.

Ιούνιος 1991: Το Mazda 787B κερδίζει τον 59ο αγώνα 24 Hours of Le Mans.

Δεκέμβριος 1991: Κυκλοφορεί η 3η γενιά της σειράς Mazda RX-7 (ɛ̃fini RX-7).

Απρίλιος 2002: Κυκλοφορεί το τελευταίο μοντέλο της περιορισμένης έκδοσης Mazda RX-7, Spirit R Series.

Απρίλιος 2003: Κυκλοφορεί το Mazda RX-8.

Νοέμβριος 2011: Κυκλοφορεί το τελευταίο ειδικό μοντέλο του Mazda RX-8, Spirit R.

Ιούνιος 2012: Η παραγωγή του Mazda RX-8 λήγει.

Ιούνιος 2023: Ξεκινά η παραγωγή του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Οκτώβριος 2023: Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει τα 2 εκατομμύρια.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.