Το νέο Volvo EX30 στην Ελλάδα

By  |  0 Comments

Μερικές φορές, η πρώτη εντύπωση μπορεί να είναι παραπλανητική. Ναι, το νέο Volvo EX30 είναι το πιο μικρό SUV της μάρκας. Και, ναι, έρχεται με μία ελκυστική τιμή. Στα 37.572 ευρώ χωρίς την επιδότηση!

Το Volvo EX30, είναι ακρογωνιαίος λίθος για τον στρατηγικό μετασχηματισμό της εταιρείας. Ήδη έως τα μέσα της δεκαετίας, οι μισές από τις πωλήσεις Volvo παγκοσμίως θα προέρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι το 2030, θα διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και μέσα στα επόμενα χρόνια το EX30 θα είναι ένα από τα μοντέλα με τις υψηλότερες πωλήσεις, εντός Volvo.

Με το Volvo EX30, η μάρκα μπαίνει σε μία νέα, ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία . Σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση από τους πελάτες για αμιγώς ηλεκτρικά, μικρά premium SUV. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι που ζουν στην πόλη αναζητούν ένα αυτοκίνητο που θα τους διευκολύνει και θα τους επιτρέπει να μεταφέρονται στην εργασία τους και σε άλλες δραστηριότητες, με τρόπο που αντανακλά την προσωπικότητά τους.

Το EX30 είναι επίσης σχεδιασμένο για να είναι όσο ασφαλές θα περιμένατε από ένα Volvo και για να προσέχει τόσο εσάς όσο και τους άλλους, στα πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα. Για παράδειγμα, διαθέτει ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας όταν πρόκειται να ανοίξετε την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ η δρομέα. Η μοναδική τεχνολογία στην ασφάλεια είναι ένα επιπλέον δείγμα του πώς εφαρμόζουν εκεί στη Volvo τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας στο EX30.

Με μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος 1,55 μέτρα, το EX30 διαθέτει μια συμπαγή και ευέλικτη σιλουέτα. Εντυπωσιακός είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,28. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.650 χιλιοστά, παρέχοντας μεγάλο εσωτερικό χώρο για έως και πέντε επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και η χωρητικότητά του είναι 318 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου του υποδαπέδιου διαμερίσματός του.

Το εσωτερικό σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζει! Η καμπίνα επιβατών είναι επαναστατική. Ο οδηγός και οι επιβάτες σίγουρα θα αντιληφθούν ότι εισέρχονται σε ένα αυτοκίνητο από το μέλλον στο οποίο συνυπάρχουν η λιτότητα με την τεχνολογία.

Τα πάντα δείχνουν τόσο απλά αλλά όμορφα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών μέσω της οποίας ουσιαστικά πραγματοποιούνται όλες οι ρυθμίσεις.

Volvo EX30 interior

Το EX30 προσφέρεται στους οδηγούς ως ένα αληθινό και ικανό SUV, γεννημένο ηλεκτρικό και με όλη την έξυπνη τεχνολογία που χρειάζονται. Αυτό, σε συνδυασμό με την ελκυστική εισαγωγική τιμή των 37.572 ευρώ στην Ελλάδα, σημαίνει ότι οι πελάτες αποκτούν ένα premium αμιγώς ηλεκτρικό SUV σε παρόμοια τιμή με αυτή ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η δελεαστική τιμή σε συνδυασμό με την οδική συμπεριφορά αλλά και την μοναδική του σχεδίαση αποτελούν μια ξεχωριστή πρόταση στην αγορά.

Επιπλέον, σαν να μην ήταν αρκετά τα παραπάνω, δεδομένα από τις αρχικές αναλύσεις δείχνουν ότι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας του είναι αυτή τη στιγμή χαμηλότερο σε σχέση με κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Volvo – και πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών SUV. 

Με το πρακτικό του μέγεθος, την έξυπνη τεχνολογία του και διαφορετικές διαμορφώσεις για να επιλέξετε ανάμεσά τους, το Volvo EX30 είναι σχεδιασμένο για να απευθυνθεί σε ένα μεγάλο εύρος πελατών – εκ των οποίων ο καθένας έχει τις δικές του προτιμήσεις, ανάγκες και τρόπο ζωής.

Η Volvo προσφέρει το EX30 με τρεις επιλογές στα συστήματα κίνησης και δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών.

Εάν περνάτε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας στην πόλη ή διανύετε κυρίως σύντομες αποστάσεις ανάμεσα σε δύο φορτίσεις, υπάρχει η επιλογή με έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία LFP. Η μπαταρία LFP για την έκδοση με στάνταρ αυτονομία χρησιμοποιεί τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, είναι περισσότερο αποδοτική από πλευράς κόστους και απαιτεί λιγότερους πόρους για την παραγωγή της, κάτι το οποίο σημαίνει ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή εφόσον δεν χρειάζεστε τη μέγιστη αυτονομία.

Εάν προτιμάτε να μεγιστοποιήσετε την αυτονομία, η έκδοση Single Motor Extended Range του EX30, με μπαταρία NMC για εκτεταμένη αυτονομία, είναι η κατάλληλη επιλογή για εσάς.

Η μπαταρία NMC χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP. Η έκδοση του EX30 με έναν κινητήρα και εκτεταμένη αυτονομία σας παρέχει αυτονομία έως και 480 km ανάμεσα σε δύο φορτίσεις.

Τέλος, εάν προτεραιότητά σας είναι οι επιδόσεις, επιλέξτε την έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία συνδυάζεται η μπαταρία NMC με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 αποδίδει 315 kW (428 ίππους) και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Με όρους επιτάχυνσης, είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο Volvo! Και η οδηγική εμπειρία μαζί του, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα ήταν κάτι περισσότερο από συγκλονιστική! Η δύναμη είναι πραγματικά εντυπωσιακή, η ροπή αστείρευτη, ενώ η κατανάλωση ενέργειας ακόμη και κάτω από έντονη πίεση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα της τάξης των 21 KWh/100 χλμ.

Η φόρτιση είναι ακόμη ένα πράγμα στο οποίο το EX30 είναι γρήγορο. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου και της σχετικής εφαρμογής, μπορείτε να ορίσετε την ένταση του ρεύματος, το μέγιστο επίπεδο φόρτισης και την ώρα που θέλετε να ξεκινήσει η φόρτιση.

Δύο εκδόσεις ισχύος

Το Volvo EX30 διατίθεται στην Ελλάδα σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις οι οποίες αποδίδουν 272 και 428 ίππους αντίστοιχα και δύο διαφορετικές μπαταρίες.

H βασική έκδοση Core των 37.572 ευρώ (χωρίς την επιδότηση) αποδίδει 272 ίππους με κίνηση στους πίσω τροχούς και αυτονομία έως 344 χιλιόμετρα με μπαταρία 51 KWh ή με μπαταρία 69 KWh και αυτονομία 476 χλμ. Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας του EX30 παράγει 272 ίππους και 343 Nm ροπής (Single Motor), ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου), ονομαστικής χωρητικότητας 51 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 344 χλμ.

Για όσους θέλουν να φτάνουν πιο μακριά , διατίθεται και μεγαλύτερη μπαταρία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο), χωρητικότητας 69 kWh (Single Motor Extended Range), ανεβάζοντας την αυτονομία στα 476 χλμ., ενώ στα τεχνικά χαρακτηριστικά μεταβάλλεται μόνο η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 5,4 δευτ.

Η κορυφαία έκδοση του ΕΧ30 είναι η τετρακίνητη (Twin Motor Performance), με την προσθήκη ενός δεύτερου, μπροστά τοποθετημένου, ηλεκτροκινητήρα που αυξάνει την ισχύ στους 428 ίππους και τη ροπή στα 543 Nm. Χρησιμοποιεί τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας με την αυτονομία να ορίζεται στα 450 χλμ. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για τις εκδόσεις με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φορτίζετε την μπαταρία σας από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά.

Τα μόλις 3,6 δευτ. που χρειάζονται για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα καθιστούν το τετρακίνητο EX30 το ταχύτερο Volvo στη συγκεκριμένη επίδοση, ενώ η μέγιστη ταχύτητα παραμένει σταθερή στα 180 χλμ./ώρα.

Η έκδοση Singe Motor (51 kWh) στο εξοπλιστικό επίπεδο Plus τιμάται στα 40.610 ευρώ, επίσης χωρίς την κρατική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ. Οι εκδόσεις Core, Plus και Ultra για την παραλλαγή Single Motor με την Extended Range μπαταρία κοστίζουν αντίστοιχα 42.966 ευρώ, 46.624 ευρώ και 49.848 ευρώ. Τέλος, για τα EX30 Twin Motor Performance, αμφότερα με τη μεγάλη μπαταρία, στα επίπεδα εξοπλισμού Plus και Ultra, οι τιμές ορίζονται στα 49.352 και τα 52.576 ευρώ.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.