
Τα νέα Audi Α6 e-hybrid
- Kινητήρες Sedan e-hybrid quattro, ο καθένας διαθέσιμος σε δύο επίπεδα ισχύος με ηλεκτρική αυτονομία έως και 105 χιλιόμετρα
- Αυξημένη ενεργειακή απόδοση και επιδόσεις χάρη στην μπαταρία υψηλής τάσης με μεγαλύτερη χωρητικότητα, την έξυπνη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας και το έξυπνο υβριδικό σύστημα διαχείρισης
- Σύστημα τετραδιεύθυνσης στο βασικό εξοπλισμό. Ο κορυφαίος κινητήρας με ισχύ 368 hp διαθέτει σπορ ανάρτηση, σχεδίαση S line, ζάντες 19 ιντσών και κόκκινες δαγκάνες φρένων
Η Audi επεκτείνει τη γκάμα του νέου Audi A6 με δύο μοντέλα με τεχνολογία Plug-in Hybrid που συνδυάζουν μέγιστη ενεργειακή απόδοση και κορυφαία άνεση με ισχυρές επιδόσεις. Τo νέο Audi A6 Sedan e-hybrid είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα ισχύος: 299 hp (220 kW) και 367 hp (270 kW). Η νέα γενιά μπαταριών υψηλής τάσης στα νέα Plug-in Hybrid μοντέλα έχει περίπου 45% μεγαλύτερη χωρητικότητα από τον προκάτοχό της. Ως αποτέλεσμα, η μεικτή χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 25,9 kWh (καθαρή στις 20,7 kWh).
Το νέο Plug-in Hybrid μοντέλο προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και ενεργειακή απόδοση συνδυάζοντας τα καλύτερα της ηλεκτρικής οδήγησης με τα πλεονεκτήματα ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το νέο Sedan e-hybrid με μακρύ μεταξόνιο, επίμηκες καπό και φαρδύ μετατρόχιο – που συνδυαστικά προσδίδουν μια δυναμική και ξεχωριστή εμφάνιση. Το νέο μοντέλο επιδεικνύει μία ισχυρή παρουσία χάρη στα εντυπωσιακά πίσω φώτα, την φαρδιά φωτεινή λωρίδα και τα Audi rings που είναι τοποθετημένα ψηλά.
Το νέο Audi A6 Sedan e-hybridείναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα ισχύος. Τα οχήματα τροφοδοτούνται από έναν 2.0 TFSI κινητήρα με ισχύ 252 hp (185 kW) και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως και 143 hp (105 kW). Για τους 2 κινητήρες Α6 Sedan e-hybrid ισχύουν τα ακόλουθα τεχνικά στοιχεία:
Ισχύς hp (kW) | 299 hp (240 kW) | 367 hp (270 kW) |
Μέγιστη ταχύτητα | 250 km/h | 250 km/h |
Ροπή | 450 Nm | 500 Nm |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | 6,0 δευτ. | 5,3 δευτ. |
Κατανάλωση καυσίμου (μεικτός κύκλος) | 2,1-2,8 | 2,2-2,8 |
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (μεικτός κύκλος) | 15,0-16,1 | 15,2-16,1 |
Εκπομπές CO2 (μεικτός κύκλος) | 50-63 | 51-63 |
Η καρδιά της Plug-in Hybrid τεχνολογίας είναι η μπαταρία υψηλής τάσης: Η Audi αύξησε τη μεικτή χωρητικότητά της στις 25,9 kWh (καθαρή στις 20,7 kWh), μια αύξηση περίπου 45% σε σύγκριση με τον προκάτοχό της. Αυτό σημαίνει ότι το Sedan μπορεί να διανύσει έως 105 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης AC είναι πλέον 11 kW. Ενώ, για μια φόρτιση της μπαταρίας από το 0% στο 100% χρειάζονται μόνο 2,5 ώρες. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται καλώδιο φόρτισης AC (Mode 3) για άνετη οικιακή ή δημόσια φόρτιση.
Δυναμική οδήγηση: Τα μοντέλα A6 e-hybrid quattro προσφέρουν μια σπορ και άνετη οδηγική εμπειρία χάρη στο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη σε συνδυασμό με το σύστημα quattro ultra. Σε αυτό συμβάλλει επίσης το σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο διατίθεται στάνταρ σε όλους τους κινητήρες A6 Sedan e-hybrid. Επιτρέπει δυναμικό χειρισμό και υψηλό επίπεδο άνεσης στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και πέντε μοίρες προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς σε ταχύτητες έως και περίπου 60 χλμ./ώρα. Αυτό μειώνει τον κύκλο στροφής, καθιστώντας το όχημα πιο ευέλικτο στην κυκλοφορία της πόλης και στις κλειστές στροφές. Σε μεσαίες και υψηλότερες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση, επιτρέποντας σταθερό και ακόμη πιο ακριβή χειρισμό.

Σπορ εξοπλισμός στην κορυφαία έκδοση: Ο κινητήρας με ισχύ 367 hp (270 kW) διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό τη σχεδίαση S line, η οποία προσθέτει ένα σπορ χαρακτήρα. Η μάσκα Singleframe σε μαύρο χρώμα έχει μεγαλύτερη σχεδίαση και οι μπροστινές εισαγωγές αέρα, χωρισμένες σε δύο μέρη, διαθέτουν πιο εντυπωσιακό σχεδιασμό. Η δυναμική εμφάνιση συμπληρώνεται από την σπορ ανάρτηση με πιο σφιχτές ρυθμίσεις ελατήριων/αμορτισέρ, η οποία χαμηλώνει το όχημα κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με την στάνταρ ανάρτηση. Περιλαμβάνονται επίσης ζάντες δεκαεννέα ιντσών και κόκκινες δαγκάνες φρένων. Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα παρέχουν αυξημένη πλευρική στήριξη στις στροφές, ενώ το δερμάτινο σπορ τιμόνι τριών ακτίνων εξασφαλίζει καλό κράτημα κατά την οδήγηση.
Επιπλέον, και οι 2 διαθέσιμοι κινητήρες του νέου A6 Sedan e-hybrid είναι εξοπλισμένοι με αυτόματο κλιματισμό 4 ζωνών αυτόματο έλεγχο της θερμοκρασίας του αέρα και της κατανομής της ξεχωριστά για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες.
Άνετη εμπειρία οδήγησης μέσα στο αυτοκίνητο χάρη στη βελτιωμένη αεροακουστική: Η βελτιωμένη αεροδυναμική και η συνολική ακουστική του οχήματος επίσης συμβάλλουν στην εξαιρετική άνεση οδήγησης. Για παράδειγμα, η ηχομόνωση του οχήματος έχει βελτιωθεί έως και 30% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα πιο στεγανά παράθυρα και οι βελτιστοποιημένες τσιμούχες στις πόρτες εξασφαλίζουν πιο ευχάριστη ακουστική, βελτιώνοντας έτσι την ευεξία στο εσωτερικό.
Έξυπνη διαχείριση κινητήριου συστήματος για μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση: Το σύστημα υβριδικής διαχείρισης των νέων PHEV οχημάτων επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας. Η ηλεκτρική κίνηση παρέχεται από έναν μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο κινητήρα με μέγιστη ισχύ 146 hp (105 kW). Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic 7 σχέσεων. Η πλήρης ροπή του συστήματος είναι 500 Nm στον κινητήρα με ισχύ 367 hp (270 kW) και 450 Nm στον κινητήρα με ισχύ 299 hp (220 kW).
Ανάκτηση ενέργειας σε λειτουργία πέδησης και overrun: Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η Audi έχει αυξήσει σημαντικά την απόδοση πέδησης με ανάκτηση ενέργειας στο νέο A6 e-hybrid. Οι φάσεις κατά τις οποίες ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού είναι σημαντικές για την απόδοση του Plug-in Hybrid συστήματος κίνησης. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η ανάκτηση σε κατάσταση overrun ελέγχεται μέσω μιας καθορισμένης επιβράδυνσης ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας. Επιπλέον, η αυτόματη ανάκτηση μπορεί να ρυθμιστεί στο MMI στα προγράμματα λειτουργίας οδήγησης D και M. Το όχημα μεταβάλλει την ανάκτηση ενέργειας αυτόνομα. Οι παράμετροι για αυτό είναι δεδομένα διαδρομής αποθηκευμένα στο σύστημα πλοήγησης. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η κυκλοφορία μπροστά από το όχημα. Το νέο A6 e-hybrid μπορεί επίσης να ανακτήσει ενέργεια αυτόματα χωρίς ενεργή καθοδήγηση διαδρομής.
Επίπεδο ανάκτησης ενέργειας ρυθμιζόμενο μέσω paddles στο τιμόνι: Χάρη στη νέα E3 αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών που χρησιμοποιείται στην Premium Platform Combustion (PPC), ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας στη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης (EV mode) μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι, όπως και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η ηλεκτρική πέδηση και κατ’ επέκταση το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας επιλέγονται χρησιμοποιώντας το αριστερό paddle (μείον). Μπορεί να απενεργοποιηθεί ξανά χρησιμοποιώντας το δεξί paddle (συν). Τα paddles μπορούν έτσι να χρησιμοποιηθούν για να ρυθμίσουν ένα υψηλότερο επίπεδο επιβράδυνσης, για παράδειγμα πριν από μια στροφή. Στο επίπεδο μηδέν, το PHEV όχημα κινείται χωρίς πρόσθετη ροπή οπισθέλκουσας όταν το πόδι σηκώνεται από το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό σημαίνει ότι η ενέργεια ανακτάται μόνο όταν πατηθεί το πεντάλ του φρένου.

Έξυπνη στρατηγική λειτουργίας για μέγιστη απόδοση: Υπάρχουν δύο επιλογές λειτουργίας (modes) στο νέο μοντέλο A6 e-hybrid: «EV» και «hybrid.» Στη λειτουργία EV, οι δυο διαθέσιμες PHEV εκδόσεις λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ενεργοποιημένος μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) σκόπιμη άρση της επιλογής του EV από τον διακόπτη κάτω από την πανοραμική οθόνη ή μέσω του MMI, β) στο πρόγραμμα οδήγησης S και γ)μέσω της επιλεγμένης λειτουργίας στο Audi drive select, ή κατά την εκκίνηση της καθοδήγησης με ενεργοποιημένη την υβριδική υποβοήθηση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εμπλέκεται επίσης κατά το kickdown και η λειτουργία EV απενεργοποιείται μέχρι να ολοκληρωθεί το kickdown. Εάν δεν συμβεί κάποια από αυτές τις καταστάσεις, τα PHEV μοντέλα χρησιμοποιούν την μπαταρία υψηλής τάσης σε λειτουργία EV μέχρι να αποφορτιστεί πλήρως. Σε λειτουργία EV, είναι δυνατές ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα. Τα μοντέλα PHEV μπορούν να ξεκινήσουν είτε σε λειτουργία EV είτε σε υβριδική λειτουργία. Η λειτουργία που χρησιμοποιήθηκε τελευταία είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία για την επόμενη εκκίνηση του οχήματος.
Κατά την οδήγηση σε hybrid λειτουργία, το σύστημα υβριδικής διαχείρισης διατηρεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης όπως απαιτείται, προκειμένου να εξοικονομήσει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για μετέπειτα χρήση. Το A6 Sedan e-hybrid μπορεί να κινηθεί για έως και 105 χλμ μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Όταν πρόκειται για κατανάλωση βελτιστοποιημένης ενεργειακής απόδοσης, η υβριδική λειτουργία είναι πιο αποδοτική τόσο για μικρές όσο και για μεγάλες αποστάσεις. Ανάλογα με την οδηγική κατάσταση και τις ανάγκες του οδηγού σε ισχύ, η στρατηγική λειτουργίας αποφασίζει εάν το όχημα θα κινηθεί σε ηλεκτρική ή υβριδική λειτουργία, προκειμένου η κίνηση να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτική ενεργειακά. Σε αστικές περιοχές συνήθως επιλέγεται η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια και σε υψηλότερες ταχύτητες, το ποσοστό της υβριδικής οδήγησης αυξάνεται.
Κυκλοφορία στην αγορά και τιμές: Όπως και το νέο A6 Sedan, έτσι και το νέο Α6 Sedan e-hybrid με τεχνολογία Plug-in Hybrid θα κατασκευάζεται στο Neckarsulm της Γερμανίας και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ισχύουν οι παρακάτω τιμές για την οικογένεια των νέων Α6 Sedan:
Ανώτατη προτεινόμενη λιανική τιμή | ||
A6 Sedan | ||
Advanced TDI Hybrid S tronic 204 hp | 74.980 € | |
Advanced TDI Hybrid quattro S tronic 204 hp | 77.980 € | |
A6 Sedan e-hybrid | ||
Advanced e-hybrid quattro S tronic 299 hp | 79.980 € | |
S line e-hybrid quattro S tronic 367 hp | 87.980 € | |