
AUTOVISION Kart Championship –KZ3: Μια κατηγορία μέσα στην ΚΖ
Με στόχο να δώσει κίνητρο σε οδηγούς άνω των 35 ετών να συνεχίσουν ή να αρχίσουν την αγωνιστική τους πορεία, η κατηγορία KZ2 Master εντάσσεται στην ΚΖ και βαθμολογείται ξεχωριστά. Πρόκειται για τα μοναδικά καρτ που κάνουν εκκίνηση από στάση, μιας που έχουν κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη. Στο Ελληνικό Πρωτάθλημα καρτ η κατηγορία είχε πάψει να υπάρχει μετά από το 2017. Ωστόσο με την πρωτοβουλία και την βοήθεια των ίδιων των οδηγών, αναβιώνει την εφετινή αγωνιστική χρονιά. Και παρότι άρχισε από τους οδηγούς της Master, κατάφερε ήδη να προσελκύσει νέους και νεαρούς οδηγούς. Μια επιτυχία όσων πίστεψαν στην κατηγορία ΚΖ.
ΚΖ2 και ΚΖ2 master
Όπως και στο εξωτερικό, η κατηγορία ΚΖ χωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες. Στην ΚΖ2 οι οδηγοί έχουν ηλικία από 16 έως 35 ετών και το συνολικό βάρος οδηγού και καρτ πρέπει να είναι άνω των 175 κιλών. Ακολουθεί η ΚΖ3 η οποία για την προκήρυξη του φετινού Πανελλήνιου πρωταθλήματος μετονομάζεται σε ΚΖ2 Master. Εκεί οι οδηγοί είναι άνω των 35 ετών και το συνολικό βάρος (καρτ και οδηγού) πρέπει να είναι πάνω από 190 κιλά.
Τα καρτ της ΚΖ έχουν σειριακό κιβώτιο 6 ταχυτήτων και συμπλέκτη, ο οποίος όμως δεν χρησιμοποιείται παρά μόνο για την πρώτη ταχύτητα και την εκκίνηση από στάση. Παράλληλα, δεν βρίσκεται στα πόδια του οδηγού, αλλά στο αριστερό του χέρι, πίσω από τιμόνι, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων βρίσκεται δεξιά, πίσω από τιμόνι. Οι συνεχείς εναλλαγές ταχυτήτων προσφέρουν ενδιαφέρον και θέαμα για το κοινό, όμως ταυτόχρονα καταπονούν τους οδηγούς περισσότερο από τις υπόλοιπες κατηγορίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ΚΖ σημειώνονται πλευρικές δυνάμεις που αγγίζουν τα 3G, κάτι που δίνει στην ΚΖ έναν πιο απαιτητικό χαρακτήρα.
Οι οδηγοί που συμμετέχουν εφέτος στην ΚΖ3 (Master) στο Autovision Hellenic Kart Championship
Γιάννης Καλαϊτζιάν
Το 1996 έβγαλε την πρώτη του αγωνιστική άδεια. Τότε ήταν 21 ετών και έως το 2000 ακολουθήσε τους αγώνες του Ελληνικού Πρωταθλήματος καρτ. Από το 2000 άρχισε να τρέχει με αυτοκίνητα στο Ελληνικό Πρωτάθλημα ολοκληρώνοντας πάνω από 150 αγώνες ράλλυ. Ο κορονοϊός ήταν ο λόγος που επέστρεψε στο καρτ γιατί δεν γίνονταν πλέον αγώνες αυτοκινήτου και γιατί υπήρχε η νέα κατηγορία «Master». Σήμερα, στα 50, του ακολουθεί το Autovision Hellenic Kart Championship στην συγκεκριμένη κατηγορία. Για τον Γιάννη αυτή είναι η δυσκολότερη κατηγορία στα καρτ.
Θοδωρής Καραβασοπουλος
Ο χώρος του καρτ για τον Θοδωρή είναι η ψυχοθεραπεία του. Επαγγελματικά, διατηρεί συνεργείο αυτοκινήτων στην περιοχή του Ασπροπύργου από το 2008. Απέκτησε το πρώτο του καρτ το 2001 και άρχισε την εμπλοκή του ως χομπίστας. Ενεργά στον χώρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος καρτ μπήκε το 2016. Και από τότε, όποτε το επιτρέπουν οι συνθήκες, συμμετέχει σε αγώνες, στηρίζοντας την κατηγορία kz master. Ευχή του είναι το ερχόμενο διάστημα να αναγεννηθεί η κατηγορία με περισσότερες συμμετοχές.
Γιώργος Λαζαράκος (στη φωτογραφία)
Γεννημένος στην Αθήνα το 1972, είχε πρώτη επαφή με τα καρτ το 1997. Έβγαλε την πρώτη του αγωνιστική άδεια το 1999 για τον θεσμό του Rotax Max Challenge και της Εθνικής 125 στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Έκανε μια παύση από το 2001 έως το 2013 για επαγγελματικούς λόγους και πλέον επανήλθε. Έχει συμμετοχές στις κατηγορίες Senior & DD2 στο Rotax Max Challenge, στην κατηγορία Super X30 του IAME SERIES και στην κατηγορία ΚΖ3. Επαγγελματικά στο καρτ ασχολείται ως μηχανικός και driver coach ενώ από το 2005 είναι ιδιοκτήτης και διαχειριστής στην πίστα καρτ Speedpark στον Ασπρόπυργο.
Γιώργος Μακροπουλος
Η σχέση του με το καρτ άρχισε από την ηλικία των 6 ετών, στην πίστα San Nicolas στην Καλαμάτα. Το 1999, αγωνιζόμενος στην κατηγορία Mini, κατέκτησε τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα και κάπου εκεί γεννήθηκε η αγάπη του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Παρέμεινε ενεργός στον χώρο, δουλεύοντας ως μηχανικός του αδερφού του, αποκτώντας εμπειρία και τεχνική γνώση γύρω από το καρτ. Το 2017, επέστρεψε στους αγώνες, αυτή τη φορά στην κατηγορία KZ, με την ομάδα Gold Kart και από τότε συμμετέχει σταθερά σε προπονήσεις και αγώνες. Το 2021 αναδείχθηκε Πρωταθλητής στην κατηγορία KZ3, πετυχαίνοντας έναν στόχο που είχε θέσει από και καιρό. Το καρτ είναι κάτι που τον εκφράζει απόλυτα, αφού του αρέσει να κυνηγά τον καλύτερό του εαυτό κάθε φορά που μπαίνει στην πίστα.
Μάρκος Παπανίκος
Γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1981 και είχε την πρώτη του επαφή με το καρτ, ως χόμπι, το 2000 με Rotax max. Όμως έβγαλε για πρώτη φορά αγωνιστική άδεια το 2025 για τη συμμετοχή του στο Autovision Hellenic Kart Championship και συγκεκριμένα στην κατηγορία KZ2 Μaster. Επαγγελματικά ασχολείται με το καρτ από το 2019 ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής της πίστας καρτ Αγρινίου, Speed Kart.
Μιχάλης Τσακανίκας
Γεννήθηκε το 1969 και είναι επαγγελματίας μηχανικός αυτοκινήτων. Άρχισε τις συμμετοχές τους αγώνες το 2011 και έως σήμερα έχει λάβει μέρος σε 8 Πανελλήνια Πρωταθλήματα. Μάλιστα κερδίστε το Πρωτάθλημα της κατηγορίας ΚΖ3 το 2019 με καρτ Maranello.