Peugeot+Sainz@Dakar 2015!

By  |  0 Comments

Μετά από την εξαιρετική περσινή χρονιά με την κατάρριψη του ρεκόρ στην ανάβαση του Pikes Peak Hill, οι Peugeot Sport, Red Bull και Total ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους απέναντι σε μια συναρπαστική πρόκληση: το Ντακάρ, το πιο σκληρό ράλι στον κόσμο!

Το απίστευτο ρεκόρ που σημειώθηκε τον περασμένο Ιούνιο στην ανάβαση του Pikes Peak με χρόνο 8 λεπτά και 13,878 δευτερόλεπτα επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο την ετοιμότητα της Peugeot Sport η οποία θα συμμετάσχει σε ένα ακόμη κορυφαίο μηχανοκίνητο γεγονός: στο διάσημο ράλι Ντακάρ. Ένα ράλι όπου η γαλλική ομάδα έχει γράψει ιστορία από το 1987 έως το 1990, αρχικά με το 205 Τ16 Grand Raid και στη συνέχεια με το θρυλικό 405 T16 Grand Raid.

Από τους αμμόλοφους της βορειοδυτικής Αφρικής μέχρι την έρημο της Λατινικής Αμερικής το ράλι Ντακάρ αποτελεί την κορυφαία πρόκληση για τις ομάδες και τις μηχανοκίνητες κατασκευές. Η Team Peugeot Total θα δώσει το κυρίαρχο παρόν στο επόμενο ράλι Ντακάρ που ξεκινά τον Ιανουάριο του 2015 με το νέο αγωνιστικό 2008 DKR που θα καλύψει έναν μαραθώνιο 10.000 χιλιομέτρων σε διάστημα δύο εβδομάδων.

Με την εμπειρία του νικητή στο Ντακάρ του 2010, ο Carlos Sainz επιστρέφει στον διάσημο ράλι με στόχο την κατάκτηση ενός ακόμη τίτλου ενώ ο πέντε φορές νικητής με μοτοσικλέτα Cyril Despres αναζητά μία νέα διάκριση, αυτή την φορά με τέσσερις τροχούς! Και οι δύο οδηγοί θα έχουν την πλήρη υποστήριξη της ίδιας πολύπειρης ομάδας που βρέθηκε πίσω από την εξέλιξη του εκρηκτικού 208 Τ16 Pikes Peak.

Περισσότερες πληροφορίες για το αγωνιστικό που θα συμμετάσχει στο Ντακάρ θα ανακοινωθούν στις 20 Απριλίου, στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου.

Peugeot & Dakar : μία επική περιπέτεια!

Η σχέση της Peugeot με το Ντακάρ έχει να επιδείξει τέσσερα νικηφόρα αποτελέσματα μέσα από 48.125 χιλιόμετρα στη νοτιοδυτική Αφρική την περίοδο 1987 έως 1990.

Την 1 η Ιανουαρίου, 1987 η φόρμουλα για μία πετυχημένη εμφάνιση στο ράλι Παρίσι-Αλγερία-Ντακάρ ήταν ήδη έτοιμη. Στην παράταξη των οδηγών βρισκόταν και ο αξεπέραστος Ari Vatanen με το 205 Turbo 16 και το νούμερο «205», ότι καλύτερο για την προβολή του γνωστού μοντέλου της Peugeot. Αρχικά, ένα ατύχημα προκάλεσε μηχανικά προβλήματα στο αυτοκίνητο και το αστέρι της Peugeot έπεσε στην 274η θέση! Ο αγώνας είχε μόλις αρχίσει και το ράλι Ντακάρ είχε ήδη αποδείξει πόσο σκληρό είναι. Μερικές μέρες αργότερα, ο ομόσταβλός οδηγός Shekhar Mehta πέρασε από το ίδιο πάθημα αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τον κινητήρα του 205 T16. Ωστόσο, ο Ari Vatanen δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και αφού διένυσε 13.000 χλμ . άνοιξε το πρώτο κεφάλαιο για την 4ετή κυριαρχία της Peugeot στο Ντακάρ.

Το 1988 και με τη γαλλική ομάδα υπό την καθοδήγηση του Jean Todt , συνέβη κάτι εντελώς αναπάντεχο: μετά από 13 ειδικές διαδρομές και κατά τη διανυκτέρευση στην πρωτεύουσα του Μαλλί εκλάπη το 405 Τ16 του Ari Vatanen ! Τελικά, το αγωνιστικό του Φινλανδού βρέθηκε αλλά ήταν ήδη αργά μιας και είχε τεθεί εκτός κατάταξης. Παρόλες τις αντίξοες συνθήκες το αστέρι της Peugeot κατάφερε να λάμψει ξανά με τον Juha Kankkunen να κατακτά ξανά το Ντακάρ με 205 Τ16.

H συνέχεια ήταν εξίσου συναρπαστική με το Ντακάρ του 1989 να εκτυλίσσεται σε εσωτερική υπόθεση μιας και τον τίτλο διεκδικούσαν οι Ari Vatanen και Jacky Ickx (και οι δύο με 405 T16). Η μάχη ήταν σκληρή και η Peugeot αποφάσισε κατά την διανυκτέρευση στο Gao (του Μαλλί) να το παίξει κορώνα-γράμματα. Ο Ari Vatanen ήταν και τυχερός, ξανά. Η απόλυτη κυριαρχία της Peugeot στο Ντακάρ ολοκληρώθηκε το 1990 και τον συνήθη ύποπτο, τον Ari Vatanen να επισφραγίζει μία ξέφρενη πορεία σε έναν από τα διασημότερα και πιο σκληρά ράλι του κόσμου.

Maxime Picat , Peugeot CEO

«Η επιτυχία μας στο Pikes Peak 2013 μας έδωσε το κίνητρο για την επιστροφή μας στο Ντακάρ. Ήταν μία πολύ ξεχωριστή στιγμή η οποία δείχνει τι μπορεί να επιτύχει η Peugeot Sport σε συνεργασία με τις Total και Red Bull. Ήταν μια νίκη που μας έδωσε φτερά και μας οδήγησε στο να δούμε σε ποια άλλα μηχανοκίνητα γεγονότα θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε ξανά. Το αποτέλεσμα είναι η επιστροφή μας στο Ντακάρ».

Bruno Famin , διευθυντής Peugeot Sport

«Είμαστε πολύ περήφανοι που στην ομάδα μας έχουμε δύο από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς, τον Carlos και τον Cyril. Ο Carlos έχει πετύχει απίστευτες επιδόσεις στους αγώνες και οι ικανότητες του για την εξέλιξη του αυτοκινήτου είναι ευρέως γνωστές μέσα από νικηφόρα αποτελέσματα. Η εμπειρία του είναι πολύ σημαντική για την ομάδα ενώ ο ενθουσιασμός του και η θέλησή του για νίκες παραμένουν ανεπηρέαστα στοιχεία. Ο Cyril έχει επίσης σημειώσει εντυπωσιακά ρεκόρ στις μοτοσικλέτες και είναι ανυπόμονος να ανακαλύψει τι μπορεί να κάνει με τους τέσσερις τροχούς».

Carlos Sainz

«Στο παρελθόν είχα αγωνιστεί πολλές φορές ενάντια στην Peugeot Sport και ξέρω πολύ καλά το πάθος της συγκεκριμένης αγωνιστικής ομάδας. Όπως επίσης ξέρω πως όταν αποφασίζουν να μπουν σε ένα αγωνιστικό πρόγραμμα, τα δίνουν όλα σε αυτό. Κάτι που με εκφράζει απόλυτα. Γνωρίζετε πόσο αγαπώ το Ντακάρ και δεν θα μπορούσα ποτέ να μην δεχθώ την πρόταση της Peugeot για την επιστροφή μου σε μία μοναδική περιπέτεια».

Γεννήθηκε στις 12 Απριλίου του 1962, στην Μαδρίτη.

Νικητής στο ράλι Ντακάρ 2010

7 συμμετοχές στο ράλι Ντακάρ

Νικητής στο παγκόσμιο Cross-Country RWC 2007

2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC (1990,1992)

26 νίκες στο WRC

Cyril Despres

«Μετά από πέντε νίκες στο Ντακάρ με μοτοσικλέτα η συμμετοχή μου με ένα αυτοκίνητο έρχεται σαν φυσικό επακόλουθο. Όταν αγωνίζεται με μοτοσικλέτα στο Ντακάρ έχεις περίπου 10 ώρες την ημέρα ελεύθερο πρόγραμμα και έχεις να σκεφτείς πολλά πράγματα. Βασικά, η ιδέα μου ήρθε στο περσινό Ντακάρ και η πρόταση της Peugeot με την Red Bull έφτασε την κατάλληλη στιγμή. Είμαι πολύ περήφανος. Για μένα είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μίας νέας ζωής».

Γεννήθηκε στις 24 Ιανουαρίου του 1974, στο Fontainebleau της Γαλλίας.

5 φορές νικητής στο Ντακάρ με μοτοσικλέτα (2005, 2007, 2010, 2012, 2013)

14 συμμετοχές στο Ντακάρ με μοτοσικλέτα

Cross-Country Rally World Champion (2003)

World Team Enduro Champio n (2001)

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.