F1: Η σειρά της Κίνας

By  |  0 Comments

Το Κινέζικο GP στη Σαγκάη όπου θα χρησιμοποιηθούν η μέση γόμα ( λευκό ) P Zero White και η μαλακή γόμα (κίτρινο) P Zero Yellow παραδοσιακά κρίνεται από τις επιλογές στρατηγικής. Ακόμη κι όταν κάνουν διαφορετικές επιλογές στρατηγικής, οι οδηγοί τερματίζουν στον αγώνα έχοντας ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους και αυτό προσφέρει συναρπαστικό φινάλε. Με λεία επιφάνεια και μερικές απαιτητικές στροφές μεγάλης ακτίνας όπως η επικλινής στροφή 13, ο συνδυασμός γομών που προσφέρει ευελιξία ταιριάζει πολύ καλά στις ποικίλες απαιτήσεις της πίστας στη Σαγκάη.

Paul Hembery , αγωνιστικός διευθυντής Pirelli : «Αυτός είναι ο 3 ος αγώνας φέτος που χρησιμοποιείται ο συνδυασμός μέσης και μαλακής γόμας. Μετά το πρόσφατο τεστ στο Μπαχρέιν οι ομάδες αρχίζουν να αξιοποιούν τη γνώση που έχουν αποκομίσει γύρω από τη συμπεριφορά των ελαστικών στα νέα πολύπλοκα μονοθέσια του 2014. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η στρατηγική να παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στους αγώνες. Στην πίστα της Κίνας έχει φανεί στο παρελθόν η αξία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής. Οι ομάδες θα προσπαθήσουν ν’ αξιοποιήσουν τα δεδομένα που έχουν από το πρώτο μέρος της σεζόν και να διερευνήσουν επιλογές στρατηγικής που προσφέρει η τελευταία γενιά ελαστικών P Zero . Έχουμε δει μεικτές καιρικές συνθήκες στο παρελθόν στη Σαγκάη, οπότε είναι σίγουρο πως η ικανότητα γρήγορης αξιολόγησης της πληροφορίας γύρω από τις μεταβολές του καιρού θα αποτελέσει κλειδί στην βέλτιστη εκμετάλλευση των ευκαιριών που αυτές προσφέρουν».

Jean A lesi , εμπειρογνώμων οδηγός Pirelli : «Δεν ξέρω καλά τη συγκεκριμένη πίστα. Πάντα προσφέρει αρκετή ψυχαγωγία, είμαστε σε μια φάση που η στρατηγική στον αγώνα αρχίζει να παίζει κυρίαρχο ρόλο καθώς οι ομάδες αξιοποιούν ολοένα και περισσότερο τη δυναμική των μονοθεσίων τους μετά την αρχική περίοδο εξέλιξης. Για τα ελαστικά αυτό είναι πολύ σημαντικό, ήδη βλέπουμε τις ομάδες να απαιτούν όλο και περισσότερα απ’ αυτά, όσο ο ρυθμός βελτίωσης επιταχύνεται. Στο Μπαχρέιν είχαμε ένα συναρπαστικό αγώνα, αν υπάρχουν πάντα τέτοιες μάχες τότε οδεύουμε προς μια φανταστική σεζόν».

Πως μοιράζονται τα ελαστικά σε κάθε αγώνα:

Τα ελαστικά μοιράζονται τυχαία στις ομάδες, με τη βοήθεια ενός ειδικού κωδικού ( barcode ). Η διαδικασία γίνεται από τη FIA , τη διοικούσα αρχή του σπορ. Το ba rcode αποτελεί το ‘διαβατήριο’ του ελαστικού , ενσωματώνεται στη δομή του κατά τη διάρκεια του βουλκανισμού και δεν μπορεί να αφαιρεθεί. Ο κωδικός εμπεριέχει όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στο κάθε ελαστικό. Αυτές είναι εύκολα προσβάσιμες κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου διαμέσου του ειδικού λογισμικού RTS ( Racing Tyre System ) της Pirelli . Η FIA λαμβάνει τη λίστα με τα barcode που αντιστοιχούν στα ελαστικά και με τυχαίο τρόπο τα μοιράζει στις ομάδες. Η Pirelli δεν αναμειγνύεται καθόλου σ’ αυτή τη διαδικασία, αυτό σημαίνει πως η Ιταλική ομάδα δεν μπορεί να επιλέξει ποια ελαστικά θα πάνε σε κάθε ομά δα. Πριν φύγουν τα ελαστικά από το εργοστάσιο κατασκευής γίνεται ποιοτικός έλεγχος που διασφαλίζει ότι είναι πανομοιότυπα. Από τη στιγμή που θα φτάσουν στην πίστα τα ελαστικά μοιράζονται στις ομάδες αυστηρά, σύμφωνα με τη λίστα που έχει προετοιμάσει η FIA . Η ύπαρξη των barcode επιτρέπει στη FIA αλλά και στη Pirelli να ελέγξουν ανά πάσα στιγμή ότι η εκάστοτε ομάδα χρησιμοποιεί τα προβλεπόμενα ελαστικά σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Η πίστα στη Σαγκάη, υπό το πρίσμα των ελαστικών:

Στη Σαγκάη υπάρχει ένας αριθμός γρήγορων καμπών όπου οι οδηγοί επιταχύνουν. Φέτος αναμένεται εκεί να προσπαθήσουν ν’ αξιοποιήσουν τη μεγαλύτερη ροπή που έχουν στη διάθεσή τους. Ειδικότερα οι στροφές 3 – 4, 7 – 8 και 12 – 13 απαιτούν προοδευτική επιτάχυνση. Είναι όμως εξίσου σημαντική η επιλογή της ενδεδειγμένης ηλεκτρονικής χαρτογράφησης στη μονάδα ισχύος ώστε να αποφευχθεί το περιττό σπινάρισμα που φθείρει τα ελαστικά.

Τα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης που χρησιμοποιούνται στην Κίνα έχουν ως αποτέλεσμα στις στροφές υψηλής ταχύτητας να ασκούνται φορτίσεις που ξεπερνούν τα 3.8 g . Τα πιο μαλακά ελαστικά υπόκειται σε μεγαλύτερες φορτίσεις καθώς προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση. Περίπου το 80% του γύρου διανύεται με τους τροχούς υπό γωνία.

Η πίστα της Σαγκάη έχει και μεγάλες ευθείες που επηρεάζουν τα ελαστικά. Στην ευθεία μειώνεται η θερμοκρασία του ελαστικού, αυτό σημαίνει πως πρέπει να επιστρέψουν γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας στη στροφή που ακολουθεί. Η μέση γόμα ( λευκό χρώμα) P Zero White έχει πιο χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας, ενώ η μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) P Zero Yellow έχει πιο υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας. Ο συνδυασμός εξασφαλίζει αποδοτική λειτουργία σε μια ευρεία γκάμα συνθηκών, αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι δυο γόμες έχουν αποδειχτεί τόσο αποτελεσματικές φέτος.

Η Κίνα είναι η πιο απαιτητική πίστα του πρωταθλήματος όσον αφορά στα φρένα. Η λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος πίσω φρένων έχει επίδραση και στα ελαστικά. Τα ελαστικά στη Σαγκάη υπόκεινται σε φορτίσεις που φτάνουν τα 4.3 g .

Πέρυσι ο Fernando Alonso κέρδισε τον αγώνα για λογαριασμό της Ferrari ακολουθώντας στρατηγική 3 pit stop . Εκκίνησε από την 3 η θέση με τη μαλακή γόμα και μετέπειτα έκανε 3 αλλαγές, χρησιμοποιώντας σε όλες τη μέση γόμα. Ο Jenson Button τερμάτισε 5 ος για λογαριασμό της McLaren ακολουθώντας στρατηγική 2 pit stop .

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.