F1: Η μέση και η μαλακή γόμα στο καυτό και με πολλές στροφές Hungaroring

By  |  0 Comments

Έμφαση στη μηχανική πρόσφυση καθώς το οδόστρωμα

έχει χαμηλή πρόσφυση και οι ταχύτητες είναι μικρές

Οι ομάδες και η Pirelli πήγαν κατευθείαν από

Γερμανία – Ουγγαρία για το μοναδικό δίδυμο αγώνων την ίδια βδομάδα επί Ευρωπαϊκού εδάφους.

Η Pirelli μαζί με τις υπόλοιπες ομάδες έκανε 800 km ταξίδι από το Hockenheim στο Hungaroring καθώς αυτή η βδομάδα είναι μοναδική με δυο αγώνες επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Το Hungaroring ήταν το πρώτο GP που διοργανώθηκε σε χώρα του πρώην Σιδηρούν Παραπετάσματος το 1986. Μολονότι πρόκειται για μόνιμη εγκατάσταση έχει πολλά χαρακτηριστικά διαδρομής δημόσιων δρόμων. Οι στροφές είναι αργές και κλειστές, το οδόστρωμα έχει χαμηλή πρόσφυση και πολλά εξαρτώνται από την μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση. Στο παρελθόν έχουν επικρατήσει πολύ ζεστές συνθήκες τις μέρες του αγώνα όμως έχει σημειωθεί και βροχή. Η Pirelli επέλεξε τη μέση γόμα P Zero White (λευκό χρώμα) και τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) οι οποίες θα δώσουν τον ενδεδειγμένο συμβιβασμό ανάμεσα στην απόδοση και στην ανθεκτικότητα στις υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Μολονότι το Hungaroring δεν είναι τόσο απαιτητικό από τα ελαστικά, οι συνεχόμενες στροφές έχουν ως αποτέλεσμα να μη βρίσκουν χρόνο οι γόμες κατά τη διάρκεια ενός γύρου για απαγωγή θερμότητας.

Paul Hembery , αγωνιστικός διευθυντής Pirelli : «Η Ουγγαρία είναι γνωστή για την ιδιαίτερη χάραξή της, είναι δύσκολο να προσπεράσεις εκεί ή να βρεις το ιδανικό στήσιμο για όλο το γύρο. Η στρατηγική έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία καθώς σπάνια δίνεται η ευκαιρία να κερδίσεις θέση στην πίστα. Ο καιρός συνήθως αποτελεί αντικείμενο συζήτησης στην Ουγγαρία. Είδαμε όμως πως συμπεριφέρθηκαν τα ελαστικά μας στις πολύ ζεστές συνθήκες του Hockenheim οπότε αισιοδοξούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Τα ελαστικά που πηγαίνουμε στην Ουγγαρία είναι ένα επίπεδο πιο σκληρά ώστε ν’ αντιμετωπίσουμε τις αυξημένες απαιτήσεις. Τούτου δοθέντος περιμένουμε στρατηγική 2 pit stop αν και θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα μετά από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής».

Jean Alesi , σύμβουλος Pirelli : «Τα τελευταία χρόνια το Hungaroring άλλαξε προς το καλύτερο. Είναι μια πίστα που απαιτεί μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο λόγω των αργών στροφών και των βίαιων επιταχύνσεων με μικρή σχέση στο κιβώτιο στην έξοδο αυτών. Υπάρχουν όμως και κάποια σημεία που μπορείς να πιέσεις στο μέγιστο. Καθοριστική πρόκληση από τεχνικής πλευράς είναι το να έχεις καλή πρόσφυση. Πάνω απ’ όλα πρέπει να προσέχεις τα πίσω ελαστικά αλλιώς πολύ σύντομα θα βρεθείς χωρίς πρόσφυση και με αστάθεια στο φρενάρισμα. Υπάρχουν μερικά σημεία κλειδιά σ’ αυτή την πίστα. Η δεύτερη στροφή μετά τα pit για παράδειγμα είναι μια κατηφορική αριστερή που μοιάζει γρήγορη αλλά δεν είναι. Πρέπει να κρατηθείς εσωτερικά ώστε να έχεις την καλύτερη έξοδο για τη δεξιά στροφή που ακολουθεί. Αυτό είναι το κλειδί στο Hungaroring η μια στροφή επηρεάζει την επόμενη. Νομίζω θα είναι ακόμη πιο δύσκολο φέτος γιατί οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στη δοσολογία γκαζιού. Με την περίσσεια ροπής φέτος δεν θα είναι εύκολο θέμα να παραμείνεις στη σωστή αγωνιστική γραμμή κάθε φορά».

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Το Hungaroring είναι μια ισορροπημένη διαδρομή όσον αφορά στις απαιτήσεις πρόσφυσης, φρεναρίσματος αλλά και τα πλευρικά φορτία. Τα μονοθέσια έχουν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε το αεροδυναμικό φορτίο να πιέζει προς τα κάτω, για καλύτερη μηχανική πρόσφυση στις αργές στροφές. Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε χαμηλότερες θερμοκρασίες ενώ αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος στην Ουγγαρία είναι συχνά από τις υψηλότερες της χρονιάς. Τα ελαστικά υπόκεινται σε συνδυασμό δυνάμεων στο Hungaroring . Το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο έχει ως συνέπεια τα ελαστικά να πιέζονται από κάθετη δύναμη προς τα κάτω, ταυτόχρονα ασκούνται πλευρικές δυνάμεις στις στροφές αλλά και διαμήκεις στη φάση της επιτάχυνσης και της πέδησης. Όλα αυτά αυξάνουν την δομική καταπόνηση.

Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη το 2013 ήταν τα 3 pit stop με το Lewis Hamilton να σημειώνει την πρώτη νίκη της καριέρας του για λογαριασμό της Mercedes χρησιμοποιώντας τη μέση και τη μαλακή γόμα. Ο Kimi Raikkonen τερμάτισε δεύτερος για λογαριασμό της Lotus πραγματοποιώντας μόνο 2 pit stop .

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.