F1: Η σειρά του Hockenheim

By  |  0 Comments

Η F 1 ετοιμάζεται για το Γερμανικό GP αυτό το Σαββατοκύριακο το οποίο εναλλάσσεται χρόνο με το χρόνο, μεταξύ δυο πιστών του Nurburgring και του Hockenheim . Φέτος είναι η σειρά του Hockenheim η συγκεκριμένη πίστα χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά για GP το 2012, ήταν τότε η 2η χρονιά της Pirelli στη F 1. Το Hockenheim είναι μια πίστα που αποτελείται από δυο διαφορετικά μέρη. Το κομμάτι του Σταδίου είναι αργό με πολλές αλλαγές πορείας και απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική μετά ακολουθεί το γρήγορο κομμάτι με μια σειρά από ευθείες. Επιλέχθηκε η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) σε συνδυασμό με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο χρώμα), αυτός ο συνδυασμός τελευταία χρησιμοποιήθηκε στην Αυστρία (22/6). Όπως στην Αυστρία και στο Silverstone έτσι και στη βόρεια περιοχή του Ρήνου ο καιρός είναι απρόβλεπτος αυτή την εποχή. Πιθανόν το εύρος θερμοκρασιών που θα καταγραφούν να είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Μετά το Γερμανικό GP οι ομάδες θα πάνε κατευθείαν στην Ουγγαρία (για εκεί έχουν επιλεγεί η μαλακή και η μέση γόμα). Πρόκειται για τη μοναδική φορά που έχουμε δυο συνεχόμενους αγώνες, φέτος, επί Ευρωπαϊκού εδάφους.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli , Paul Hembery , σημείωσε: “Είναι ευχαρίστηση να επιστρέφουμε στο Hockenheim μετά από δυο χρόνια. Ο φόρτος εργασίας είναι ασυνήθιστα μεγάλος για μας, καθότι τα μόνο δεδομένα F 1, που έχουμε από αυτή την πίστα είναι πριν δυο χρόνια. Τότε τα μονοθέσια αλλά και τα ελαστικά ήταν τελείως διαφορετικά. Αναμένουμε οι δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής να αποδειχτούν ιδιαίτερα σημαντικές καθώς οι ομάδες θα αξιοποιήσουν στο έπακρο το χρόνο που έχου,ν για να μαζέψουν ότι σχετική πληροφορία μπορούν. Δεν έχουμε χρησιμοποιήσει ποτέ στο Hockenheim τη πολύ μαλακή γόμα, όμως έχουμε μαζέψει αρκετά δεδομένα από όλες τις φετινές γόμες και θεωρούμε πως θα ταιριάξει καλά με τις ποικίλες απαιτήσεις του Hockenheim . H συγκεκριμένη διαδρομή ήταν μια από τις πιο γρήγορες στον κόσμο προτού τροποποιηθεί το 2002. Την Παρασκευή το απόγευμα θα έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα για το πόσα pit stop θα χρειαστούν. Η Γερμανία βρίσκεται όχι μόνο στην καρδιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικά. Ανυπομονούμε να δείξουμε τα προϊόντα μας στους Γερμανούς φιλάθλους που είναι απίστευτα ενθουσιώδεις και ενημερωμένοι”.

Ο σύμβουλος της Pirelli , Jean Alesi τόνισε: “Το νέο Hockenheimring είναι μια πολύ ωραία πίστα. Ήταν σπουδαία όμως και πριν από λίγα χρόνια, στην πραγματικότητα ήταν επικό να κινείσαι με τέρμα γκάζι στις ατελείωτες ευθείες σε συνδυασμό με τις στροφές του Motodrom . Τότε έπρεπε να επιλέξεις ποια κατεύθυνση θ’ ακολουθήσεις στο σετάρισμα, δεν υπήρχε μέση λύση. Σήμερα με τις ευθείες να είναι πιο μικρές μπορείς πιο εύκολα να βρεις ένα συμβιβασμό στο σετάρισμα ενώ και τα προσπεράσματα δεν είναι τόσο δύσκολα. Η επιφάνεια της πίστας είναι πολύ λεία και το κλειδί για να κάνεις σωστή διαχείριση των ελαστικών είναι να προσέξεις τα πίσω ελαστικά. Υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο των αργών στροφών οπότε το να διατηρήσεις τα πίσω ελαστικά σε καλή κατάσταση είναι καθοριστικό για μια ανταγωνιστική απόδοση. Ας μην ξεχνάμε τον καιρό έχουμε δει καταρρακτώδεις βροχές αλλά και ηλιόλουστες μέρες στο Hockenheim στο παρελθόν. Αυτό προσθέτει πάντα ένα απρόβλεπτο παράγο ντα τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όσο και στον αγώνα”.

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Η πρόσφυση αλλά και το φρενάρισμα είναι τα δυο σημεία κλειδιά στο Hockenheim , τα ελαστικά υπόκεινται σε επιβραδύνσεις της τάξης των 5 g . Το αργό κομμάτι του Σταδίου έχει πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών. Οι οδηγοί πρέπει να είναι προσεκτικοί για να αποφεύγουν το σπινάρισμα, όταν αυτό συμβαίνει ανεβαίνει η θερμοκρασία στην επιφάνεια της γόμας.

Το πολύ μαλακό ελαστικό (κόκκινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και μπορεί να πετύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Το μαλακό ελαστικό (κίτρινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας και βολεύει καλύτερα σε πιο υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και σε πιο επίπονες συνθήκες στην πίστα. Ο καιρός στο Hockenheim μπορεί να έχεις μεγάλες διακυμάνσεις, οι πρώτες προβλέψεις κάνουν λόγο για κάποιες μπόρες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Η σχετικά χαμηλή μέση τιμή της θερμοκρασίας περιβάλλοντος σε συνδυασμό με τις μικρές σε διάρκεια στροφές καθιστούν δύσκολη τη διατήρηση των ελαστικού στο παράθυρο ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή πρόσφυση στη λεία άσφαλτο η οποία γενικά δεν ανταλλάσει υψηλά ποσά ενέργειας με τα ελαστικά. Εξαίρεση είναι η καμπή Νο 5 η οποία είναι σχεδόν ευθεία εκεί δέχεται μεγάλο ενεργειακό φόρτο η δεξιά πλευρά.

Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη στον αγώνα του 2012 ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Τότε είχαν χρησιμοποιηθεί η μέση και η μαλακή γόμα. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari , ήλεγξε τον αγώνα από την pole και έχασε το προβάδισμα μόνο στα pit stop , όμως βρέθηκε ξανά επικεφαλής ως αποτέλεσμα της στρατηγικής που ακολούθησε.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.