Ασφάλεια σε πραγματικές συνθήκες

By  |  0 Comments

Στο πλαίσιο της διεξαγωγής της φετινής Διεθνούς Έκθεσης της Γενεύης, οι επισκέπτες της είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα πλήρως εξοπλισμένο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας, το «Τoyota Safety Sense». Έχοντας δεσμευτεί στην επίτευξη μιας «κοινωνίας ασφαλούς μετακίνησης», η Toyota θεωρεί σημαντική την προώθηση μιας φιλοσοφίας, με κύριο χαρακτηριστικό τη συνεργασία ανθρώπου, οχήματος και κυκλοφοριακής υποδομής.

Στόχος είναι η «ασφPRE-COLLISION_SYSTEM_-_TOP_VIEWάλεια σε πραγματικές συνθήκες» με την εμπειρία και τη γνώση που αποκτάται από τα ατυχήματα να ενσωματώνεται στην εξέλιξη των οχημάτων. Έτσι, λοιπόν, η Toyota παρουσίασε το Toyota Safety Sense, μια νέα, προηγμένη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας, σχεδιασμένη για να συμβάλλει στην αποφυγή ή μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης σε ένα ευρύ φάσμα κυκλοφοριακών συνθηκών.

Όλα τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με το Safety Sense θα αποκτούν πλέον το Pre-Collision System (PCS) με λειτουργία πόλης και Lane Departure Alert (LDA). Σε οχήματα με ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, το Safety Sense θα διαθέτει επιπλέον Adaptive Cruise Control (ACC) και PCS με λειτουργία αναγνώρισης πεζού. Για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση του οδηγού, μερικά μοντέλα θα περιλαμβάνουν επίσης συστήματα Automatic High Beam (AHB) και Road Sign Assist (RSA). Ας αναλύσουμε όλα τα παραπάνω συστήματα, που σύντομα θα υπάρχουν σχεδόν σε όλα τα μοντέλα που θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Σε ταχύτητες από 10ROAD_SIGN_ASSIST_-_DASHBOARD χλμ./ώρα μέχρι 80 χλμ./ώρα περίπου, το Pre-Collision System ανιχνεύει αντικείμενα μπροστά από το αυτοκίνητο και μειώνει τον κίνδυνο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα. Όταν διαφανεί ενδεχόμενο σύγκρουσης παροτρύνει τον οδηγό να φρενάρει με μια ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Το PCS προ-φορτίζει επίσης το σύστημα φρένων, διασφαλίζοντας έξτρα ισχύ πέδησης, όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, μειώνοντας την ταχύτητα κατά 30 χλμ./ώρα περίπου ή ακόμη και ακινητοποιώντας το όχημα, για την αποφυγή της σύγκρουσης ή μείωσης της σφοδρότητας πρόσκρουσης.

Οχήματα εφοδιασμένα με ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος ωφελούνται από την προσθήκη του Adaptive Cruise Control και ενός Pre-Collision System με δύο σημαντικές αναβαθμίσεις. Πρώτον, για ενδεχόμενες συγκρούσεις με οχήματα, το PCS λειτουργεί σε μεγαλύτερο εύρος σχετικών ταχυτήτων, από 10 χλμ./ώρα μέχρι την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου και μπορεί να μειώσει την ταχύτητα κατά περίπου 40 χλμ./ώρα. Δεύτερον, το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύει πιθανές συγκρούσεις με πεζούς και, στην περίπτωση αυτή, το αυτοματοποιημένο φρενάρισμα λειτουργεί σε σχετικές ταχύτητες μεταξύ 10 και 80 χλμ./ώρα και μπορεί να μειώσει την ταχύτητα κατά περίπου 30 χλμ./ώρα.

Το Adaptive Cruise Control βοηθά τον οδηγό να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αυτό ανιχνεύει προπορευόμενα οχήματα και προσδιορίζει την ταχύτητά τους. Στη συνέχεια, το ACC προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου (σε ένα συγκεκριμένο εύρος), προκειμένου να διασφαλίζει μια ασφαλή απόσταση μεταξύ τους. Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό κάμερας με εμπρόσθια κατεύθυνση και ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για τον εντοπισμό οχημάτων που εισέρχονται ή εξέρχονται από τη λωρίδα, το ACC βοηθά στη διατήρηση ομαλής επιτάχυνσης και επιβράδυνσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Το σύστημα Lane Departure Alert παρακολουθεί τις σημάνσεις των λωρίδων και βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων και μετωπικών συγκρούσεων που προκαλούνται λόγω απόκλισης από την πορεία. Εάν το όχημα παρουσιάσει τάσεις απόκλισης από τη λωρίδα χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας, το LDA προειδοποιεί τον οδηγό με ένα οπτικό και ηχητικό σήμα ή ακόμη και με μια δόνηση στο τιμόνι, ανάλογα με το μοντέλο.

Το σύστημα Automatic High Beam διασφαλίζει άριστη ορατότητα μπροστά κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Ανιχνεύει τόσο τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων όσο και τα πίσω φώτα των προπορευόμενων αυτοκινήτων, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ μεγάλης και μεσαίας σκάλας για να μην «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς. Καθώς η μεγάλη σκάλα φώτων χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα, επιτυγχάνεται η έγκαιρη ανίχνευση πεζών και εμποδίων.

Το σύστημα Road Sign Assist υποστηρίζει τους οδηγούς, προσφέροντάς τους την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση, ακόμη και στην περίπτωση παράβλεψης ενός οδικού σήματος. Αναγνωρίζει την κυκλοφοριακή σήμανση, όπως όρια ταχύτητας, απαγορευτικά προσπέρασης, οδικές συνθήκες και πινακίδες οδών ταχείας κυκλοφορίας. Η κατάσταση του συστήματος και οι πληροφορίες προειδοποίησης εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στο ταμπλό οργάνων. Σε περιπτώσεις ορίων ταχύτητας, το σύστημα εκδίδει μια οπτική και ηχητική προειδοποίηση, εάν ο οδηγός υπερβεί το ισχύον όριο.

Χάρη στο μειωμένο κίνδυνο εμπλοκής σε τροχαία ατυχήματα, τα οχήματα με Safety Sense έχουν το προνόμιο χαμηλότερων ασφαλίστρων και μιας πιο πλεονεκτικής ασφαλιστικής κατάταξης. Αυτό φυσικά σε χώρες στις οποίες λαμβάνεται υπόψη το σχετικό κριτήριο.

Το νέο πακέτο ασφάλειας θα διατίθεται αρχικά με τις νέες σειρές Auris και Avensis και αργότερα στα μικρότερα μοντέλα της μάρκας. Ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση, θα προσφέρεται στάνταρ ή σε ανταγωνιστική τιμή. «Μέχρι το τέλος του 2015, περίπου το 70% των Ευρωπαίων αγοραστών Toyota θα μπορεί να παραγγέλνει το αυτοκίνητό του με Safety Sense», δήλωσε ο Didier Leroy, πρόεδρος & CEO της Toyota Motor Europe. «Μόνο όταν τα συστήματα ασφαλείας χρησιμοποιούνται ευρέως, μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην εξάλειψη τροχαίων ατυχημάτων και θανάτων σε ατύχημα. Γι’ αυτό, η Toyota αποφάσισε να κάνει προσιτές τις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας στην ευρύτερη προϊοντική γκάμα της».

http://blog.xe.gr/?p=11105

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.