F1: Η στρατηγική των ελαστικών στη Κίνα

By  |  0 Comments

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη στη Σαγκάη εκκινώντας από την pole. Με αυτό τον τρόπο επισφράγισε την κυριαρχία του στο Κινέζικο Grand Prix, είναι ο πιο πετυχημένος οδηγός στο συγκεκριμένο αγώνα με τέσσερις νίκες. Οι τέσσερις πρώτοι στην κατάταξη ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική 2 pit stop χρησιμοποιώντας στα δυο πρώτα μέρη του αγώνα τη μαλακή γόμα και στο τελευταίο τη μέση γόμα. Ο Hamilton πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη μαλακή γόμα κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους σε σύνολο τριών.

Η στρατηγική μαλακής – μέσης – μέσης γόμας υιοθετήθηκε από τους οδηγούς που ακολουθούσαν τους τέσσερις πρώτους, όμως πιο πίσω υπήρξαν και διαφοροποιήσεις. Όπως η περίπτωση των τριών αλλαγών ελαστικών που ακολούθησε ο οδηγός της Force India, Sergio Perez, αλλά και η στρατηγική μαλακή – μέση – μαλακή γόμα που υιοθέτησαν ο Alonso και οι δυο οδηγοί της Μanor αμφότεροι τερμάτισαν στον αγώνα.

Το Grand Prix εξελίχθηκε σε μια μάχη στρατηγικής ανάμεσα στη Mercedes και στη Ferrari, με τη Mercedes να αξιοποιεί στο έπακρο τη μέση γόμα ενώ η Ferrari επέδειξε εντυπωσιακό ρυθμό με τη μαλακή γόμα ασκώντας πίεση στους πρωτοπόρους.

Η θερμοκρασία οδοστρώματος έπεσε κατά τη διάρκεια του αγώνα καθιστώντας δύσκολες τις εκτιμήσεις για τη στρατηγική αλλά και τη συμπεριφορά των ελαστικών.

Ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας το οποίο εμφανίστηκε τρεις γύρους πριν το φινάλε, βάζοντας πρόωρο τέλος στη δράση. Οι οδηγοί είχαν ακόμη, αρκετή δυναμική στα ελαστικά τους, στο τέλος του αγώνα καθώς τα προφύλαγαν για να πιέσουν στο φινάλε αλλά τελικά δεν είχαν την ευκαιρία να δώσουν μάχη μέχρι και την καρό σημαία.

H Formula 1 πάει τώρα στο Μπαχρέιν για το δεύτερο αγώνα μέσα στην ίδια βδομάδα εκεί θα χρησιμοποιηθούν ξανά η μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι).

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: “Η πτώση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του grand prix είχε ως αποτέλεσμα να είναι δύσκολες οι σωστές εκτιμήσεις για την τακτική του αγώνα. Αυτό οδήγησε τους πρωταγωνιστές να υιοθετήσουν πανομοιότυπη στρατηγική. Κάποιοι προσπάθησαν να κάνουν λίγο νωρίτερα τις αλλαγές ελαστικών και να κερδίσουν έτσι θέσεις στην πίστα, μια τακτική γνωστή ως “παράκαμψη” (undercut). Όσον αφορά στην απόδοση των ελαστικών αυτή ήταν αντάξια των προσδοκιών μας ή και πάνω απ’ αυτές”.

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

Μέση Μαλακή
Πρώτος ROS 1: 42.565 HAM 1:42.208
Δεύτερος HAM 1: 42.668 SAI 1:42.652
Τρίτος MAS 1: 42.734 VET 1:43.018

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

Μαλακή Daniel Riciardo (22 γύροι)
Μέση Sebastian Vettel (26 γύροι)

Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι τα δυο pit stop θα ήταν το επικρατέστερο σενάριο γι’ αυτό τον αγώνα και όντως έτσι έγινε. Στην εκτίμησή μας είπαμε πως μετά την εκκίνηση με μαλακή γόμα θα ήταν πιο γρήγορα αν κάποιος έβαζε τη μαλακή γόμα ξανά στο 12ο γύρο και μετά τη μέση γόμα στον 27ο γύρο. Ο Hamilton ακολούθησε την τακτική αυτή αλλά διένυσε μεγαλύτερο αριθμό γύρων απ’ αυτόν που είχαμε προβλέψει αλλάζοντας ελαστικά στον 14ο και στον 33ο γύρο.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

Αριθμός Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3
44 HAM Su Sn (14) Mn (33)
6 ROS Su Sn (15) Mn (31)
5 VEΤ Su Sn (13) Mn (30)
7 RAI Su Sn (15) Mn (34)
19 MAS Su Mn (13) Mu (34)
77 BOT Su Mn (14) Mu (35)
8 GRO Su Mn (12) Mn (32)
12 NAS Su Mn (10) Mn (31)
3 RIC Su Su (14) Mn (36)
9 ERI Su Su (14) Mn (30)
11 PER Sn Sn (11) Su (26) Mn (41)
14 ALO Sn Mn (12) Sn (35)
22 BUT Sn Sn (14) Mn (32)
55 SAI Mn Sn (19) Su (39)
28 STE Sn Mn(16) Sn(38)
98 MER Sn Mn (17) Sn (40)
33 VST Sn Mn (12) Mn (32)
13 MAL Sn Mn (11) Mn (33)
26 KVY Mn
27 HUL Sn

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

S = Μαλακή γόμα
M = Μέση γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.