Νέο VW Passat: Τεχνολογία και ποιότητα

By  |  0 Comments

Πόσο Passat είναι το νέο Passat; Το ερώτημα δεν είναι καθόλου ρητορικό και βεβαίως αφορά την 8η ολοκαίνουργια γενιά του οικογενειακού της Volkswagen. Διόλου μονοσήμαντη και η απάντηση, καθώς σε πολλά σημεία το νέο Passat δείχνει να είναι σε πλήρη ακολουθία με τον προκάτοχο του ενώ σε άλλα φαίνεται πως έχει κάνει στροφή 180 μοιρών.

Η εικόνα δεν διαφέρει εξαιρετικά. Θα λέγαμε πάντως πως γενικώς το Passat το έχουμε δει και με χοντροκομμένες ουρές, ποτέ όμως με τόσο κομψές όσο αυτές που προτάσσει το νέο μοντέλο. Θαρρείς πως το αμάξωμα έχει χαμηλώσει και έχει φαρδύνει αρκετά ενώ η ουρά έχει απρόσμενα σλιμ και κομψή σιλουέτα.

Το νέο σχεδιαστικό μοτίβο της μάσκας είναι ενιαίο και καταλήγει στα εκατέρωθεν φωτιστικά σώματα διαμέσου μιας μεγάλης γρίλιας με παράλληλες λεπίδες και κενά. Το ίδιο μοτίβο έχει επιλεχθεί και για το ταμπλό όπου οι παραλληλόγραμμες γρίλιες των αεροαγωγών διατρέχουν όλο το μήκος του ταμπλό, δημιουργώντας μια ταύτιση με την εξωτερική μάσκα.

VW-Passat-2015-05

Βεβαίως, το ταμπλό ενσωματώνει και άλλες αλλαγές (νέα κεντρική κοντσόλα και πίνακα οργάνων), που ενισχύουν την εικόνα των φανερών διαφορών σε σχέση με το προηγούμενο Passat.

Οι χώροι παραμένουν – υπέρ του δέοντος – καλοί  στην συγκεκριμένη κατηγορία και ίσως μόνο στα επίσης νέαFord Mondeo και Skoda Octavia, να βρείτε κάτι ανάλογο.

Με 586 λίτρα πορτμπαγκάζ, βρίσκεται στην λίστα των τριών πιο ευρύχωνων οικογενειακών της μεσαίας κατηγορίας!

Αλλάγες υπάρχουν και δομικές. Το αμάξωμα βασίζεται στην ευμετάβλητη πλατφόρμα MQB που χρησιμοποιεί κάθε σύγχρονο Volkswagen, είναι ελαφρύτερο κατά 85 κιλά και στηρίζεται σε πιο σφικτές αναρτήσεις – από τις ήδη σφικτές του προηγούμενου μοντέλου. Η άνεση στην κύληση λοιπόν έχει περιοριστεί όμως έχουν μειωθεί οι αδρανειακές τάσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Αυτό σημαίνει πως συνειδητά η Volkswagen ήθελε να δώσει έναν πιο δυναμικό αποτύπωμα συμπεριφοράς στο νέο Passat και από την σύντομη δοκιμή μας με το αυτοκίνητο, το έχει πετύχει!

Επίσης η VW έχει πετύχει να φέρει στο νέο Passat, ό,τι πιο εξελιγμένο διαθέτει σε επίπεδο τεχνολογίας, με συστήματα που είδαμε σε premium μπρελρίνες της Mercedes, της Volvo και της Audi. Έναν τύπο αυτόματου πιλότου για παράδειγμα που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο μπροστά σε εμπόδιο (Emergency Assist) ή αναπροσαρμόζει την ταχύτητα και την απόσταση από προπορευόμενο όχημα σε συνθήκες ταξιδιού (Adaptive Cruise Control) χωρίς ο οδηγός να κάνει τίποτα απολύτως.

Επίσης νέα συστήματα στο Passat 8ης γενιάς είναι το head-up display με πληροφορίες προβολής στο παρμμπρίζ, το Active Info Display με διαδραστική απεικόνιση πληροφοριών σε ψηφιακά όργανα και στην οθόνη 12,3 ιντσών που προσφέρεται αλλά και το Park Assist 3ης γενιάς, που προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.

Το τιμόνι δεν έχει διαφορά. Η αίσθηση της κρεμαγιέρας παραμένει κάπως αποκομμένη από τους μπροστινούς τροχούς. Ωστόσο σε επίπεδο κατευθυντικότητας υπάρχει βελτίωση.

Ο επιλογέας στα χειροκίνητα κιβώτια θέλει λίγη δουλειά στα κουμπώματα όμως έχει αποκτήσει μικρές διαδρομές.

Γενικώς, το στήσιμο του Passat στο δρόμο έχει πιο σπορ χαρακτηριστικά και αυτό είναι ένα καλό νέο για όλους τους υποψήφιους χρήστες VW, που… το λέει η καρδιά τους!

Εξαιρετική επιλογή θα αποτελέσει και ο συνδυασμός του Passat με τον τουρμπάτο κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρωνπου έχει και αυτό το σύστημα eco που απενεργοποιεί τους δυο κυλίνδρους, σε συνθήκες οικονομικής οδήγησης. Στην περίπτωση του Passat η ισχύς του συγκεκριμένου μοτέρ ανέβηκε από τους 140 στους 150 ίππους όπου σε συνδυασμό με την μείωση του απόβαρου στα 1.387 κιλά, δίνουν εξαιρετικές επιδόσεις.

Με μια πρώτη ματιά η μέση κατανάλωση που καταφέραμε δεν κατέβηκε κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. που μάλλον απέχει πολύ από τα 5,1 λίτρα που δίνει το εργοστάσιο. Πάντως η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι μακριά και έτσι κάποιος με… ελαφρύτερο πόδι, θα μπορούσε να δει πιο μειωμένα νούμερα.

Με αυτόν τον κινητήρα, το Passat κάνει τα 0-100 σε 8,6’’ και εμφανίζει τελική, στα 220 χλμ./ώρα.

Με το νέο μοντέλο προσφέρεται ακόμα ένας 1400άρης Turbo με 125 ίππους και δυο Turbo Diesel στα 1,6 και 2,0 λίτρα. Υπάρχει επίσης έκδοση wagon (Variant) ενώ αργότερα θα παρουσιαστεί και μια έκδοση GTE που είναι plug-in Hybrid. Η τελευταία είναι συνολικής απόδοσης 218 ίππων με αυτονομία 1.000 χλμ. όπου για περίπου 50 χλμ. μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Το νέο Passat είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό, με χώρους, ποιότητα κατασκευής, σύγχρονη τεχνολογία και δυναμική συμπεριφορά. Μπορεί να μην είναι τόσο άνετο όσο θα το θέλαμε και να στερείτε λίγο από το γκλάμουρ ενός Audi A4 ή μιας Mercedes C-Class όμως το ερώτημα παραμένει: Πόσο Passat είναι το νέο Passat; Τουλάχιστον στο θέμα τιμής, είναι τόσο όσο και το προηγούμενο.

Σε βενζίνη ξεκινά από τα 20.440 ευρώ – μοτέρ με 125 ίππους και με το όφελος της απόσυρσης – ενώ η έκδοση με τους 150 ίππους αρχίζει από τα 21.760 ευρώ. Σε diesel η βασική έκδοση με τους 120 ίππους έχει αφετηρία στα23.170 ευρώ. Αναλυτικά οι τιμές των 4θυρων εκδόσεων Limousine (sedan), διαμορφώνονται ως εξής:
Μοντέλο                                        Τιμή (ευρώ) Τιμή με απόσυρση (ευρώ)
Passat 1.4 TSI 125PS Trendline 21.400 20.440
Passat 1.4 TSI 125PS Comfortline 23.200 22.240
Passat 1.4 TSI 150PS Comfortline ACT 24.900 23.940
Passat 1.4 TSI 150PS Highline ACT 26.200 25.240
Passat 1.6 TDI 120PS Trendline 24.600 23.170
Passat 1.6 TDI 120PS Comfortline 26.500 25.070
Passat 1.6 TDI 120PS Highline 27.900 26.470
Passat 1.6 TDI 120PS Trendline Auto 27.150 25.720
Passat 1.6 TDI 120PS Comfortline Auto 29.050 27.620
Passat 1.6 TDI 120PS Highline Auto 30.450 29.020
Passat 2.0 TDI 150PS Comfortline 30.600 27.800
Passat 2.0 TDI 150PS Comfortline Auto 33.400 30.600
Passat 2.0 TDI 240PS Comfortline Auto 4Motion 45.700 42.900

Μολονότι μου αρέσουν περισσότερα τα wagon μοντέλα, στην περίπτωση του νέου Passat θα έκανα μια εξαίρεση και θα επέλεγα το κουρσάκι! Την περιποιημένη έκδοση φυσικά, με τα ωραία LED φώτα πίσω, τις 17άρες αλουμινένιες ζάντες «London» και τα διάφορα διακοσμητικά σιρίτια. Την Highline έκδοση δηλαδή που στέκεται πάνω από τις Trendline και Comfortline.

 

Volkswagen Passat 1,4 TSi (150 PS) Highline
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.767×1.832×1.456 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.791 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 586 λίτρα
Βάρος: 1.387 κιλά
Κινητήρας: 1.395 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης EU 6
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/1.500-3.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,6”, 220 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 115 γρ/χλμ.
Τέλη: 103,5 €
Τιμή (με όφελος απόσυρσης): Εκδοση Comfortline 24.900 € (23.940 €) – ΕκδοσηHighline 26.200 € (25.240 €)

Φώτης Ραΐσης

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.