BMW Group Innovation Days 2015: Τεχνολογίες κίνησης του μέλλοντος

By  |  0 Comments

• Το BMW Group παρουσίασε πρωτοποριακές τεχνολογίες κίνησης σε ειδική επίδειξη στις εγκαταστάσεις δοκιμών του Miramas στη Νότια Γαλλία.
• Η μεγαλύτερη πίστα δοκιμών του BMW Group προσφέρει το ιδανικό περιβάλλον για εντατικές δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες συστημάτων κίνησης και οδικής συμπεριφοράς.
• Το BMW eDrive των αυτοκινήτων BMW i συνεχίζει να βρίσκει εφαρμογή σε μοντέλα μαζικής παραγωγής της μάρκας BMW.
• Μία πρωτότυπη BMW Σειρά 2 Active Tourer με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης επιβεβαιώνει την υψηλή ευελιξία της τεχνολογίας BMW eDrive, το πρώτο plug-in υβριδικό όχημα της BMW με κινητήρα καύσης τοποθετημένο μπροστά / εγκάρσια, γεννήτρια υψηλής τάσης και σύστημα τετρακίνησης ‘συνδεδεμένο’ με το δρόμο χάρη σε ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στον πίσω άξονα.
• Άμεσος ψεκασμός νερού αυξάνει την απόδοση των κινητήρων καύσης στα υψηλά φορτία και μειώνει αισθητά την κατανάλωση και τους ρύπους στην καθημερινή οδήγηση.
• Το σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μία έκδοση της τεχνολογίας BMW eDrive προσανατολισμένο στο μέλλον που επιτρέπει πλήρη ηλεκτροκίνηση με υψηλή αυτονομία και σύντομους χρόνους ανεφοδιασμού. Η πολυετής ενασχόληση του BMW Group με την έρευνα και εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας ενισχύθηκε από τη συνεργασία με την Toyota Motor Corporation.

Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας BMW eDrive σε έναν αυξανόμενο αριθμό μοντέλων BMW, η συνεχής εξέλιξη των κινητήρων καύσης με τεχνολογία TwinPower Turbo και η φιλοσοφία ενός Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) έχουν βοηθήσει το BMW Group να προετοιμαστεί για τις προκλήσεις του μέλλοντος. Όλες αυτές οι εξελίξεις υποστηρίζονται από ευέλικτες αρχιτεκτονικές και μία πολυδιάστατη τεχνολογία συστημάτων κίνησης: αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και diesel, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία και, στο μέλλον, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα προσφέρουν αποτελεσματικές τεχνολογίες για κάθε κατηγορία και απαιτήσεις.

Οι εγκαταστάσεις δοκιμών του BMW Group στο Miramas: το ιδανικό περιβάλλον για δοκιμές καινοτόμων τεχνολογιών συστημάτων κίνησης και πλαισίου.
Επί 30 χρόνια σχεδόν, οι εγκαταστάσεις δοκιμών του Miramas στη Νότια Γαλλία έχουν παίξει κομβικό ρόλο στην εξέλιξη των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών BMW. Με σταθερές κλιματικές συνθήκες και μεγάλο εύρος δυνατοτήτων, οι εγκαταστάσεις που καλύπτουν μία έκταση περίπου 473 εκταρίων προσφέρουν το τέλειο περιβάλλον για εντατικές δοκιμές των τεχνολογιών συστημάτων κίνησης και πλαισίου. Το Autodrome de Miramas αγοράστηκε από τη BMW France το 1986 και από τότε επεκτείνεται και ανανεώνεται συνεχώς. Εκτός από τις πίστες δοκιμών συνολικού μήκους πάνω από 50 km, το Miramas διαθέτει ένα υπερσύγχρονο γραφείο και εργαστήρια για την εξέλιξη και ρύθμιση νέων μοντέλων και τεχνολογικών εξαρτημάτων.
Στην καρδιά των εγκαταστάσεων βρίσκεται το άλλοτε ασφάλτινο οβάλ του αγωνιστικού σιρκουί των πέντε χιλιομέτρων. Επιπλέον αυτού, ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος για δοκιμές υψηλών ταχυτήτων, ποικίλες πίστες δοκιμών κρατήματος και συμπεριφοράς, και επιπλέον φουρκέτες, ανώμαλα οδοστρώματα και off-road κομμάτια μπορούν να χρησιμοποιούνται για μεμονωμένες δοκιμές και εκτεταμένα προγράμματα δοκιμών. Ανάμεσα στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εγκαταστάσεων είναι η ανακατασκευή ενός τμήματος του Nürburgring. Οι εργασίες ανακατασκευής του Petit Ovale στο Miramas περιλάμβαναν την προσθήκη ενός πιστού αντιγράφου της διάσημης στροφής ’Ring’s Caracciola-Kurve (γνωστής ως Karussell). Αυτή έχει αποτελέσει μέτρο σύγκρισης για τη βελτιστοποίηση και τη ρύθμιση των εξαρτημάτων του πλαισίου και των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου.

Plug-in υβριδικό πρωτότυπο της BMW Σειράς 2 Active Tourer: η τεχνολογία BMW eDrive επεκτείνεται και σε άλλα μοντέλα BMW.
Η ηλεκτροκίνηση έχει προσθέσει μία νέα διάσταση στη γκάμα μοντέλων BMW. Η τεχνολογία BMW eDrive που εξελίχθηκε για αυτοκίνητα BMW i επεκτείνεται και σε άλλες φιλοσοφίες οχημάτων στο πλαίσιο ενός plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, υπογραμμίζοντας την ευελιξία του. Εδώ, το βρίσκουμε συνδεδεμένο με ένα κινητήρα καύσης εμπρός/εγκάρσια τοποθετημένο για πρώτη φορά. Το plug-in υβριδικό πρωτότυπο της BMW Σειράς 2 Active Tourer που παρουσιάστηκε στο Miramas εξοπλίζεται με έναν τρικύλιδρο βενζινοκινητήρα BMW TwinPower Turbo που κινεί τους εμπρός τροχούς, μία γεννήτρια υψηλής τάσης τοποθετημένη στην εμπρός δομή και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποστέλλει την ισχύ του στους πίσω τροχούς. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα τετρακίνησης ‘συνδεδεμένο’ με το δρόμο παρόμοιο με του plug-in υβριδικού BMW i8, αλλά εδώ με αντιδιαμετρική διάταξη.

Έτσι, η υψηλή απόδοση του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, η δυνατότητα λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση και η ταυτόχρονη παραγωγή ισχύος όταν μπαίνει στο παιχνίδι ο ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνονται από ένα σύστημα τετρακίνησης απαράμιλλο στην κατηγορία. Η plug-in υβριδική πρωτότυπη BMW Σειρά 2 Active Tourer καλύπτει μέχρι 38 km μόνο με ηλεκτροκίνηση, επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε περίπου 6,5 δεύτερα και καταναλώνει κατά μέσο όρο δύο λίτρα ανά 100 km, που ισοδυναμεί με εκπομπές CO2 κάτω από 50 g/km, στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών για plug-in υβριδικά οχήματα.

Άμεσος ψεκασμός νερού: ψύξη που διασφαλίζει πρόσθετη ισχύ και απόδοση.
Μετά την πρεμιέρα του ψεκασμού νερού στη BMW M4 MotoGP Safety Car, ο άμεσος ψεκασμός νερού για υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες κάνει τώρα ντεμπούτο σε ένα μέλος της νέας γενιάς κινητήρων του BMW Group. Αυτή η καινοτόμος τεχνολογία που αυξάνει την απόδοση μειώνοντας τις θερμοκρασίες στη διαδικασία καύσης, παρουσιάστηκε στο BMW Group Innovation Days 2015 σε ένα νέο μοντέλο της BMW Σειράς 1 με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα.

Η ψύξη που προσφέρει ο άμεσος ψεκασμός νερού αυξάνει αισθητά την ισχύ και την απόδοση. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κυρίως κατά την επιτάχυνση. Κατά συνέπεια, η απόδοση αυξάνεται σημαντικά – κυρίως όταν ο οδηγός υιοθετεί ένα πιο σπορ στυλ οδήγησης – και συνεπώς ωφελείται η οικονομία καυσίμου σε καθημερινές συνθήκες. Επιπρόσθετα, ο άμεσος ψεκασμός νερού μειώνει τη θερμική καταπόνηση σε πολυάριθμα εξαρτήματα του κινητήρα και ελαχιστοποιεί τους ρύπους.

Κυψέλη καυσίμου υδρογόνου: πρωτοποριακός συνδυασμός με BMW eDrive, δυνατότητα οδήγησης με μηδενικούς ρύπους στο μέλλον.
Το BMW Group ασχολείται με την έρευνα και εξέλιξη των συστημάτων κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πάνω από 15 χρόνια. Και η συνεργασία με την Toyota Motor Corporation που ξεκίνησε το 2013 έχει επιταχύνει περαιτέρω την πρόοδο με σκοπό την οριστικοποίηση εγκεκριμένων εξαρτημάτων για ένα Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) μέχρι το 2020. Η κυψέλη καυσίμου, που μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια και υδρατμό, επιτρέπει την οδήγηση μηδενικών ρύπων σε συνδυασμό με τη δυναμική συμπεριφορά μιας BMW – και επιπλέον υψηλή αυτονομία και σύντομους χρόνους ανεφοδιασμού. Επομένως, αντιπροσωπεύει το ιδανικό επόμενο σκαλί της τεχνολογίας BMW eDrive.

Στο Innovation Days 2015, για πρώτη φορά, τα αυτοκίνητα δοκιμών με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου αποκάλυψαν τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας. Μακροπρόθεσμα, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα γίνει αναπόσπαστο στοιχείο της τεχνολογίας Efficient Dynamics, επιτρέποντας στο BMW Group να προσθέσει συστήματα κίνησης στη γκάμα της που μπορούν να προσαρμόζονται σε διαφορετικές φιλοσοφίες οχημάτων, απαιτήσεις πελατών και νομικών διατάξεων σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου προσφέρει δυνατότητα ενσωμάτωσης σε μία ειδική αρχιτεκτονική οχήματος. Επομένως, τα FCEV του μέλλοντος θα ωφελούνται από την απεριόριστη ελευθερία στην εξέλιξη καινοτόμων σχεδιαστικών και χωροταξικών λύσεων, παρόμοιων με αυτών που επιτρέπει η αρχιτεκτονική LifeDrive στα μοντέλα BMW i με eDrive.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επίσημες τιμές κατανάλωσης, ειδικές τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος των νέων αυτοκινήτων παρακαλούμε ανατρέξτε στο σχετικό εγχειρίδιο ” Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars “, που διατίθεται σε όλο το δίκτυο εμπόρων από τη Deutschen Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1. 73760 Ostfildern-Scharnhausen και στη http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html. ManualCO2 (PDF – 2.7 MB)
2. BMW eDrive προσεχώς σε περισσότερα μοντέλα BMW: Πρωτότυπη plug-in υβριδική έκδοση της BMW Σειράς 2 Active Tourer.

Με την προσθήκη plug-in υβριδικών εκδόσεων σε διάφορες σειρές μοντέλων BMW, όλο και περισσότεροι πελάτες θα μπορούν να απολαμβάνουν πλήρως ηλεκτρική οδήγηση μηδενικών ρύπων με premium αίσθηση. Η τεχνολογία BMW eDrive που αρχικά εξελίχθηκε για μοντέλα BMW i προσφέρει μεγάλη ελευθερία για χρήση σε οχήματα ποικίλων φιλοσοφιών και κατηγοριών. Στο BMW Group Innovation Days 2015 έκανε το ντεμπούτο του ένας κινητήρας καύσης εμπρός / εγκάρσια τοποθετημένος σε συνδυασμό με μία γεννήτρια υψηλής τάσης και ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης που επενεργεί στους πίσω τροχούς. Στην επίδειξη του πρωτοτύπου της BMW Σειράς 2 Active Tourer με plug-in υβριδικό σύστημα, οι εμπρός τροχοί κινούνται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα και οι πίσω τροχοί από ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Έτσι δημιουργείται ένα σύστημα τετρακίνησης ‘συνδεδεμένο’ με το δρόμο – παρόμοιο με το αντίστοιχο του plug-in υβριδικού BMW i8, αλλά με αντίθετες τις θέσεις του μοτέρ και του κινητήρα.

Επομένως, η plug-in υβριδική BMW Σειρά 2 Active Tourer διευρύνει το φάσμα του BMW eDrive στην κατηγορία Sports Activity Tourer.

• BMW X5 xDrive40e: το Sports Activity Vehicle – το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας – αναμένεται να λανσαριστεί πολύ γρήγορα.
• BMW Σειρά 3 με plug-in υβριδική τεχνολογία: το πιο επιτυχημένο premium sedan παγκοσμίως ήδη παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπη ηλεκτρική έκδοση στο περσινό Innovation Days. Άλλα μοντέλα με plug-in υβριδική τεχνολογία θα ακολουθήσουν στη βασική προϊοντική γκάμα.

Στα plug-in υβριδικά μοντέλα που έχει εξελίξει μέχρι σήμερα το BMW Group, ο κινητήρας καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μεταξύ τους σε ειδική διάταξη για το συγκεκριμένο μοντέλο. Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του BMW eDrive δίνουν το παρών αξιόπιστα σε όλα τα μοντέλα:

• Απόδοση: αξιοσημείωτη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων έναντι των μοντέλων με συμβατικά συστήματα κίνησης, προσφέροντας εφάμιλλες επιδόσεις και περισσότερη ισχύ.
• Ηλεκτροκίνηση: πλήρως ηλεκτρική οδήγηση με τοπικά μηδενικούς ρύπους σε συνθήκες κυκλοφορίας πόλης ή στις καθημερινές μετακινήσεις.
• Δυναμική συμπεριφορά: άμεση ενίσχυση ιπποδύναμης χάρη στην ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα που βοηθά τον κινητήρα υπό υψηλά φορτία.
• Ευελιξία: η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να επαναφορτίζεται από συμβατικές οικιακές πρίζες, το BMW i Wallbox ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης.
• Απεριόριστες δυνατότητες αυτονομίας: ευφυές σύστημα διαχείρισης ελέγχει τη συνεργασία μεταξύ ηλεκτροκινητήρα / κινητήρα χωρίς απώλεια αυτονομίας.

BMW eDrive στη BMW Σειρά 2 Active Tourer: πλήρως ηλεκτρική μετακίνηση, σπορ οδηγική εμπειρία AWD, εξαιρετική απόδοση.
Η πρωτότυπη plug-in υβριδική BMW Σειρά 2 Active Tourer συνδυάζει το BMW eDrive με αποκλειστικό σύστημα μετάδοσης – βασισμένο στη φιλοσοφία FWD της στάνταρ BMW Σειράς 2 Active Tourer – που κάνει το ντεμπούτο του. Μετά τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα του plug-in υβριδικού πρωτοτύπου της BMW Σειράς 3, ένας τρικύλινδρος της νέας οικογένειας κινητήρων Efficient Dynamics τοποθετημένος εμπρός/εγκάρσια αποτελεί τώρα τμήμα ενός plug-in υβριδικού συστήματος για πρώτη φορά. Ο 1.5 BMW TwinPower Turbo αποδίδει 100 kW/136 hp και μέγιστη ροπή 220 Nm, ενώ η μεταφορά ισχύος στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω κιβωτίου Steptronic. Η πρόσθετη γεννήτρια υψηλής τάσης στον εμπρός άξονα εκτελεί τρία διαφορετικά καθήκοντα: ενισχύει τον κινητήρα καύσης στιγμιαία με πρόσθετη ισχύ μέχρι 15 kW και ροπή περίπου 150 Nm από στάση, παράγει ηλεκτρική ισχύ εν κινήσει (που τροφοδοτείται απευθείας στη μπαταρία υψηλής τάσης), και επιτρέπει την εκκίνηση και το κλείσιμο του κινητήρα πολύ ομαλά χάρη στην υψηλότερη ισχύ του συγκριτικά με τα αντίστοιχα συμβατικά συστήματα. Ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται πάνω από τον πίσω άξονα, μαζί με ένα κιβώτιο δύο σχέσεων και ηλεκτρονικά ισχύος. Αυτό αποστέλλει μέχρι 65 kW/88 hp και μέγιστη ροπή 165 Nm στους πίσω τροχούς.

Η on-demand τετρακίνηση προσφέρει χαρακτηριστικά απαράμιλλα στην κατηγορία, με τα ηλεκτρονικά ισχύος να κατανέμουν την κίνηση στους εμπρός, τους πίσω και τους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις απαιτήσεις. Όπως στο BMW i8, η ευφυής διαχείριση μετάδοσης και η δικτύωση με το DSC (Dynamic Stability Control) διασφαλίζουν ασφαλή και αξιόπιστη οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες, σε συνδυασμό με βελτιστοποιημένη πρόσφυση, δυναμική επιτάχυνση και στρίψιμο και μέγιστη απόδοση.

Η πρωτότυπη plug-in υβριδική έκδοση της BMW Σειράς 2 Active Tourer επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε περίπου 6,5 δεύτερα. Η μέση κατανάλωση στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών για plug-in υβριδικά οχήματα θα είναι περίπου δύο λίτρα ανά 100 km, που ισοδυναμεί με εκπομπές CO2 κάτω από 50 g / km. Η αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση, μετρημένη στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών θα είναι 38 km.

Η τιμολογιακή πολιτική για την έκδοση παραγωγής της BMW Σειράς 2 Active Tourer με plug-in υβριδική κίνηση δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα. Αλλά χάρη στην ξεχωριστή συνολική φιλοσοφία της, οι τιμές στο λανσάρισμα θα κυμαίνονται σε επίπεδα εκδόσεων υφιστάμενων κινητήρων με εφάμιλλες ιπποδυνάμεις – όπως ισχύουν για τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των BMW X5 και BMW 3. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες δεν θα πληρώνουν ένα υψηλό τίμημα για την τεχνολογία.

Προγράμματα οδήγησης ευρέως φάσματος, απεριόριστη ευελιξία.
Η πρωτότυπη plug-in υβριδική έκδοση BMW Σειρά 2 Active Tourer διατίθεται με το γνωστό διακόπτη Driving Experience Control. Οι ρυθμίσεις Comfort και Sport και το πρόγραμμα Eco Pro ενεργοποιούνται μέσω μπουτόν. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο τη χαρτογράφηση του γκαζιού και τις λειτουργίες του πλαισίου αλλά μεταβάλει και τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου Steptronic. Με ενεργοποιημένο το Eco Pro mode, οι οδηγοί μπορούν επίσης να κάνουν χρήση της λειτουργίας coasting (ρολάρισμα) ενώ η ενεργειακή απόδοση αυξάνεται περαιτέρω με τον ακριβή έλεγχο κατανάλωσης ισχύος για ηλεκτρικές λειτουργίες άνεσης, όπως A/C, θερμαινόμενα καθίσματα και θερμαινόμενοι καθρέπτες.

Εξάλλου, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τις αντιδράσεις του συστήματος διαχείρισης μετάδοσης μέσω του μπουτόν eDrive στην κεντρική κονσόλα. Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις:

• Auto eDrive: υβριδικό πρόγραμμα που ενεργοποιείται σαν στάνταρ ρύθμιση (by default) στο Comfort mode μόλις παίρνει εμπρός το αυτοκίνητο. Ο κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται με στόχο στην εξαιρετική απόδοση σε αυτή τη ρύθμιση. Υπό νορμάλ φορτία, το όχημα ξεκινά αρχικά μόνο με ηλεκτροκίνηση. Όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 80 km/h περίπου ή υπό ισχυρή επιτάχυνση, ο κινητήρας παρεμβαίνει αυτόματα. Όταν η καθοδήγηση διαδρομής είναι ενεργοποιημένη, το σύστημα υπολογίζει αυτόματα με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα η ενέργεια που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα και τον κινητήρα καύσης, ενώ δίνεται προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση στα τμήματα που αυτό έχει περισσότερο νόημα. Στο Comfort mode, η μπαταρία υψηλής τάσης επαναφορτίζεται αυτόματα σε επίπεδο φόρτισης περίπου 15 %.
• Max eDrive: σε αυτή τη ρύθμιση, το όχημα κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται περίπου στα 130 km/h, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 38 km. Πατώντας τέρμα το γκάζι (kickdown) ενεργοποιείται ο κινητήρας καύσης.

• Save Battery: με αυτό το πρόγραμμα, η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να διατηρείται σκόπιμα σε ένα σταθερό επίπεδο ή να αυξάνεται μέχρι 50% (όταν η φόρτιση πέφτει κάτω από αυτή την ένδειξη) αυξάνοντας αποδοτικά το φορτίο του κινητήρα και χρησιμοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας. Η αποθηκευμένη ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιείται αργότερα για πλήρως ηλεκτρική οδήγηση, για παράδειγμα σε μία αστική περιοχή.

Από την άλλη, με την επιλογή του Sport mode μέσω του διακόπτη Driving Experience Control, ο κινητήρας καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί με σκοπό ένα σπορ οδηγικό στυλ. Η γεννήτρια αυξάνει την ισχύ στις χαμηλές στροφές και παράγει ηλεκτρισμό που αποθηκεύεται απευθείας στη μπαταρία μέχρι ένα επίπεδο φόρτισης περίπου 50%.

Οι οδηγοί έχουν έναν ακόμα άσο στο μανίκι τους όταν χρειάζονται μία ισχυρή ‘ένεση’ ισχύος, π.χ. σε μία ξαφνική προσπέραση μετακινώντας τον επιλογέα ταχυτήτων στη θύρα S ενεργοποιούνται και οι δύο κινητήριες μονάδες, παράγοντας τη μέγιστη συνολική ισχύ του συστήματος. Σε αντίθεση με το Sport mode η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται μέχρι το 80% με αυτή τη μέθοδο.

Τα προγράμματα του διακόπτη Driving Experience Control και οι ρυθμίσεις του eDrive μπορούν να συνδυάζονται με διαφορετικούς τρόπους. Αυτό προσφέρει στον οδηγό ένα ευρύ πεδίο για να διαμορφώσει τη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης και το σετάρισμα του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις ατομικές του προτιμήσεις. Η πρωτότυπη plug-in υβριδική BMW Σειρά 2 Active Tourer διατίθεται με ειδική λειτουργία διαχείρισης ενέργειας ενταγμένης στο σύστημα πλοήγησης. Αυτή επιτρέπει την ενσωμάτωση των χαρακτηριστικών της διαδρομής, τους περιορισμούς ταχύτητας και την κατάσταση της κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με τη διαθέσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας, στη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης.

Η τεχνολογία BMW eDrive έχει ενσωματωθεί στη φιλοσοφία του πολυμορφικού 5θυρου μοντέλου της BMW Σειράς 2 χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση των επιβατών ή στη ευελιξία του εσωτερικού. Η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα, χωρίς να καταλαμβάνει πολύ χώρο. Τα ηλεκτρονικά ισχύος, συμπεριλαμβανομένης της γεννήτριας φόρτισης, βρίσκονται δίπλα στον ηλεκτροκινητήρα, πάνω από τον πίσω άξονα.

Απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα και ευελιξία
Η χωρητικότητα του κυρίως χώρου επιβατών της plug-in, υβριδικής BMW Σειράς 2 Active Tourer είναι ίδια με των συμβατικών αντίστοιχων μοντέλων. Και υπάρχει ακόμα περισσότερος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.

3. Έξτρα ισχύς, βελτιωμένη οικονομία καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες: Άμεσος ψεκασμός νερού αυξάνει την απόδοση.

Με άμεσο ψεκασμό νερού για υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες, το BMW Group έχει καταφέρει και πάλι να αυξήσει τις δυνατότητες της τεχνολογίας των συμβατικών κινητήρων μέσω συνεχούς διαδικασίας βελτίωσης και αναβάθμισης. Ο ελεγχόμενος με ακρίβεια ψεκασμός νερού στους κυλίνδρους του κινητήρα παράγει ψύξη που αυξάνει την ισχύ και τη ροπή, κυρίως όταν λειτουργεί με (ή σχεδόν με) πλήρες γκάζι, μειώνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση και τους ρύπους.

Ο ψεκασμός νερού έκανε το ντεμπούτο του σε ένα σύγχρονο κινητήρα του BMW Group κάτω από το καπό της BMW M4 MotoGP Safety Car. Σχεδιασμένη από την BMW M GmbH – με βάση τη σπορ M4 – για χρήση στο παγκοσμίως κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσικλετών, αντλεί ισχύ από μία τροποποιημένη έκδοση του υψηλόστροφου εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα M TwinPower Turbo που ήδη αποδίδει μέγιστη ισχύ 317 kW/431 hp και μέγιστη ροπή 550 Nm (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,8–8,3 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 204–194 g/km) στη στάνταρ BMW M4. Ο ψεκασμός νερού παρέχει στη BMW M4 MotoGP Safety Car πρόσθετη ισχύ, ροπή και απόδοση για τις απαιτήσεις της αγωνιστικής πίστας.

Το BMW Group Innovation Days 2015 σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίαση αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας στην πρωτότυπη έκδοση ενός mainstream μοντέλου BMW με τρικύλινδρο κινητήρα τελευταίας γενιάς. Σε αυτή την έκδοση, το περισσότερο νερό ψεκάζεται απευθείας στο θάλαμο καύσης, και όχι μόνο στην πολλαπλή εισαγωγής. Στο πρωτότυπο, που βασίζεται σε μία 5-θυρη BMW Σειρά 1, ο άμεσος ψεκασμός νερού προσφέρει μία βελτιστοποιημένη ισορροπία μεταξύ οδηγικής απόλαυσης και κατανάλωσης, σύμφωνα με τις αρχές Efficient Dynamics.

Η ψύξη αυξάνει την απόδοση: μέχρι δέκα τοις εκατό περισσότερη ισχύς, μέχρι οκτώ τοις εκατό καλύτερη οικονομία σε πραγματικές συνθήκες.
Ο άμεσος ψεκασμός νερού επιτρέπει καλύτερη αξιοποίηση της υπερσυμπίεσης. Το νερό ψεκάζεται σε θάλαμο της πολλαπλής εισαγωγής όπου εξατμίζεται απορροφώντας ενέργεια από τα γειτονικά εξαρτήματα και μειώνοντας τις θερμοκρασίες καύσης στον κινητήρα κατά περίπου 25° Κελσίου.

Ειδικότερα με τέρμα γκάζι, αυτό το είδος ψύξης βελτιώνει σημαντικά την απόδοση καθώς και τη διαδικασία καύσης με ποικίλους τρόπους:

• Απόδοση: η ψύξη σαν αποτέλεσμα του ψεκασμού νερού μειώνει τις θερμοκρασίες επαρκώς ώστε να μην χρειάζεται ψεκασμός πρόσθετου καυσίμου στη λειτουργία με τέρμα (ή σχεδόν τέρμα) γκάζι. Το ομοιογενές μίγμα καυσίμου / αέρα και η βελτιωμένη απόδοση σε πλήρες φορτίο βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες μέχρι οκτώ τοις εκατό.
• Ρύποι: οι μειωμένες θερμοκρασίες καύσης μεταφράζονται σε μειωμένους ρύπους.
• Μειωμένη κρουστική καύση: οι χαμηλότερες θερμοκρασίες αυξάνουν την κίνδυνο ανεξέλεγκτης καύσης (πειράκια).
• Υψηλότερη αναλογία συμπίεσης: ο μειωμένος κίνδυνος κρουστικής καύσης επιτρέπει την αύξηση της αναλογίας συμπίεσης του τρικύλινδρου κινητήρα του πρωτοτύπου από 9.5:1 σε 11.0:1, βελτιστοποιώντας την απόδοση στα χαμηλά και μεσαία φορτία.
• Επιδόσεις: Η μεγαλύτερη προπορεία ανάφλεξης και η υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης αυξάνουν την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα μέχρι 10%. Η αυξημένη περιεκτικότητα οξυγόνου του ψυχρού αέρα εισαγωγής αυξάνει επίσης την ισχύ.
• Συμβατότητα καυσίμου: η κινητήρια ισχύς βελτιστοποιείται ακόμα και όταν χρησιμοποιείται βενζίνη χαμηλών οκτανίων (RON 95). Επομένως, οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες με άμεσο ψεκασμό μπορούν να χρησιμοποιούνται οπουδήποτε στον κόσμο.
• Μείωση θερμικού φορτίου: η ψύξη μειώνει το θερμικό φορτίο σε έμβολα, βαλβίδες, καταλυτικό μετατροπέα και υπερσυμπιεστή.

Τα οφέλη της ψύξης του άμεσου ψεκασμού νερού μπορούν να αξιοποιούνται ποικιλοτρόπως. Ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου και τον κινητήρα, μπορεί να δοθεί προτεραιότητα είτε στην αυξημένη ισχύ, ή στην αυξημένη οικονομία.

Σύστημα ανάκτησης νερού διασφαλίζει καθημερινή πρακτικότητα.
Το σύστημα ψεκασμού της BMW M4 MotoGP Safety Car αντλεί ισχύ από ένα δοχείο 5L στο χώρο αποσκευών. Στις σκληρές αγωνιστικές συνθήκες, όπου το όχημα περνά πολύ χρόνο λειτουργώντας με τέρμα γκάζι, το δοχείο νερού γεμίζει με κάθε ανεφοδιασμό του οχήματος.

Αντίθετα, το σύστημα άμεσου ψεκασμού νερού, που προορίζεται για τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής και παρουσιάστηκε στο BMW Innovation Days δεν χρειάζεται αναπλήρωση στην καθημερινή χρήση. Αν το όχημα δεν λειτουργεί σε ακραίες κλιματικές συνθήκες, η αναπλήρωση γίνεται τελείως αυτόματα χάρη στην ανάκτηση νερού.

Η παροχή νερού για την ψύξη μέσω ψεκασμού εξασφαλίζεται από τη συνεχή ανάκτηση του νερού από το συμπυκνωτή του συστήματος A/C.
Κάθε φορά που σβήνει ο κινητήρας, όλο το νερό που βρίσκεται στους σωλήνες στραγγίζει στο δοχείο. Αυτό προστατεύει τα εξαρτήματα του συστήματος από το πάγωμα σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, και εμποδίσει τη διάβρωση του κινητήρα. Το δοχείο νερού βρίσκεται επίσης σε θέση προστατευμένη από τον πάγο μέσα στο όχημα.

4. Μεγάλη αυτονομία, σύντομοι χρόνοι ανεφοδιασμού, μηδενικοί ρύποι:
Σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου δείχνει το δρόμο για το μέλλον της τεχνολογίας BMW eDrive.

Στο πλαίσιο της έρευνας και των εργασιών εξέλιξης στον τομέα της τεχνολογίας κίνησης, το BMW Group έχει επικεντρωθεί στη χρήση του υδρογόνου ως πηγής ενέργειας πάνω από 30 χρόνια τώρα. Το 2006, αποκαλύφθηκε το πρώτο πολυτελές sedan για καθημερινή χρήση με κινητήρα καύσης υδρογόνου – η BMW Hydrogen 7. Πριν από 15 χρόνια περίπου, το BMW Group άρχισε να επικεντρώνεται στα συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Σε επίπεδο ενεργειακής απόδοσης, επιδόσεων και καθημερινής πρακτικότητας έχει επιτευχθεί μία σταθερή πρόοδος με την παρούσα τεχνολογία, η οποία μετατρέπει το υδρογόνο σε ισχύ για ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αντί να την καίει μέσα σε έναν κινητήρα.

Τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων έρευνας και εξέλιξης στον τομέα τον συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο BMW Group Innovation Days 2015. Το όχημα δοκιμών, που βασίζεται σε μία BMW Σειρά 5 Gran Turismo, επιχειρεί μία επίδειξη ενός τέτοιου συστήματος σύμφωνα με το προφίλ και το χαρακτήρα της μάρκας. Αυτό συνδυάζει οδήγηση χωρίς ρύπους με σπορ επιδόσεις, εξαιρετική οδηγική άνεση και υψηλή αυτονομία. Κύρια χαρακτηριστικά:

• Ηλεκτροκινητήρας με 180 kW/245 hp, ηλεκτρονικά ισχύος και μπαταρία υψηλής τάσης για ενδιάμεση αποθήκευση ενέργειας, έχει εξελιχθεί σαν έκδοση της τεχνολογίας BMW eDrive για αυτοκίνητα BMW i και νέα plug-in υβριδικά μοντέλα της μάρκας BMW.
• Αποθήκευση υδρογόνου με τη μορφή ενός δοχείου στο τούνελ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Πρότυπο βιομηχανίας 700 bar, τεχνολογία δοχείου CGH2 και κρυογονικού δοχείου πίεσης (CCH2) πατέντα του BMW Group για την αποθήκευση αέριου υδρογόνου σε χαμηλές θερμοκρασίες και με πίεση 350 bar, λειτουργική αυτονομία πάνω από 500 km.
• Κυψέλες καυσίμου, κέλυφος και περιφερειακά συστήματα: πρώτα αποτελέσματα από τη συνεργασία μεταξύ BMW Group και Toyota Motor Corporation πάνω στην τεχνολογία Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV).

Η στρατηγική συνεργασία μεταξύ BMW Group και Toyota Motor Company που ξεκίνησε το 2013 ενίσχυσε την εξέλιξη της τεχνολογίας FCEV. Σκοπός της συνεργασίας είναι να ετοιμαστεί μία πρώτη σειρά εγκεκριμένων εξαρτημάτων μέχρι το 2020. Η επιτυχία των μοντέλων FCEV εξαρτάται από την ανάπτυξη μιας υποδομής υδρογόνου στις ενδιαφερόμενες αγορές. Οι δύο εταίροι υποστηρίζουν αυτή τη συνεργασία μέσω τεχνολογικών προτύπων που έχουν αναπτύξει από κοινού και τα οποία κάνουν τα οχήματα κυψελών καυσίμου πιο εύχρηστα, αυξάνοντας παράλληλα τη δημοτικότητά τους.

Πρωτοποριακός συνδυασμός: BMW eDrive και τεχνολογία κυψέλης καυσίμου.
Το υδρογονοκίνητο Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) αντιπροσωπεύει μία πρωτοποριακή φιλοσοφία που στοχεύει σε μία δυναμική οδήγηση μηδενικών ρύπων με υψηλό επίπεδο ενεργειακής απόδοσης. Το σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας BMW eDrive με μία σειρά χαρακτηριστικών, γνωστών από τους συμβατικούς κινητήρες καύσης:

• Πλήρως ηλεκτρική οδήγηση μηδενικών ρύπων.
• Ηλεκτροκινητήρας BMW eDrive παράγει άμεση ισχύ με εντυπωσιακή δυναμική.
• Ηλεκτρονικά ισχύος, μπαταρία υψηλής τάσης και ευφυής διαχείριση ενέργειας βασισμένη στην τεχνολογία eDrive του BMW Group.
• Ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με αυτονομία πάνω από 500 km χάρη στην υψηλή πυκνότητα ενέργειας του μεταφερόμενου υδρογόνου.
• Γρήγορος και εύκολος ανεφοδιασμός σε λιγότερο από πέντε λεπτά.

Επομένως, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου αποτελεί ιδανική προσθήκη στη γκάμα BMW i όσο και στα μοντέλα μαζικής παραγωγής, μελλοντικά, που θα εφοδιάζονται με τη δοκιμασμένη και αποδεδειγμένη τεχνολογία eDrive. Αυτή μετατρέπει το αέριο υδρογόνο που περιέχεται στο ρεζερβουάρ αποθήκευσης σε ηλεκτρική ενέργεια και υδρατμούς. Η μπαταρία λειτουργεί σαν μονάδα αποθήκευσης ενέργειας και επομένως μπορεί να είναι αισθητά μικρότερη – με καθαρή χωρητικότητα περίπου μία κιλοβατώρα – συγκριτικά με τις άλλες φιλοσοφίες ηλεκτροκίνησης μέσω μπαταριών. Η αποθήκευση υδρογόνου σε ένα κρυογονικό δοχείο υψηλής πίεσης μπορεί, ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου να προσφέρει αυτονομία εφάμιλλη με ενός συμβατικού οχήματος με κινητήρα καύσης. Η πλήρωση του ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου διαρκεί όσο και ο ανεφοδιασμός ενός ρεζερβουάρ βενζίνης ή diesel.

Το FCEV στοιχείο του Efficient Dynamics: ποικιλία συστημάτων κίνησης και αρχιτεκτονική οχήματος προσφέρουν υψηλή ευελιξία.
Στόχος μας είναι η καθιέρωση της τεχνολογίας κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου σαν αναπόσπαστο στοιχείο της στρατηγικής Efficient Dynamics του BMW Group μακροπρόθεσμα. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει μία ποικίλη γκάμα συστημάτων κίνησης που θα προσαρμόζεται ευέλικτα σε διαφορετικές φιλοσοφίες οχημάτων, επιθυμίες πελατών και θεσπισμένων απαιτήσεων σε όλο τον κόσμο:

• Πολύ αποδοτικοί κινητήρες καύσης με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo.
• Έξυπνα ελεγχόμενα plug-in υβριδικά συστήματα με τεχνολογία BMW eDrive ή Power eDrive επιτρέπουν ηλεκτροκίνηση τοπικά μηδενικών ρύπων στην καρδιά της γκάμας BMW.
• Ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας μηδενικών ρύπων με μία μπαταρία υψηλής τάσης όπως αυτή του BMW i3.
• Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης BMW eDrive.

Με αυτή τη γκάμα ευέλικτων συστημάτων κίνησης που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν αποδοτική προσωπική μετακίνηση, το BMW Group είναι άριστα προετοιμασμένο για τις παγκόσμιες προκλήσεις, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σε ό,τι αφορά τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.
Η ένταξη του συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου στα οχήματα που παρουσιάστηκαν στο BMW Group Innovation Days 2015 αποτελεί τμήμα μας διαδικασίας δοκιμής και αξιολόγησης στο πλαίσιο της φιλοσοφίας συνεχούς εξέλιξης. Η εξέλιξη ενός FCEV μαζικής παραγωγής επιτρέπει την ενσωμάτωση της μεταβλητής αρχιτεκτονικής του συστήματος κίνησης σε μία ειδική αρχιτεκτονική οχήματος, αναδεικνύοντας άριστα τα χαρακτηριστικά που οι πελάτες θα εκτιμήσουν περισσότερο.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.