F1: Το Ουγγρικό Grand Prix

By  |  0 Comments

Η μέση P Zero White (άσπρο σιρίτι) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) επελέγησαν για το Ουγγρικό Grand Prix. Πρόκειται για ένα ιστορικό αγώνα καθώς εκεί έγινε το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’. Είναι μια χαρακτηριστική διαδρομή έξω από τη Βουδαπέστη που κάποτε ένας πρώην πρωταθλητής περιέγραψε ως μια «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αυτό αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που είναι σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Πηγαίνουμε από το Σίλβερστον μια από τις πιο γρήγορες και με συνεχή ροή πίστες του πρωταθλήματος, στο Ουγγαρόρινγκ που είναι μια από τις πιο αργές πίστες με συνεχείς κλειστές στροφές. Είναι μια πραγματική πρόκληση για οδηγούς, μονοθέσιο και ελαστικά που εργάζονται σκληρά χωρίς διακοπή. Αν εξαιρέσει κανείς την ευθεία των pit δεν υπάρχει άλλο σημείο στην πίστα όπου μπορεί κάποιος να πάρει ανάσα. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αποτελεί ο καιρός. Οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλές στη Βουδαπέστη τον Ιούλιο και αυτό έχει μια συγκεκριμένη επίδραση στην θερμική πτώση της απόδοσης (thermal degradation). Για να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ απόδοσης και διάρκειας επιλέξαμε την μέση και τη μαλακή γόμα όπως είχαμε κάνει και πέρυσι. Η επιλογή μας είναι αρκετά μαλακή για να υπάρχει η μηχανική πρόσφυση που είναι απαραίτητη στις στροφές και ταυτόχρονα αρκετά σκληρή για ν’ αντιμετωπίσει τις επίπονες καιρικές συνθήκες αλλά και τη χάραξη του Ουγγαρόρινγκ. Είναι μια πίστα όπου τα προσπεράσματα δεν γίνονται εύκολα, οπότε η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών μπορεί να κάνει τη διαφορά».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

Υπάρχει μόνο μια ευθεία στο Ουγγαρόρινγκ αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά δεν έχουν την ευκαιρία να ψυχθούν επαρκώς. Ειδικά η μέση γόμα που δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες βρίσκεται συνεχώς στο άνω άκρο του παραθύρου λειτουργίας της, αν κάνει ζέστη. Παραταύτα έχουμε δει και βροχή στο Ουγγαρόρινγκ ακόμη και πέρυσι.

Το Ουγγαρόρινγκ εκτός των ελαστικών είναι εξαιρετικά απαιτητικό και όσον αφορά στη φυσική κατάσταση των οδηγών. Συχνά το συγκρίνουν με τη Σιγκαπούρη (σ.σ: η πιο απαιτητική διαδρομή από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς) λόγω του μεγάλου ρυθμού στροφών, των υψηλών θερμοκρασιών και την αναλογικά χαμηλή ροή αέρα στο κόκπιτ.

Πρόκειται για μια διαδρομή που έχει μια καλά ισορροπημένη κατανομή όσον αφορά στην πρόσφυση, στο φρενάρισμα και στις πλευρικές καταπονήσεις. Όλα τα φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο είναι σχεδόν ισομεγέθη, αυτό οδηγεί σε ουδέτερο σετάρισμα. Οι ομάδες επιλέγουν μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο για να παράγουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη πρόσφυση (αεροδυναμικά).

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Πέρυσι ο Daniel Ricciardo κέρδισε τον αγώνα των 70 γύρων για λογαριασμό της Red Bull πραγματοποιώντας 3 pit stop ακολουθώντας μια επιθετική στρατηγική για να κερδίσει το πλεονέκτημα. Οι μεικτές συνθήκες ανάγκασαν τους οδηγούς να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα έτσι δεν είχαν υποχρέωση να χρησιμοποιήσουν και τις δυο γόμες των σλικ ελαστικών στη συνέχεια. Αφού ολοκλήρωσε στην αρχή ένα μέρος με τα ενδιάμεσα ελαστικά μετά ο Ricciardo χρησιμοποίησε σ’ όλο τον αγώνα τη μαλακή γόμα. Η στρατηγική του επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton επίσης λόγω της στρατηγικής ελαστικών που υιοθέτησε κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι εκκίνησε από τη γραμμή των pit.

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:

1.2  – 1.5 δευτερόλεπτα ανά γύρο

Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:

#9, Matteo Albucci (Συντονιστής ταξιδιών): «Για μένα είναι ο αριθμός 9, ο μήνας που γεννήθηκα (Σεπτέμβριος) και με ακολουθεί συνέχεια, στις πινακίδες των αυτοκινήτων που απέκτησα και σε άλλες περιπτώσεις. Ως αριθμός περιγράφεται σα δυναμικός στη φύση του και στις επιδράσεις του αυτό πάντα μου άρεσε».

Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: Ο ψεύτικος Charlie Whiting @charlie_whiting. Mε 45.000 ακόλουθους ο ψεύτικος Τσάρλι έχει μεγαλύτερη απήχηση από τον αληθινό, που διασκεδάζει με το alter ego του. Μάλιστα ο αλυτάρχης κάλεσε τον Mark McArdle (ο μπλόγκερ που διατηρεί το λογαριασμό) στο κέντρο ελέγχου του αγώνα να δει τι συμβαίνει. Ο ψεύτικος Τσάρλι έχει άποψη σχεδόν για όλα στη Formula 1 και συνήθως μας διασκεδάζει… 

Οι επιλογές ελαστικών μέχρι σήμερα:

 

Αγώνες P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Αυστραλία   Soft Medium  
Μαλαισία     Medium Hard
Κίνα   Soft Medium  
Μπαχρέιν   Soft Medium  
Ισπανία     Medium Hard
Μονακό Supersoft Soft
Καναδάς Supersoft Soft
Αυστρία Supersoft Soft
Βρετανία         Medium Hard
Ουγγαρία Soft         Medium

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.