Το Ημερολόγιο Pirelli 2024

By  |  0 Comments

Το Ημερολόγιο Pirelli 2024 με τίτλο ‘Timeless’ παρουσιάστηκε στο Λονδίνο. Έργο του Prince Gyasi, τιμά κάποιες προσωπικότητες που ο ίδιος θεωρεί ότι έχουν αφήσει το στίγμα τους και προορίζονται να εμπνεύσουν τις μελλοντικές γενιές. «Διαχρονικοί δεν γεννιόμαστε, γινόμαστε», ισχυρίζεται ο Γκανέζος εικαστικός καλλιτέχνης εξηγώντας ότι τα πρόσωπά του, φωτογραφημένα με τα ζωηρά χρώματα και τις έντονες αντιθέσεις που αποτελούν σήμα κατατεθέν των έργων του, είναι γι’ αυτόν σαν «υπερήρωες, αλλά ταυτόχρονα οικείοι.»

Ο Prince Gyasi είναι ο τελευταίος από τους 39 δημιουργούς ημερολογίων της Pirelli και το έργο του αποτελεί την 50ή έκδοση στην 60χρονη ιστορία του The Cal, από το 1964 έως το 2024, λαμβάνοντας υπόψη τις χρονιές κατά τις οποίες δεν εκδόθηκε.

Το Ημερολόγιο της Pirelli δια χειρός Prince Gyasi

Όταν ο Prince Gyasi ανέλαβε να δημιουργήσει το Ημερολόγιο Pirelli 2024, άρχισε να σκέφτεται ποιοι θα ήθελε να συμμετέχουν και τι αντιπροσωπεύουν γι’ αυτόν, βάσει της δικής του αίσθησης της δυτικοαφρικανικής κοινότητας. Καθώς είναι ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που κλήθηκαν να φιλοτεχνήσουν το Cal, ο Gyasi έπρεπε να επιστρέψει στην παιδική του ηλικία και να θυμηθεί τους ανθρώπους που τον ενέπνευσαν κατά τη διάρκεια της 28χρονης ζωής του.

Έτσι δημιουργήθηκε ένα αφήγημα για τα στοιχεία εκείνα που κάνουν τους ανθρώπους ‘διαχρονικούς’, και ο Gyasi πιστεύει ότι αυτό έχει να κάνει κυρίως με την επιμονή και την εντιμότητα. Για τη Naomi Campbell που εμφανίζεται στο ημερολόγιο ως “Time Stopper”, λέει: «Βλέπεις άτομα όπως η Naomi, που αν και δεν ανήκει στη γενιά μου, παραμένει είδωλο για τη γενιά μου. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν είσαι προσηλωμένος στη δουλειά και στα πιστεύω σου».

Για τις ανάγκες του Ημερολογίου, ο Γκανέζος καλλιτέχνης έβαλε αυτές τις ιδέες σε ένα μανιφέστο αφιερωμένο στους ‘δυνητικά διαχρονικούς’. Στόχος του ήταν να ενθαρρύνει τους ανθρώπους, και κυρίως τους νέους, να μαθαίνουν, να δημιουργούν και με τη σειρά τους να γίνουν πηγή έμπνευσης. «Ελπίζω να τους βοηθήσω να αντιληφθούν ότι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν, αν το θελήσουν και είναι συνεπείς» εξηγεί.

Το καστ

«Όλα τα πρόσωπα που φωτογραφήθηκαν κατάφεραν να αναγνωρίσουν τις ικανότητές τους και να καθιερωθούν. Βρήκαν τη δύναμή τους, αλλάζοντας το πεπρωμένο τους. Αυτό θα πει να είσαι διαχρονικός. Να θέτεις προκλήσεις, να μην συμβαδίζεις με τα όσα πρεσβεύει η κοινωνία, να μην επηρεάζεσαι από την ηλικία, τη φήμη ή τα χρήματα και να αναπτύσσεις το ταλέντο τους με αυθεντικό τρόπο. Οι άνθρωποι αυτοί κάνουν πράγματα που ξεφεύγουν από το μέσο όρο, αλλά είναι φυσιολογικά γι’ αυτούς και μπορούν να αλλάξουν το πεπρωμένο τους. Ακόμη και χωρίς να βρίσκονται στο προσκήνιο, μπορούν να αλλάξουν το αφήγημα στον τομέα τους ή να κάνουν κάτι διαφορετικό και με τη σειρά τους να εμπνεύσουν άλλους ανθρώπους».  

Στο ημερολόγιο εμφανίζεται ο Otumfuo Osei Tutu II, βασιλιάς της ιστορικής αυτοκρατορίας Asante της Δυτικής Αφρικής, μαζί με τη βασιλική αντιπροσωπεία, στο παλάτι Manhyia υπό τον τίτλο “Ο Γαλαζοαίματος”. Η Αμερικανίδα ηθοποιός Angela Bassett εκπροσωπεί την “Αλτρουίστρια”, η συγγραφέας Margot Lee Shetterly και η ποιήτρια Amanda Gorman είναι “Το Πρότυπο” και ο σύγχρονος καλλιτέχνης από τη Γκάνα Amoako Boafo είναι “Ο Εκλεκτός”.

Ο Gyasi αφιέρωσε έναν μήνα στον εαυτό του με τον τίτλο “Οι Λεπτομέρειες”. Η εικόνα που επιλέχθηκε για το εξώφυλλο – και έναν από τους μήνες – είναι του “Φιλομαθή” νεαρού Gyasi, όπως απεικονίζεται από το παιδικό μοντέλο Abul Faid Yussif.

Σε ένα φωτεινό τυρκουάζ φόντο, ο Yussif απεικονίζεται να παίζει με μινιατούρες μερικών από τα αντικείμενα που εμφανίζονται στις σελίδες του ημερολογίου: ένα κλειδί που κρατάει η Bassett, κομμάτια ενός ρολογιού από το σκηνικό της Campbell, ροζ σκάλες που ανεβαίνει η Gorman, μια μπλε βαλίτσα που κρατάει “ ο Έντιμος”, ηθοποιός, σκηνοθέτης, DJ και παραγωγός Idris Elba.

Η παγκοσμίου φήμης superstar και ηθοποιός Tiwa Savage εκφράζει την “Ανθεκτικότητα”, ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και παραγωγός Jeymes Samuel είναι “Ο Οραματιστής”, ο επιχειρηματίας, πρώην ποδοσφαιριστής Marcel Desailly παραπέμπει στο “Focus” και η τραγουδίστρια, καλλιτέχνης και ηθοποιός Teyana Taylor είναι “Η Πρωτοπόρος”.

Η φωτογράφηση

Ο Gyasi σχεδιάζει την κάθε του λήψη σχολαστικά, συνθέτοντας εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ζωγραφική παρά με φωτογραφία. Επιλέγει κάθε πρόσωπο με προσοχή, αναπτύσσει το φωτογραφικό concept του και το σχεδιάζει, προτού δημιουργηθούν οι συσχετισμοί και το σκηνικό. Για τη φωτογράφιση του Ημερολογίου, η διαδικασία περιελάμβανε τη δημιουργία ποικίλων στοιχείων, από ένα ρολόι που λιώνει μέχρι μια γιγαντιαία κόκκινη καρδιά. «Ξέρω πώς να αποτυπώσω το ταλέντο στον καμβά μου», λέει. «Τα πάντα έχουν γίνει από πριν. Πάντα πρέπει να υπάρχει ένα Plan B, αλλά δεν μου αρέσει να κάνω πράγματα της στιγμής, επειδή μου δίνει την αίσθηση της προχειροδουλειάς.»

Για τη φωτογράφιση ο Gyasi επέλεξε το Λονδίνο και τη Γκάνα θέλοντας να παρουσιάσει την κουλτούρα και τη φυσική ομορφιά της χώρας του. “Η Γκάνα είναι μια ξεχωριστή χώρα», εξηγεί. «Είναι η πύλη προς την Αφρική, όπου μπορείς να βρεις τα πάντα: κακάο, χρυσό, βωξίτη, πετρέλαιο… Ήθελα να φέρω την Pirelli εκεί και να αποκαλύψω έναν νέο κόσμο μέσα από ένα ημερολόγιο με διαχρονική αξία, που θα δημιουργήσει ίσως νέες ευκαιρίες εξέλιξης.

«Μετά την Μποτσουάνα, όπου έγινε η φωτογράφιση του Ημερολογίου Pirelli 2008, ήταν ωραία η μετάβαση σε μια άλλη αφρικανική χώρα, η ανακάλυψη του πολιτισμού της και η συνάντηση με τους ανθρώπους της. Είναι η πιο ειρηνική χώρα στην Αφρική. Νομίζω ότι είναι ένα ιδιαίτερο μέρος και θα νιώσετε την ενέργειά του πηγαίνοντας εκεί. Ο τόπος αυτός με ενέπνευσε για τη φωτογράφιση και μου έδωσε την ευκαιρία να δείξω πώς λειτουργεί η χώρα.»

Prince Gyasi

Περιγράφοντας το ταξίδι του ως εικαστικός καλλιτέχνης, ο Gyasi αντλεί από πολυάριθμες αναμνήσεις και εμπειρίες από την εποχή που ήταν παιδί και ζούσε στη Γκάνα: από τις μέρες που περνούσε με τον μουσικό παππού του ή βοηθούσε έναν φωτογράφο πορτραίτων στις αγορές της Άκκρα. Συνήθιζε να επισκέπτεται στούντιο ηχογράφησης και τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς με τους γονείς του, οι οποίοι υπηρετούν την γκόσπελ μουσική. 

Μπορεί να μη σπούδασε φωτογραφία, ωστόσο έχει μελετήσει την τέχνη με τη μορφή της ζωγραφικής, της δημιουργίας εικόνων, της γλυπτικής και της χαρακτικής. Η αγαπημένη του ενασχόληση ήταν να πειραματίζεται δημιουργικά με το πρώτο πρόγραμμα σχεδίασης στον υπολογιστή του χρησιμοποιώντας καινοτόμες μεθόδους. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα άμεσα αναγνωρίσιμο στυλ. «Δημιούργησα μια γέφυρα ανάμεσα στη ζωγραφική και τη φωτογραφία» δηλώνει. «Ικανοποιώ όσους αγαπούν τη φωτογραφία και εκείνους που αγαπούν τη ζωγραφική, οπότε δημιουργώ μια νέα γέφυρα, την οποία δεν θα αποκαλώ απλώς φωτογραφία, αλλά τέχνη».

Αν και πειραματίστηκε με φωτογραφικές μηχανές όταν ξεκινούσε, ο Gyasi διαπίστωσε ότι ένα smartphone ήταν ο καλύτερος τρόπος για να αποτυπώσει μερικές από τις πρώτες εικόνες του. Φωτογράφιζε νέους στην εξαθλιωμένη συνοικία Jamestown, όπου γεννήθηκε η μητέρα του και σήμερα έχει ιδρύσει έναν μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό με την ονομασία Boxed Kids. Οι εικόνες του αφηγούνται ιστορίες που αποτυπώνουν την ατμόσφαιρα και τη ζωντάνια της κοινότητάς του, εκφράζοντας τις παραδόσεις της Δυτικής Αφρικής.

Ο Gyasi δουλεύει κατ’ εξοχήν με το χρώμα. Χρησιμοποιεί φωτεινούς χρωματισμούς και έντονες αντιθέσεις στις εικόνες του, τοποθετώντας συχνά ζωηρά κόκκινα, μπλε ή ροζ χρώματα δίπλα στο πρόσωπο που φωτογραφίζει. Η τολμηρή αισθητική του απεικονίζει μια πλούσια σε χρώματα πραγματικότητα, η οποία ενίοτε ενισχύεται με ψηφιακά μέσα, αντανακλώντας τις εμπειρίες του από τον κόσμο φιλτραρισμένες μέσα από το νευρολογικό φαινόμενο της συναισθησίας. Έτσι δημιουργείται μια αντισυμβατική αλληλεπίδραση μεταξύ των αισθήσεων, για παράδειγμα ένα σχήμα προκαλεί σε κάποιον ‘γευστικό’ ερέθισμα ή ένα χρώμα είναι συνδεδεμένο με έναν ήχο. Ο Gyasi, μέσα από αυτή την διασταύρωση των αισθήσεων, συνδέει τις λέξεις με τα χρώματα – βλέπει τις Τετάρτες ως γαλαζοπράσινες. Θεωρεί τη δουλειά του ως ‘χρωματοθεραπεία’ και πιστεύει ότι τα χρώματα μπορούν να έχουν ευεργετική επίδραση στην ψυχική υγεία και την ευτυχία των ανθρώπων.

Ο Gyasi αγαπάει την τέχνη, αλλά παραδέχεται ότι έχει ένα ακόμα βαθύτερο πάθος για τη μουσική και τον αθλητισμό, ξεκινώντας από το ποδόσφαιρο. Στο παρελθόν ήταν ταυτόχρονα DJ και ποδοσφαιριστής.

Timeless” στο www.pirellicalendar.com

Επισκεφθείτε τον ιστότοπο www.pirellicalendar.com – σε περισσότερες από 90 χώρες και σε 68 γλώσσες – όπου υπάρχουν φωτογραφίες, ηχητικό υλικό, βίντεο και τα κείμενα του Ημερολογίου Pirelli 2024. Οι επισκέπτες του ιστότοπου, μετά την αρχική σεκάνς ενός ρολογιού που εκρήγνυται, μπορούν να κάνουν ένα ταξίδι στο ‘Αχρονικό’ ημερολόγιο, φωτογραφία προς φωτογραφία, και να εξερευνήσουν το έργο χάρη σε έναν διαδραστικό ‘οδηγό’ με backstage εικόνες, αναλύσεις και γενικές πληροφορίες.

ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΟΥ PRINCE GYASI

Δεν μου είχε περάσει από το μυαλό θα μπορούσα να φτάσω εδώ που είμαι σήμερα. Ως ένα παιδί που μεγάλωνε στη Γκάνα, δεν σκεφτόμουν πράγματα όπως η παράδοση ή η διαχρονικότητα.

Ο κόσμος ήταν ό,τι βλέπαμε μπροστά μας, κι εγώ δεν μπορούσα να διακρίνω αυτές τις δυνατότητες στο περιβάλλον μου. Αλλά όταν έριξα το βλέμμα μου παραέξω και πιο πάνω από εμένα, τότε είδα καλλιτέχνες και ηγέτες. Είδα ανθρώπους που διέφεραν τολμώντας την αλλαγή. Αυτοί αποτέλεσαν το ερέθισμα για  να αρχίσω να σκέφτομαι διαφορετικά. Με ενέπνευσαν και με προκάλεσαν με την τόλμη τους, την εργασιακή ηθική και τις θυσίες που έκαναν. Η ορμή και το πνεύμα που τους διακατείχε άρχισε να μεταφέρεται σε μένα.

Άρχισα να κοιτάζω πέρα από τον κόσμο μου, πέρα από το κάθε εμπόδιο ή ταβάνι, και είχα στραμμένο το βλέμμα στον ίδιο τον ουρανό. Αυτά τα άτομα με δίδαξαν όχι μόνο να ονειρεύομαι ένα διαφορετικό είδος ζωής, αλλά και να το πραγματοποιώ.

Περνώντας τα χρόνια, ένα από τα πράγματα που με έχουν εντυπωσιάσει στο δικό μου ταξίδι είναι ότι πολλοί από εκείνους που με ενέπνευσαν όταν ήμουν παιδί, συνεχίζουν να με εμπνέουν και σήμερα. Και την ίδια στιγμή, νέα πρόσωπα, ακόμη και νεότερα από εμένα, μεσουρανούν και εμπνέουν. Συνειδητοποίησα ότι όλο αυτό δεν έχει να κάνει την ηλικία, τις νεωτεριστικές ιδέες ή τη σοφία. Το μυστικό για να γίνει κάποιος είδωλο βρίσκεται αλλού και συγκεκριμένα στο focus,  στην αφοσίωση και  στο πάθος. Οι άνθρωποι αυτοί δεν σταματάνε ποτέ και δεν τα παρατάνε ποτέ.

Φαίνονται ανεξίτηλοι, ικανοί να συνεχίσουν να δημιουργούν, να πετυχαίνουν και να οραματίζονται με τρόπους που σχεδόν αψηφούν τον ίδιο τον χρόνο. Είναι διαχρονικοί. Αυτό είναι το θέμα μου. Αυτή είναι η ιστορία που θέλω να αφηγηθώ. Αυτό το έργο είναι ένα ημερολόγιο, αλλά ουσιαστικά πηγαίνει κόντρα στο χρόνο και είναι μία ωδή στην αχρονικότητα. Είναι ένας ύμνος γι’ αυτά τα εμβληματικά πρόσωπα που με κάθε τους βήμα διαγράφουν τη δική τους διαχρονική πορεία. Σε αυτές τις φωτογραφίες, στόχος μου είναι να εξερευνήσω και να επαναπροσδιορίσω τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμουν αυτές τις σημαίνουσες μορφές ως παιδί που μεγάλωνε στη Δυτική Αφρική.

Θέλω να πω μια ιστορία η οποία αφηγείται τη δύναμη της επιρροής που έχουν τα επιτεύγματά μας μέσα από τα μάτια των ανθρώπων που εμπνέουμε. Στην τελική, αυτό το έργο δεν αφορά το δικό μου ταξίδι ή το δικό σας- αφορά το δικό τους ταξίδι, την κοινότητά μου, τους νέους. Θέλω να προσφέρει μία ευκαιρία σε άλλα παιδιά όπως εγώ, να δουν αυτές τις εικόνες και να εμπνευστούν για να γίνουν ο καλύτερος εαυτός τους.

Prince Gyasi

Το Καστ:

Amoako Boafo – The Chosen One (Ο Εκλεκτός)/  Angela Bassett – Altruistic (Η Αλτρουίστρια) Margot Lee Shetterly & Amanda Gorman – The Blueprint (Το Πρότυπο) Young Prince – Studious (Ο Μελετηρός) His Majesty Otumfuo Osei Tutu II – Royalty (Ο Γαλαζοαίματος) Idris Elba – Man of Honour (Ο Έντιμος) Jeymes Samuel – Visionary (Ο Οραματιστής) Marcel Desailly – Focus Naomi Campbell – Time Stopper (Αυτή που σταματά το Χρόνο) Prince Gyasi – Details (Οι Λεπτομέρειες) Tiwa Savage – Resilience (Η Ανθεκτικότητα) Teyana Taylor – Future Forward (Η Πρωτοπόρος)

Η 60-ΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ PIRELLI

Το Ημερολόγιο της Pirelli, γνωστό και ως “The Cal™”, ήταν πνευματικό παιδί της Pirelli UK Limited, της Βρετανικής θυγατρικής εταιρίας του Group, η οποία εργάστηκε στο project με άφθονη ελευθερία και ευελιξία. Το 1964 οι Βρετανοί αναζήτησαν μία στρατηγική μάρκετινγκ που θα βοηθούσε την Pirelli να ξεχωρίσει από τον τοπικό ανταγωνισμό. Ανέθεσαν λοιπόν στον καλλιτεχνικό διευθυντή Derek Forsyth και τον Βρετανό φωτογράφο Robert Freeman, διάσημο για τα πορτρέτα των Beatles, να δημιουργήσουν κάτι εντελώς πρωτοποριακό για την εποχή.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα φινετσάτο, αποκλειστικό προϊόν με καλλιτεχνικούς και πολιτιστικούς συνειρμούς που εξ αρχής ξεχώριζε από τον κόσμο της μόδας και τις αισθησιακές φωτογραφίες. Από τότε, το “The Cal”™ συνεχίζει να σηματοδοτεί το πέρασμα του χρόνου με εικόνες από τους πιο αναγνωρισμένους φωτογράφους της εποχής – αποτυπώνοντας και ερμηνεύοντας τη σύγχρονη κουλτούρα και συχνά θέτοντας νέες τάσεις.

Από τότε, το “The Cal”™ συνέχισε να σηματοδοτεί το πέρασμα των χρόνων με έργα των πιο αναγνωρισμένων φωτογράφων της εποχής τους – αποτυπώνοντας και ερμηνεύοντας τη σύγχρονη κουλτούρα και συχνά καθιερώνοντας νέες τάσεις.

▪ Από το 1964 μέχρι το 202

Από το 1964 έως το 2024 έχουν παραχθεί συνολικά 50 ημερολόγια Pirelli (κάποιες ενδιάμεσες χρονιές δεν εκδόθηκε) τα οποία υπογράφουν 39 δημιουργοί.

Οι τέσσερις ζωές του “The Cal™”

Η ιστορία του Ημερολογίου της Pirelli μπορεί να χωριστεί σε τέσσερις εποχές:

– Την πρώτη δεκαετία, 1964 – 1974, την οποία ακολούθησε μία μακρά διακοπή της έκδοσης (για εννέα χρόνια) λόγω της παγκόσμιας ύφεσης

– Τη δεύτερη δεκαετία, 1984 – 1994, κατά τα διάρκεια της οποίας το Ημερολόγιο επανακυκλοφόρησε και η επιτυχία του έφτασε στα ύψη

– Από το 1994 μέχρι το 2015, που περιλαμβάνει την αλλαγή της χιλιετίας, οπότε και το “The Cal”™ μεταμορφώθηκε σε αντικείμενο cult και αναγνωρίστηκε για την καινοτομία του.

– Από το 2016 μέχρι σήμερα, χρόνια κατά τα οποία το Ημερολόγιο, όπως πάντα πρωτοπόρος, αποτυπώνει νέες ευαισθησίες που συνδέονται με πολιτιστικές και αισθητικές αλλαγές.

▪ Η δεκαετία 1964 – 1974

Στα πρώτα χρόνια του “The Cal”™ κυριαρχούσαν οι Beatles, η ροκ μουσική και η μίνι φούστα, αλλά και τα κινήματα διαμαρτυρίας της νεολαίας και τα αντιπολεμικά συλλαλητήρια λόγω Βιετνάμ. Το Ημερολόγιο σύντομα από ‘εταιρικό δώρο’ για σημαντικούς πελάτες έγινε αποκλειστική έκδοση για ένα ακόμα πιο επίλεκτο, περιορισμένο κοινό. Τα μοντέλα ήταν κυρίως νεαρά κορίτσια στα πρώτα τους βήματα, φωτογραφημένα σε ατμοσφαιρικά και μοναδικά σκηνικά: εξωτικές παραλίες και τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Αλλά ακόμα και αυτές οι πρώτες λαμπερές φωτογραφίες απηχούσαν τη γνήσια αισθητική φιλοσοφία και κουλτούρα του Ημερολογίου: Το “The Cal”™ φιλοδοξούσε να γίνει σύμβολο της αλλαγής των καιρών.

Το 1968, ο Harri Peccinotti εμπνεύστηκε από την ποίηση των Elizabeth Barrett Browning, Allen Ginsberg και Ronsard, ενώ την επόμενη χρονιά απέρριψε τις στημένες πόζες προτιμώντας τις πιο φυσικές και αυθόρμητες φωτογραφίσεις στις ηλιόλουστες παραλίες της Καλιφόρνιας. Το 1972, η Sarah Moon έγινε η πρώτη γυναίκα φωτογράφος που τράβηξε φωτογραφίες για το Ημερολόγιο καταρρίπτοντας μια για πάντα τα σχετικά ταμπού.

Η ανακοίνωση το Μάρτιο του 1974 για τη διακοπή της έκδοσης προκάλεσε μεγαλύτερο σάλο στα Βρετανικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης από όσο το λανσάρισμά του, αποδεικνύοντας τη συνεχώς αυξανόμενη αναγνώριση της επιτυχίας του Ημερολογίου της Pirelli. Τη δεκαετία που ακολούθησε, διάφορα βιβλία, συλλογές και ανθολογίες, σε διαφορετικές γλώσσες, ήταν αφιερωμένα στο Ημερολόγιο, με πιο διάσημο ένα αφιέρωμα το 1975 στα δέκα χρόνια του “The Cal”™,  με νοσταλγικό πρόλογο γραμμένο από τον μοναδικό David Niven.

▪ Η δεκαετία 1984 – 1994

Το 1984 τελικά σηματοδότησε την πολυαναμενόμενη επιστροφή του Ημερολογίου. Με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή τον Martyn Walsh, το Ημερολόγιο επέστρεψε στις ρίζες του, συμπεριλαμβάνοντας κάποιες διακριτικές σχεδόν ανεπαίσθητες αναφορές στο κύριο προϊόν του Group: τα ελαστικά. Στις παραλίες στις Μπαχάμες, δίπλα στα όμορφα μοντέλα φωτογραφημένα για το Ημερολόγιο του 1984 από τον Uwe Ommer, μυστηριώδη ίχνη εμφανίζονταν στην άμμο: ήταν το σχέδιο πέλματος του τελευταίου προϊόντος της Pirelli, του ελαστικού Ρ6. Σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση προϊόντος ήταν μία διακριτική αλλά εκτεταμένη παρουσία, προβάλλοντας την τεχνολογία της εποχής.

Το 1987, ο Terence Donovan δημιούργησε ένα επαναστατικό Ημερολόγιο μόνο με μαύρα μοντέλα, στο οποίο συμμετείχε η μόλις 16 ετών Naomi Campbell στο ξεκίνημα της καριέρας της. Την επόμενη χρονιά, ο Barry Lategan συμπεριέλαβε άντρα μοντέλο για πρώτη φορά σε ένα παραδοσιακό μέσον επίδειξης γυναικείας ομορφιάς. Το 1990, ο Arthur Elgort δημιούργησε το πρώτο ασπρόμαυρο Ημερολόγιο Pirelli, αφιερωμένο στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τη Γερμανίδα σκηνοθέτιδα Leni Riefenstahl.

Το 1993, που συνέπεσε με το τέλος μιας ακόμα δεκαετίας και μετά από μία αλλαγή στην ηγεσία της εταιρείας, υπήρξε μία ακόμα σημαντική καμπή. Η Pirelli ανέβασε το πήχη διεθνώς, λανσάροντας διαφημιστικές καμπάνιες υψηλού προφίλ (συμπεριλαμβανομένης της διάσημης φωτογραφίας του σπρίντερ Carl Lewis με κόκκινες γόβες στιλέτο) και το Ημερολόγιο έγινε ένα από τα βασικά εργαλεία για να μεταφέρει τη νέα εικόνα του Group. Η καλλιτεχνική κατεύθυνση πέρασε στη διεύθυνση της εταιρείας στο Μιλάνο και αποφασίστηκε ότι όλες οι αναφορές σε ελαστικά έπρεπε να σταματήσουν. Έτσι, το “The Cal”™ επέστρεψε στην αρχική του ταυτότητα μία καλλιτεχνική έκδοση χωρίς περιορισμούς ή όρια για τους δημιουργούς του πλην των κανόνων για στυλ και καλαισθησία. Άλλωστε, η Pirelli είναι μία διεθνής μάρκα που δεν αντιπροσωπεύεται από μία μόνο προϊοντική οικογένεια, αλλά εκφράζει ένα ευρύ φάσμα αξιών και εννοιών, πρωτίστως μία δέσμευση στην καινοτομία και την αναζήτηση της αριστείας, στοιχείων που ανέκαθεν ενέπνεαν και το Ημερολόγιο

▪ Από το 1994 μέχρι το 2015

Το 1994, ο Herb Ritts ξεκίνησε μία νέα εποχή του “The Cal”™ με την ελίτ των supermodels: Cindy Crawford, Helena Christensen, Kate Moss και Karen Alexander. Το Ημερολόγιό του, με τίτλο “A Homage to Women” (‘Φόρος Τιμής στις Γυναίκες’) θέλησε να απαθανατίσει «τις γυναίκες της δεκαετίας του ’90 και τη θέση τους στον κόσμο: περήφανες, σέξι και όμορφες εσωτερικά». Από τότε, το δημιουργικό ταλέντο των φωτογράφων και η μαγική γοητεία των μοντέλων αποτέλεσαν τους ακρογωνιαίους λίθους για την επιτυχία του Ημερολογίου Pirelli. Η σχέση του με τον κόσμο της μόδας και της αίγλης έγινε ακόμα ισχυρότερη: για τα αστέρια της πασαρέλας, μία εμφάνιση στο “The Cal”™ αποτελεί μέγιστη καταξίωση και υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των νεοφερμένων μοντέλων στο χώρο.

Τα μεγαλύτερα ονόματα που τίμησαν τις τελευταίες εκδόσεις του αιώνα περιλαμβάνουν τις Christie Turlington και Naomi Campbell (πάλι) το 1995 (φωτογράφος: Richard Avedon), Carré Otis, Eva Herzigová και Nastassja Kinski το ’96 (φωτογράφος:Peter Lindbergh), και Inés Sastre και Monica Bellucci (το πρώτο μοντέλο από την Ιταλία) το ’97.

Το 1998, ο Bruce Weber αφιέρωσε μερικές πόζες σε άντρες ηθοποιούς και τραγουδιστές, ανάμεσα στους οποίους οι Robert Mitchum, John Malkovich, Kris Kristofferson, B.B.King και Bono, ενώ οι Alek Wek και Laetitia Casta ήταν τα πρόσωπα του 1999, φωτογραφημένα από τον Herb Ritts, και το 2000, από την Annie Leibovitz.

Ο εικοστός πρώτος αιώνας ξεκίνησε με ένα Ημερολόγιο Pirelli που δημιούργησε ο Mario Testino φωτογραφίζοντας στη Νάπολη μεταξύ άλλων τις Gisele Bündchen και Frankie Rayder. Το 2002 το Ημερολόγιο περιείχε πολλές ηθοποιούς και δύο διάσημες εγγονές: τη Lauren Bush (17 ετών, εγγονή του George Senior) και Kiera Chaplin (εγγονή του μεγάλου Charlie). Το καστ του 2003, φωτογραφημένο και πάλι από τον Bruce Weber, ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό: με τρεις Ιταλίδες καλλονές (Mariacarla Boscono, Eva Riccobono και Valentina Stilla) δίπλα σε διάσημα μοντέλα όπως οι Sophie Dahl, Heidi Klum, Karolina Kurkova και Natalia Vodianova, και εκπροσώπους του αντρικού φύλου από το χώρο του κινηματογράφου και του αθλητισμού (Alessandro Gassman, Stephane Ferrara και Richie La Montagne).

Η έκδοση 2004, στην 40ή επέτειο του “The Cal”™, είχε θέμα τις ελπίδες και τα όνειρα γνωστών προσωπικοτήτων όπως η Catherine Deneuve και η Isabella Rossellini και απέπνεε την τεχνολογική δημιουργικότητα  του Nick Knight. Το 2005 ήταν η σειρά του Patrick Demarchelier: στο “O espirito do Brazil” φωτογράφησε μοντέλα του αναστήματος της Naomi Campbell και νέα στο χώρο όπως η Adriana Lima στις ηλιόλουστες παραλίες της Ipanema και της Copacabana. Το διάσημο Αγγλο/Τουρκικό δίδυμο Mert & Marcus ήταν οι καλλιτέχνες της έκδοσης 2006, οι οποίοι επέλεξαν τη ρετρό γοητεία των sixties της Κυανής Ακτής (Côte d’Azur) και αισθησιακές καλλονές όπως οι Jennifer Lopez, Kate Moss και Gisele Bündchen.

Το 2007 ήταν η χρονιά του Χόλυγουντ καθώς συμμετείχαν πέντε ντίβες: Sophia Loren, Penelope Cruz, Hilary Swank, Naomi Watts και η ανερχόμενη Lou Doillon, που ποζάρισαν στο φακό των Ines & Vinoodh Matadin στην Καλιφόρνια. Το 2008, ο Patrick Demarchelier ανέλαβε για μία φορά την επιμέλεια του The Cal™, επιλέγοντας για πρώτη φορά τοποθεσίες στην Ασία. Με αποκλειστική φωτογράφηση στη Σαγκάη, το καστ ήταν ένα μίγμα από Ανατολή και Δύση, και συμμετείχε η Κινέζα ηθοποιός Maggie Cheung και το top model Doutzen Kroes.

Το 2009 ο γνωστός καλλιτέχνης Peter Beard ταξίδεψε το “The Cal”™ στη Μποτσουάνα, για να φωτογραφίσει διεθνούς φήμης μοντέλα όπως οι Daria Werbowy, Lara Stone και Mariacarla Boscono. Ο Beard, ο οποίος είχε ζήσει στην Κένυα για 30 χρόνια, είναι ένας από τους παγκοσμίως μεγαλύτερους φωτογράφους που έχουν απαθανατίσει το μυστήριο και τη γοητεία της Αφρικής. Την έκδοση 2010 ανέλαβε ο Αμερικανός φωτογράφος Terry Richardson – το ‘τρομερό παιδί’ που φημίζεται για το άσεμνο, προκλητικό στυλ του, ο οποίος δούλεψε με χαλαρούς, αυθάδεις χαρακτήρες όπως οι Miranda Kerr, Lily Cole, Rosie Huntington και Ana Beatriz. Στο ημερολόγιο του 2011 αποτυπώθηκε η δημιουργική ευφυΐα του Karl Lagerfeld: καλλιτέχνης, εστέτ και πολυτάλαντος, θρύλος στον κόσμο της μόδας. Στο στούντιό του στο Παρίσι, ο Lagerfeld δημιούργησε τη “Μυθολογία”  “Mythology”, ένα ημερολόγιο που ανέδειξε το πάθος του για την κλασική Ελληνική και Ρωμαϊκή κουλτούρα. Το εκθαμβωτικό καστ από εκπροσώπους του γυναικείου και ανδρικού φύλου περιλάμβανε τα μοντέλα Baptiste Giabiconi και Brad Kroenig και την ηθοποιό Julianne Moore. Η έκδοση 2012 ήταν δημιουργία του Mario Sorrenti, του πρώτου Ιταλού φωτογράφου, που επέλεξε την Κορσική σαν σκηνικό για τη “Λήθη” “Swoon”, με πρωταγωνίστριες τις Milla Jovovich, Kate Moss και Isabeli Fontana.

Το 2013, η Pirelli εμπιστεύτηκε το “The Cal”™ στον Steve McCurry, έναν από τους παγκοσμίως πιο διάσημους φωτογράφους ρεπόρτερ, του οποίου οι φωτογραφίες αποτύπωναν τη μεταβαλλόμενη κοινωνική και οικονομική κατάσταση στη Βραζιλία. Το καστ, που δεν φωτογραφήθηκε ποτέ γυμνό, περιλάμβανε τη Βραζιλιάνα ηθοποιό Sonia Braga, την τραγουδίστρια Marisa Monte, και τα μοντέλα Adriana Lima, Petra Nemcova και Summer Rayne Oakes. Όλα τα πρόσωπα μοιράζονταν μια κοινή δέσμευση για φιλανθρωπική δράση, υποστηρίζοντας ΜΚΟ, ιδρύματα και ανθρωπιστικά projects.

Με αφορμή την 50ή επέτειο του Ημερολογίου Pirelli το 2014, αποφασίστηκε η επεξεργασία των φωτογραφιών που είχε τραβήξει ο Helmut Newton το 1985, αλλά για διάφορους λόγους δεν είχαν δημοσιευτεί ποτέ.

Την επόμενη χρονιά, το 2015, το Ημερολόγιο ακολούθησε άλλο προσανατολισμό και πολλά από τα θέματα στα οποία είχε γίνει απλή νύξη στις προηγούμενες εκδόσεις βρέθηκαν στο επίκεντρο των οραμάτων των φωτογράφων.

Ο πρώτος ήταν ο Steven Meisel, ο οποίος αποφάσισε να υιοθετήσει ένα κλασικό σχήμα – 12 μοντέλα σε 12 φωτογραφίες – με ηρωίδες του κινηματογράφου, icons της διαφήμισης και πρόσωπα από τον κόσμου της μόδας που σπάει τα ταμπού και τα στερεότυπα. Εισήγαγε ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα: τα μοντέλα με καμπύλες.

Από το 2016 μέχρι σήμερα

Με την έκδοση του 2016 ξεκινά μια νέα εποχή για το Ημερολόγιο Pirelli, που δίνει το έναυσμα για μία σταδιακή και μη αναστρέψιμη πορεία αλλαγής. Χρόνο με το χρόνο, το The Cal, πάντα μπροστά από τις εξελίξεις, αποτυπώνει νέες πολιτιστικές και αισθητικές ευαισθησίες.

Το αποφασιστικό βήμα έγινε από την Annie Leibovitz με το ημερολόγιο του 2016, όταν αποφάσισε να απεικονίσει 13 επιτυχημένες γυναίκες, από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Η πρωταθλήτρια του τένις Serena Williams πόζαρε μπροστά στο φακό της, όπως και η τραγουδίστρια Patti Smith, η ερμηνεύτρια και μουσικός Yoko Ono και η κριτικός και συγγραφέας Fran Lebowitz. Αλλά, μεταξύ άλλων, ήταν και η Agnes Gund, ομότιμη πρόεδρος του MoMA, η μπλόγκερ Tavi Gevinson και η Mellody Hobson, πρόεδρος της επενδυτικής Ariel Investments, εταιρείας διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων.

Την επόμενη χρονιά, τη σκυτάλη πήρε ο Peter Lindbergh. Σε μια εποχή που τα παγκοσμίως κορυφαία κανάλια των μέσων ενημέρωσης απεικόνιζαν τις γυναίκες ως πρεσβευτές της τελειότητας και της νεανικότητας, ο Lindbergh προσέφερε και υποστήριζε ένα διαφορετικό είδος ομορφιάς, ίσως όχι τέλειο αλλά πιο αληθινό και ικανό να ξυπνήσει συναισθήματα. Εξ ου και ο τίτλος, “Emotional”, του ημερολογίου του 2017, με 14 διεθνείς ηθοποιούς, μεταξύ των οποίων η Nicole Kidman, η Helen Mirren, η Penelope Cruz και η Uma Thurman. Με την έκδοση του 2017, ο Γερμανός μαιτρ του είδους έγινε ο μοναδικός φωτογράφος που φιλοτέχνησε για τρίτη φορά το ημερολόγιο Pirelli, μετά την έκδοση του 1996 για της ανάγκες του οποίου μετέβη στην έρημο El Mirage στην Καλιφόρνια και το Ημερολόγιο του 2002 για το οποίο επέλεξε τα στούντιο της Paramount Pictures στο Λος Άντζελες.

Το 2018 ήταν η σειρά του Tim Walker, ο οποίος αποφάσισε να παρουσιάσει την “Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων” με ένα καστ 18 ανερχόμενων και καθιερωμένων ονομάτων, όπως η Naomi Campbell, η Whoopi Goldberg, ο Sean “Diddy” Combs και ο Ru Paul. Την Αλίκη υποδύθηκε το μοντέλο Duckie Thot, της οποίας η προσωπική ιστορία -ως κόρη Σουδανών προσφύγων που μετακόμισαν στην Αυστραλία- την καθιστούσε την τέλεια σύγχρονη μετενσάρκωση της Αλίκης, μιας ηρωίδας χωρίς ρίζες και σύμβολο αεικίνητης παρουσίας.

Οι φιλοδοξίες και τα όνειρα των γυναικών ήρθαν για άλλη μια φορά στο προσκήνιο στο Ημερολόγιο του 2019. Ο Albert Watson ονόμασε το ημερολόγιό του “Dreaming”, μέσα από τέσσερις μικρές ταινίες, απεικόνιζε τις ιστορίες τεσσάρων γυναικών που ήταν αποφασισμένες να πετύχουν τους στόχους τους. Οι εικόνες δεν είναι απλώς πορτραίτα, αλλά ‘στοπ καρέ’ που διερευνούν τις γυναίκες και τα οράματά τους: ανάμεσά τους η Gigi Hadid, η Misty Copeland, η Julia Gardner και η Laetitia Casta.

Το θέμα του Ημερολογίου του 2020 έγινε η ευελιξία των γυναικών. Φωτογράφος ήταν ο Paolo Roversi, του οποίου το “Looking for Juliet” ήταν μια φωτογραφική επανερμηνεία της τραγωδίας του Σαίξπηρ. Την Ιουλιέτα υποδύονται εννέα γυναίκες, οι οποίες συνθέτουν μια προσωπικότητα απλή αλλά και περίπλοκη, ευφυή αλλά και παθιασμένη σε σημείο που η αγάπη την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή. Η Roversi εξερευνά την πολυπλοκότητα του γυναικείου σύμπαντος αναζητώντας την “Ιουλιέτα” σε κάθε γυναίκα. Η ομορφιά, η δύναμη, η τρυφερότητα και το θάρρος συνυπάρχουν σε μια και μόνη φιγούρα, όπως βλέπουμε στις χειρονομίες, τα λόγια, τα χαμόγελα, τα δάκρυα και τα μάτια των πρωταγωνιστριών, όπως η Emma Watson, η Claire Foy, η Rosalia, η Indya Moore και η Christen Stewart.

Η Pirelli δεν δημοσίευσε το ημερολόγιο το 2021 εξ αιτίας της πανδημίας . Την επόμενη χρονιά, η έκδοση του 2022 – που σηματοδοτεί επίσης τα 150 χρόνια της Pirelli – επιστρέφει με τον Bryan Adams και θέμα το “On the Road” με φωτογραφικά στιγμιότυπα από τη ζωή των καλλιτεχνών σε περιοδεία. Ένα θέμα που επιστρέφει στο ομώνυμο τραγούδι που έγραψε ο Καναδός μουσικός για το Ημερολόγιο και το οποίο συμπεριλήφθηκε σε ένα από τα άλμπουμ του. Το Ημερολόγιο του 2022 αποτυπώνει όλες τις στιγμές τους κατά τη διάρκεια μιας μουσικής περιοδείας: από την ένταση πριν από την παράσταση μέχρι τα διαλείμματα μεταξύ των sound checks και των συναυλιών, από τα μακρινά ταξίδια από τη μία πόλη στην άλλη μέχρι τη μοναξιά ενός δωματίου ξενοδοχείου. Όλες αυτές ήταν εμπειρίες που μοιράστηκε ο Bryan Adams, ο οποίος, για πρώτη φορά στην ιστορία του ημερολογίου, δεν είναι μόνο φωτογράφος αλλά και μέρος του καστ δίπλα σε προσωπικότητες όπως οι Iggy Pop, Cher, Saint Vincent, Grimes και Rita Ora.

Για τη δημιουργία του Ημερολογίου του 2023, επιστρατεύτηκε η Emma Summerton η οποία του έδωσε τον τίτλο “Love Letters to the Muse”.  Περιλαμβάνει 28 φωτογραφίες 14 μοντέλων τραβηγμένες με το ονειρικό στυλ της Αυστραλής φωτογράφου που καθιστά το έργο της μοναδικό. Κεντρικό θέμα είναι η «Μούσα» ως έννοια ταυτόσημη με το ταλέντο στη λογοτεχνία, την επιστήμη και την τέχνη. Το ημερολόγιο της Summerton, της πέμπτης γυναίκας που φωτογραφίζει το Cal, είναι μία ωδή στις ταλαντούχες γυναίκες, συγγραφείς, φωτογράφους, ποιήτριες και σκηνοθέτριες.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ PIRELLI: ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ, ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΛΑ

1964                Robert Freeman στη Μαγιόρκα, Ισπανία

Jane Lumb, Sonny Freeman Drane, Marisa Forsyth

1965                Brian Duffy στο Μονακό και την Κυανή Ακτή, Νότια Γαλλία

Pauline Dukes, Annabella, Virginia, Pauline Stone, Jeannette Harding

1966                Peter Knapp στο Al Hoceima, Μαρόκο

Shirley Ann, Sue

1967                Δεν δημοσιεύτηκε

1968                Harri Peccinotti στην Djerba, Τυνησία

Ulla Randall, Elisa Ngai, Pat Booth, Jill La Tour

1969                Harri Peccinotti στο Big Sur, Καλιφόρνια

1970                Francis Giacobetti στο Paradise Island, Μπαχάμες

Alexandra Bastedo, Anak, Pegga, Paula Martine

1971                Francis Giacobetti στη Τζαμάικα, Μεγάλες Αντίλλες

Caileen Bell, Angela McDonald, Kate Howard, Christine Townson, Gail Allen

1972                Sarah Moon στη Villa Les Tilleuls, Παρίσι

Suzanne Moncurr, Mick Lindburg, Boni Pfeifer, Inger Hammer, Magritt Rahn, Barbara Trenthan

1973                Brian Duffy στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

Erica Creer, Sue Paul, Nicki Howorth, Kubi, Nicky Allen, Jane Lumb, Kate Howard, Vida, Penny Steel, Kari Ann, Elizabeth, Vicky Wilks

1974                Hans Feurer στις Σεϋχέλλες, Αφρική

Eva Nielson, Kim, Marana, Chichinou, Kathy Cochaux

1975-83           Δεν δημοσιεύτηκε

1984                Uwe Ommer στις Μπαχάμες, Κεντρική Αμερική

Angie Layne, Suzy-Ann Watkins, Jane Wood, Julie Martin

1985                Norman Parkinson στο Εδιμβούργο, Σκοτία

Anna, Cecilia, Iman, Lena, Sherry

1986                Bert Stern στο Cotswolds, Αγγλία

Julia Boleno, Jane Harwood, Louise King, Deborah Leng, Suzy Yeo, Beth Toussaint, Gloria, Joni Flyn, Caroline Hallett, Samantha, Juliet, Clare Macnamara

1987                Terence Donovan στο Bath, Ηνωμένο Βασίλειο

Ione Brown, Colette Brown, Naomi Campbell, Gillian De Turville, Waris Dirie

1988                Barry Lategan στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

Hugo Bregman, Briony Brind, Victoria Dyer, Nicola Keen, Kim Lonsdale, Sharon MacGorian, Naomi Sorkin, Carol Straker

1989                Joyce Tennyson στα Polaroid Studios, Νέα Υόρκη

Lisa Whiting, Nicky Nagel, Danielle Scott, Brigitte Luzar, Gilda Meyer-Nichof, Kathryn Bishop, Susan Allcorn, Susan Waseen, Rosemarie Griego, Akura Wall, Gretchen Heichholz, Rebecca Glen

1990                Arthur Elgort στη Σεβίλλη, Ισπανία

Laure Bogeart, Laurie Bernhardt, Christina Cadiz, Anna Klevhag, Florence Poretti, Debrah Saron

1991                Clive Arrowsmith στη Γαλλία

Alison Fitzpatrick, Lynne Koester, Monika Kassner, Paola Siero, Nancy Liu, Katherina Trug, Jackie Old Coyote, Tracy Hudson, Rachel Boss, Carole Jimenez, Saskia Van Der Waarde, Rina Lucarelli, Susie Hardie-Bick

1992                Clive Arrowsmith στην Αλμερία, Ισπανία

Alison Fitzpatrick, Julienne Davis, Judi Taylor

1993                John Claridge στις Σεϋχέλλες, Αφρική

Christina Estrada, Barbara Moors, Claudie

1994                Herb Ritts στο Paradise Island, Μπαχάμες

Karen Alexander, Helena Christensen, Cindy Crawford, Kate Moss

1995                Richard Avedon στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ

Nadja Auermann, Farrah Summerford, Naomi Campbell, Christy Turlington

1996                Peter Lindberg at El Mirage, Καλιφόρνια, ΗΠΑ

Eva Herzigova, Nastassja Kinski, Kristen Mc Menamy, Navia, Carre Otis, Tatjanna Patitz

1997                Richard Avedon στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ

Honor Fraser, Ling, Cordula, Sophie Patitz, Ines Sastre, Waris Dirie, Anna Klevhag, Monica Bellucci, Gisele, Kristina, Tatiana, Irina, Jenny Shimizu, Marie Sophie, Brandy, Julia Ortiz, Nikki Uberti

1998                Bruce Weber στο Μαϊάμι, ΗΠΑ

Tanga Moreau, Stella Tenant, Milla Jovovich, Carolyn Murphy, Eva Herzigova, Patricia Arquette, Shalom Harlow, Kristy Hume, Elaine Irwin Mellencamp, Georgina Grenville, Kiara, Rachel Roberts, Daryl Hannah. Guests: Dermot Mulroney, Fred Ward, Ewan Mc Gregor, Dan O’Brien, BB King, Sonny Rollins, Bono, Paul Cadmus, Francesco Clemente, John Malkovich, Kelly Slater, Kris Kristofferson, Robert Mitchum.

1999                Herb Ritts στο Λος Άντζελες, ΗΠΑ

Chandra North, Sophie Dahl, Karen Elson, Michele Hicks, Carolyn Murphy, Shirley Mallmann, Laetitia Casta, Audrey Marnay, Elsa Benitez, Bridget Hall, Angela Lindvall, Alek Wek

2000                Annie Leibovitz στο Rhinebeck, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ

Lauren Grant, June Omura, Mireille RadwanDana, Laetitia Casta, Alek Wek, Julie Worden, Jacqui Agyepong, Marjorie Folkman

2001                Mario Testino στη Νάπολη, Ιταλία

Gisele Bündchen, Aurelie Claudel, Karen Elson, Rhea Durham, Marianna Weickert, Fernanda Tavares, Angela Lindvall, Ana Claudia Michael, Liisa Winkler, Noemi Lenoir, Frankie Rayder, Carmen Kass

2002                Peter Lindbergh στο Λος Άντζελες, ΗΠΑ

Lauren Bush, Erika Christensen, Amy Smart, Bridget Moynahan, James King, Shannyn Sossamon, Selma Blair, Kiera Chaplin, Brittany Murphy, Monet Mazur, Rachel Leigh Cook, Mena Suvari, Julia Stiles

2003                Bruce Weber στο Cilento & Paestum, Ιταλία

Jessica Miller, Lisa Steiffert, Heidi Klum, Isabeli Fontana, Mariacarla Boscono, Natalia Vodianova, Karolina Kurkova, Sienna Miller, Alessandra Ambrosio, Rania Raslan, Bridget Hall, Sophie Dahl, Eva Riccobono, Yamila Diaz-Rahi, Filippa Hamilton, Valentina Stilla, Enrico Lo Verso, Alessandro Gassman, Tomasino Ganesh, Marcelo Boldrini, Jak Krauszer, Stephan Ferrara, Ajay Lamas

2004                Nick Knight στο Λονδίνο, Αγγλία

Adina Fohlin, Amanda Moore, Jessica Miller, Natalia Vodianova, Karolina Kurkova, Mariacarla Boscono, Esther de Jong, Frankie Rayder, Liberty Ross, Dewi Driegen, Ai Tominaga, Pollyanna McIntosh, Alek Wek

2005                Patrick Demarchelier στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, Βραζιλία

Adriana Lima, Julia Stegner, Michelle Buswell, Erin Wasson, Marija Vujovic, Fillipa Hamilton, Liliane Ferrarezi, Valentina, Diana Dondoe, Isabeli Fontana, Naomi Campbell

2006                Mert and Marcus στο Cap d’Antibes, Γαλλία

Jennifer Lopez, Gisele Bundchen, Guinevere Van Seenus, Kate Moss, Karen Elson, Natalia Vodianova

2007                Inez and Vinoodh στην Καλιφόρνια

Sophia Loren, Penélope Cruz, Lou Doillon, Naomi Watts, Hilary Swank

2008                Patrick Demarchelier στη Σαγκάη, Κίνα

Maggie Cheung, Agyness Deane, Lily Donaldson, Du Juan, Doutzen Kroes, Catherine McNeil, Mo Wan Dan, Sasha Pivovarova, Coco Rocha, Caroline Trentini, Gemma Ward

2009                Peter Beard στο Abu Camp/Jack’s Camp, Μποτσουάνα

Daria Werbowy, Emanuela De Paula, Isabeli Fontana, Lara Stone, Rianne Ten Haken, Malgosia Bela, Mariacarla Boscono

2010                Terry Richardson στη Bahia, Βραζιλία

Daisy Lowe, Georgina Stojiljokovic, Rosie Huntington, Eniko Mihalik, Catherine McNeil, Ana Beatriz, Abbey Lee Kershaw, Marloes Horst, Lily Cole, Miranda Kerr, Gracie Carvalho

2011                Karl Lagerfeld στο Παρίσι, Γαλλία

Bianca Balti, Elisa Sednaoui, Freja Beha Erichsen, Isabeli Fontana, Magdalena Frackowiak, Anja Rubik, Abbey Lee Kershaw, Lakshmi Menon, Heidi Mount, Erin Wasson, Natasha Poly, Lara Stone, Daria Werbowy, Iris Strubegger, Jeneil Williams, Baptiste Giabiconi, Sebastian Jondeau, Brad Kroenig, Garrett Negg, Jake Davis

2012                Mario Sorrenti στο Murtoli, Κορσική

Isabeli Fontana, Natasha Poly, Saskia De Brauw, Lara Stone, Joan Small, Guinevere Van Seenus, Malgosia Bela, Edita Vilkevictiute, Kate Moss, Milla Jovovich, Margareth Made, Rinko Kikuchi

2013                Steve McCurry στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, Βραζιλία

Isabeli Fontana, Adriana Lima, Sonia Braga, Marisa Monte, Elisa Sedanoui, Petra Nemcova, Hanna Ben Abdesslem, Liya Kebede, Karlie Kloss, Kyleigh Kuhn, Summer Rayne Oakes

2014                Εορτασμός της 50ής επετείου του Ημερολογίου στο Μιλάνο

1986 Calendar by Helmut Newton, in Monte Carlo and in Chianti

Antonia Dell’Atte, Susie Bick, Betty Prado

2015                Steven Meisel στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ

Karen Elson, Anna Ewers, Isabeli Fontana, Gigi Hadid, Candice Huffine, Adriana Lima, Sasha Luss, Cameron Russel, Joan Smalls, Natalia Vodianova, Raquel Zimmerman

2016                Annie Leibovitz στη Ν. Υόρκη, ΗΠΑ

Yao Chen, Natalia Vodianova, Kathleen Kennedy, Agnes Gund e Sadie Rain HopeGund, Serena Williams, Fran Lebowitz, Mellody Hobson, Ava Duvernay, Tavi Gevinson, Shrin Neshat, Yoko Ono, Patti Smith, Amy Schumer

2017                Peter Lindbergh σε Βερολίνο, Λος Άντζελες, Ν. Υόρκη, Λονδίνο,Le Touquet

Jessica Chastain, Penelope Cruz, Nicole Kidman, Rooney Mara, Helen Mirren, Julianne Moore, Lupita Nyongo, Charlotte Rampling, Lea Seydoux, Uma Thurman, Alicia Vikander, Kate Winslet, Robin Wright, Zhang Ziyi, Anastasia Ignatova

2018                Tim Walker στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

Adut Akech, Adwoa Aboah, Alpha Dia, Djimon Hounsou, Duckie Thot, Jaha Dukureh, King Owusu, Lil Yachty, Lupita Nyong’o, Naomi Campbell, RuPaul, Sasha Lane, Sean “Diddy” Combs, Slick Woods, Thando Hopa, Whoopi Goldberg, Wilson Oryema Zoe Bedeaux

2019                Albert Watson σε Μαϊάμι και Νέα Υόρκη

Laetitia Casta, Misty Copeland, Julia Garner, Gigi Hadid, Sergei Polunin, Calvin Royal III, Alexander Wang, Astrid Eika

2020                Paolo Roversi σε Παρίσι και Βερόνα

Claire Foy, Mia Goth, Chris Lee, Indya Moore, Rosaa, Stella Roversi, Yara Shahidi, Kristen Stewart, και Emma Watson

2021                Δεν εκδόθηκε

2022                Bryan Adams σε Los Angeles και Capri

Cher, Grimes, Jennifer Hudson, Normani, Rita Ora, Bohan Phoenix, Iggy Pop, Saweetie, St. Vincent, Kali Uchis και Bryan Adams

2023                Emma Summerton σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο

Lila Moss, Guinevere van Seenus, Adwoa Aboah, Karlie Kloss, Sasha Pivovarova, Lauren Wasser, Emily Ratajkowski, Cara Delevingne, Bella Hadid, Kaya Wilkins, Precious Lee, He Cong, Adut Akech και Ashley Graham

2024               Prince Gyasi σε Λονδίνο, Accra και Kumasi (Ghana)

Amoako Boafo, Angela Bassett, Margot Lee Shetterly, Amanda Gorman,

Young Prince, Idris Elba, Jeymes Samuel, Marcel Desailly,

NaomiCampbell, Prince Gyasi, Tiwa Savage, Teyana Taylor και ο Βασιλιάς  

Otumfuo Osei Tutu II

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.