¨Δείκτης τιμών¨ Ιστορικών αυτοκινήτων

By  |  0 Comments

Η διεθνής Βρετανική Λέσχη ‘’Classics –Retro’’Αυτοκινήτων, με  τα αρχικά ‘’HAGI’’, από τις λέξεις ‘’Historic Automobile Group International’’, δημιούργησε ένα ‘’Δείκτη Τιμών’’ όπως και τις διακυμάνσεις που παρουσιάζουν τα πλέον σπάνια  εξ αυτών.

Ο Δείκτης έχει την ονομασία ‘’Top Index’’  και παρουσιάζει τις αλλαγές των τιμών των συλλεκτικών Αυτοκινήτων, τα οποία βρίσκονται σήμερα στη παγκόσμια αγορά και φυσικά διατίθενται. Όπως  ακριβώς γίνεται και με τους σπάνιους πίνακες ζωγραφικής.

Ο ‘’Top Index’’, που είναι πάντα ενημερωμένος και ενισχυμένος, σε μια ευρύτερη κάλυψη, φανερώνει ότι οι τιμές την τελευταία επταετία έχουν τριπλασιασθεί, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Βεβαίως τα παραπάνω ισχύουν ιδίως για τα εκλεκτά κομμάτια, από τα συλλεκτικά Αυτοκίνητα και για φανατικούς  θιασώτες σε όλο τον κόσμο.

Ο Δείκτης ‘’Top Index ‘’τον οποίo επεξεργάζονται ειδικοί που παρακολουθούν τις εξελίξεις, διαμορφώνεται από το ύψος των τιμών και τις ανακατατάξεις τους σε πολλές φίρμες αλλά κυρίως σε :  Ferrari, Rolls Royce, Porsche, AlfaRomeo, Mercedes, Jaguar, Bentley, BMW, Chevrolet, Lotus, Renault, Du Pont, Ford, Talbot, Cadillac, Morgan, Lancia, Citroen, Panhard, Delahaye,  Duesenberg, Bugatti, Stutz, Lamborghini, Peugeot και άλλες.

Βεβαία πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανόδου των τιμών των κλασσικών Αυτοκινήτων αποτελεί το πρόσφατα επιτευχθέν ρεκόρ το οποίο δημιουργήθηκε στις ΗΠΑ με τη θρυλική Ferrari 250 GTO η οποία αγοράσθηκε έναντι 64 εκατ.  Δολαρίων. Όμως υπάρχουν και άλλες ενδεικτικές περιπτώσεις που σκιαγραφούν την άνοδο των τιμών.

Ένα παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό: Το 1976 πουλήθηκαν δύο Jaguar, μία E-Type Roadster του 1961 και μια Coupe‘’Fixed head’’ του 1960 (φωτό) έναντι 3,150 λιρών Αγγλίας. Σήμερα η Roadster υπολογίζεται στης 250,000 λίρες ενώ η Coupe είναι  απροσδιορίστου αξίας καθώς ο ιδιοκτήτης της δεν την διαθέτει ενώ την έχει ασφαλίσει για 2 εκατ. λίρες.  Μία λεπτομέρεια: Ιδιοκτήτης  των 2 παραπάνω Αυτοκινήτων,  είναι ο Άγγλος Φίλιπ Πόρτερ, ιδρυτής της Λέσχης Ιστορικών Αυτοκινήτων HAGI.

Ενδιαφέρον θα ήταν να γνωρίζαμε ποιός Έλληνας ( του εσωτερικού) είναι κάτοχος του ακριβότερου κλασσικού Αυτοκινήτου. Αυτό μόνο η ΦΙΛΠΑ θα μπορούσε να το διαπιστώσει…

Γιώργος Λιβέρης

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.