F1: Το 2ο Ρωσικό Grand Prix

By  |  0 Comments

Η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) και η πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) επιλέγηκαν για το Ρωσικό Grand Prix. Ένας συνδυασμός ένα επίπεδο πιο μαλακός από τον περσινό στον πρώτο αγώνα επί Ρωσικού εδάφους. Τότε είχαμε επιλέξει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Καθώς δεν υπήρχαν δεδομένα για να βασιστούμε κάναμε συνειδητά μια συντηρητική επιλογή. Τώρα όμως έχοντας δεδομένα επιλέξαμε ένα συνδυασμό που ταιριάζει με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά της πίστας. Το νέο οδόστρωμα είναι λείο και σε συνδυασμό με τον ήπιο καρό και τις στροφές μέσης ταχύτητας έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά και μειωμένη πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που επιστρέφουμε στη Ρωσία για το 2ο Ρωσικό Grand Prix. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αγορά όχι μόνο για μας αλλά και για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Είχαμε κάποια ερωτηματικά ερχόμενοι πέρυσι στο Σότσι, κάτι αναπόφευκτο όταν πρόκειται για καινούργια πίστα. Μαζέψαμε όμως δεδομένα για το 2015 και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να φέρουμε συνδυασμό ελαστικών ένα επίπεδο πιο μαλακό από πέρυσι. Ελπίζουμε αυτό να οδηγήσει σε στρατηγικές δυο ή τριών pit stop, πρόκειται για το στόχο μας σε όλους τους αγώνες. Τόσο εμείς όσο και οι ομάδες συνεχίζουμε να μαθαίνουμε γι’ αυτή την πίστα παρότι διαθέτουμε εξελιγμένη τεχνολογία προσομοίωσης. Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στροφών οπότε αποτελεί ένα ολοκληρωμένο τεστ για τα ελαστικά. Οι οδηγοί θα ωφεληθούν από την επιπλέον ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας φέτος».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

Η φρεσκοστρωμένη άσφαλτος συχνά παρουσιάζει πολύ μεγάλες αλλαγές την πρώτη χρονιά ειδικά μετά από ένα βαρύ χειμώνα. Τα δείγματα από το οδόστρωμα δεν δείχνουν πολύ μεγάλη αλλαγή σε σχέση με πέρυσι, η επιφάνεια παραμένει λεία με χαμηλό συντελεστή τριβής. Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται και πολύ εκτός της Formula 1 αναμένεται να υπάρχει σημαντική βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή μέρα με τη μέρα καθώς και γλιστερό οδόστρωμα ειδικά την Παρασκευή.

Η πιο κρίσιμη στροφή στο Σότσι είναι η 3η μια αριστερή παρατεταμένη με πολλαπλές κορυφές. Πηγή έμπνευσής της υπήρξε η περίφημη στροφή 8 στο Istanbul Park που επίσης είναι σχεδιασμένο από το Hermann Tilke. Αυτή η στροφή προκαλεί σημαντική καταπόνηση ειδικά στο εμπρός δεξιά ελαστικό. Συνολικά υπάρχουν 12 δεξιές και έξι αριστερές στροφές αλλά και μια ευθεία 650m ανάμεσα στην πρώτη και στη δεύτερη στροφή.

Η πίστα μήκους 5.848km είναι η 3η μεγαλύτερη σε μήκος μετά το Σπα και το Σίλβερστον. Περίπου τα 1.7km είναι δημόσιος δρόμος και ο αγώνας διαρκεί 53 γύρους. Αναμένεται θερμοκρασία περιβάλλοντος μεταξύ 15 – 20 βαθμούς Κελσίου, αυτό μειώνει τη θερμική επιβάρυνση.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Ο Lewis Hamilton κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση γόμα στον 30στο γύρο . Η πιο εντυπωσιακή στρατηγική χρησιμοποιήθηκε από τον άλλο οδηγό της Mercecdes, Nico Rosberg που άλλαξε από μαλακή σε μέση γόμα στον πρώτο γύρο μετά από ένα μπλοκάρισμα που παραμόρφωσε τα ελαστικά του. Παρότι βρέθηκε 20ος κατάφερε να τερματίσει 2ος συμπληρώνοντας πάνω από 300km με ένα σετ ελαστικών ενώ πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο του στο τελευταίο πέρασμα.

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:

0.8  – 1.0 δευτερόλεπτο ανά γύρο

Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:

#13, Mario Malizia, τοποθέτηση ελαστικών: «Για μένα είναι το Νο 13 χωρίς αμφιβολία. Όπως ο Pastor Maldonado! Δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος γι’ αυτό είναι απλά ένας αριθμός που μου φέρνει τύχη. Νομίζω ότι το ίδιο λέει και ο Pastor».

Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: @nigelmansell.  Έπρεπε να γίνει, ο Λέοντας είναι πλέον στο Twitter. Όπως και όταν αγωνίζονταν έτσι και τώρα έχει το θάρρος της γνώμης του και τα γραφόμενά του αντανακλούν πλήρως το ανταγωνιστικό τρόπο σκέψης που ακόμη έχει.

 

Οι επιλογές ελαστικών μέχρι σήμερα:

 

Αγώνες P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Αυστραλία   Soft Medium  
Μαλαισία     Medium Hard
Κίνα   Soft Medium  
Μπαχρέιν   Soft Medium  
Ισπανία     Medium Hard
Μονακό Supersoft Soft    
Καναδάς Supersoft Soft    
Αυστρία Supersoft Soft    
Βρετανία             Medium Hard
Ουγγαρία   Soft Medium  
Βέλγιο   Soft Medium  
Ιταλία   Soft         Medium  
Σιγκαπούρη Supersoft Soft    
Ιαπωνία     Medium Hard
Ρωσία Supersoft Soft    
         
         

 

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.