Νικητής ο καιρός στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις

By  |  0 Comments

Ο Πολωνός Kajetan Kajetanowicz (φωτό κάτω) είναι ο νικητής του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015, 9ου αγώνα του φετινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC), καθώς οι εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Κορινθία και το Λουτράκι ανάγκασαν τους οργανωτές να διακόψουν τον αγώνα στο μέσον της σημερινής ημέρας. Έτσι ο Kajetanowicz, που είχε πάρει την πρωτοπορία μετά τις τέσσερις Κυριακάτικες ειδικές από τον Λάμπρο Αθανασούλα (φωτό επάνω), και μετά από ένα πρόβλημα του Craig Breen που του κόστισε ακριβά (άνοιξε το καπό του Peugeot 208 στην ειδική) αναδείχθηκε νικητής. Αφήνοντας πίσω τον Ιρλανδό και τον Έλληνα οδηγό, που ανέβηκε στο βάθρο του αγώνα. Και τούτο αποτελεί σίγουρα μεγάλη επιτυχία! Ο Λάμπρος Αθανασούλας με Skoda Fabia R5 βρέθηκε στην κορυφή της γενικής κατατάξης την πρώτη ημέρα. Να τονίσουμε εδώ ότι ο Πολωνός, στην 100η εκκίνηση του σε αγώνα, στέφθηκε από σήμερα πρωταθλητής 2015 έχοντας ήδη 230 βαθμούς, έναντι 162 του Ιρλανδού.

2_KAJETANOWICZ_Kajetan_1

Να σημειώσουμε επίσης ότι οι οργανωτές αρχικά πήραν την απόφαση να ακυρώσουν μόνο την τελεταία ειδική διαδρομή του αγώνα, το δεύτερο πέρασμα από το Κεφαλάρι, όμως η ραγδαία επιδείνωση του καιρού οδήγησε στην απόφαση οριστικής διακοπής του αγώνα για λόγους ασφαλείας.

Αναλυτικά:

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή του Λουτρακίου και της Πελοποννήσου είχαν ως συνέπεια την πρόωρη λήξη του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015, για λόγους ασφαλείας των πληρωμάτων, των εμπλεκομένων και, φυσικά, των θεατών. Τα πρώτα σημάδια κακοκαιρίας έγιναν εμφανή ήδη από το απόγευμα του Σαββάτου, ωστόσο τις βραδινές ώρες τα φαινόμενα έδειχναν να καταλαγιάζουν. Έτσι, η δεύτερη και τελευταία ημέρα του αγώνα ξεκίνησε εν μέσω μόνο νεφώσεων, με το οδόστρωμα κατά το πέρασμα των πληρωμάτων από τις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές να μην προβληματίζει ούτε τους αγωνιζομένους ούτε και τους Οργανωτές. Ωστόσο, η ξαφνική και πυκνή βροχόπτωση μετά την ολοκλήρωση της Ε.Δ. 6, EKO Racing Ζήρεια, είχε ως αποτέλεσμα πολλά τμήματα των τριών ειδικών διαδρομών που απέμεναν μέχρι την ολοκλήρωση του Ράλλυ να γίνουν απροσπέλαστα ή και επικίνδυνα, οδηγώντας την Οργάνωση στην εσπευσμένη διακοπή του.

Παρ’ όλα αυτά, το Ακρόπολις προσμετρά, όπως προβλέπεται, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, με αποτέλεσμα οι πρωταγωνιστές του θεσμού να βαθμολογούνται κανονικά και ο Kajetan Kajetanowicz, επικρατώντας επί ελληνικού εδάφους, να στεφθεί Πρωταθλητής Ευρώπης για το 2015. Η διακοπή του αγώνα αναμφίβολα λυπεί όσους παρακολουθούσαν τη δραματική εξέλιξή του, αφού οι τέσσερις πρώτες ε.δ. προμήνυαν σπουδαία μάχη για την 1η θέση. Αρχικά ο Kajetanowicz κέρδισε την 1η Ε.Δ., αλλά ο Craig Breen απάντησε με δύο ταχύτερους χρόνους και δημιούργησε μια διαφορά ασφαλείας, αφήνοντας πίσω του τον Πολωνό αλλά και τον Λάμπρο Αθανασούλα να μάχονται για τη 2η θέση. Ωστόσο, στην τέταρτη ε.δ. της ημέρας, EKO Racing Ζήρεια, το καπό του 208 Τ16 του Breen άνοιξε, με αποτέλεσμα ο ίδιος να χάσει χρόνο και να πέσει 2ος, με τον Kajetanowicz να τίθεται και πάλι επικεφαλής, 10 δλ. μπροστά από τον Breen, την ώρα που ο Λάμπρος Αθανασούλας ακολουθούσε μόλις 5 δλ. πίσω από τον Ιρλανδό. Με τους τρεις πρώτους να επιστρέφουν στο Λουτράκι για το ενδιάμεσο service και με την υπόθεση-«νίκη» να δείχνει ανοιχτή ακόμη, οι ουρανοί άνοιξαν…

Έτσι, ο Kajetanowicz στέφθηκε και επίσημα Πρωταθλητής Ευρώπης, όντας ο πρώτος Πολωνός που το καταφέρνει μετά τον Krzysztof Hołowczyc, το 1997. O Breen δεν κατάφερε να εξαντλήσει τις μαθηματικές ελπίδες που διατηρούσε μέχρι το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015, την ώρα που ο Λάμπρος Αθανασούλας σημείωσε μια σπουδαία επιτυχία ανεβαίνοντας στο βάθρο. Ο Έλληνας οδηγός, παρά την πολυετή αποχή του από τους χωμάτινους αγώνες, ήταν ανταγωνιστικός με ένα νέο αυτοκίνητο και έδειξε δείγματα του πλούσιου ταλέντου του. Σήμερα προσπάθησε να πιέσει στη Ζήρεια, αλλά ένα τετ-α-κε τού κόστισε πολύτιμο χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, ήταν σε απόσταση βολής και θα μπορούσε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στις τρεις εναπομείνασες ειδικές, που εντέλει δεν πραγματοποιήθηκαν.

Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να έχουμε και σημαντικές εγκαταλείψεις, με κυριότερη αυτήν του Alexey Lukyanuk, ο οποίος και τέθηκε εκτός μάχης έπειτα από έξοδο, ενώ ανάλογη τύχη είχε και ο Charles Martin. Με αυτόν τον τρόπο, στην 4η θέση πλασαρίστηκε ο Jaromir Tarabus με το Skoda Fabia S2000, που απέφυγε τα λάθη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, μπροστά από τον David Botka με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Ο Ούγγρος οδηγός σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο στη Ζήρεια και σκαρφάλωσε στη Γενική κατάταξη, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη νίκη στην κατηγορία ERC-2.

Κάπως έτσι γράφτηκε ο επίλογος του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015, ενός αγώνα που έγινε πραγματικότητα κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, και εντέλει -αν μη τι άλλο- δικαίωσε πολλούς από τους τίτλους του, όπως «σκληρός», «απρόβλεπτος», «δραματικός». Μπορεί η εκδοχή του 2015 να περνάει στην ιστορία, αλλά τα μάτια και η σκέψη είναι ήδη στραμμένα στο 2016, οπότε και το Ράλλυ έχει εξασφαλισμένο μέλλον στο ERC.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ

1 BREEN Craig – MARTIN Scott PEUGEOT 208 T16 R5
«Περίεργος καιρός. Ήταν μια καταστροφή, αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα με τον καιρό. Δεν ξέρω αν ήταν σωστή η απόφαση να ακυρωθούν οι υπόλοιπες ειδικές, επειδή δεν ήμουν εκεί. Είναι απογοητευτική απόφαση, αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτα για αυτό».

2 KAJETANOWICZ Kajetan – BARAN Jaroslaw FORD Fiesta R5
«Είναι ένα απίστευτο συναίσθημα. Ήταν η πιο δύσκολη μέρα της ζωής μου. Όλα είναι τώρα τέλεια και όμορφα! Είναι σπουδαίο συναίσθημα το να είσαι Πρωταθλητής Ευρώπης. Είμαι πολύ χαρούμενος με τον τίτλο».

6 TARABUS Jaromir – TRUNKAT Daniel SKODA Fabia S2000
«Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας. Δεν ξέρω για την ασφάλεια των ειδικών. Σίγουρα ο αγώνας είναι ωραίος, αλλά ίσως να είναι λάθος η εποχή. Έμοιαζε με ό,τι έγινε στην Κορσική. Λυπάμαι για τον Breen – ήταν πολύ γρήγορος σήμερα και ήρθε κοντά στη νίκη. Είμαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα θα θέλαμε να είμαστε πιο κοντά στο βάθρο. Όμως δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο».

8 TLUSTAK Antonin – KUCERA Ladislav SKODA Fabia S2000
«Το πρώτο σκέλος δεν ήταν τέλεια σχεδιασμένο, επειδή είναι πολύ δύσκολο για το ERC να ξεκινήσει έναν αγώνα με τόσο μεγάλη ειδική και έπειτα από αυτό να αγωνίζεσαι και σε νυχτερινή. Επίσης, σήμερα υπήρχαν τέσσερις ειδικές χωρίς service, κάτι που ήταν πολύ δύσκολο για όλους. Νομίζω ότι την επόμενη φορά πρέπει να υπάρχει καλύτερο ωράριο. Από την αρχή αυτό που είχε σημασία ήταν η επιβίωση. Από αυτήν την άποψη είμαστε ικανοποιημένοι με την 8η θέση, επειδή πάνω από όλα τερματίσαμε».

9 JEETS Raul – TOOM Andrus FORD Fiesta R5
«Ο αγώνας ήταν μικρός -όπως και η εμπειρία-, αλλά συναντήσαμε όλες τις πιθανές συνθήκες που θα μπορούσαμε. Νομίζαμε ότι θα μπορούσαμε να επιτεθούμε, αλλά οι ειδικές ακυρώθηκαν. Αισθανόμαστε ότι έχουμε αφήσει κάτι στη μέση, επειδή είχαμε μία ευκαιρία για την 5η θέση. Όμως τώρα είμαστε 6οι, και αυτό είναι το αποτέλεσμα».

10 ATHANASSOULAS Lambros – ZAKCHEOS Nikolaos SKODA Fabia R5
«Από την αρχή του αγώνα δε μας ενδιέφερε τόσο πολύ η θέση που θα βρισκόμασταν, αλλά οι χρόνοι που θα πραγματοποιούσαμε. Οι χρόνοι μας ήταν πολύ καλοί απέναντι σε εξαιρετικούς αντιπάλους που έχουν κατακτήσει τίτλους. Με δεδομένο ότι αυτός ήταν ο πρώτος αγώνας για εμάς με το αυτοκίνητο, το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό. Βέβαια, δεν το χαρήκαμε όσο θα θέλαμε σε αγωνιστικά χιλιόμετρα, όμως ήταν σωστές τόσο η μείωση της χθεσινής ειδικής όσο και η ακύρωση του υπόλοιπου σκέλους. Ευχαριστούμε πολύ το Lascaris Foundation για την ευκαιρία που μας έδωσε».

11 BUTVILAS Dominykas – HELLER Kamil SUBARU Impreza WRX STI
«Ανυπομονούσαμε για τις υπόλοιπες ειδικές διαδρομές, αλλά ο αγώνας μίκραινε όλο και περισσότερο. Αλλά, εφόσον πρόκειται για θέματα ασφαλείας, ήταν το καλύτερο που μπορούσε να γίνει».

12 BOTKA David – SZELES Peter MITSUBISHI Lancer Evo IX
«Είμαι πολύ χαρούμενος. Ήρθαμε εδώ για τη νίκη, και αυτό επετεύχθη! Θέλαμε αυτό το αποτέλεσμα μετά την ποινή μας στην Κύπρο για μια παρεξήγηση με τα ελαστικά. Στην τελευταία ειδική η απόδοσή μας ήταν εξαιρετική. Μετά τις αναγνωρίσεις πιστεύαμε ότι αυτή ήταν η ειδική που θα μπορούσαμε να σημειώσουμε αυτήν την επίδοση και οδηγήσαμε στο όριο».

14 KIRKOS Lambros – POLYZOIS Giorgos MITSUBISHI Lancer Evo IX
«Το μόνο που έχουμε να κρατήσουμε από αυτόν τον αγώνα είναι η κατάκτηση του τίτλου. Οι συνθήκες ήταν περίεργες, καθώς δεν έχουμε συνηθίσει σε αυτές. Συγχαρητήρια στον Λάμπρο Αθανασούλα για την επίδοσή του, καθώς επίσης σε όλα τα πληρώματα του αγώνα».

16 SERDERIDES Jourdan – MICLOTTE Frederic CITROEN DS3 R5
«Ο αγώνας τελείωσε, και είναι πολύ ωραίο συναίσθημα. Είναι το καλύτερό μας αποτέλεσμα σε ένα διεθνή αγώνα, και φυσικά στο ERC. Έχουμε βελτιωθεί πολύ, αλλά ακόμη υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει. Δεν είχαμε προβλήματα, με εξαίρεση το καλώδιο του κιβωτίου στο shakedown. Ήταν πολύ ωραίος αγώνας, και είναι κρίμα που τελείωσε με αυτόν τον τρόπο».

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.