F1: Η στρατηγική ελαστικών στο Μεξικό

By  |  0 Comments

O Nico Rosberg κέρδισε το πρώτο Μεξικάνικο GP μετά από 23 χρόνια εκκινώντας από την pole position με στρατηγική 2 pit stop. Υιοθετώντας στρατηγική μαλακής/μέσης/μέσης γόμας κέρδισε τον έτερο οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton. Οι δυο τους έκαναν για 10η φορά φέτος το 1-2 για τη Mercedes. Ο Rosberg με τη νίκη του αυτή ανέβηκε και πάλι στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των οδηγών.

Πίσω τους οι στρατηγικές αγώνα επηρεάστηκαν από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας 20 γύρους πριν το τέλος. Αυτό ουσιαστικά έδωσε τη δυνατότητα για ένα pit stop χωρίς κόστος και όσοι το σχεδίαζαν ούτως ή άλλως, ωφελήθηκαν χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις στο χρόνο τους.

Εξαίρεση αποτέλεσε ο τοπικός ήρωας Sergio Perez που οδηγούσε για λογαριασμό της Force India. Σταμάτησε μόνο μια φορά και κατάφερε να πάρει τους βαθμούς της 8ης θέσης ενισχύοντας την φήμη του όσον αφορά στην ικανότητα διαχείρισης των ελαστικών. Ο Perez ήταν ο μόνος που έκανε μόνο μια αλλαγή ελαστικών, η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε δυο αλλαγές και μερικοί σταμάτησαν τρεις φορές. Κανείς όμως απ’ όσους έκαναν τρεις αλλαγές δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί.

Μια επιπλέον διάσταση στον αγώνα έδωσε η θερμοκρασία οδοστρώματος καθώς ήταν η υψηλότερη του τριημέρου παρά τις προβλέψεις για βροχή. Οι 46 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα σε συνδυασμό με τη γόμα που στρώθηκε στην αγωνιστική γραμμή άλλαξαν τα δεδομένα, φθοράς και πτώσης απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης, που είχαμε δει στις δοκιμές. Η έξτρα πρόσφυση βοήθησε στην αύξηση των πολύ υψηλών τελικών ταχυτήτων. Ρόλο έπαιξε και ο αραιός αέρας λόγω υψομέτρου στο Μεξικό. Ο Sebastian Vettel σημείωσε ταχύτητα 366km/h στην ευθεία. Ο οδηγός της Williams Felipe Massa πέτυχε 352km/h χωρίς χρήση DRS.

Κατά την εξέλιξη του αγώνα και ενόσω το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν η μέση γόμα έπαιξε κυρίαρχο ρόλο με το Rosberg να πετυχαίνει τον ταχύτερο γύρο στο 67ο πέρασμα. Ο χρόνος του υστερούσε μόνο 1 sec από το χρόνο που του έδωσε την pole position με τη μαλακή γόμα.

Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με την μαλακή γόμα εκτός από τις δυο McLaren και τη Ferrari του Kimi Raikkonen που χρησιμοποίησαν στην αρχή, τη μέση γόμα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Όπως το περιμέναμε είδαμε δυο αλλαγές ελαστικών από την πλειοψηφία των οδηγών. Ο αγώνας αποδείχτηκε πιο πολύπλοκος απ’ ότι αναμέναμε σε θέματα στρατηγικής. Αυτό συνέβη λόγω της βελτίωσης του κρατήματος στην πίστα σε συνδυασμό με την άνοδο της θερμοκρασίας κατά 12 βαθμούς αλλά και την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το τέλος. Η επιστροφή της Formula 1 στο Μεξικό είχε θεαματική επιτυχία με μοναδική ατμόσφαιρα στον αγώνα, από την αρχή ως το τέλος. Όπως είπε και ο Nigel Mansell στη συνέντευξη του βάθρου: Viva Mexico! Είναι καλό να γνωρίζουμε πως κάποια πράγματα δεν αλλάζουν όπως για παράδειγμα οι θεατές αλλά και η Pirelli. Την προηγούμενη φορά που είχε επιστρέψει η F1 στο Μεξικό το 1986 πάλι είχε κερδίσει μονοθέσιο μ’ ελαστικά Pirelli ήταν μια Benetton που οδηγούσε ο Gerhard Berger».

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

Μαλακή Μέση
Πρώτος Kvyat       1:21.549 Rosberg   1:20.521
Δεύτερος Ricciardo 1:21.625 Hamilton   1:20.723
Τρίτος Sainz       1:22.172 Bottas       1:21.585

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

Mαλακή          Lewis Hamilton (28 γύροι)

Μέση              Sergio Perez:     (53 γύροι)

Μετρητής αλήθειας:

Προβλέψαμε πως η στρατηγική δυο αλλαγών θα ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 71 γύρων: Εκκίνηση με μαλακή γόμα, ξανά μαλακή στον 23ο γύρο και μέση γόμα στον 46ο γύρο. Ο Rosberg επέλεξε στρατηγική δυο αλλαγών σε παραπλήσιους, με την πρόβλεψή μας, γύρους. Χρησιμοποίησε όμως τη μαλακή γόμα μόνο στην αρχή και έβαλε δυο φορές τη μέση γόμα στον 26ο γύρο και στον 46ο γύρο. Η στρατηγική του επηρεάστηκε από τις υψηλές θερμοκρασίες, τις υψηλότερες που είδαμε το τριήμερο αλλά και τη συνεχή βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή.

 ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

 

Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3
6 ROS Su Mn (26) Mn (46)
44 HAM Su Mn (28) Mn (48)
77 BOT Su Mn (8) Mn (53)
26 KVY Su Mn (21) Su (52)
3 RIC Su Mn (24) Su (52)
19 MAS Su Mn (9) Mn (52)
27 HUL Su Mn (9) Mn (52)
11 PER Su Mn (18)
33 VES Su Mn (25) Su (52)
8 GRO Sn Mn (11) Su (52)
13 MAL Sn Mn (10) Su (52)
9 ERI Su Mn (10) Mn (39) Sn (51)
55 SAI Sn Mn (13) Sn (43) Su (51)
22 BUT Mn Sn (30) Sn (47)
53 RSI Sn Mn (27) Sn (50)
28 STE Sn Mn (26) Sn (50)
12 NAS Sn Mn (12) Mn (44) Sn (51)
5 VET Su Mn (1) Mn (35)
7 RAI Mn
14 ALO Mn

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

S = Μαλακή γόμα

M = Μέση γόμα

n = Νέα γόμα

u = Μεταχειρισμένη γόμα

Η τελευταία στήλη περιέχει το συνολικό αριθμό pit stop

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.