Αλλάζουν όλα στην φορολόγηση των ΙΧ!

By  |  0 Comments

Μονόδρομος για το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι η αύξηση της φορολόγησης στα ΙΧ αυτοκίνητα, αλλά και η αξιοποίηση όσων «εφεδρειών» είχαν απομείνει (βλέπε φορολόγηση καυσίμων, τέλη κυκλοφορίας πολυτελών ΙΧ) στην κατεύθυνση της εύρεσης εσόδων για να κλείσει η αξιολόγηση με την τρόικα.

Ανεξάρτητα, εάν κάτι τέτοιο δεν στέκει «νομικά» καθώς το τέλος δεν είναι φόρος για να κλείσει η μαύρη τρύπα των κρατικών ταμείων, αλλά ανταποδοτική επιβάρυνση στον χρήστη ενός ΙΧ, αναφορικά με το πόσο επιβαρύνει το περιβάλλον (ατμόσφαιρα, αυτοκινητόδρομοι), προκειμένου το κράτος αξιοποιώντας τα όποια έσοδα να βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών… Αυτά, για να μην πλανιέται κανείς με τα περί δικαιοσύνης και ότι άλλη «ταξική» ασυναρτησία ξεστομίζεται τελευταία. Γιατί αν ίσχυε κάτι τέτοιο, αν δηλαδή η κυβέρνηση κόπτονταν για «φορολογική δικαιοσύνη» θα έπρεπε οι κάτοχοι φθηνών και χαμηλής αξίας ΙΧ να μην πληρώνουν τίποτα ή έστω ένα συμβολικό ποσό και όχι ο ιδιοκτήτης 2λιτρου ΙΧ 15ετίας να επιβαρύνεται ετησίως με τέλη σχεδόν τα μισά από την εναπομείνασα εμπορική αξία του αυτοκινήτου του.

Έτσι δεν είναι κύριε υπουργέ;

Όπως και να έχει μπροστά μας είναι η φοροκαταιγίδα που θα πλήξει το αυτοκίνητο, το οποίο, δυστυχώς, θα αναδειχθεί ως είδος πολυτελείας.

Ας δούμε τι μας περιμένει, εξετάζοντας όλα τα σενάρια που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας σχετικά με τις αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων τις οποίες και θα εισηγηθεί η ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί για αυτόν το σκοπό έχοντας την υποχρέωση έως τις 29 Απριλίου να υποβάλλει τις προτάσεις της.

Μέχρι στιγμής τα σενάρια είναι τα εξής:

Απόσυρση

Το πρόγραμμα της απόσυρσης ολοκληρώνεται στις 20 Μαΐου, βάσει της τροπολογίας που κατατίθεται. Θα έχει αναδρομική ισχύ (από 1ης Ιανουαρίου 2016), αλλά μικρότερο όφελος σε σχέση με το 2016.

Σύμφωνα με τη διάταξη, το όφελος από την παράταση της απόσυρσης διαμορφώνεται ως εξής:

– 240 ευρώ (από 300 ευρώ), για όσους αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.

– 768 ευρώ (από 960 ευρώ), για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.

– 1.320 ευρώ (από 1.430 ευρώ), για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.

– 1.470 ευρώ (από 2.100 ευρώ), για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι 1.800 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.

– Εως 1.400 ευρώ (από 2.800 ευρώ), για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο από 1.801 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι στην ίδια τροπολογία υπάρχει διάταξη που δίνει νέα παράταση στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. που πληρούν την οδηγία Euro 5 με χαμηλό τέλος ταξινόμησης μέχρι και τις 31/12/2016.

Αλλαγές στην φορολόγηση ΙΧ, με βάση την αξία λιανικής και όχι τον κυβισμό

Εδώ οι παρεμβάσεις θα έχουν να κάνουν με τον τέλος ταξινόμησης που υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και κυμαίνεται από 5 έως 50% επί της εργοστασιακής αξίας.

Με την λήξη της απόσυρσης (σημειώνουμε ότι το όφελος έχει να κάνει με μειωμένο τέλος ταξινόμησης), η κυβέρνησης σχεδιάζει να μειώσει τα τέλη ταξινόμησης στα μικρά αυτοκίνητα και με αξία λιανικής έως 15.000 ή 17.000 ευρώ (το τέλος ταξινόμησης που θα επιβληθεί θα είναι στα επίπεδα που ισχύουν σήμερα με το όφελος της απόσυρσης) και από εκεί και πάνω να υπάρξουν επιβαρύνσεις.

Τέλη κυκλοφορίας 2016

Αλλαγές θα υπάρξουν και στα τέλη χωρίς καμία διαφοροποίηση (είναι η εκτίμησή μας) στα αυτοκίνητα που πληρώνουν με βάση τον κυβισμό (άδεια κυκλοφορίας έως Νοέμβριο 2010), που θα εξακολουθήσουν να επιβαρύνονται περίπου το ίδιο.

Ενδέχεται να υπάρξει και νέα μείωση των ορίων στα ΙΧ που απαλλάσσονται από τέλη, όπως και μικρές μειώσεις στις χαμηλά κλιμάκια των συντελεστών CO2. Αυξήσεις αναμένονται στους συντελεστές άνω των 120 γραμμαρίων (σήμερα 1,20 ευρώ/γραμμάριο), προκειμένου η «τσιμπίδα» να πιάσει περισσότερους ΙΧηδες.

Αυξήσεις στους ειδικούς φόρους των καυσίμων

Εδώ η επίσημη αιτιολογία του ΥΠΟΙΚ είναι η μεταβίβαση των βαρών από την κτήση στην χρήση, χωρίς βεβαίως να έχει μέχρι στιγμής εκφράσει κάποια πρόθεση για εξάλειψη φόρων στην ιδιοκτησία.

Αντιθέτως, και αυξημένα τέλη θα πληρώσουν οι περισσότεροι (μικρομεσαία και μεγαλύτερα αυτοκίνητα) και φόρο πολυτελείας (επιπλέον των τελών) πληρώνουν όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ. (και άνω) με ηλικία έως δέκα ετών (!), αλλά και όσοι αγοράζουν ΙΧ με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ.

Με την επίφαση της ανακατανομής των βαρών θα δούμε τον ειδικό φόρο στην βενζίνη να αυξάνεται και να εκτινάσσει την τιμή της σύμφωνα με εκτιμήσεις πάνω από 12 λεπτά ανά λίτρο, ενώ τη μεγαλύτερη επιβάρυνση περιμένουμε στην τιμή του ντήζελ κίνησης, καθώς αναμένεται να εξισωθεί με αυτή της βενζίνης!

Αυξήσεις αναμένονται και στη φορολόγηση του υγραερίου κίνησης, αλλά και στο φυσικό αέριο κίνησης, με την κυβέρνηση να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις διεθνείς χαμηλές τιμές των καυσίμων, χωρίς να λογαριάζει το τι θα σημαίνει αυτό όταν οι τιμές του πετρελαίου ανακάμψουν. Ούτε και το εάν θα υπάρξει έξαρση του λαθρεμπορίου μεταξύ πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, λόγω ανοίγματος της ψαλίδας των τιμών των δύο καυσίμων.

Πηγή: http://www.caranddriver.gr/article.asp?catid=33045&subid=2&pubid=7496112&page1=1

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.