O Νέος Κινητήρας Diesel Ford EcoBlue Αλλάζει τους Κανόνες του Παιχνιδιού

By  |  0 Comments
  • Η Ford αποκαλύπτει το νέο 2λιτρο κινητήρα Ford EcoBlue – τον πρώτο μιας νέας σειράς προηγμένων κινητήρων diesel με έναν απαράμιλλο συνδυασμό απόδοσης, επιδόσεων και πολιτισμένης λειτουργίας
  • Σχεδιασμένος από λευκή κόλλα χαρτιού, μειώνει την τριβή με καινοτομίες όπως έκκεντρα τοποθετημένο στρόφαλο, εμβαπτισμένο σε λάδι ιμάντα, και για πρώτη φορά σε όχημα Ford καπάκι κυλινδροκεφαλής με ενσωματωμένες βάσεις εκκεντροφόρων για βελτίωση της απόδοσης κατά 13%
  • Για πρώτη φορά σε όχημα Ford η πολλαπλή εισαγωγής ανεστραμμένων αυλών και ο υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας από υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας αυξάνουν πάνω από 20% τη ροπή στις χαμηλές στροφές. Η βελτιωμένη απόδοση και ελαστικότητα βοηθά τους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων να διαχειρίζονται άνετα τις καθημερινές προκλήσεις στο δρόμο
  • Σύστημα Μετεπεξεργασίας Καυσαερίων (SCR) που συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOX) και βελτιστοποιημένη δομή κινητήρα που μειώνει τις εκπομπές θορύβων κατά 4 decibels στο ρελαντί

Η Ford αποκάλυψε τον πρώτο, νέο προηγμένο κινητήρα Ford EcoBlue diesel που βελτιστοποιεί την απόδοση καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές CO2 και NOX* υιοθετώντας καινοτόμες τεχνολογίες και πρωτοποριακή σχεδίαση.

Βασισμένη στις κορυφαίες επιδόσεις και την τεχνολογία των βραβευμένων βενζινοκινητήρων Ford EcoBoost, η γκάμα κινητήρων EcoBlue diesel θα τοποθετούνται στα μελλοντικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της εταιρίας σε εκδόσεις με απόδοση από 100 έως 240 ίππους.

Ο τετρακύλινδρος 2.0L Ford EcoBlue κάνει ντεμπούτο στα νέα επαγγελματικά οχήματα Transit και Transit Custom, προσφέροντας ένα απαράμιλλο συνδυασμό απόδοσης καυσίμου, επιδόσεων και πολιτισμένης λειτουργίας.

Η ελαστικότητα του νέου κινητήρα αναβαθμίζεται με 20% περισσότερη ροπή στις 1.250 rpm συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.2L TDCi diesel, διευκολύνοντας τους οδηγούς στις καθημερινές συνθήκες, όπως αργή οδήγηση σε πυκνή κυκλοφορία, ή προσπέραση αργών οχημάτων. Ο νέος κινητήρας προσφέρει επίσης πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου μειώνοντας τις εκπομπές θορύβων κατά 4 decibels στο ρελαντί.

«Ο EcoBoost της Ford δημιούργησε ένα νέο πρότυπο για βενζινοκινητήρες – μικρότερος, πιο αποδοτικός με εκπληκτικές επιδόσεις. Η νέα οικογένεια πετρελαιοκινητήρων Ford EcoBlue υποδηλώνει και πάλι την εμμονή μας στη χρήση καινοτομιών προς όφελος των πελατών» δήλωσε ο Jim Farley, chairman & CEO της Ford Ευρώπης. «Αυτός ο νέος κινητήρας αυξάνει την απόδοση καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές CO2 πάνω από 10% στο Transit, που ανήκει στη δημοφιλέστερη οικογένεια επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, μειώνοντας το κόστος χρήσης.»

Η νέα σχεδίαση του κινητήρα πετυχαίνει μείωση τριβών και καθαρότερη καύση. Το προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων επιτρέπει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα Euro Stage VI που θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο του 2016, απαιτώντας 55% μείωση στις εκπομπές NOx συγκριτικά με τα πρότυπα Euro Stage V.

Οι αξιοσημείωτες προηγμένες τεχνολογίες του νέου κινητήρα περιλαμβάνουν:

-Ενσωματωμένο σύστημα πολλαπλής εισαγωγής με ανεστραμμένους αυλούς που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Ford για βελτιστοποιημένη «αναπνοή» του κινητήρα.

-Υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας με υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας, κατάλληλα για λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες.

-Νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που ανταποκρίνεται ταχύτερα, είναι πιο αθόρυβο και προσφέρει πιο ακριβή τροφοδοσία.

Ο νέος 2.0L Ford EcoBlue που εξελίχθηκε στα κέντρα μηχανολογίας της Ford σε Βρετανία και Γερμανία, αρχικά θα προσφέρεται σε εκδόσεις 105, 130 και 170 ίππων για χρήση σε επαγγελματικά οχήματα. Καθώς μπορεί να ξεπεράσει τους 200 ίππους, ο κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί αργότερα σε επιβατικά μοντέλα Ford μαζί με πιο εξελιγμένα, νέα σύνολα EcoBlue – όπως μία έκδοση 1.5L.

Χαμηλή τριβή, προηγμένη καύση

Η σχεδίαση του νέου δίλιτρου Ford EcoBlue από λευκή κόλλα χαρτιού επέτρεψε τη χρήση πολλαπλών καινοτομιών που μειώνουν την τριβή, συμβάλλοντας σε βελτίωση στην απόδοση καυσίμου κατά 13%, όπως για παράδειγμα:

  • Έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου κατά 10 mm σε σχέση με κυλίνδρους που ελαχιστοποιεί τα πλευρικά φορτία των εμβόλων, μειώνοντας τις τριβές με τα χιτώνια του τετρακύλινδρου μπλοκ από χυτοσίδηρο
  • Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου
  • Εμβαπτιζόμενος σε λάδι ιμάντας εκκεντροφόρων και αντλίας λαδιού (belt-in-oil)
  • Βελτιστοποιημένο σύστημα κίνησης βαλβίδων και νέος, μονοκόμματος εκκεντροφόρος

Η Ford χρησιμοποιεί για πρώτη φορά νέα σχεδίαση για την πολλαπλή εισαγωγής με ανεστραμμένες θυρίδες των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής για ακρίβεια στον έλεγχο της ροής του αέρα μέσα στους κυλίνδρους – η δεξιόστροφη πλήρωση στους κυλίνδρους 1 & 2 αντιστρέφεται στους κυλίνδρους 3 & 4.

Αυτή η συμμετρική διάταξη διασφαλίζει ομοιόμορφο μίγμα καυσίμου / αέρα στους θαλάμους καύσης και των τεσσάρων κυλίνδρων, βοηθώντας τον καλύτερο έλεγχο της καύσης. Κατά τη διαδικασία βελτιστοποίηση της καύσης μόνο, χρησιμοποιήθηκαν προσομοιώσεις σε υπολογιστή με δεδομένα μετρήσεων για πάνω από 1.400 παραμέτρους βύθισης και χρονισμού βαλβίδων.

«Η νέας σχεδίασης πολλαπλή εισαγωγής ανεστραμμένων αυλών σε συνδυασμό με τη βελτιστοποιημένη διάταξη του θαλάμου καύσης, μας βοηθά να μετατρέψουμε το καύσιμο σε ενέργεια πιο αποδοτικά από οποιονδήποτε άλλο πετρελαιοκίνητο όχημα έχουμε κατασκευάσει μέχρι τώρα,» δήλωσε ο Dr. Werner Willems, ειδικός τεχνικός της Ford στα Συστήματα Καύσης.

Νέα πιεζοηλεκτρικά μπεκ μπορούν να προσφέρουν μέχρι έξι ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης, με κάθε ψεκασμό να ολοκληρώνεται σε 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου περίπου και να παρέχει 0,8 mg diesel – που αντιστοιχεί σε ένα κόκκο ζάχαρης. Αυτή η μικρή ποσότητα καυσίμου ψεκάζεται μέσω οκτώ κωνικών οπών, διαμέτρου 120 microns η κάθε μία – όση περίπου η διατομή μιας ανθρώπινης τρίχας μαλλιών.

Η τεχνολογία πιεζοηλεκτρικών μπεκ χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ενεργοποιούμενα κρυσταλλικά στοιχεία για τον έλεγχο του ψεκασμού – κάτι που συνήθως συναντάμε σε κινητήρες premium επιβατικών αυτοκινήτων. Τα νέα μπεκ λειτουργούν πιο αθόρυβα και με ελάχιστες απώλειες ενέργειας στην αντλία καυσίμου, προσφέρουν καλύτερη απόκριση, πιο πολιτισμένη λειτουργία του Auto-Start-Stop και προσαρμογή / διόρθωση της ποσότητας του ψεκαζόμενου καυσίμου σε πραγματικό χρόνο για μέγιστη απόδοση.

Προηγμένη υπερσυμπίεση

Ο νέος συμπαγής υπερσυμπιεστής είναι ειδικά σχεδιασμένος για να παράγει περισσότερη πίεση υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές συγκριτικά με τον απερχόμενο κινητήρα 2.2 TDCi, με στόχο την άμεση απόκριση και τη μεγαλύτερη ροπή που φτάνει τα 340 Nm στις 1.250 rpm.

Η αεροδυναμικά προηγμένη φτερωτή της τουρμπίνας – από κράμα αλουμινίου Inconel που χάρη στη αντοχή του στις υψηλές θερμοκρασίες χρησιμοποιείται στους κινητήρες πυραύλων – έχει σχεδόν 10% μειωμένη διάμετρο. Από την άλλη, η φτερωτή του συμπιεστή από αλουμίνιο αεροναυπηγικών προδιαγραφών έχει μειωμένη διάμετρο κατά 15%. Οι μειώσεις αυτές περιορίζουν την αδράνεια της κατασκευής και επιτρέπουν ταχύτερη υπερπλήρωση με τη φτερωτή να φτάνει τις 240.000 rpm, βελτιώνοντας τη ροπή στις χαμηλές στροφές.

«Ένας σημαντικός παράγοντας που παρατηρήσαμε μέσα από σχόλια των πελατών είναι η αυξανόμενη τάση των οδηγών να αφήνουν το συμπλέκτη στο ρελαντί για τη δημιουργία αργής κίνησης (έρπειν) καθιστώντας τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές ακόμα πιο σημαντική» δήλωσε ο Paul Turner, τεχνικός διευθυντής βασικών κινητήρων της Ford Ευρώπης.

Οι φτερωτές του συμπιεστή κατασκευάζονται από συμπαγές αντί χυτό υλικό, βελτιώνοντας τις ανοχές μέχρι δύο ή τρία microns – περίπου το μέγεθος ενός βακτηρίου – αυξάνοντας την αντοχή και μειώνοντας το θόρυβο και τους κραδασμούς. Ένας νέος μηχανισμός ελέγχου με γρανάζια αντικαθιστά μειώνει στο μισό τους χρόνους απόκρισης στα 110 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο το ανοιγόκλειμα του ματιού.

Ο νέος κινητήρας θα πληροί άνετα τις μελλοντικές Ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων με την χάρη στο εξελιγμένο σύστημα Μετεπεξεργασίας Καυσαερίων (SCR) της Ford. Το σύστημα εδράζεται πολύ κοντά στο πίσω τμήμα του κινητήρα για μέγιστη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ένα νέο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων ενσωματώνεται στην κυλινδροκεφαλή, συμβάλλοντας στη συμπαγή σχεδίαση του κινητήρα και στη βελτιστοποίηση της ψύξης των καυσαερίων.

Αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία

Ο κινητήρας 2.0L Ford EcoBlue θα είναι ο πρώτος κινητήρας diesel επαγγελματικού οχήματος Ford με ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (NVH) επιπέδου επιβατικού αυτοκινήτου, κάτι που αυξάνει την απήχησή του.

Ο νέος κινητήρας παράγει το μισό επίπεδο θορύβου στο ρελαντί σε σχέση με τον 2.2 TDCi diesel. Η βελτιστοποιημένη κυλινδροκεφαλή, το μπλοκ, το σύστημα ενίσχυσης του κινητήρα τύπου σκάλας και το κάρτερ λαδιού είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να μην επηρεάζονται από τους κραδασμούς που προκύπτουν από την λειτουργία του κινητήρα, ενώ οι ανισόπεδες επιφάνειες επαφής μεταξύ των στοιχείων του κινητήρα έχουν σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να προσφέρουν βέλτιστη στεγανοποίηση και να αποσβένουν τους θορύβους.

«Η βασική δομή ενός κινητήρα δρα ως ενισχυτικό ήχων που προκύπτουν από τα κινούμενα μέρη στο εσωτερικό ενός κινητήρα, λειτουργεί όπως μία καμπάνα. Ουσιαστικά προσπαθούμε να κατασκευάσουμε μία ‘καμπάνα που δεν ηχεί’,» δήλωσε o Dominic Evans, NVH specialist της Ford Ευρώπης. «Σχεδιάσαμε κάθε κρίσιμο ηχητικά εξάρτημα του κινητήρα με γνώμονα την πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία. Έτσι δημιουργήσαμε ένα από τα πιο αθόρυβα πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά οχήματα στην ιστορία της Ford.»

Ένα χυτό καπάκι από ηχομονωτικό αφρώδες υλικό στην κυλινδροκεφαλή και ένα μεταλλικό πάνελ στο εμπρός μέρος του κινητήρα αποτρέπουν περαιτέρω τη μετάδοση θορύβων από τον κινητήρα στην καμπίνα διαμορφώνοντας ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον. Πρόσθετα μέτρα για τη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών λειτουργίας (NVH) περιλαμβάνουν:

  • Προσεκτικό σχεδιασμό και κατεργασία των γραναζιών σε επίπεδο micron (0.001 mm) που επιτυγχάνει τέλεια εμπλοκή, ομαλή λειτουργία και μειωμένους υψίσυχνους θορύβους
  • Νέα αντλία λαδιού με ασύμμετρα τοποθετημένα πτερύγια στη φτερωτή που κατανέμουν τις συχνότητες θορύβου ώστε να γίνονται λιγότερο αντιληπτές
  • Προηγμένα πιεζοηλεκτρικά μπεκ που συνοδεύονται από λογισμικό καταστολής θορύβου και βέλτιστο πιλοτικό ψεκασμό

Αντοχή επαγγελματικού οχήματος

Ο νέος 2.0L Ford EcoBlue πληροί τα απαιτητικά, παγκόσμια πρότυπα αντοχής επαγγελματικών οχημάτων Ford για σκληρή χρήση σε διάφορες αγορές όπως η Ευρώπη, η Αμερική και η Κίνα.

Η απόδοση του κινητήρα έχει δοκιμαστεί σε τεστ αντοχής που αντιστοιχούν σε 5,5 εκατομμύρια χλμ. συμπεριλαμβανομένων 400.000 χλμ. στα χέρια πραγματικών πελατών. Ολοκληρωμένες αναλύσεις έχουν γίνει σε εργαστήρια και πίστες δοκιμών εξέλιξης της Ford, όπως και αξιολογήσεις CAE σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εξέλιξης.

Το σύστημα λίπανσης – οι προδιαγραφές του λαδιού, το κάρτερ και οι διαστάσεις του φίλτρου, οι ανοχές των κυλίνδρων και των ελατήριο των εμβόλων – έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού, ενώ ο ιμάντας και το σύστημα των εκκεντροφόρων, αλλά και η αντλία νερού δεν απαιτούν συντήρηση.

«Εξελίξαμε τον 2.0L Ford EcoBlue λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια (feedback) των πελατών μας από όλο τον κόσμο,» δήλωσε ο Turner. «Η ευέλικτη σχεδίαση επιτρέπει ακόμα και τη χρήση του ίδιου μπλοκ σε οχήματα με εμπρός ή πίσω κίνηση. Οι προηγμένες σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες διασφαλίζουν απόδοση καυσίμου και εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών.»

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.