F1: Στο επικό Σπα!

By  |  0 Comments

Μετά τη μικρή καλοκαιρινή ανάπαυλα η  Formula 1 επιστρέφει σε μια επική διαδρομή για τους οδηγούς: Το Σπα Φρανκοσάμπ στο Βέλγιο. Οι γόμες P Zero, μέση/μαλακή/πολύ μαλακή επιλέχθηκαν για τον μεγαλύτερο σε απόσταση γύρο πίστας που απαντάται μέσα στην χρονιά (7.004m). Κατά τη διάρκεια ενός γύρου σε πολλά σημεία μεταφέρονται υψηλά ενεργειακά φορτία διαμέσου των ελαστικών. Στην πραγματικότητα το Σπα Φρανκοσάμπ θέτει μια πραγματική πρόκληση για τα ελαστικά και κατ’ επέκταση για ομάδες και οδηγούς. Η ιστορική πίστα στους πρόποδες των Αρδεννών είναι γνωστή για το ευμετάβλητο του καιρού. Το τοπικό μικροκλίμα προσθέτει μια ακόμη παράμετρο την οποία πρέπει να συνυπολογίζουν οι υπεύθυνοι στρατηγικής. 

  • Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών είναι από τα μεγαλύτερα της χρονιάς
  • Οι υψομετρικές διαφορές δημιουργούν κατακόρυφα φορτία στα ελαστικά τα οποία συμπιέζονται σε σημεία όπως η Eau Rouge.
  • Eίναι πιθανό να βρέξει και συχνά βρέχει σ’ ένα κομμάτι της πίστας και όχι σε όλη τη διαδρομή.
  • Το σετάρισμα είναι ένας συμβιβασμός ανάμεσα στην απαίτηση για χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις στην ευθεία και υψηλή κάθετη δύναμη στις στροφές: Δεν είναι εύκολο αυτό.
  • Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα αυτό σημαίνει πως οι επιλογές στρατηγικής είναι πιο ελεύθερες.
  • Η δράση ξεκινά για τη F1 με δυο συνεχόμενους αγώνες, αμέσως με το Σπα θα βρεθούμε στον εντός έδρας αγώνα για την Pirelli στη Μόντσα. 

 

  • Άσπρη μέση: Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχει ένα σετ διαθέσιμο για τον αγώνα, δουλεύει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες.
  • Κίτρινη, μαλακή: Υποχρεωτική η επιλογή ενός σετ, θα τη δούμε στον αγώνα αλλά δεν προσφέρεται για πολλούς γύρους.
  • Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές εδώ δίνεται έμφαση στην απόδοση και όχι στη διάρκεια.

 

  • Ο Lewis Hamilton κέρδισε άνετα ακολουθώντας στρατηγική δυο πιτ στοπ. Άλλαξε ελαστικά στον 13ο και στον 30στό γύρο.
  • Η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Max Verstappen τερμάτισε 8ος εκκινώντας από την 18η θέση στο grid υιοθετώντας στρατηγική 3 αλλαγών και προσπερνώντας πολλά μονοθέσια στην πίστα.
  • Ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pir;elli τονίζει:ILLI«Το Σπα Φρανκοσάμπ δε χρειάζεται συστάσεις είναι μια εμβληματική πίστα. Για τα ελαστικά είναι μια απαιτητική διαδρομή καθώς τα υψηλά ενεργειακά φορτία καθιστούν συναρπαστική την οδήγηση. Δεν είναι εύκολο να βρεθεί το σωστό σετάρισμα. Όμως ο κάθε γύρος έχει μεγάλη διάρκεια και πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα οπότε οι επιλογές στρατηγικής είναι ανοιχτές και υπάρχουν πολλά σενάρια. Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής ανάπαυλας ξεκινήσαμε τις δοκιμές ελαστικών του 2017. Τώρα ανυπομονούμε για το δεύτερο μισό της σεζόν καθώς θα συνεχιστούν οι δοκιμές εξέλιξης. Επιπλέον αμέσως μετά το Βέλγιο θα βρεθούμε στον εντός έδρας για μας αγώνα το ερχόμενο Σαββατοκύριακο».

 

  • Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στις εγκαταστάσεις ή την πίστα φέτος.
  • Ο Esteban Ocon είναι πλέον οδηγός F1 καθώς πήρε τη θέση του Rio Haryanto στη Manor.

 

  • H Pirelli βρέθηκε στο προσκήνιο τον προηγούμενο μήνα στο Σπα στο διάσημο 24 αγώνα αντοχής. Ήταν το μεγαλύτερο event στο οποίο έχουμε συμμετέχει καθώς προμηθεύσαμε 65 αυτοκίνητα με 10.724 ελαστικά με τα οποία συμπληρώθηκαν 29.269 γύροι.
  • Οι δοκιμές εξέλιξης του 2017 με τροποποιημένα μονοθέσιο ξεκίνησαν στις αρχές του μήνα με τη Ferrari στο Φιοράνο (οδήγησαν οι Sebastian Vettel, Esteban Gutierrez με βρόχινα). Συνεχίστηκαν με τη Red Bull στο Μουτζέλο (οδήγησε με σλικ ο Sebastian  Buemi).τάμF1 Pirelli GP Belgium Preview (6)π

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.