F1: Υψηλές ταχύτητες και θερμοκρασίες

By  |  0 Comments

Το μόνο κοινό στοιχείο που υπάρχει ανάμεσα στο Grand Prix της Μαλαισίας και τον προηγούμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη είναι η υγρασία: Περίπου 80%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία τροπικών καταιγίδων σχεδόν καθημερινά. Η πίστα της Σεπάνγκ από την άλλη πλευρά είναι τελείως διαφορετική με υψηλές ταχύτητες και παρατεταμένες καμπές όπως και υψηλές θερμοκρασίες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που επελέγησαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της Pirelli: (P Zero σκληρή με πορτοκαλί σιρίτι, P Zero μέση με άσπρο σιρίτι, P Zero μαλακή με κίτρινο σιρίτι). Είναι η πρώτη φορά μετά το Σίλβερστον που γίνεται αυτή η επιλογή. Επιπλέον για πρώτη φορά μετά τον Καναδά πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα η πιο σκληρή από τις διαθέσιμες γόμες (υποχρεωτικά 2 από τα 13 σετ είναι σκληρής γόμας). Έχει στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας γι’ αυτό η πίστα έκλεισε τρεις μήνες νωρίτερα φέτος. Πιθανόν η τραχύτητα της ασφάλτου να είναι μειωμένη. Στο παρελθόν η υψηλή τραχύτητα υπήρξε ένα τυπικό χαρακτηριστικό της πίστας στη Σεπάνγκ.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

• Η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πάντα υψηλή: Στην πραγματικότητα μπορείς να ψήσεις αυγό στην άσφαλτο.
• Στο παρελθόν η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν υψηλές και αυτό οδηγούσε σε αγώνα με πολλά πιτ στοπ.
• Η δυνατή βροχή είναι συχνό φαινόμενο στο Μαλαισιανό Grand Prix μάλιστα στο παρελθόν έχει οδηγήσει και σε κόκκινη σημαία. Λόγω βροχής η γόμα στρώνεται στην αγωνιστική γραμμή ξεπλένεται και αυτό επηρεάζει την βελτίωση του κρατήματος πίστας κατά τη διάρκεια του τριημέρου.
• Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης είναι σημαντικός παράγοντας λόγω υψηλών θερμοκρασιών σε ατμόσφαιρα και οδόστρωμα.
• Η Σεπάνγκ σα διαδρομή έχει πολλές διακυμάνσεις με γρήγορες καμπές που δημιουργούν μεγάλα πλευρικά φορτία.
• Η νέα επιφάνεια οδοστρώματος λογικά θα μειώσει τις ανομοιομορφίες.
• Το εμπρός αριστερά ελαστικό πιέζεται περισσότερο και αυτό περιορίζει τελικά την απόσταση που διανύει ο οδηγός μ’ ένα σετ.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

• Πορτοκαλί, σκληρή: Πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα καθώς όλοι πήραν υποχρεωτικά 2 σετ.
• Λευκή, μέση: Θα είναι το κλειδί για μια ευέλικτη στρατηγική που πολλές φορές έχει αποτέλεσμα στη Σεπάνγκ.
• Κίτρινη, μαλακή: Είναι μαλακή γόμα αλλά δουλεύει καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες οπότε θα χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στη Μαλαισία.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:

• Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel κέρδισε, ακολουθώντας στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε με τη μέση γόμα, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 17ο γύρο και έβαλε τη σκληρή στον 37ο γύρο. Είδαμε θερμοκρασίες οδοστρώματος έως 56 βαθμούς Κελσίου.
• Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton ακολούθησε στρατηγική τριών αλλαγών και τερμάτισε 2ος παρότι είχε εκκινήσει από την pole. O άλλος οδηγός της Mercedes που τερμάτισε 3ος έκανε επίσης τρεις αλλαγές.

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Οι ακραίες θερμοκρασίες αποτελούν μια πραγματική δοκιμασία για τα ελαστικά. Η Μαλαισία δεν συγκρίνεται με τίποτα απ’ όσα αντιμετωπίζουμε στη χρονιά. Αυτό λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών σε συνδυασμό με τα υψηλά φορτία που αναπτύσσονται στις γρήγορες καμπές. Είναι άγνωστο για μας φέτος το οδόστρωμα καθώς είναι εντελώς νέο. Ο καιρός επίσης αλλάζει στιγμιαία και μπορεί η πίστα να μετατραπεί σε λίμνη από μια τροπική καταιγίδα. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα η Σεπάνγκ να αποτελεί ένα τριήμερο με μεγάλη ποικιλία. Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις τη βελτίωση κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή. Στο παρελθόν έχουμε δει πολλές αλλαγές ελαστικών και πιθανόν το ίδιο θα δούμε και φέτος από τους περισσότερους οδηγούς: Καθώς φέτος οι ομάδες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές γόμες υπάρχουν ακόμη περισσότερες επιλογές στρατηγικής».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

• Υπάρχει νέο οδόστρωμα και νέο σύστημα απαγωγής νερού, νέα κέρμπ και ξανασχεδιασμένοι χώροι διαφυγής.
• Η Μαλαισία άλλαξε θέση στο ημερολόγιο φέτος καθώς μετακινήθηκε από το Μάρτιο στα τέλη Σεπτεμβρίου.
• Συνεχίστηκε την προηγούμενη βδομάδα η εξέλιξη των φαρδύτερων ελαστικών του 2017 με τη Mercedes να δοκιμάζει στη Γαλλία βρόχινα ελαστικά.
• Φέτος η δράση στην πίστα ξεκινά την Πέμπτη το απόγευμα με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP2.

ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ

• Οι δυο πρωταγωνιστές στη μάχη του τίτλου – Lewis Hamilton και Nico Rosberg – έκαναν ελαφρά διαφορετικές επιλογές ελαστικών για τη Μαλαισία. Ο Hamilton πήρε ένα παραπάνω σετ σκληρής γόμας ενώ ο Rosberg πήρε παραπάνω σετ μέσης γόμας.
• Η Pirelli κέρδισε για 2η συνεχή χρονιά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι της FIA με τον Kajetan Kajetanowicz. Επίσης κέρδισε στο ERC2 στην κατηγορία R4 (Group N).
• Η έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι ξεκινά τη βδομάδα του Μαλαισιανού Grand Prix. Ένας σημαντικός αριθμός αυτοκινήτων κύρους θα κάνουν το ντεμπούτο τους με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli.

image

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.