Με όνομα βαρύ και ιστορία

By  |  0 Comments

Ο πρώτος γύρος του Targa Florio 2017 ξεκίνησε το πρωί της Παρασκευής, 21 Απριλίου, από την κωμόπολη της Taormina. Η Giulia GTA, από τη συλλογή του Museo Storico της Alfa Romeo – La Macchina del Tempo, στο Arese, τράβηξε τα βλέμματα των θεατών. Στην καμπίνα της, δύο σημαντικές προσωπικότητες: ο Fabrizio Curci, επικεφαλής της Alfa Romeo στην περιοχή της EMEA, και ο Giorgio Sivocci, εγγονός του θρυλικού Ugo Sivocci που κέρδισε στο Targa Florio το 1923 στο τιμόνι της Alfa Romeo RL. Ο Ugo Sivocci είναι επίσης ο πρώτος που υιοθέτησε το θρυλικό σύμβολο του τετράφυλλου τριφυλλιού σε αυτοκίνητο της Alfa Romeo. Ήταν ακριβώς στον αγώνα του Targa Florio το 1923 που στη μάσκα του αυτοκινήτου δέσποζε ένα λευκό πλαίσιο μέσα στο οποίο ξεχώριζε ένα πράσινο τετράφυλλο τριφύλλι. Ο απόλυτος θρίαμβος του Sivocci σε αυτόν τον αγώνα έπεισε όλους εκείνους που αμφέβαλλαν για το πόσο αποτελεσματικό και τυχερό ήταν αυτό το «γούρι».

Giulia GTA (1965)
Από τα μοντέλα της δεκαετίας του ’60 της Alfa Romeo,η Giulia Sprint GTA, η αδιαμφισβήτητη βασίλισσα της αγωνιστικής σκηνής, απολαμβάνει μια πολύ ιδιαίτερη θέση. Η σιλουέτα της είναι ουσιαστικά πανομοιότυπη με εκείνη των κανονικών αυτοκινήτων παραγωγής “GT” με Bertone body: όπου το “A” στο όνομα του μοντέλου σημαίνει “Alleggerita” ή “Ελαφρύ”, επισημαίνοντας τη σημαντικότερη διαφορά από την κανονικη Sprint GT. Το ατσάλινο αμάξωμα αντικαταστάθηκε από εξαιρετικά ελαφριά πάνελ αλουμινίου με αποτέλεσμα το βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 745 κιλά (κατά 200 κιλά λιγότερο συγκριτικά με την κανονική Sprint GT). Ο κινητήρας twin cam χωρητικότητας 1570 cc επίσης βελτιώθηκε, παρουσιάζοντας αυξημένη ισχύ στους 115 ίππους και μέγιστη ταχύτητα άνω των 185 χλμ/ώρα. Άλλες διαφορές σε σχέση με τη Sprint GT ήταν οι απλουστευμένες λαβές, το ελαφρύτερο σήμα, το μπροστινό σύστημα εισαγωγής αέρα, οι ζάντες αλουμινίου και το ξεχωριστό εσωτερικό.

Tο σιρκουί του Madonie

Αυτόν τον ιδιαίτερα δροσερό Απρίλιο, η Σικελία προσφέρει καταπληκτικά πράσινα τοπία κατά μήκος του σιρκουί του Madonie, στους στενούς δρόμους όπου διεξαγόταν πάντα το Targa Florio. Ήταν αυτό ακριβώς το έντονο ανάγλυφο της περιοχής που χάρισε από την αρχή στον αγώνα ένα εμβληματικό status. Οι πάνω από εκατό προηγούμενοι αγώνες έχουν πραγματοποιηθεί σε τρεις διαφορετικούς γύρους, οι διαδρομές των οποίων είχαν διαφορετικό μήκος και περνούσαν από μέρη που αποτελούν πλέον τη «συμβολική καρδιά» του Targa Florio. Συνολικά, 305 χιλιόμετρα γεμάτα αδρεναλίνη. Τα τοπία που μπορεί να απολαύσει κανείς κατά τη διάρκεια της διαδρομής του αγώνα είναι πραγματικά εκπληκτικά, από τη μία η πολυσύχναστη παραλία και από την άλλη η ηρεμία του πάρκου του Madonie. Αυτές τις λίγες μέρες του αγώνα την ησυχία των βουνών έσπασε ο ήχος των κινητήρων. Αυτό είναι και ένα από τα χαρακτηριστικά του κινητήρα twin-cam της Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale.

Giulia Sprint Speciale (1963)
Η Giulia Sprint Speciale ήταν ένα εξελιγμένο μοντέλο που διέθετε κινητήρα twin-cam χωρητικότητας 1.600 cc, της ομώνυμης έκδοσης της Giulietta και σχεδιάστηκε από τον Franco Scaglione για τον οίκο Bertone. Η Giulietta Sprint Speciale ήταν μια από τις ωραιότερες δημιουργίες του, όντας μακρύ και φαρδύ (μεγαλύτερο από το sedan), ένα εξαιρετικά χαμηλό και αεροδυναμικό coupé με κομψές, καμπύλες γραμμές. Η απουσία προφυλακτήρων και η μεγάλη ξεχωριστή γρίλια, της χάρισαν αμέσως το status ενός dream car. Η εξελιγμένη αυτή σχεδίαση ήταν αποτέλεσμα μιας σχολαστικής έρευνας πάνω στην αεροδυναμική, χάρη στη χαμηλή μύτη και το ξεχωριστό κοφτό πίσω τμήμα. Οι επιδόσεις ήταν πράγματι εντυπωσιακές. Ο κινητήρας της Giulia SS, τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα εμπρός, των 1570 cc, απέδιδε 113 ίππους και άγγιζε την τελική ταχύτητα των 191 χλμ./ώρα.

Μαγευτική ομορφιά στον τελευταίο γύρο του αγώνα

Ο τελευταίος γύρος του Targa Florio 2017 περνάει μέσα από συμβολικές τοποθεσίες της Σικελίας, που αποπνέουν μια ξεχωριστή ομορφιά. Το Monreale, η περιοχή όπου ξεκουράζονταν οι Νορμανδοί βασιλιάδες κατά τη διάρκεια των πολέμων, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Κατόπιν, τα αυτοκίνητα κατευθύνονται στη Segesta, περίπου δεκαπέντε χιλιόμετρα από το Alcamo και το Castellammare del Golfo. Τα ερείπια της αρχαίας ελληνικής πόλης είναι ένας από τους πιο εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο. Περιλαμβάνει ένα θέατρο στην κορυφή ενός λόφου και έναν θαυμάσια διατηρημένο ναό. Η υπέροχη θέα της θάλασσας και οι κυματιστοί λόφοι που φαίνονται σε απόσταση, δημιουργούν ένα μοναδικό σκηνικό.

1600 Spider “Duetto” (1966)
Όταν πρόκειται για συμβολική ομορφιά και ελκυστικό στυλ, δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από την 1600 Spider “Duetto”. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1966 και εξέπληξε τους πάντες με τον ασυνήθιστο και αντισυμβατικό σχεδιασμό της από τον Pininfarina, αρκετά διαφορετικό από τις άλλες εκδόσεις της σειράς Giulia, λόγω της χαμηλής μύτης και του πίσω μέρους σε σχήμα ουράς σουπιάς, σχεδόν σε αντίθεση με το σήμα κατατεθέν του sedan. Τα μηχανικά της μέρη προέρχονταν από τη Giulia Sprint GT, με ενισχυμένη ισχύ στους 109 ίππους και στις 6000 σ.α.λ., ενώ το μεταξόνιο ήταν μειωμένο στα 225 cm. Οι επιδόσεις και η οδηγική απόλαυση που προσέφερε ήταν σταθερά στην κορυφή της κατηγορίας του, και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 182 χλμ/ώρα. Άλλα χαρακτηριστικά του μοντέλου ήταν η κίνηση στους πίσω τροχούς και η ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός. Η διεθνής αναγνωρισιμότητα της Duetto οφείλεται και στην αξέχαστη εμφάνιση στην ταινία “The Graduate”, όπου την οδηγούσε ο Dustin Hoffman. Κατασκευάστηκε σε τέσσερις σειρές και διάφορες εκδόσεις μέχρι το 1994, διανύοντας μια σημαντική εμπορική πορεία.

Alfa Romeo ON AIR
Το Targa Florio ολοκληρώθηκε με την επιστροφή των ιστορικών αυτοκινήτων στο Παλέρμο, μετά από τέσσερις συναρπαστικές ημέρες που κάλυψε η νέα κινητή μονάδα Alfa Romeo ON AIR. Ένα ειδικό media team παρακολούθησε κάθε βήμα του αγώνα, καλύπτοντας τις ανθρώπινες και πολιτιστικές πτυχές του και συγκεντρώνοντας τις απόψεις των συμμετεχόντων και των θαυμαστών του που δίνουν στη διοργάνωση τη μοναδική ζεστασιά της. Αυτή η μοναδική ζεστασιά είναι και το πραγματικό μυστικό της επιτυχίας του που κρατά περισσότερο από έναν αιώνα. “Συνεχίστε το έργο μου, το οποίο δημιούργησα για να αναμετρηθούμε με τον χρόνο”: αυτή ήταν η επιθυμία του Vincenzo Florio, μια επιθυμία που γίνεται πραγματικότητα κάθε χρόνο. Η παρουσία των εντυπωσιακών ιστορικών αυτοκινήτων της Alfa Romeo, που ήταν επίσημος χορηγός του 101ου Targa Florio, αποτελεί ακόμη μεγαλύτερη επιβεβαίωση του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος της FCA για τα κλασικά αυτοκίνητα και για τις εκδηλώσεις που αναδεικνύουν την αγωνιστική παράδοση των εταιρειών της.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.