F1: Ο αγώνας που δεν συγχωρεί λάθη

By  |  0 Comments

Στον προηγούμενο αγώνα στην Ισπανία η Pirelli έφερε τις τρεις σκληρότερες γόμες της γκάμας της. Στο Μονακό η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της σε μια τελείως διαφορετική διαδρομή. Για το Μονακό επελέγησαν η μαλακή (soft), η πολύ μαλακή (supersoft) και η πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft) γόμα. Η περίφημη διαδρομή είναι γνωστή για την χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα αλλά και τη χαμηλότερη θερμική καταπόνηση που απαντάται όλη τη χρονιά: Το πιο πιθανό σενάριο είναι να έχουμε μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα. Όμως είναι εξαιρετικά αβέβαιο το πως θα προσεγγίσουν από άποψη στρατηγικής οι ομάδες αυτόν τον απαιτητικό αγώνα που δε συγχωρεί λάθη.

 

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

·       Είναι δύσκολο να προσπεράσεις στο Μονακό οπότε μια καλή επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές είναι κρίσιμη. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να ξεκλειδώσεις την απόδοση της ultrasoft γόμας από τα ελεύθερα.

·       Η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης θα είναι πολύ χαμηλή: Ακόμη και η πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) θα αντέξει για μεγάλες αποστάσεις.

·       Θα έχουμε τη χαμηλότερη φθορά όλης της χρονιάς, το πότε θα πραγματοποιήσει κάποιος τη μοναδική του αλλαγή θα είναι εντελώς ανοικτό.

·       Έχουμε τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα της σεζόν αλλά και την πιο αργή στροφή: Το πέταλο του Fairmont.

·       Οι ομάδες χρησιμοποιούν μέγιστη κλίση στις αεροτομές για υψηλή κάθετη δύναμη ώστε να εξασφαλίσουν μηχανική πρόσφυση από τα ελαστικά.

·       Τα λάθη δε συγχωρούνται καθώς δεν υπάρχουν χώροι διαφυγής: Η ακρίβεια είναι καθοριστική.

 


MARIO ISOLA – Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου

“Οι τρεις πιο μαλακές γόμες ήταν η προφανής επιλογή για το Μονακό όμως υπάρχουν πολλά περιθώρια διαφορετικής στρατηγικής. Αυτό γιατί τόσο η φθορά όσο και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης είναι ελάχιστες. Έτσι οι ομάδες μπορούν να διαλέξουν οιαδήποτε στιγμή για ν’ αλλάξουν από την πάρα πολύ μαλακή στην πολύ μαλακή γόμα, που αναμένεται να είναι ο στάνταρ συνδυασμός επιλογών στον αγώνα. Είναι ο πρώτος αγώνας φέτος που οι οδηγοί είχαν την ευχέρεια να διαλέξουν γόμες και όπως το περιμέναμε η πάρα πολύ μαλακή γόμα έγινε ανάρπαστη. Θα είναι η γόμα που θα κυριαρχήσει τόσο στις δοκιμές όσο και στον αγώνα”.

Τι είναι νέο;   

  • Μερικές ομάδες θα παρουσιάσουν περισσότερες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις αλλά και συγκεκριμένα κομμάτια ειδικά για το Μονακό. Όμως η συνολική αεροδυναμική απόδοση δεν είναι πάντα ο καθοριστικός παράγοντας στο Πριγκιπάτο.
  • Ο νικητής στο Μονακό (2009) Jenson Button επιστρέφει με τα χρώματα της McLaren στη Formula Θα αγωνιστεί για πρώτη φορά φέτος αντικαθιστώντας τον Fernando Alonso, ο οποίος θα τρέξει στα Indy 500.
  • Η παράδοση στο Μονακό είναι να γίνονται οι ελεύθερες δοκιμές την Πέμπτη και να μην έχουμε δράση F1 την Παρασκευή.

ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΛΙΚ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ (SLICKS)

19  psi (εμπρός) – 18  psi (πίσω)


ΟΡΙΟ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΜΠΕΡ

-4.25° (εμπρός) | -3.00° (πίσω)

Στον προηγούμενο αγώνα στην Ισπανία η Pirelli έφερε τις τρεις σκληρότερες γόμες της γκάμας της. Στο Μονακό η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της σε μια τελείως διαφορετική διαδρομή. Για το Μονακό επελέγησαν η μαλακή (soft), η πολύ μαλακή (supersoft) και η πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft) γόμα. Η περίφημη διαδρομή είναι γνωστή για την χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα αλλά και τη χαμηλότερη θερμική καταπόνηση που απαντάται όλη τη χρονιά: Το πιο πιθανό σενάριο είναι να έχουμε μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα. Όμως είναι εξαιρετικά αβέβαιο το πως θα προσεγγίσουν από άποψη στρατηγικής οι ομάδες αυτόν τον απαιτητικό αγώνα που δε συγχωρεί λάθη. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ • Είναι δύσκολο να προσπεράσεις στο Μονακό οπότε μια καλή επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές είναι κρίσιμη. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να ξεκλειδώσεις την απόδοση της ultrasoft γόμας από τα ελεύθερα. • Η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης θα είναι πολύ χαμηλή: Ακόμη και η πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) θα αντέξει για μεγάλες αποστάσεις. • Θα έχουμε τη χαμηλότερη φθορά όλης της χρονιάς, το πότε θα πραγματοποιήσει κάποιος τη μοναδική του αλλαγή θα είναι εντελώς ανοικτό. • Έχουμε τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα της σεζόν αλλά και την πιο αργή στροφή: Το πέταλο του Fairmont. • Οι ομάδες χρησιμοποιούν μέγιστη κλίση στις αεροτομές για υψηλή κάθετη δύναμη ώστε να εξασφαλίσουν μηχανική πρόσφυση από τα ελαστικά. • Τα λάθη δε συγχωρούνται καθώς δεν υπάρχουν χώροι διαφυγής: Η ακρίβεια είναι καθοριστική. MARIO ISOLA - Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου “Οι τρεις πιο μαλακές γόμες ήταν η προφανής επιλογή για το Μονακό όμως υπάρχουν πολλά περιθώρια διαφορετικής στρατηγικής. Αυτό γιατί τόσο η φθορά όσο και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης είναι ελάχιστες. Έτσι οι ομάδες μπορούν να διαλέξουν οιαδήποτε στιγμή για ν' αλλάξουν από την πάρα πολύ μαλακή στην πολύ μαλακή γόμα, που αναμένεται να είναι ο στάνταρ συνδυασμός επιλογών στον αγώνα. Είναι ο πρώτος αγώνας φέτος που οι οδηγοί είχαν την ευχέρεια να διαλέξουν γόμες και όπως το περιμέναμε η πάρα πολύ μαλακή γόμα έγινε ανάρπαστη. Θα είναι η γόμα που θα κυριαρχήσει τόσο στις δοκιμές όσο και στον αγώνα". Τι είναι νέο; • Μερικές ομάδες θα παρουσιάσουν περισσότερες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις αλλά και συγκεκριμένα κομμάτια ειδικά για το Μονακό. Όμως η συνολική αεροδυναμική απόδοση δεν είναι πάντα ο καθοριστικός παράγοντας στο Πριγκιπάτο. • Ο νικητής στο Μονακό (2009) Jenson Button επιστρέφει με τα χρώματα της McLaren στη Formula 1. Θα αγωνιστεί για πρώτη φορά φέτος αντικαθιστώντας τον Fernando Alonso, ο οποίος θα τρέξει στα Indy 500. • Η παράδοση στο Μονακό είναι να γίνονται οι ελεύθερες δοκιμές την Πέμπτη και να μην έχουμε δράση F1 την Παρασκευή. ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΛΙΚ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ (SLICKS) 19 psi (εμπρός) – 18 psi (πίσω) ΟΡΙΟ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΜΠΕΡ -4.25° (εμπρός) | -3.00° (πίσω)

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.