F1: Στους δρόμους του Μπακού

By  |  0 Comments

Πρόκειται για τον πιο καινούργιο αγώνα στο πρόγραμμα της Formula 1, οπότε οι ομάδες έχουν λίγες πληροφορίες για τη διαδρομή στους δημόσιους δρόμους του Μπακού. Έχουν αγωνιστεί εκεί μόνο μια φορά, πέρυσι, στον πρώτο αγώνα που διοργανώθηκε. Από τότε οι τεχνικοί κανονισμοί αλλά και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών έχουν αλλάξει οπότε είναι σα να ξεκινάμε από λευκό χαρτί. Τα ελαστικά που έχουν επιλεγεί για το πιο μακρύ και ταχύ αγώνα της σεζόν, σε δημόσιους δρόμους, είναι: P Zero μέση γόμα (λευκό χρώμα), P Zero μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) και P Zero πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα). Τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν φέτος στο Μπαχρέιν, ενώ επίσης χρησιμοποιήθηκε και πέρυσι στο Μπακού. 

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

·       Με μήκος 6.003 μέτρα  (συμπεριλαμβανομένης ευθείας 2.2km) το Μπακού έχει τον δεύτερο μακρύτερο γύρο μετά το Σπα με συνολικά 20 στροφές.

·       Ονομάζεται και «Πόλη των Ανέμων». Οι θυελλώδεις άνεμοι μπορούν να περιπλέξουν το σετάρισμα των μονοθεσίων.

·       Στο ξεκίνημα της ανηφόρας που μας φέρνει στο τμήμα της παλιάς πόλης ο δρόμος στενεύει πολύ. Σημειώστε πως τα μονοθέσια είναι 20 εκ. πιο φαρδιά φέτος.

·       Αναμένονται πολύ υψηλές ταχύτητες πάνω από 360km/h στη μεγάλη ευθεία. Πέρυσι καταγράφηκε ταχύτητα 378km/h.

·       Μέρος του γύρου διαθέτει νέα άσφαλτο οπότε οι ομάδες θα διαπιστώσουν για πρώτη φορά στις ελεύθερες δοκιμές τα επίπεδα πρόσφυσης.

·       Πέρυσι ο νικητής χρησιμοποίησε στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών πιθανόν αυτό θα συμβεί και φέτος.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Μετά το Μονακό και το Μόντρεαλ το Μπακού είναι η 3η συνεχόμενη διαδρομή που διεξάγεται σε όχι μόνιμη εγκατάσταση. Η πρόσφυση είναι και εδώ χαμηλή όμως ο χαρακτήρας της διαδρομής είναι τελείως διαφορετικός. Ο ρυθμός γύρου είναι πολύ πιο γρήγορος και διοχετεύονται σημαντικά μεγαλύτερα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Επίσης όπως είδαμε πέρυσι η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να είναι πολύ υψηλή. Γι’ αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις γόμες ελαστικών που βρίσκονται στο μέσο της γκάμας μας τα οποία απέδωσαν καλά το 2016. Ίσως να ήταν μια έκπληξη ότι πέρυσι δεν είχαμε καθόλου εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας παρότι οι προβλέψεις έλεγαν το αντίθετο. Σίγουρα θα πρέπει να υπολογίσουν φέτος αυτό τον παράγοντα οι υπεύθυνοι στρατηγικής. Ο συνδυασμός αργών στροφών και μεγάλων ευθειών δεν επιτρέπει να βρεθεί εύκολα το σωστό ζύγισμα ειδικά όσον αφορά στην αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;

  • Δεν έχουν αλλάξει πολλά στη διαδρομή που θα χρησιμοποιηθεί μέσα στη πόλη του Μπακού σε σχέση με τον περσινό αγώνα. Οι μπαριέρες ασφαλείας έχουν μετακινηθεί σε 5 με 6 στροφές ειδικά στη στροφή 15.
  • Αν ο Lewis Hamilton πάρει την pole position στο Μπακού θα σπάσει το ρεκόρ του Ayrton Senna με 65 poles. Θα βάλει ως στόχο το ρεκόρ όλων των εποχών του Michael Schumacher με 68 pole.
  • Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σπάσει το ρεκόρ γύρου φέτος. Τα σημερινά ρεκόρ στο Μπακού είναι 1’42.758 στις κατατακτήριες δοκιμές και 1’46.485 στον αγώνα.

BAKU ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ (ΣΛΙΚ)

22  psi (εμπρός) – 21  psi (πίσω)

Πρόκειται για τον πιο καινούργιο αγώνα στο πρόγραμμα της Formula 1, οπότε οι ομάδες έχουν λίγες πληροφορίες για τη διαδρομή στους δημόσιους δρόμους του Μπακού. Έχουν αγωνιστεί εκεί μόνο μια φορά, πέρυσι, στον πρώτο αγώνα που διοργανώθηκε. Από τότε οι τεχνικοί κανονισμοί αλλά και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών έχουν αλλάξει οπότε είναι σα να ξεκινάμε από λευκό χαρτί. Τα ελαστικά που έχουν επιλεγεί για το πιο μακρύ και ταχύ αγώνα της σεζόν, σε δημόσιους δρόμους, είναι: P Zero μέση γόμα (λευκό χρώμα), P Zero μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) και P Zero πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα). Τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν φέτος στο Μπαχρέιν, ενώ επίσης χρησιμοποιήθηκε και πέρυσι στο Μπακού. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ • Με μήκος 6.003 μέτρα (συμπεριλαμβανομένης ευθείας 2.2km) το Μπακού έχει τον δεύτερο μακρύτερο γύρο μετά το Σπα με συνολικά 20 στροφές. • Ονομάζεται και «Πόλη των Ανέμων». Οι θυελλώδεις άνεμοι μπορούν να περιπλέξουν το σετάρισμα των μονοθεσίων. • Στο ξεκίνημα της ανηφόρας που μας φέρνει στο τμήμα της παλιάς πόλης ο δρόμος στενεύει πολύ. Σημειώστε πως τα μονοθέσια είναι 20 εκ. πιο φαρδιά φέτος. • Αναμένονται πολύ υψηλές ταχύτητες πάνω από 360km/h στη μεγάλη ευθεία. Πέρυσι καταγράφηκε ταχύτητα 378km/h. • Μέρος του γύρου διαθέτει νέα άσφαλτο οπότε οι ομάδες θα διαπιστώσουν για πρώτη φορά στις ελεύθερες δοκιμές τα επίπεδα πρόσφυσης. • Πέρυσι ο νικητής χρησιμοποίησε στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών πιθανόν αυτό θα συμβεί και φέτος. MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ “Μετά το Μονακό και το Μόντρεαλ το Μπακού είναι η 3η συνεχόμενη διαδρομή που διεξάγεται σε όχι μόνιμη εγκατάσταση. Η πρόσφυση είναι και εδώ χαμηλή όμως ο χαρακτήρας της διαδρομής είναι τελείως διαφορετικός. Ο ρυθμός γύρου είναι πολύ πιο γρήγορος και διοχετεύονται σημαντικά μεγαλύτερα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Επίσης όπως είδαμε πέρυσι η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να είναι πολύ υψηλή. Γι’ αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις γόμες ελαστικών που βρίσκονται στο μέσο της γκάμας μας τα οποία απέδωσαν καλά το 2016. Ίσως να ήταν μια έκπληξη ότι πέρυσι δεν είχαμε καθόλου εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας παρότι οι προβλέψεις έλεγαν το αντίθετο. Σίγουρα θα πρέπει να υπολογίσουν φέτος αυτό τον παράγοντα οι υπεύθυνοι στρατηγικής. Ο συνδυασμός αργών στροφών και μεγάλων ευθειών δεν επιτρέπει να βρεθεί εύκολα το σωστό ζύγισμα ειδικά όσον αφορά στην αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη». ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ; • Δεν έχουν αλλάξει πολλά στη διαδρομή που θα χρησιμοποιηθεί μέσα στη πόλη του Μπακού σε σχέση με τον περσινό αγώνα. Οι μπαριέρες ασφαλείας έχουν μετακινηθεί σε 5 με 6 στροφές ειδικά στη στροφή 15. • Αν ο Lewis Hamilton πάρει την pole position στο Μπακού θα σπάσει το ρεκόρ του Ayrton Senna με 65 poles. Θα βάλει ως στόχο το ρεκόρ όλων των εποχών του Michael Schumacher με 68 pole. • Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σπάσει το ρεκόρ γύρου φέτος. Τα σημερινά ρεκόρ στο Μπακού είναι 1’42.758 στις κατατακτήριες δοκιμές και 1’46.485 στον αγώνα. BAKU ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ (ΣΛΙΚ) 22 psi (εμπρός) – 21 psi (πίσω)

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.