ŠKODA KAROQ: Νέο κόμπακτ SUV

By  |  0 Comments
  • Κινητήρες: τέσσερα νέα σύνολα, μεταξύ αυτών δύο καινούργιοι TSI
  • Πλαίσιο: μέχρι και πέντε προγράμματα οδήγησης και ειδική επιλογή Off-Road
  • Μεγάλος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού για αυξημένη ασφάλεια και άνεση
  • ŠKODA Connect: σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής με επιφάνεια κρυστάλλου και Care Connect με αυτόματη κλήση ανάγκης (Emergency Call) και κλήση βλάβης (Breakdown Call)
  • Εξοπλισμός: φουλ LED προβολείς, ψηφιακός πίνακας οργάνων
  • Με το KAROQ η ŠKODA εξελίσσει την κατηγορία των SUV

Ως γνήσιο ŠKODA, το ολοκαίνουργιο ŠKODA KAROQ προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, συστήματα υποβοήθησης οδηγού τελευταίας τεχνολογίας, φουλ LED προβολείς και έναν ελεύθερα προγραμματιζόμενο πίνακα οργάνων. Ο δυναμικός και ελκυστικός σχεδιασμός με τα πολλά στοιχεία από κρύσταλλο χαρακτηρίζει τη νέα γλώσσα σχεδίασης των SUV της ŠKODA. Διαθέσιμοι είναι πέντε κινητήρες, με αποδόσεις που κυμαίνονται από 85 kW (115 PS) έως 140 kW (190 PS), με τέσσερις από αυτούς να είναι καινούργιοι. Ταυτόχρονα έχουν ενσωματωθεί και πολλές έξυπνες λύσεις, όπως για παράδειγμα το σύστημα Vario-Flex του πίσω καθίσματος. Παράλληλα μπορούν να μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα αντικείμενα μεγάλου μήκους χάρη στη δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού.

Είναι έκδηλο από την εξωτερική εμφάνιση, τις διαφοροποιημένες γραμμές αλλά και τις μεγαλύτερες –σε σχέση με το ŠKODA YETI- διαστάσεις, πως πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο αυτοκίνητο: το  ŠKODA KAROQ είναι ένα sports utility vehicle (SUV) με χαρακτήρα! Ο δυναμικός και υποβλητικός σχεδιασμός με τα πολλά στοιχεία από κρύσταλλο χαρακτηρίζει τη νέα γλώσσα σχεδίασης των SUV της ŠKODΑ.

Το κόμπακτ SUV έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.841 χιλιοστά και ύψος 1.603 χιλιοστά. Η αύξηση των διαστάσεων είναι προς όφελος των επιβατών. Έτσι ο χώρος για τα γόνατα είναι 69 χιλιοστά, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638  χιλιοστών παρέχει μια ένδειξη για την ιδιαίτερα άνετη σχεδίαση του εσωτερικού με τους γενναιόδωρους χώρους.

Η μάρκα ŠKODA είναι συνώνυμη της άριστης εκμετάλλευσης των χώρων, κάτι που βέβαια βρίσκει εφαρμογή και στο νέο ŠKODA KAROQ. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα.

Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV μετατρέπεται σε βαν με μια μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.

Ηγέτης στην κατηγορία του στις λύσεις διασύνδεσης

Το ŠKODA KAROQ τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας του με τις πρωτοποριακές λύσεις διασύνδεσής του. Τα στοιχεία που δημιουργούν τα συστήματα πολυμέσων προέρχονται από τη δεύτερη γενιά του αρθρωτού infotainment matrix (MIB II) του ομίλου, παρέχοντας κορυφαίες λειτουργίες και διεπαφές (interfaces), ενώ είναι εξοπλισμένα με οθόνες αφής. Τα κορυφαία συστήματα Columbus και Amundsen διαθέτουν και WiFi hotspot, ενώ για το Columbus παρέχεται προαιρετικά και υποστήριξη διαδικτύου LTE (υποδοχή κάρτας SIM). Η σύνδεση με το internet βασίζεται στα ταχύτερα στάνταρ μετάδοσης που είναι διαθέσιμα σήμερα και με τα οποία οι επιβάτες μπορούν ελεύθερα να σερφάρουν και να έχουν πρόσβαση στα email τους μέσω των τηλεφώνων και των tablets τους.

Οι καινούργιες online υπηρεσίες ŠKODA Connect διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Οι Infotainment online υπηρεσίες χρησιμοποιούνται για την πληροφόρηση και την πλοήγηση, οι υπηρεσίες CareConnect για την βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης και έκτακτης ανάγκης. Το πλήκτρο Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Call button), που στην Ευρώπη και από το 2018 θα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, είναι ήδη διαθέσιμο ως πρόσθετη υπηρεσία CareConnect. Η πρόσβαση στις επιπρόσθετες online υπηρεσίες γίνεται μέσω της εφαρμογής (app) ŠKODA Connect, ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον εξ αποστάσεως έλεγχο και ρύθμιση, καθώς και για την εύρεση του σημείου που είναι σταθμευμένο το αυτοκίνητο σε συνδυασμό με ένα smartphone.

Η έξυπνη δυνατότητα σύζευξης ενός αυτοκινήτου με ένα smartphone έχει εξελιχθεί στο ŠKODA KAROQ σε νέα επίπεδα. Η πλατφόρμα SmartLink+, συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ και SmartGate είναι διαθέσιμη ως επιπλέον εξοπλισμός για το βασικό σύστημα infotainment Swing. Το SmartLink+ είναι στάνταρ στα συστήματα infotainment ανώτερου επιπέδου. Το Phonebox με τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης συνδέει το smartphone με την εξωτερική κεραία οροφής και ταυτόχρονα το φορτίζει ασύρματα.

Αξιόπιστοι βοηθοί: συστήματα υποβοήθησης οδηγού 

Το ŠKODA KAROQ διαθέτει μια εξελιγμένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Τα νέα συστήματα άνεσης περιλαμβάνουν την Αυτόματη Στάθμευση (Park Assist), την Υποβοήθηση Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Assist) και την Υποβοήθηση Κυκλοφοριακής Συμφόρησης (Traffic Jam Assist). Τα συστήματα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detect), Υποβοήθησης Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης με Προληπτική Προστασία Πεζών (Front Assist with predictive pedestrian protection) και Υποβοήθησης Έκτακτης Ανάγκης (Emergency) αντίστοιχα αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας.

Για το ŠKODA KAROQ υπάρχουν και άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού διαθέσιμα, τα οποία μπορούν να το διατηρούν σε μια απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, να βοηθούν τον οδηγό να αλλάξει ή να διατηρεί τη λωρίδα του, να παρουσιάζουν τα πιο σημαντικά σήματα κυκλοφορίας και να του παρέχουν βοήθεια κατά τα παρκάρισμα.

Ο ελεύθερα προγραμματιζόμενος πίνακας οργάνων είναι για πρώτη φορά διαθέσιμος σε ένα ŠKODA. Στο ŠKODA KAROQ, οι ενδείξεις του πίνακα ρυθμίζονται με βάση τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού.

Ισχυροί και αποτελεσματικό: κινητήρες και πλαίσιο

Το ŠKODA KAROQ προσφέρει κινητήρες κορυφαίας τεχνολογίας. Διαθέσιμα είναι πέντε διαφορετικά σύνολα -δύο βενζίνης και τρία πετρελαίου. Οι δύο κινητήρες βενζίνης και οι δύο από τους ντίζελ είναι καινούργιοι. Η χωρητικότητά τους είναι 1.0, 1.5, 1.6 και 2.0 λίτρα, ενώ η απόδοσή τους κυμαίνεται από 85 kW (115 PS) έως 140 kW (190 PS). Όλοι οι κινητήρες είναι turbo με άμεσο ψεκασμό, ενώ διαθέτουν τόσο start stop όσο και τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

 Το πλαίσιο του ŠKODA KAROQ θέτει επίσης νέα όρια στην κατηγορία, ενώ επιδεικνύει τις δυνατότητές του και πέρα από την άσφαλτο. Από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω είναι διαθέσιμη, εφόσον είναι επιθυμητή, η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ (Driving Mode Select) με τα προγράμματα Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4). Η επιλογή OffRoad σε συνδυασμό με την τετρακίνηση βελτιώνει τα οδηγικά χαρακτηριστικά σε ανώμαλο οδόστρωμα.

  • Κόμπακτ ŠKODA SUV με ξεκάθαρη γλώσσα σχεδίασης
  • Φουλ LED προβολείς με λειτουργία δυναμικού φωτισμού στροφής
  • Προφίλ με μικρούς προβόλους και διακριτή βασική γραμμή (tornado line)
  • Μεγάλο μεταξόνιο που εγγυάται μεγάλους χώρους στο εσωτερικό
  • Ζάντες αλουμινίου με διάσταση από 16 έως 19 ίντσες

Από την πρώτη κιόλας ματιά είναι ξεκάθαρο πως το ŠKODA KAROQ είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Με τον υποβλητικό και δυναμικό σχεδιασμό του και τα πολλά στοιχεία του από κρύσταλλο είναι ο πιο πρόσφατος εκπρόσωπος της νέας γλώσσας σχεδίασης της ŠKODA. Ταυτόχρονα το εκφραστικό και δυναμικά στιβαρό αμάξωμά του κάνει σαφές πως πρόκειται για ένα κόμπακτ SUV.

Το εντυπωσιακό, τρισδιάστατο εμπρός μέρος συμβολίζει με την εμφάνισή του ισχύ και προστασία. Χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα από τους προβολείς με το γεωμετρικό σχεδιασμό και το ακριβές περίγραμμα. Ως μέρος του επιπλέον εξοπλισμού το αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω, φουλ LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Μια στενή λωρίδα φώτων κατά μήκος της βάσης των προβολέων παρέχει ομογενές φωτισμό για τα φλας και τα φώτα ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης, οι οποίοι διαθέτουν φουλ LED τεχνολογία και λειτουργία δυναμικού φωτισμού στροφής βρίσκονται κάτω από τους κύριους προβολείς. Η μάσκα, που διαθέτει χρωμιωμένο περίγραμμα, έχει το κλασικό για ŠKODA τραπεζοειδές σχήμα, ενώ το μεγάλο λογότυπο της ŠKODA είναι εμφατικά τοποθετημένο στο χείλος του διακριτικού καπό.

Το μεγάλο μεταξόνιο γίνεται εύκολα αντιληπτό παρατηρώντας το προφίλ του αυτοκινήτου και αποτελεί ένδειξη για το ιδιαίτερα άνετο εσωτερικό του. Η όλη εικόνα χαρακτηρίζεται από τους μικρούς προβόλους μπροστά και πίσω, ενώ η κλίση της οροφής ενισχύεται οπτικά από το περίγραμμα της τελευταίας κολώνας καθώς και από την κωνική διαμόρφωση του πίσω μέρους.

Η γραμμή που ξεκινά από τους προβολείς και καταλήγει στο πίσω μέρος και είναι διαμορφωμένη με μεγάλη ακρίβεια, τονίζει την εικόνα του αμαξώματος δημιουργώντας ανάγλυφο. Οι γωνιώδεις θόλοι των τροχών διαθέτουν φαρδιά προστατευτικά -χαρακτηριστικό στοιχείο του σχεδιασμού των SUV της ŠKODA- και κάνουν την εμφάνιση του ŠKODA KAROQ ακόμα πιο δυναμική.

Το πλάτος του αμαξώματος τονίζεται και άλλο στο πίσω μέρος με την βοήθεια οριζόντιων γραμμών. Τα επίπεδα, χαρακτηριστικά πίσω φώτα χωρίζονται σε δύο τμήματα: η εξωτερική τους πλευρά βρίσκεται στα φτερά, ενώ η εσωτερική στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Οι ανακλαστήρες βρίσκονται κάτω από τους αισθητήρες στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα. Τα φώτα στο πίσω μέρος ενσωματώνουν τα φώτα θέσης, τα φώτα των φρένων, καθώς και της πινακίδας κυκλοφορίας που είναι τεχνολογίας LED, ενώ σχηματίζουν το καθιερωμένο για τα μοντέλα της ŠKODA «C».

Το κόμπακτ SUV εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες 16 ή 17 ιντσών, διαθέσιμες με τρεις διαφορετικούς σχεδιασμούς.  Ο επιπλέον εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών.

  • Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει επιλογή ανάμεσα σε 4 διαφορετικές διαμορφώσεις
  • Εξατομικευμένο κλειδί
  • Θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα καθώς και θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού
  • Προβολείς και πίσω φώτα με τεχνολογία LED
  • LED εσωτερικός φωτισμός
  • Σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι και τα 588λίτρα
  • «Simply Clever»: ηλεκτρική λειτουργία πόρτας πορτμπαγκάζ με τη βοήθεια του Εικονικού Πεντάλ (Virtual Pedal), ηλεκτρικός κοτσαδόρος

Το κόμπακτ SUV ŠKODA KAROQ SUV καλύπτει όλες τις ανάγκες της οικογένειας, της εργασίας, της καθημερινότητας και του ελεύθερου χρόνου. Πέρα από το εξαιρετικά άνετο εσωτερικό η πρακτικότητα και η λειτουργικότητά του ενισχύονται τόσο από την κορυφαία τεχνολογία όσο και από τον ιδιαίτερα μελετημένο εξοπλισμό του. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα διαθέτουν τεχνολογία LED, όταν ο επίσης LED εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί μια ιδιαίτερα ξεκούραστη ατμόσφαιρα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε μοντέλο της ŠKODA. Ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει τον ψηφιακό πίνακα ώστε να είναι σύμφωνος με τις προτιμήσεις του. Τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα και το Phonebox στην κεντρική κονσόλα για την ασύρματη φόρτιση κινητών είναι επιπλέον τεχνολογικά highlights. Ως εξτρά εξοπλισμό η ŠKODA προσφέρει τόσο θερμαινόμενο τιμόνι όσο και 20 «Simply Clever» στοιχεία εξοπλισμού.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι για πρώτη φορά διαθέσιμος σε ένα μοντέλο της ŠKODA, με τέσσερις διαμορφώσεις του μπορούν να προγραμματιστούν γρήγορα και εύκολα.

  • Η Κλασική Διαμόρφωση (Classic layout) εμφανίζει τόσο το στροφόμετρο όσο και το ταχύμετρο ως στρογγυλά όργανα, στη δεξιά και αριστερή πλευρά του πίνακα οργάνων, αντίστοιχα. Ο χώρος ανάμεσά τους μπορεί να διαμορφωθεί ελεύθερα -για παράδειγμα με την απεικόνιση του τρέχοντος προγράμματος ψυχαγωγίας ή με την προβολή του χάρτη, για τον οποίο υπάρχει και λειτουργία zoom.
  • H Διευρυμένη Διαμόρφωση (Extended layout) παρέχει μια βασική απεικόνιση που καλύπτει όλο το πλάτος της οθόνης -για παράδειγμα με την απεικόνιση του τρέχοντος προγράμματος ψυχαγωγίας ή με την προβολή του χάρτη. Πάνω και κάτω υπάρχει επιπλέον χώρος για την προβολή μικρών, ψηφιακών οργάνων. Για παράδειγμα για την τρέχουσα ταχύτητα, την προτεινόμενη σχέση στο κιβώτιο, την απόσταση που απομένει μέχρι τον τελικό προορισμό, την απόσταση μέχρι την επόμενη διασταύρωση της επιλεγμένης διαδρομής, ή την απόσταση που έχει ήδη καλυφθεί.
  • Η Απεικόνιση Modem (Modern layout) περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο, στην οποία μπορεί π.χ. να προβάλλεται ο χάρτης. Στα αριστερά και δεξιά του χάρτη αλλά και από πάνω του υπάρχει χώρος για επιπρόσθετη προσωποποιημένη πληροφόρηση. Αυτή θα μπορούσε να είναι η τρέχουσα ταχύτητα, μια οθόνη πλοήγησης με γραφήματα, η ένδειξη προτεινόμενης σχέσης στο κιβώτιο, η προβολή των σημάτων κυκλοφορίας (π.χ. όρια ταχύτητας, περιορισμοί προσπέρασης) ή ο χρόνος ταξιδίου -για να αναφέρουμε μερικές μόνο από τις επιλογές.
  • Η Βασική Διαμόρφωση (Basic layout) περιλαμβάνει δύο μεγάλες οθόνες στις οποίες προβάλλονται οι πληροφορίες που έχουν επιλεγεί. Για παράδειγμα αυτές θα μπορούσαν να είναι η τρέχουσα ταχύτητα και η αυτονομία του αυτοκινήτου. Επιπρόσθετα επιλεγμένες βασικές πληροφορίες (π.χ. ώρα) μπορούν να παρουσιαστούν στο πάνω και κάτω μέρος της οθόνης. Όταν το σύστημα πλοήγησης είναι ενεργοποιημένο το βέλος πλοήγησης απεικονίζεται στο κέντρο.

Οι τέσσερις αυτές διαμορφώσεις παρέχουν μόνο τη δομή του πίνακα οργάνων. Ο οδηγός μπορεί, χρησιμοποιώντας ένα περιστρεφόμενο πλήκτρο στη διαδραστική οθόνη του Modular Infotainment Matrix (MIB), να καθορίσει σε ποια θέση του πίνακα οργάνων θα εμφανιστεί ποια απεικόνιση και να ρυθμίσει το μέγεθός τους Οι πληροφορίες σχετικά με το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, τα συστήματα υποβοήθησης (π.χ. Υποβοήθηση Λωρίδας Κυκλοφορίας, Υποβοήθηση Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης) ή την κατάσταση του οχήματος μπορούν επίσης να εμφανίζονται δεξιά, αριστερά ή και στο κέντρο.

Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με άλλα δύο καινοτόμα στοιχεία εξοπλισμού: το θερμαινόμενο τιμόνι και το εξατομικευμένο κλειδί. Μόλις ένας συγκεκριμένος οδηγός ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο υιοθετούνται οι προσωπικές του ρυθμίσεις. Οι οποίες καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος στοιχείων λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένων της Επιλογής Οδηγικού Προφίλ, των συστημάτων υποβοήθησης, τον εξωτερικό και εσωτερικό φωτισμό, το σύστημα κλιματισμού (Climatronic), των συστημάτων infotainment και των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθισμάτων. Επιπλέον τα εμπρός και πίσω καθίσματα είναι θερμαινόμενα, ενώ ο επιπλέον εξοπλισμός του ŠKODA KAROQ περιλαμβάνει και βοηθητική θέρμανση.

Οι μηχανικοί της ŠKODA έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και σε ότι αφορά το φωτισμό. Ως εξτρά, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω το ŠKODA KAROQ μπορεί να διαθέτει φουλ LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει LED πίσω φώτα θέσης και φώτα φρένων, φλας (λάμπα) και φώτα όπισθεν (λάμπα), πίσω φώτα ομίχλης (ενσωματωμένα στους κάτω ανακλαστήρες του πίσω προφυλακτήρα) και φως πινακίδας. Τα φουλ LED φώτα ομίχλης με λειτουργία δυναμικού φωτισμού στροφής είναι διαθέσιμα με επιπλέον χρέωση, είτε ως μέρος ενός πακέτου είτε μεμονωμένα. Με το Light Assist ένας αισθητήρας ελέγχει συνεχώς τις συνθήκες φωτισμού και αυτόματα ενεργοποιεί, όταν απαιτείται, τους προβολείς στη μεσαία σκάλα. Αυτό λειτουργεί τόσο στο λυκόφως όσο και όταν το αυτοκίνητο περνά από δάση ή τούνελ. Τα φώτα ενεργοποιούνται αυτόματα και μόλις λειτουργήσουν οι καθαριστήρες. Η κάμερα πολλαπλών λειτουργιών που χρησιμοποιείται από το ενεργό Light Assist εντοπίζει αντίθετα κινούμενα αλλά και προπορευόμενα οχήματα και διασφαλίζει τη μη χρήση της μεγάλης σκάλας στις περιπτώσεις αυτές.

Οι λειτουργίες Coming Home και Leaving Home παρέχουν φωτισμό για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να φωτίζεται ο περιβάλλοντας χώρος και οι επιβάτες να μπορούν να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν με ασφάλεια από το αυτοκίνητο. Επιπλέον όταν ανοίγει μια πόρτα το λογότυπο της ŠKODA προβάλλεται στο έδαφος ή το δάπεδο (μέρος του πακέτου LED, που διατίθεται με επιπλέον χρέωση για τα επίπεδα εξοπλισμού Ambition και Style).

Στην καμπίνα, ο νέος LED εσωτερικός φωτισμός σε διακοσμητικές ταινίες ενσωματωμένες στις πόρτες και το ταμπλό, μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα από τα συνολικά 10 διαθέσιμα χρώματα, προκειμένου να δημιουργείται μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα (μέρος του πακέτου LED, που διατίθεται με επιπλέον χρέωση για τα επίπεδα εξοπλισμού Ambition και Style).

Το «Simply Clever» έχει ταυτιστεί με τη ŠKODA. Υπάρχουν πολλά πρακτικά χαρακτηριστικά που επαυξάνουν την άνεση των επιβατών και συμβάλλουν στη λειτουργικότητα αυτού του κόμπακτ SUV. Διαθέσιμα, ως επιπλέον εξοπλισμός, είναι περίπου 20 στοιχεία «Simply Clever».

Λίστα των πιο σημαντικών στοιχείων «Simply Clever»:

  • Αφαιρούμενος φακός LED στο πορτμπαγκάζ
  • Δοχείο απορριμμάτων στις επενδύσεις των θυρών
  • Βάσεις Tablet (1 στα πίσω καθίσματα και 1 στο κεντρικό πίσω υποβραχιόνιο)
  • Θήκη εισιτηρίου
  • Ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού
  • Διάταξη αποφυγής ανεφοδιασμού με λάθος καύσιμο (κινητήρες πετρελαίου)
  • Ρολό χαρτιού στο πορτμπαγκάζ -τοποθέτηση στο καπό
  • Επιλογές προστατευτικών δικτύων στο πορτμπαγκάζ
  • Θέσεις για μπουκάλια 1,5 λίτρου στις εμπρός και πίσω πόρτες
  • Γιλέκο που εξασφαλίζει την οπτική αναγνώριση στο πορτμπαγκάζ
  • Ανοιχτήρι μπουκαλιών Easy-Open με τη χρήση ενός χεριού στην εμπρός ποτηροθήκη πολλαπλών λειτουργιών.
  • Εικονικό Πεντάλ (μόνο σε συνδυασμό με ηλεκτρική 5η πόρτα και Kessy)
  • Παροχή 230 V με 2 θύρες USB (μπροστά και πίσω)
  • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος
  • Το νέο Karoq προσφέρεται σε δύο εκδόσεις βενζίνης και τρεις πετρελαίου
  • Με ισχύ από 85kW (115PS) έως 140 kW (190 PS)
  • Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 140 kW (190 PS) και 400 Nm με στάνταρ τετρακίνηση και 7‑τάχυτο DSG κιβώτιο

Κάτω από το καπό του νέου ŠKODA KAROQ υπάρχουν προηγμένα μηχανικά σύνολα – δύο κινητήρες βενζίνης και τρείς πετρελαίου με χωρητικότητα 1,0, 1,5, 1,6 και 2,0 λίτρων που αποδίδουν από 85 kW (115 PS) έως 140 kW (190 PS). Όλοι οι κινητήρες είναι turbo, με άμεσο ψεκασμό, με τεχνολογία StopStart, καθώς και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες είναι εξαιρετικά αποδοτικοί και πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Με εξαίρεση τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα, όλοι είναι διαθέσιμοι με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 7άρι DSG. Ο 2.0 TDI με τους 140 kW (190 PS) προσφέρεται με τετρακίνηση και 7τάχυτο DSG ως στάνταρ. Ο 1.5 TSI διαθέτει και σύστημα απομόνωσης των κυλίνδρων για βέλτιστη κατανάλωση.

Κινητήρες βενζίνης:

1.0 TSI – 85 kW (115 PS), 200 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα, αστική κατανάλωση 6.2 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστική 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 117 γρ./χλμ.

1.5 TSI110 kW (150 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, αστική κατανάλωση 6,6 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστική 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 122 γρ./χλμ.

Κινητήρες πετρελαίου:

1.6 TDI 85 kW (115 PS), 250 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δευτερόλεπτα, αστική κατανάλωση 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ., υπεραστική 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 118 γρ./χλμ.

2.0 TDI110 kW (150 PS), 340 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, συνδυασμένη κατανάλωση 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 115 γρ./χλμ. (προσωρινές τιμές

Όλα τα στοιχεία ισχύουν για μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

2.0 TDI140 kW (190 PS), 400 Nm ροπής, τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, συνδυασμένη κατανάλωση 5,3 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυασμένη εκπομπή CO2 138 γρ./χλμ. (προσωρινές τιμές )

Οι επίσημες τιμές της αστικής και υπεραστικής κατανάλωσης για τους κινητήρες 2.0 TDI (150 PS) και 2.0 TDI (190 PS) προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμες καθώς το όχημα δεν πωλείται ακόμη και δεν έχει εφαρμοστεί η οδηγία 1999/94 EC.

Στη γκάμα του κόμπακτ SUV υπάρχουν πέντε επιλογές κινητήρων. Ο βασικός βενζινοκινητήρας έχει τη μικρότερη χωρητικότητα, αλλά είναι εξίσου αποδοτικός και δυνατός. Ο 1.0 TSI έχει τρεις κυλίνδρους, αποδίδει 85 kW (115 PS) με μέγιστη ροπή 200 Nm, εντυπωσιάζοντας με την ελαστική και δυναμική του λειτουργία. Η συγκεκριμένη έκδοση του ŠKODA KAROQ επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 5,2 λίτρων ανά 100 χλμ. Την μετάδοση αναλαμβάνει χειροκίνητο κιβώτιο με 6 σχέσεις ή DSG με 7 σχέσεις.

Το στοιχείο που ξεχωρίζει τον 1.5 TSI των 110 kW (150 PS) είναι το σύστημα Active Cylinder Technology (ACT). Ο τρόπος λειτουργίας του βασίζεται στην προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και του τρίτου κύλινδρου, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται αποδοτικότερη λειτουργία και ανάλογα με το οδηγικό στιλ εξοικονόμηση 0,5 λίτρων ανά 100 χλμ. Το ACT λειτουργεί από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και σε ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Με τον 1.5 TSI, το ŠKODA KAROQ επιταχύνει σε 8,4 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και φτάνει την τελική των 204 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. Και εδώ υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο 6τάχυτο ή 7άρι DSG κιβώτιο.

Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι τετρακύλινδροι, με άμεσο ψεκασμό TDI και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η βασική έκδοση είναι η 1.6 TDI με ισχύ 85 kW (115 PS) και μέγιστη ροπή στα 250 Nm. Η εν λόγω έκδοση χρειάζεται 10,7 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα, φτάνει έως τα 188 χλμ./ώρα, ενώ κατά μέσο όρο καταναλώνει 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς περνά 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι DSG κιβώτιο.

Οι πετρελαιοκινητήρες των 2,0 λίτρων διατίθενται σε δύο εκδόσεις ισχύος που διακρίνονται για την ήσυχη και ροπάτη λειτουργία τους. Ο 2.0 TDI των 110 kW (150 PS) συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή DSG με 7 σχέσεις, ενώ η μέγιστη ροπή των 340 Nm αποδίδεται ανάμεσα στις 1.750 και 3.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο ŠKODA KAROQ, με τετρακίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα, έχει τελική 196 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 5,0 λίτρων ανά 100 χλμ.

Η ισχυρότερη έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 140 kW (190 PS), ενώ προσφέρεται και αυτή στάνταρ με τετρακίνηση και 7τάχυτο DSG. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm εμφανίζεται από τις 1.750 έως τις 3.250 σ.α.λ. και προσφέρει εντυπωσιακή ελκτική δύναμη και εξαιρετικές ρεπρίζ. Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα επιταχύνει για τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική στα 211 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση στα 5,3 λίτρα ανά 100 χλμ.

 

  • To πλαίσιο έχει μια σοφιστικέ και συμπαγή σχεδίαση
  • Ένα όχημα παντός εδάφους με μεγάλες off-road δυνατότητες
  • Με Δυναμικό Έλεγχο Πλαισίου (Dynamic Chassis Control) για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση
  • Οι επιλογές OffRoad & Snow στις τετρακίνητες εκδόσεις βελτιστοποιούν την πρόσφυση
  • Το ηλεκτρομηχανικό φρένο αποτρέπει την άσκοπη κύλιση του ŠKODA KAROQ

To ολοκληρωμένο πλαίσιο του ŠKODA KAROQ θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία και επιδεικνύει εξαιρετικά ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά σε κάθε τύπο οδοστρώματος. Η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ (Driving Mode Select) ανάμεσα στα προγράμματα κίνησης Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4) προσφέρεται προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Ambition και άνω. Το πρόγραμμα OffRoad για τις τετρακίνητες εκδόσεις βελτιστοποιεί ακόμη περισσότερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Το πλαίσιο του ŠKODA KAROQ έχει έναν εκλεπτυσμένο και αρμονικό σχεδιασμό, ενώ προσδίδει στο κόμπακτ SUV πολυδιάστατες δυνατότητες συμπεριλαμβανομένων μοναδικών off-road ικανοτήτων. Ένας σημαντικός παράγοντας για την ισορροπημένη κατανομή του φορτίου ανάμεσα στους άξονες, είναι ο εμπρόσθιος άξονας -με διάταξη MacPherson και χαμηλότερα τριγωνικά ψαλίδια βάσης- που βασίζεται σε ένα υποπλαίσιο από χάλυβα. Το μπροστινό μετατρόχιο είναι στα 1.576 χλστ.

Η πίσω ανάρτηση διάταξης τεσσάρων συνδέσμων (σε όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις) είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής και με φαρδύ μετατρόχιο (στα 1.541 χλστ.). Η σχεδίαση των βραχιόνων είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζει απόλυτο έλεγχο των κινηματικών φορτίων κατά την οδήγηση, σχηματίζοντας μία διάταξη σαν ψαλίδια, ώστε ο κάθε τροχός να διατηρείται σε ιδανική γεωμετρική θέση ως προς το οδόστρωμα για κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά και απαράμιλλα επίπεδα άνεσης.

Χάρη στο Δυναμικό Έλεγχο Πλαισίου (Dynamic Chassis Control ή DCC), ο οδηγός του ŠKODA KAROQ έχει στην διάθεσή του τρείς επιλογές: τις Comfort, Standard και Sport. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβάλλουν την σκληρότητα και τον βαθμό απόσβεσης ανάλογα με τις συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος, ενώ το DCC συμβάλλει στην ενεργητική ασφάλεια ρυθμίζοντας ανάλογα την σκληρότητα (των αμορτισέρ) στις στροφές για καλύτερο κράτημα και μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης. Το σύστημα DCC, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος Επιλογής Δυναμικής Οδήγησης (Driving Mode Select), θα είναι διαθέσιμο για την έκδοση 1.5 TSI και τις πετρελαίου, ξεκινώντας από τον επίπεδο εξοπλισμού Ambition.

Μέσω του Driving Mode Select, ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει την υποβοήθηση του τιμονιού, την λειτουργία του κιβωτίου DSG, καθώς και τις ρυθμίσεις άλλων συστημάτων μέσω των προγραμμάτων Normal, Eco, Sport, Individual και Snow. Οι εξατομικευμένες ρυθμίσεις αποθηκεύονται στο προσωποποιημένο κλειδί για έως και τρεις χρήστες του οχήματος.

Το σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζει το καλύτερο δυνατό κράτημα σε γλιστερά οδοστρώματα ή στην περίπτωση μεταφοράς ενός βαριού τρέιλερ. Η λειτουργία του βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, όταν διάφοροι αισθητήρες (όπως αυτοί για την περιστροφή των τροχών, της γωνίας του τιμονιού, της διαμήκους ή της εγκάρσιας επιτάχυνσης, την θέση του γκαζιού, τις σ.α.λ. του κινητήρα, της ροπής κ.α.) μεταβιβάζουν αδιάκοπα δεδομένα στην ηλεκτρονική μονάδα για την βέλτιστη κατανομή της ροπής.

Η επιλογή OffRoad, η οποία διασφαλίζει ακόμη καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά σε σκληρά εδάφη, προσφέρεται προαιρετικά με τις τετρακίνητες εκδόσεις. Για την βελτιστοποίηση της πρόσφυσης το σύστημα Traction Control (TCS) είναι πιο διακριτικό, όταν αντίθετα το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (Electronic Differential Lock ή EDL) είναι πιο άμεσο και ταχύτερο σε απόκριση. Όταν είναι απαραίτητο, τα συστήματα συγκράτησης σε ανηφόρες (Hill-Hold Control) και το ελεγχόμενης κατάβασης (Hill-Descent Control) ενεργοποιούνται για απόλυτα ασφαλή κίνηση. Η προαιρετική ανάρτηση DCC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβάλλουν την σκληρότητα της ανάρτησης, ενώ ταυτόχρονα το πεντάλ έχει πιο άμεση απόκριση. Το σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) γίνεται λιγότερο ευαίσθητο, ώστε σε συνθήκες εκτός δρόμου να δημιουργείται ένα μικρό «φράγμα» μπροστά από τους τροχούς και το φρενάρισμα να είναι πιο αποτελεσματικό.

Στην επιλογή Snow, τα ηλεκτρονικά προσαρμόζονται ανάλογα με την χαμηλής πρόσφυσης επιφάνεια. Η λειτουργία του ABS είναι παρόμοια με εκείνη της επιλογής Off-Road (έτσι ώστε το χιόνι που συγκεντρώνεται μπροστά από τους τροχούς να δημιουργεί ένα «φράγμα»).

Για όσους σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το ŠKODA KAROQ σε πιο απαιτητικά εδάφη υπάρχει το πακέτο RoughRoad, το οποίο παρέχει επιπλέον προστασία για τα μηχανικά μέρη (π.χ. σε μικρό-συγκρούσεις ή σε χαλίκι) και αποτρέπει τις ακαθαρσίες (σκόνη, άμμος, λάσπη) να εισχωρήσουν στον χώρο του κινητήρα ή τις καλωδιώσεις. Το πακέτο Rough-Road περιλαμβάνει μία προστατευτική «ποδιά» για τον κινητήρα, προστασία καλωδιώσεων, προστασία του κυκλώματος καυσίμου και πέδησης, καθώς και επιπλέον προστατευτικά πλαστικά καλύμματα.

To νέο μοντέλο της ŠKODA εφοδιάζεται με το ηλεκτρομηχανικό φρένο από την βασική έκδοση εξοπλισμού και είναι ενσωματωμένο στα πίσω φρένα των τροχών. Μπορεί να λειτουργήσει ως φρένο επείγουσας ανάγκης και σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG συνεργάζεται με το σύστημα συγκράτησης σε ανηφόρες (Auto-Hold). Επίσης, σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος το σύστημα Auto-Hold κρατά ακίνητο το αυτοκίνητο δίχως ο οδηγός να πατά το πεντάλ του φρένου. Το ηλεκτρομηχανικό φρένο μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απελευθερωθεί από έναν διακόπτη στην κονσόλα.

To ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (EDL) προσφέρει επιπρόσθετη σταθερότητα καθώς επιτρέπει στον οδηγό να περνά ομαλά πάνω από επιφάνειες με διαφορετική πρόσφυση. Όταν κάποιος τροχός σπινάρει, το EDL τον επιβραδύνει και διασφαλίζει ώστε η ροπή θα περάσει στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση προσομοιώνοντας την λειτουργία ενός κλασικού μπλοκέ διαφορικού.

  • Το ενεργητικό Adaptive Cruise Control (ACC) χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ
  • Υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Front Assist) που περιλαμβάνει την Αστική λειτουργία επιβράδυνσης (City Emergency Brake) με Προγνωστική Προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection)
  • Ανίχνευση τυφλών σημείων (Blind Spot Detect) και Ανίχνευση Πίσω Κίνησης (Rear Traffic Alert) που προειδοποιούν για κινδύνους πίσω από το αυτοκίνητο
  • Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition) με λειτουργία που βασίζεται σε κάμερα και αναγνωρίζει τα τρέχοντα όρια ταχύτητες και τους περιορισμούς προσπέρασης.

Το κόμπακτ SUV προσφέρει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες. Ειδικά για το  ŠKODA KAROQ, υπάρχει διαθέσιμο ένα ευρύ σύνολο συστημάτων ασφάλειας που προσφέρουν προστασία για τους πεζούς όταν διατηρούν απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Τα συστήματα αυτά μπορούν να κάνουν ευκολότερη και ασφαλέστερη την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, να βοηθήσουν στο παρκάρισμα ή να επισημάνουν στον οδηγό τα σημαντικότερα σήματα κυκλοφορίας.

Το Adaptive Cruise Control (ACC) διατηρεί την επιθυμητή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, καθώς αυξομειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με το όριο που έχει θέσει ο οδηγός. Πέρα από την ταχύτητα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τον τρόπο λειτουργίας του δυναμικού ACC.

Tα προαιρετικά Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σημείου) και Rear Traffic Alert (Ανίχνευση Πίσω Κίνησης) κάνουν ασφαλέστερες και πιο άνετες τις μετακινήσεις. Σε ταχύτητες άνω των 10 χλμ./ ώρα, δύο αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος ανιχνεύουν την σχετική περιοχή και στην περίπτωση που ένα άλλο όχημα κινείται στην τυφλή γωνία η πλησιάζει γρήγορα από πίσω, μία προειδοποίηση LED ενεργοποιείται στον εξωτερικό καθρέπτη. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει τα φλας και παρά την προειδοποίηση, τότε το LED αναβοσβήνει. Στην περίπτωση οπισθοπορείας και όταν ένα αυτοκίνητο πλησιάζει ενεργοποιείται ένα προειδοποιητικό οπτικοακουστικό και αν χρειαστεί το ŠKODA KAROQ επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα.

Το στάνταρ Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Front Assist) που περιλαμβάνει την Αστική Λειτουργία Επιβράδυνσης (City Emergency Brake) με Προγνωστική Προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection) βασίζεται στην λειτουργία ενός αισθητήρα ραντάρ. Το τελευταίο καλύπτει μία ευρεία περιοχή και υποβοηθά ακόμη και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει μία πιθανή σύγκρουση, τότε προειδοποιεί τον οδηγό σε διάφορα στάδια. Αν χρειαστεί το σύστημα μπορεί αυτόματα να φρενάρει και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Το City Emergency Brake λειτουργεί σε ταχύτητες έως 34 χλμ./ ώρα. Το στάνταρ Predictive Pedestrian Protection συμπληρώνει το Front Assist: προετοιμάζει ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε ταχύτητες ανάμεσα στα 10 και 60 χλμ./ώρα, π.χ. όταν ένας πεζός επιχειρήσει να διασχίσει με ρίσκο μία διασταύρωση στην πορεία του αυτοκινήτου. Σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 40 χλμ./ώρα, εκπέμπεται ένα πρόσθετο προειδοποιητικό σήμα.

Το Hill-Hold Control επιτρέπει στον οδηγό να εκκινήσει σε ανηφόρα δίχως τον κίνδυνο το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω και δίχως να χρειάζεται η χρήση του χειρόφρενου.

Σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα και με την βοήθεια μιας κάμερας πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, το σύστημα Lane Assist να αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας με ασφάλεια. Όταν το κόμπακτ SUV πλησιάζει στην διαγράμμιση του δρόμου και δίχως την χρήση των φλας, τότε το σύστημα προχωρά σε μικρές διορθώσεις στο τιμόνι ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην λωρίδα κυκλοφορίας που κινείται.

Το Traffic Jam Assist προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο έντονο κυκλοφοριακό, καθώς συνδυάζεται με τα συστήματα Adaptive Cruise Control και Lane Assist. Σε αυτή την περίπτωση το Lane Assist διατηρεί το όχημα στην λωρίδα κυκλοφορίας του σε ταχύτητες κάτω από 60 χλμ./ώρα, όταν το ACC είναι ταυτόχρονα ενεργό με το στρίψιμο, την επιτάχυνση και την επιβράδυνση να γίνονται αυτόματα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος είναι ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.

Το σύστημα Traffic Sign Recognition αναγνωρίζει τα πιο συνηθισμένα σήματα κυκλοφορίας και τα απεικονίζει στην μορφή εικονογράμματος στον πίνακα οργάνων και/ή στο σύστημα πλοήγησης. Το ίδιο ισχύει για το όριο ταχύτητας και τους περιορισμούς στην προσπέραση.

Χρησιμοποιώντας τα οδηγικά χαρακτηριστικά, το Driver Alert ανιχνεύει διαφοροποιήσεις από την συνηθισμένη συμπεριφορά του οδηγού και μία πιθανά μειωμένη αυτοσυγκέντρωσή του. Το σύστημα αναλύει δεδομένα κάθε 15 λεπτά της ώρα και αφότου έχει εκκινήσει ο κινητήρας, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 65 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση πιθανής κόπωσης του, ο οδηγός προειδοποιείται με μία οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων ώστε να κάνει ένα διάλειμμα.

ŠKODA Connect και προηγμένο σύστημα πολυμέσων για πλήρη και συνεχή διασύνδεση

  • Διαθέσιμες τέσσερις μονάδες πολυμέσων
  • Ανέπαφος έλεγχος συγκεκριμένων λειτουργιών
  • Υπηρεσίες online επιπρόσθετα των παροχών ψυχαγωγίας και πολυμέσων
  • Care Connect: αυτόματη κλήση επείγουσας ανάγκης (Emergency Call) και κλήση βλάβης (Breakdown Call) με το πάτημα ενός διακόπτη
  • Πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο με εναλλακτικές προτεινόμενες διαδρομές
  • Υπηρεσίες για απομακρυσμένη πρόσβαση οχήματος
  • Η διαδικτυακή πύλη ŠKODA Connect φέρνει τις υπηρεσίες Connect στο PC του σπιτιού ενός ιδιοκτήτη

Χάρη στο ŠKODA Connect, οι επιβαίνοντες είναι συνεχώς «δικτυωμένοι» με τις νέες online υπηρεσίες. Τα διαισθητικά συστήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τις υπηρεσίες Infotainment Online που παρέχουν ψυχαγωγία και ενημέρωση, καθώς και τις υπηρεσίες Care Connect που προσφέρουν υποστήριξη και υποβοήθηση. Η προσφορά περιλαμβάνει πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο με προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές στην περίπτωση μποτιλιαρίσματος, μία αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (Emergency Call) και τον εντοπισμό της θέσης του σταθμευμένου σας αυτοκινήτου (Parking Location). Τα ταξίδια μπορούν να προγραμματίζονται στο σπίτι και να μεταφέρονται  online στο όχημα σας. Ένα νέο στοιχείο είναι ο ανέπαφος χειρισμός που διευκολύνει αφάνταστα συγκεκριμένες λειτουργίες.

Τα συστήματα πολυμέσων νέας γενιάς προσφέρουν μία ευρεία ποικιλία δυνατοτήτων διασύνδεσης και με εξαίρεση την μονάδα Swing είναι όλα εξοπλισμένα με χωρητική οθόνη αφής. Συγκεκριμένα διατίθενται τέσσερις μονάδες συστημάτων: το Swing (στάνταρ), το Bolero, καθώς και τα Amundsen και Columbus, τα οποία συνδυάζονται με πλοήγηση. Τα προαιρετικά συστήματα πολυμέσων Bolero, Amundsen και Columbus έχουν νέα σχεδίαση κρυστάλλου ενισχύοντας τον πίνακα οργάνων υψηλής ποιότητας.  Εκτός από την πρωτότυπη εμφάνιση και την άψογη λειτουργικότητα, το συμπαγές SUV έχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα ανέπαφου ελέγχου για επιλεγμένες λειτουργίες (διαθέσιμο για το σύστημα Columbus). Ένας αισθητήρας ανιχνεύει και προσδιορίζει τις κινήσεις των χεριών που ο οδηγός κάνει γύρω από την κεντρική κονσόλα. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να μεταβεί στο μενού του συστήματος πολυμέσων κάνοντας συγκεκριμένες χειρονομίες και δίχως να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Το ŠKODA Connect προσφέρει διευρυμένες υπηρεσίες και πληροφορίες. Το Online Traffic Information αποτελεί σημαντικό μέρος του Infotainment Online καθώς απεικονίζει την κίνηση στους δρόμους και σε επιλεγμένες διαδρομές σε πραγματικό χρόνο, όπως και εναλλακτικές όταν υπάρχει έντονο κυκλοφοριακό. Επιπρόσθετα των υπηρεσιών αυτών υπάρχει πληροφόρηση για τα πλησιέστερα πρατήρια υγρών καυσίμων, τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, την επικαιρότητα και τον καιρό.

Οι υπηρεσίες Care Connect υποστηρίζουν τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις και είναι διαθέσιμες σε όλα τα συστήματα πολυμέσων (προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Active και πάνω). Οι υπηρεσίες συμπεριλαμβάνουν τα Emergency Call και Proactive Service (μέσω του τελευταίου μπορεί να προγραμματισθεί ένα σέρβις του αυτοκινήτου), όπως και η απομακρυσμένη επιβίβαση.

Η κλήση Emergency Call λειτουργεί αυτόματα μετά από ένα ατύχημα και όταν ένα σύστημα ασφαλείας (π.χ. ο αερόσακος) έχει  ενεργοποιηθεί. Το αυτοκίνητο πραγματοποιεί μία φωνητική και με δεδομένα σύνδεση σε ένα κέντρο επείγουσας κλήσης που ενημερώνει με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Επίσης ο οδηγός ή οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν το Emergency Call από έναν διακόπτη που βρίσκεται στην πλαφονιέρα της οροφής.

Επίσης ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιήσει κλήση σε περίπτωση που το αυτοκίνητο του παρουσιάσει βλάβη, ενώ ένας τρίτος διακόπτης με την αναγραφή ‘i’, συνδέει με το Info Call – για τεχνικές ερωτήσεις σχετικές με το αυτοκίνητο.

Δεν θέλετε το αυτοκίνητό σας να σταθμεύσει σε κάποια περιοχή ή δεν θέλετε να ξεπεράσει την μέγιστη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα; Οι λειτουργίες Area Notification και Speed Notification ενημερώνουν τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου για τις επιθυμίες του, όπως η λειτουργία Driving Data.

Στο ŠKODA KAROQ οι υπηρεσίες ŠKODA Care Connect συμπεριλαμβάνουν την απομακρυσμένη επιβίβαση που είναι διαθέσιμη μέσω της εφαρμογής ŠKODA Connect, η οποία τρέχει π.χ. από το smartphone του οδηγού. Εδώ η υπηρεσία Vehicle Status παρέχει απομακρυσμένα πληροφορίες για την κατάσταση του συστήματος φωτισμού και τα αποθέματα καυσίμου, καθώς και για την κατάσταση των παραθύρων, των θυρών ή της ηλιοροφής σε περίπτωση που είναι ανοιχτά. Επίσης επιτρέπει τον έλεγχο υποβοηθητικής θέρμανσης. Η λειτουργία Parking καταγράφει την θέση του αυτοκινήτου και η λειτουργία Honk & Flash κάνει ακόμη πιο εύκολο τον εντοπισμό του σε ένα πάρκινγκ ενεργοποιώντας τα αλάρμ και την κόρνα.

H εφαρμογή ŠKODA Connect συμπληρώνεται από την διαδικτυακή πύλη ŠKODA Connect, η οποία φέρνει τις υπηρεσίες ŠKODA Connect στον οικιακό υπολογιστή του πελάτη. Αυτό το portal μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμιστούν διάφοροι παράμετροι όπως είναι μελλοντικοί προορισμοί και διαδρομές του αυτοκινήτου.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.