mercedes_banner

Οι τεχνολογίες του Fiesta ST

By  |  0 Comments
  • Το νέο Ford Fiesta ST θα διατίθεται για πρώτη φορά με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση στις στροφές
  • Τα πατενταρισμένα ελατήρια της πίσω ανάρτησης προσφέρουν ταχύτερη είσοδο στις στροφές και άμεση απόκριση, επιτείνοντας την οδηγική απόλαυση. Το Launch Control πετυχαίνει σταθερά ταχείες εκκινήσεις από στάση στην πίστα
  • Ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας 1.5L EcoBoost 200 ίππων παράγει συναρπαστικό ήχο, και διαθέτει λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρου μειώνοντας την κατανάλωση κατά 11%
  • Τα Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) μεταμορφώνουν το Fiesta ST από ευέλικτο, καθημερινό hatchback σε ένα εξαιρετικό σπορ αυτοκίνητο που είναι φιλικό με τους άπειρους οδηγούς, ενώ παράλληλα ανταμείβει τους έμπειρους

Η Ford αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τις προηγμένες τεχνολογίες που υπόσχονται την πιο συναρπαστική και απολαυστική οδηγική εμπειρία στην ιστορία του Fiesta ST, όπως:

  • Προαιρετικό, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) για βελτιστοποιημένη πρόσφυση στις στροφές
  • Πατενταρισμένα ελατήρια – πρωτιά για την κατηγορία –  ανακατανέμουν τα πλευρικά φορτία που δέχεται η πίσω ανάρτηση σε μία στροφή, προσφέροντας ταχύτερη είσοδο, καλύτερη απόκριση του πίσω μέρους και περισσότερο συμπαγή αίσθηση
  • Προαιρετικό Launch Control για αξιόπιστες, γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα, με την υποστήριξη μιας ειδικής γραφικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων

Πέρσι, η Ford παρουσίασε το νέο Fiesta ST, με ένα νέο, τρικύλινδρο, 1.5L EcoBoost κινητήρα 200 ίππων και για πρώτη φορά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) που επιτρέπουν τη διαμόρφωση του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας σύμφωνα με τις ρυθμίσεις Normal, Sport και Track – μεταβάλλοντας το χαρακτήρα του οχήματος από ένα ευέλικτο, καθημερινό hatchback σε ένα ιδιαίτερα σπορ αυτοκίνητο, με το πάτημα ενός μπουτόν.

Το νέο Fiesta ST περιλαμβάνει επίσης:

  • Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford – πρωτιά για τη βιομηχανία – για τρικύλινδρο κινητήρα για βελτιωμένη απόδοση καυσίμου
  • Τεχνολογία ενεργής πεταλούδας στην εξάτμιση που ενισχύει τον απίστευτα συναρπαστικό, σπορ ήχο του τρικύλινδρου κινητήρα
  • Σύστημα συνδεσιμότητα SYNC 3, ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών B&O PLAY, και προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού όπως Lane Keeping Aid και Traffic Sign Recognition

«Οι οδηγοί των hot-hatch έχουν μεγάλες προσδοκίες από αυτό το μικρό αυτοκίνητο. Έχουμε εφαρμόσει αυτά  που μάθαμε από πρόσφατα μοντέλα της Ford Performance, όπως τα Focus RS και Ford GT για να δημιουργήσουμε το νέο Fiesta ST που θέτει νέα πρότυπα οδηγικής απόλαυσης στην κατηγορία του. Με τον ‘μπάσο’ ήχο του, αυτός ο τρικύλινδρος κινητήρας θα γοητεύσει στους λεγόμενους petrol-heads ανά τον κόσμο,» δήλωσε ο Leo Roeks, Ford Performance director, Europe.

Προϊόν εξέλιξης της Ford Performance, συνδυάζει καθημερινή χρηστικότητα και οικονομία σε συνδυασμό με μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία που υποστηρίζει τους άπειρους και ανταμείβει τους έμπειρους οδηγούς. Η νέα έκδοση του δημοφιλούς hot-hatch της Ford θα κυκλοφορήσει φέτος την άνοιξη.

Αξιόπιστη πρόσφυση

Η τρίτη γενιά Fiesta ST είναι η πρώτη που θα διατίθεται με ένα προαιρετικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) της Quaife, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της ελκτικής πρόσφυσης και καλύτερο στρίψιμο – προσφέροντας κυρίως αυξημένη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών.

Το μηχανικό διαφορικό περιορίζει τη ροπή στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση – για παράδειγμα, στον εσωτερικό τροχό μέσα σε μία στροφή – προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση και να αυξήσει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.

Το διαφορικό της Quaife είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control της Ford που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει.

Η ισορροπία μεταξύ των δύο συστημάτων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford Performance ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη πρόσφυση στις στεγνές επιφάνειες και ομαλή συμπεριφορά στις βρεγμένες.

«Οι οδηγοί αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων γνωρίζουν τι σημαίνει να σπινάρει ανούσια ένας τροχός (one-wheel peel), με αποτέλεσμα να καθυστερεί η έξοδος από μια στροφή λόγω υπερβολικής ροπής στον εσωτερικό τροχό,» σχολίασε ο Roeks. «Ρυθμίσαμε το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του νέου Fiesta ST ώστε να συνεργάζεται με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control και να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή φυσική πρόσφυση, χωρίς να χάνεται η ελκτική ροπή λόγω παρέμβασης των φρένων.”

Ελατήρια εν δράσει

Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν μία πατέντα για την πίσω ανάρτηση η οποία βελτιώνει την ευστάθεια, την ευελιξία και την απόκριση του πίσω άξονα του νέου Fiesta ST – προσφέροντας μία πιο συμπαγή αίσθηση και συμβάλλοντας σε μία εξαιρετικά απολαυστική, οδηγική εμπειρία.

Το νέο Fiesta ST είναι το πρώτο συμπαγές hot-hatchback που ωφελείται από αυτή την τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιεί ειδικής κατασκευής ελατήρια που ανακατανέμουν τις πλευρικές δυνάμεις που επιδρούν στην πίσω ανάρτηση κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Με την τεχνολογία αυτή, ο πίσω άξονας του νέου Ford Fiesta διαθέτει παρουσιάζει αυξημένη πλευρική ακαμψία.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η μοναδική διάταξη της ανάρτησης είναι:

  • Ταχύτερη είσοδος στις στροφές και καλύτερη απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης
  • Ελαφρύτερη κατασκευή κατά 10 kg –  συγκριτικά με τη λύση ενός συνδέσμου Watt που συνήθως χρησιμοποιείται για αύξηση της ακαμψίας της πίσω ανάρτησης
  • Συμβατότητα με τα υπόλοιπα στοιχεία της ανάρτησης
  • Κανένας συμβιβασμός στην άνεση και την ποιότητα κύλισης

Τα ελατήρια κατανομής φορτίων της Ford κατασκευάζονται με την τεχνολογία «διαμόρφωση εν ψυχρώ» για μεγαλύτερη αντοχή και δύναμη. Προοδευτικά και με μεταβλητή διάμετρο, είναι ειδικά εξελιγμένα για το νέο Fiesta ST.

Επιπλέον, το προηγμένο σύστημα ανάρτησης διαθέτει δισωλήνιους εμπρός και μονοσωλήνιους πίσω αποσβεστήρες Tenneco με τεχνολογία βαλβίδων RC1 για απόσβεση ανάλογης της συχνότητας ταλάντωσης, βελτιωμένο έλεγχο αμαξώματος και διατήρηση της οδηγικής άνεσης στις υψηλές ταχύτητες. Η σκληρότητα της αντιστρεπτικής δοκού στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα είναι της τάξης των 1.400 Nm/deg, μεγαλύτερη από οποιουδήποτε άλλου μοντέλου Ford Performance.

«Κάναμε τριπλάσιο αριθμό δοκιμών αναρτήσεων για να βρούμε ένα σετάρισμα που προσέφερε τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία που απαιτούν οι οδηγοί από ένα μοντέλο ST αλλά και την άνεση και πολιτισμένη λειτουργία της καθημερινής οδήγησης,» δήλωσε ο Roeks. «Οι προηγμένοι αποσβεστήρες του αυτοκινήτου είναι αυτορυθμιζόμενοι για να εξομαλύνουν τις υψίσυχνες ανωμαλίες του δρόμου, όταν οι απαιτήσεις απόσβεσης είναι περιορισμένες – όπως στον αυτοκινητόδρομο, αλλά αναπροσαρμόζονται ώστε να παρέχουν βελτιστοποιημένο κράτημα σε σπορ οδήγηση.»

Οι απόλυτες επιδόσεις κατά την εκκίνηση από στάση

Έχοντας εξελιχθεί με την προοπτική να χρησιμοποιείται μόνο στην πίστα, το προαιρετικό Launch control θα προσφέρει στους οδηγούς του νέου Fiesta ST μέγιστη ικανοποίηση με τις αξιόπιστες, γρήγορες εκκινήσεις από στάση.

Απλό στη χρήση, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν το Launch Control από τα χειριστήρια στο τιμόνι, με ενεργοποίηση μιας ειδικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών. Κρατώντας το γκάζι τέρμα πατημένο, το σύστημα διατηρεί τις στροφές στο κόκκινο ενώ ενεργοποιείται μία ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για εκκίνηση.

Αφήνοντας τελείως το συμπλέκτη, επιτυγχάνεται μία βελτιστοποιημένη εκκίνηση από στάση με τα συστήματα electronic stability control (ESC), traction control, Torque Vectoring Control και Torque Steer Compensation να διαχειρίζονται την καμπύλη ισχύος και ροπής.

Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στο νέο Fiesta ST, επιτρέποντας στους οδηγούς να βελτιστοποιούν την οδηγική εμπειρία ανάλογα με τον τύπο της διαδρομής, από την καθημερινή οδήγηση στο σχολείο μέχρι την αγωνιστική πίστα:

  • Σε Normal mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα, ο έλεγχος πρόσφυσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC), η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξάτμηση και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα για να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση
  • Σε Sport mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση κινητήρα, ενώ οι ρυθμίσεις του EPAS είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο κατά τη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξάτμιση ανοίγει για να επιτείνει τη σπορ χροιά της εξάτμισης
  • Σε Track mode, όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα για τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα, ο έλεγχος πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις ESC επιτρέπουν έντονες πλαγιολισθήσεις για οδήγηση στο όριο

Το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ολίσθησης (three-mode ESC) προσφέρει στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε πλήρη παρέμβαση του συστήματος, αυξημένη ολίσθηση μέσω περιορισμένης παρέμβασης και πλήρη απενεργοποίηση του συστήματος.

Ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται με μία ειδική σχεδίαση ακραξονίου, τη μοναδική ρύθμιση EPAS με λόγο υποπολλαπλασιασμού 12:1 – ταχύτερος από οποιουδήποτε μοντέλου Ford Performance και 14% ταχύτερος από της προηγούμενης γενιάς Fiesta ST200, και ένα ισχυρό σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους 278 mm μπροστά και συμπαγείς πίσω δίσκους 253 mm.

Οι οδηγοί μπορούν να αξιοποιήσουν τις τεχνολογίες του νέου Fiesta ST στο έπακρο από μία θέση που εξελίχθηκε σχολαστικά από την Ford Performance για βέλτιστο έλεγχο και ισορροπία του οχήματος. Το κάθισμα του οδηγού προσφέρει ένα μοναδικό στην κατηγορία συνδυασμό ρυθμίσεων γωνίας πλάτης και έδρας.

Περισσότερη ισχύς, περισσότερες επιλογές

Ο νέος κινητήρας 1.5L EcoBoost της Ford χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση, ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης, Twin-independent Variable Cam Timing και αρχιτεκτονική τριών κυλίνδρων για να αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 rpm, και ροπή 290 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 rpm, για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,5 δεύτερα και τελική ταχύτητα 232 km/h.

Ένας νέος συνδυασμός ψεκασμού καυσίμου στον αυλό και άμεσου ψεκασμού συνεργάζεται με την πρωτοποριακή τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford, πετυχαίνοντας βελτίωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 κατά 11% σύμφωνα με στοιχεία της Ford, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Fiesta ST200.

Το νέο Fiesta ST θα διατίθεται από το λανσάρισμα σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις με σπορ εξωτερικό στυλ ST και στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ή προαιρετικές 18 ιντσών, αλλά και εκδόσεις εξοπλισμού ST-1, ST-2 και ST-3.

Τα εξωτερικά χρώματα περιλαμβάνουν αποχρώσεις όπως Frozen White, Magnetic, Moondust, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver και Silver Fox, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούν υψηλής στήριξης καθίσματα Recaro, επιλογέας σχέσεων ST, και τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα με ραφή που επαναλαμβάνεται στο μοχλό του χειρόφρενου και το κάλυμμα του επιλογέα.

Ένα στάνταρ σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 με οθόνη 6,5 ιντσών ή προαιρετική 8 ιντσών θα επιτρέπει στους οδηγούς του  Fiesta ST να ελέγχουν τις λειτουργίες των συστημάτων ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές στην καθομιλουμένη. Επίσης το υψηλής ποιότητας B&O PLAY Sound System υπόσχεται high-end εμπειρία ήχου.

Οι στάνταρ τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και cruise control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, ενώ διατίθενται επίσης χαρακτηριστικά όπως καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, αυτόματοι προβολείς, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και Traffic Sign Recognition.

«Οι οδηγοί αρκεί να κοιτάξουν το νέο Fiesta ST για να καταλάβουν τι εννοεί η Ford όταν λέει ότι ST σημαίνει Sports Technologies,» δήλωσε ο Roeks. «Κάθε λειτουργία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί με κριτήριο την καινοτομία.»

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *