F1: Στους δρόμους του Μπακού

By  |  0 Comments

Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά η φετινή επιλογή ελαστικών της Pirelli για το Μπακού είναι δυο επίπεδα πιο μαλακή: Μαλακή, πολύ μαλακή, πάρα πολύ μαλακή. Το ένα επίπεδο προέρχεται από την επιλογή αυτή, καθαυτή, το δεύτερο από το γεγονός ότι όλες οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές από τις αντίστοιχες του 2017. Δεν είναι όμως μόνο αυτή σημαντική διαφορά. Το φετινό Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν διεξάγεται δυο μήνες νωρίτερα από πέρυσι, πιθανόν οι συνθήκες που θα επικρατούν θα είναι πιο δροσερές.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

·       Με τον αγώνα να ξεκινά λίγο μετά τις 16:00 η θερμοκρασία στο οδόστρωμα θα πέσει γρήγορα ενόσω χαμηλώνει ο ήλιος. Καμία από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών δε θα διεξαχθεί ακριβώς την ίδια ώρα με την εκκίνηση του αγώνα.·       Επειδή ο αγώνας στο Μπακού διεξάγεται στους δρόμους της πόλης που περιβάλλονται από κτίρια, υπάρχουν πολλά σημεία με σκιά ή φώτα οπότε η θερμοκρασία οδοστρώματος έχει έντονες διακυμάνσεις.

·       Η μεγάλη ευθεία έχει μήκος 2 km, αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά χάνουν μεγάλο μέρος της θερμοκρασίας τους πριν το σημείο φρεναρίσματος. Μετά το Σπα, το Μπακού είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος διαδρομή.

·       Η στρατηγική πέρυσι επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας και την κόκκινη σημαία, που έπαιξαν κομβικό ρόλο στην στενή πίστα. Τα μονοθέσια στο παρελθόν πολύ συχνά ακούμπησαν μεταξύ τους στα σφιχτά περάσματα του Μπακού. Πέρυσι η στρατηγική του νικητή περιελάμβανε τρεις αλλαγές ελαστικών. Η 2η έγινε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και η 3η υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Ο Daniel Ricciardo κέρδισε στον αγώνα εκκινώντας από την 10η θέση με στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής/πολύ μαλακής γόμας.

·       Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους οδηγούς πέρυσι ήταν να προθερμάνουν εξίσου τα εμπρός και τα πίσω ελαστικά. Εφόσον οι καιρικές συνθήκες είναι ψυχρότερες αυτό το πρόβλημα πιθανόν να οξυνθεί.

 

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν θα είναι διαφορετικό φέτος καθότι διεξάγεται δυο μήνες νωρίτερα. Οι καιρικές συνθήκες θα είναι διαφορετικές από πέρυσι όπου η θερμοκρασία στο οδόστρωμα ξεπέρασε τους 50 βαθμούς Κελσίου. Πέρυσι πρώτη χρονιά εφαρμογής των νέων κανονισμών για τα ελαστικά νιώσαμε ότι είχαμε κάνει μια συντηρητική επιλογή στις γόμες ελαστικών στο Αζερμπαϊτζάν καθότι η μέση γόμα δε χρησιμοποιήθηκε. Οπότε φέτος είμαστε λίγο πιο επιθετικοί στις επιλογές μας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα και οι τρεις διαθέσιμες γόμες να αποτελέσουν επιλογή στον αγώνα ανάλογα με τη στρατηγική. Επίσης περιμένουμε καινοτόμες στρατηγικές όπως είδαμε στους δυο προηγούμενους αγώνες σε Μπαχρέιν και Κίνα”.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;   

  • Οι Mercedes, Ferrari και Red Bull έχουν κάνει διαφορετικές επιλογές ελαστικών. Μικρή διαφορά υπάρχει και στις επιλογές μεταξύ των δυο οδηγών της Mercedes αλλά και της Ferrari
  • Το Blancpain GT Series Endurance Cup ξεκίνησε στην έδρα της Pirelli, τη Μόντσα, την προηγούμενη βδομάδα. Στην κορυφή βρέθηκε ένα Audi R8 LMS που μοιράστηκαν οι Vanthoor/Riberas/Mies.
  • Η Formula 2 μετά το Μπαχρέιν, συνεχίζεται στο Μπακού, όντας ο μόνος αγώνας υποστήριξης στο πρόγραμμα του Αζερμπαϊτζάν.
  • Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά η φετινή επιλογή ελαστικών της Pirelli για το Μπακού είναι δυο επίπεδα πιο μαλακή: Μαλακή, πολύ μαλακή, πάρα πολύ μαλακή. Το ένα επίπεδο προέρχεται από την επιλογή αυτή, καθαυτή, το δεύτερο από το γεγονός ότι όλες οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές από τις αντίστοιχες του 2017. Δεν είναι όμως μόνο αυτή σημαντική διαφορά. Το φετινό Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν διεξάγεται δυο μήνες νωρίτερα από πέρυσι, πιθανόν οι συνθήκες που θα επικρατούν θα είναι πιο δροσερές. Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ (*Πρόσφυση ασφάλτου, κάθετη δύναμη, τραχύτητα ασφάλτου, καταπόνηση ελαστικών, πλευρικές δυνάμεις) • Με τον αγώνα να ξεκινά λίγο μετά τις 16:00 η θερμοκρασία στο οδόστρωμα θα πέσει γρήγορα ενόσω χαμηλώνει ο ήλιος. Καμία από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών δε θα διεξαχθεί ακριβώς την ίδια ώρα με την εκκίνηση του αγώνα. • Επειδή ο αγώνας στο Μπακού διεξάγεται στους δρόμους της πόλης που περιβάλλονται από κτίρια, υπάρχουν πολλά σημεία με σκιά ή φώτα οπότε η θερμοκρασία οδοστρώματος έχει έντονες διακυμάνσεις. • Η μεγάλη ευθεία έχει μήκος 2 km, αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά χάνουν μεγάλο μέρος της θερμοκρασίας τους πριν το σημείο φρεναρίσματος. Μετά το Σπα, το Μπακού είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος διαδρομή. • Η στρατηγική πέρυσι επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας και την κόκκινη σημαία, που έπαιξαν κομβικό ρόλο στην στενή πίστα. Τα μονοθέσια στο παρελθόν πολύ συχνά ακούμπησαν μεταξύ τους στα σφιχτά περάσματα του Μπακού. Πέρυσι η στρατηγική του νικητή περιελάμβανε τρεις αλλαγές ελαστικών. Η 2η έγινε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και η 3η υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Ο Daniel Ricciardo κέρδισε στον αγώνα εκκινώντας από την 10η θέση με στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής/πολύ μαλακής γόμας. • Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους οδηγούς πέρυσι ήταν να προθερμάνουν εξίσου τα εμπρός και τα πίσω ελαστικά. Εφόσον οι καιρικές συνθήκες είναι ψυχρότερες αυτό το πρόβλημα πιθανόν να οξυνθεί. MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ “Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν θα είναι διαφορετικό φέτος καθότι διεξάγεται δυο μήνες νωρίτερα. Οι καιρικές συνθήκες θα είναι διαφορετικές από πέρυσι όπου η θερμοκρασία στο οδόστρωμα ξεπέρασε τους 50 βαθμούς Κελσίου. Πέρυσι πρώτη χρονιά εφαρμογής των νέων κανονισμών για τα ελαστικά νιώσαμε ότι είχαμε κάνει μια συντηρητική επιλογή στις γόμες ελαστικών στο Αζερμπαϊτζάν καθότι η μέση γόμα δε χρησιμοποιήθηκε. Οπότε φέτος είμαστε λίγο πιο επιθετικοί στις επιλογές μας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα και οι τρεις διαθέσιμες γόμες να αποτελέσουν επιλογή στον αγώνα ανάλογα με τη στρατηγική. Επίσης περιμένουμε καινοτόμες στρατηγικές όπως είδαμε στους δυο προηγούμενους αγώνες σε Μπαχρέιν και Κίνα”. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ; • Οι Mercedes, Ferrari και Red Bull έχουν κάνει διαφορετικές επιλογές ελαστικών. Μικρή διαφορά υπάρχει και στις επιλογές μεταξύ των δυο οδηγών της Mercedes αλλά και της Ferrari • Το Blancpain GT Series Endurance Cup ξεκίνησε στην έδρα της Pirelli, τη Μόντσα, την προηγούμενη βδομάδα. Στην κορυφή βρέθηκε ένα Audi R8 LMS που μοιράστηκαν οι Vanthoor/Riberas/Mies. • Η Formula 2 μετά το Μπαχρέιν, συνεχίζεται στο Μπακού, όντας ο μόνος αγώνας υποστήριξης στο πρόγραμμα του Αζερμπαϊτζάν.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.