Αποτίμηση της αγοράς αυτοκινήτου

By  |  0 Comments

Έπειτα από παρατεταμένη, πολυετή καχεξία, η ελληνική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων επιστρέφει σε πρωτοφανή  ρυθμό ανάπτυξης που για το πρώτο τετράμηνο του 2018 αντιστοιχεί σε 26.1%.

Στην τακτική, τετραμηνιαία έκθεση της ICONIC Project Finance Advisory (UK) για την αποτίμηση της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνεται ότι την ίδια περίοδο η μεγέθυνση σε ολόκληρη την ΕΕ και τον ΕΟΧ άγγιξε μόλις το 2.6%. Ταυτόχρονα, σε παγκόσμιο επίπεδο οι εκτιμήσεις για το 2018 κυμαίνονται μεταξύ 2,2% και 2.7%, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τη στενή σχέση «Ζήτησης αυτοκινήτων – ΑΕΠ» ως μοναδικό αξιόπιστο μέτρο μελλοντικής ζήτησης στις ανεπτυγμένες αγορές.

Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, αποκλειστική περίληψη της οποίας αναδημοσιεύεται στο πρώτο τεύχος της ελληνικής έκδοσης QUATTRORUOTE, η Πρωτοφανής & Ανεξήγητη αύξηση ζήτησης αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά κατά 26.1%.το διάστημα ΙΑΝ-ΑΠΡ 2018 αποτελεί μια ευπρόσδεκτη συγκυρία παρά αποτέλεσμα ώριμων στρατηγικών επιλογών ή επενδυτικών κινήσεων.
Σε αντίθεση με τα διαχρονικά επιστημονικά συμπεράσματα που επιβεβαιώνουν ότι Μεταβολή ΑΕΠ ίσον Μεταβολή ζήτησης αυτοκινήτων η ελληνική αγορά επιτάχυνε με δεκαπλάσιο ρυθμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στις ταξινομήσεις επιβατικών το πρώτο τετράμηνο του 2018.
Ωστόσο, κανένας από τους βασικούς μακρο-οικονομικούς δείκτες της οικονομίας δεν επαρκεί είτε αυτόνομα είτε συνδυαστικά να δικαιολογήσουν την αύξηση, ειδικά όταν το εθνικό καθαρό διαθέσιμο εισόδημα ξεπερνά οριακά τις €14.000, ενώ η ανεργία βρίσκεται ακόμα στην υψηλότερη θέση της ΕΕ.

Ο επικεφαλής της μελετητικής ομάδας στην IPFA, Γιώργος ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, CFO, τόνισε ότι,
“Πρόκεται για μια απροσδόκητα καλή χρονιά που ελπίζουμε ότι θα ολοκληρωθεί το ίδιο εκρηκτικά όπως ξεκίνησε. Αν και βολική για τα κρατικά έσοδα και ενδεχομένως για τα αποτελέσματα των ελληνικών δικτύων διανομής, η συγκυρία από μόνη της δεν επαρκεί. Η εκτόξευση της ζήτησης προσομοιάζει ευκαιριακές αποδόσεις αναδυόμενων αγορών με τυχόν βραχυπρόσθεσμα κέρδη, υψηλό κίνδυνo και την ψευδο-υπόσχεση ότι μπορεί κάποιος να κινείται για πάντα στα παπούτσια ενός άλλου.

“Αν η προσωρινή ευφορία δεν γίνει στρατηγική ευκαιρία, η εμπειρία δείχνει ότι το μόνο που θα έχει διασωθεί μεσοπρόθεσμα θα είναι η καλή ανάμνηση της εκρηκτικής επίδοσης. Τόσο τα δίκτυα διανομής όσο κι ο κρατικός σχεδιασμός οφείλουν να διασφαλίσουν άμεσα τη διατηρησιμότητα της ζήτησης στοχεύοντας millennial καταναλωτές, αναβαθμίζοντας τις φυσικές αλλά και τις αϋλες υποδομές τους και βεβαίως εκσυγχρονίζοντας τα business models προς την κοινόχρηστη κατοχή (ride sharing).

“Ειδικότερα για τα δίκτυα, η πλειονότητα των οποίων έχει συρρικνωθεί και βεβαίως λειτουργούν με υποδομές προ του 2009, είναι αναμενόμενο ότι θα διοχετεύσουν τα αυξημένα κέρδη τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό, κίνηση που όμως θα έπρεπε να υποστηριχτεί από κατάλληλο ανασχεδιασμό της φορολογικής πολιτικής”.

Με την ευκαιρία αναδημοσίευσης της ίδιας έκθεσης ο Φώτης ΡΑΪΣΗΣ, Editor in Chief, επισημαίνει ότι
“Το πρώτο τεύχος του Greek Quattroruote βγαίνει σε μία εποχή όπου η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης μετά από σχεδόν 7 πέτρινα χρόνια. Η αισιοδοξία περισσεύει και η θετική ψυχολογία φαίνεται να εδραιώνεται σιγά-σιγά. Διερευνώντας τις αιτίες αυτής της ανάκαμψης, η ύλη του πρώτου τεύχους μας φιλοξενεί κατ’ αποκλειστικότητα, την αξιολόγηση της εταιρείας ICONIC Project Finance Advisory (UK). Μία αξιολόγηση που εγείρει θέματα προς προβληματισμό και συζήτηση, σχετικά με την δυναμική των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς”.

Επίσης, στην ίδια έκθεση υπογραμμίζεται το ανησυχητικό ζήτημα των αποκλίσεων που εμφανίζουν οι εκτιμήσεις της ελληνικής αγοράς σχετικά με τις μελλοντικές πωλήσεις, ενώ ταυτόχρονα όλες οι εκτιμήσεις διακρίνονται από περιορισμένη στατιστική ακρίβεια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι φορείς όπως Συμβουλευτικές Εταιρίες, ο Πανευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών κ.α. έχουν όλοι ανεξαιρέτως αποτύχει στις προβλέψεις τους. Ωστόσο, το πλέον αποτρεπτικό είναι ότι από μεθοδολογική άποψη κανένας φορέας δεν αποκαλύπτει τα βασικά βήματα που ακολουθούν στη διαδικασία των προβλέψεών τους και κυρίως στο πώς εφαρμόζουν το σημαντικότερο βήμα όλων την Επιλογή & Προσαρμογή Μοντέλου. Εξίσου ανησυχητικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι απουσιάζει πλήρως η αναφορά στο Διάστημα Εμπιστοσύνης της Πρόβλεψης το οποίο αν υπήρχε θα αποτελούσε μέτρο εγκυρότητας της ζήτησης που προβλέπουν.

ICONIC Project Finance Advisory (UK)

Από το 1987 η ICONIC Project Finance Advisory (UK) είναι ανεξάρτητος Σύμβουλος Εργο-Χρηματοδοτήσεων, Ναυτιλιακών Επενδύσεων κι Εταιρικής Διαχείρισης με προτεραιότητα κατά κύριο λόγο στις αναπτυσσόμενες και δευτερεύοντως στις ανεπτυγμένες αγορές.

Το αντικείμενο δραστηριοτήτων της εστιάζεται ως επί το πλείστον στις μελέτες (συγ)χρηματοδοτήσεων Έργων Υποδομής υψηλού πιστωτικού κινδύνου (PPP), Επενδυτικής Τραπεζικής (Investment Banking), Eναλλακτικών Xρηματοδοτήσεων (Private Equities) και Κεφαλαιαγορών (Capital Markets).

Η IPFA καλύπτει τους κλάδους Ενέργειας, Έργων Υποδομής, Ναυτιλίας, Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών, MME και Αυτοκινητοβιομηχανίας.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.