F1: Στο Ναό της Ταχύτητας

By  |  0 Comments

Η επιλογή γομών για τον εντός έδρας αγώνα F1 της Pirelli, στο ‘Ναό της Ταχύτητας’ είναι ίδια μ’ αυτή που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια: Μέση, μαλακή και πολύ μαλακή γόμα. Όπως είναι γνωστό όμως, οι γόμες του 2018 είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές από τις αντίστοιχες περσινές, ενώ τα μονοθέσια είναι ταχύτερα από ποτέ. Η Monza είναι μια από τις ταχύτερες πίστες χάρη στις μεγάλες ευθείες. Εδώ εμφανίζονται μερικές από τις υψηλότερες τιμές φυγόκεντρων δυνάμεων όλης της χρονιάς για τα ελαστικά. Καθότι η Monza είναι μια από τις τέσσερις πίστες που βρίσκονται ανελλιπώς στο πρόγραμμα της F1 από το 1950, υπάρχει πάντα μια βάση παθιασμένων φιλάθλων, σε μια χώρα που έχει ταυτιστεί με τους αγώνες Grand Prix.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Πρόσφυση ασφάλτου, κάθετη δύναμη, τραχύτητα ασφάλτου, φρένα, πλευρικές δυνάμεις

·       Η πλειοψηφία των οδηγών έκανε μια αλλαγή πέρυσι. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα ήταν 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον αντίστοιχο του 2016.

·       Το 2017 ο Daniel Ricciardo της Red Bull υιοθέτησε μια εναλλακτική στρατηγική μαλακής/πολύ μαλακής γόμας (πραγματοποιώντας αργά την αλλαγή) και κατάφερε να τερματίσει 4ος κερδίζοντας 12 θέσεις στον αγώνα, καθώς είχε εκκινήσει από πιο πίσω λόγω ποινών. Επίσης σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα.

·       Μολονότι τα μονοθέσια είναι τα ταχύτερα όλων των εποχών, η διαφορά στην ταχύτητά τους οφείλεται κυρίως στις στροφές οπότε δεν είναι τόσο προφανώς ορατή, στη Monza, όπου κυριαρχούν οι ευθείες.

·       Ο καιρός είναι συνήθως στεγνός και ζεστός. Παρόλα αυτά πέρυσι οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν υπό βαριά βροχή.

·       Οι ομάδες χρησιμοποιούν ένα ειδικό αεροδυναμικό πακέτο χαμηλής απόδοσης ώστε να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις στις μεγάλες ευθείες.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 “Για τη Monza έχουμε κάνει την ίδια επιλογή ελαστικών με την προηγούμενη βδομάδα στο Βέλγιο: Πρόκειται για ένα ακόμη γρήγορο, ιστορικό ραντεβού για τη Formula 1. Η Monza κυριαρχείται από διαμήκη και όχι εγκάρσια φορτία, ενώ κομβικό ρόλο παίζει η ισχύς της μηχανής. Με την τελευταία γενιά μονοθέσιων οι ταχύτητες είναι γενικά υψηλότερες ενώ και η επιλογή γομών είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από τις αντίστοιχες περσινές. Είναι ενδιαφέρον να δούμε τι επίδραση θα έχουν όλα αυτά σ’ έναν αγώνα όπου τα τελευταία χρόνια ο νικητής κάνει μια αλλαγή ελαστικών.

Μολονότι οι κατατακτήριες δοκιμές στη Monza παραδοσιακά έχουν σημαντικό ρόλο, η εντυπωσιακή απόδοση του  Daniel Ricciardo πέρυσι, έδειξε πως η στρατηγική μπορεί επίσης να παίξει κρίσιμο ρόλο.  Ήδη υπάρχουν διαφορές στις επιλογές των σετ ελαστικών που έκαναν οι ομάδες για το Σαββατοκύριακο, αυτό δεικνύει διαφορετικές σχολές σκέψης όσον αφορά στην στρατηγική ελαστικών.”

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;   

  • Ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες ομάδες υπάρχει σημαντική απόσταση στην επιλογή σετ ελαστικών: Οι έξι οδηγοί των Mercedes, Ferrari και Red Bull έχουν κάνει διαφορετικές επιλογές.
  • Το Μιλάνο φιλοξενεί ένα νέο F1 φεστιβάλ για τους φιλάθλους κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix. Περιλαμβάνει ψυχαγωγία αλλά και live επίδειξη μονοθεσίου F1, στην περιοχή Navigli της πόλης.
  • Το πρόγραμμα καυτών γύρων ‘Hot Laps’, της Pirelli συνεχίζεται με υπεραυτοκίνητα που φορούν ελαστικά Pirelli.
  • Μετά το Ιταλικό Grand Prix, το πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών Pirelli για το 2019 συνεχίζεται στο Paul Ricard της Γαλλίας με τη McLaren στις 5-6/9 με έμφαση στα βρόχινα ελαστικά.
  • Η επιλογή γομών για τον εντός έδρας αγώνα F1 της Pirelli, στο 'Ναό της Ταχύτητας' είναι ίδια μ' αυτή που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια: Μέση, μαλακή και πολύ μαλακή γόμα. Όπως είναι γνωστό όμως, οι γόμες του 2018 είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές από τις αντίστοιχες περσινές, ενώ τα μονοθέσια είναι ταχύτερα από ποτέ. Η Monza είναι μια από τις ταχύτερες πίστες χάρη στις μεγάλες ευθείες. Εδώ εμφανίζονται μερικές από τις υψηλότερες τιμές φυγόκεντρων δυνάμεων όλης της χρονιάς για τα ελαστικά. Καθότι η Monza είναι μια από τις τέσσερις πίστες που βρίσκονται ανελλιπώς στο πρόγραμμα της F1 από το 1950, υπάρχει πάντα μια βάση παθιασμένων φιλάθλων, σε μια χώρα που έχει ταυτιστεί με τους αγώνες Grand Prix. Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ (*Πρόσφυση ασφάλτου, κάθετη δύναμη, τραχύτητα ασφάλτου, φρένα, πλευρικές δυνάμεις) • Η πλειοψηφία των οδηγών έκανε μια αλλαγή πέρυσι. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα ήταν 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τον αντίστοιχο του 2016. • Το 2017 ο Daniel Ricciardo της Red Bull υιοθέτησε μια εναλλακτική στρατηγική μαλακής/πολύ μαλακής γόμας (πραγματοποιώντας αργά την αλλαγή) και κατάφερε να τερματίσει 4ος κερδίζοντας 12 θέσεις στον αγώνα, καθώς είχε εκκινήσει από πιο πίσω λόγω ποινών. Επίσης σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα. • Μολονότι τα μονοθέσια είναι τα ταχύτερα όλων των εποχών, η διαφορά στην ταχύτητά τους οφείλεται κυρίως στις στροφές οπότε δεν είναι τόσο προφανώς ορατή, στη Monza, όπου κυριαρχούν οι ευθείες. • Ο καιρός είναι συνήθως στεγνός και ζεστός. Παρόλα αυτά πέρυσι οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν υπό βαριά βροχή. • Οι ομάδες χρησιμοποιούν ένα ειδικό αεροδυναμικό πακέτο χαμηλής απόδοσης ώστε να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις στις μεγάλες ευθείες. MARIO ISOLA - ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ “Για τη Monza έχουμε κάνει την ίδια επιλογή ελαστικών με την προηγούμενη βδομάδα στο Βέλγιο: Πρόκειται για ένα ακόμη γρήγορο, ιστορικό ραντεβού για τη Formula 1. Η Monza κυριαρχείται από διαμήκη και όχι εγκάρσια φορτία, ενώ κομβικό ρόλο παίζει η ισχύς της μηχανής. Με την τελευταία γενιά μονοθέσιων οι ταχύτητες είναι γενικά υψηλότερες ενώ και η επιλογή γομών είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από τις αντίστοιχες περσινές. Είναι ενδιαφέρον να δούμε τι επίδραση θα έχουν όλα αυτά σ' έναν αγώνα όπου τα τελευταία χρόνια ο νικητής κάνει μια αλλαγή ελαστικών. Μολονότι οι κατατακτήριες δοκιμές στη Monza παραδοσιακά έχουν σημαντικό ρόλο, η εντυπωσιακή απόδοση του Daniel Ricciardo πέρυσι, έδειξε πως η στρατηγική μπορεί επίσης να παίξει κρίσιμο ρόλο. Ήδη υπάρχουν διαφορές στις επιλογές των σετ ελαστικών που έκαναν οι ομάδες για το Σαββατοκύριακο, αυτό δεικνύει διαφορετικές σχολές σκέψης όσον αφορά στην στρατηγική ελαστικών.” ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ; • Ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες ομάδες υπάρχει σημαντική απόσταση στην επιλογή σετ ελαστικών: Οι έξι οδηγοί των Mercedes, Ferrari και Red Bull έχουν κάνει διαφορετικές επιλογές. • Το Μιλάνο φιλοξενεί ένα νέο F1 φεστιβάλ για τους φιλάθλους κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix. Περιλαμβάνει ψυχαγωγία αλλά και live επίδειξη μονοθεσίου F1, στην περιοχή Navigli της πόλης. • Το πρόγραμμα καυτών γύρων 'Hot Laps', της Pirelli συνεχίζεται με υπεραυτοκίνητα που φορούν ελαστικά Pirelli. • Μετά το Ιταλικό Grand Prix, το πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών Pirelli για το 2019 συνεχίζεται στο Paul Ricard της Γαλλίας με τη McLaren στις 5-6/9 με έμφαση στα βρόχινα ελαστικά.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.