Μεγάλη διάκριση!

By  |  0 Comments

Μεταξύ 36 πανεπιστημιακών ομάδων από όλο τον κόσμο, η ομάδα φοιτητών Centaurus Racing Team του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατέκτησε τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη της Class 2 του διαγωνισμού Formula Student που διεξήχθη στο Silverstone της Αγγλίας!

Η μεγάλη επιτυχία της 20μελούς ελληνικής ομάδας, μάλιστα, προέκυψε από την 1η θέση που κατέκτησε στην κατηγορία του μηχανολογικού σχεδιασμού (Design), σε συνδυασμό με την 3η θέση στο Επιχειρηματικό Πλάνο (Business Plan Presentation) με το φετινό της μονοθέσιο, που φέρει το όνομα «Αμφίονας».

Πάνω σ’ αυτή την επιτυχία, οι φοιτητές θα χτίσουν την πλήρη κατασκευή του «Αμφίονα», του 6ου κατά σειρά μονοθεσίου που δημιουργούν από το 2009, ώστε να συμμετάσχουν με αξιώσεις στην Class 1 (που περιλαμβάνει ολοκληρωμένα -πέραν της φάσης του σχεδιασμού- και πλήρως λειτουργικά μονοθέσια) του διαγωνισμού την επόμενη χρονιά.

Ο «Αμφίονας» έχει σωληνωτό σασί, τετρακύλινδρο κινητήρα 600 κ.εκ., ρυθμιζόμενη ανάρτηση και πλήρες αεροδυναμικό σύνολο. Το κόστος του κυμαίνεται στα 65 χιλιάδες Ευρώ, καθώς το αμάξωμά του είναι κατασκευασμένο κυρίως από ανθρακονήματα.

Εξ αρχής η Centaurus Racing Team είχε θέσει το πλάνο διαχωρισμού της δημιουργίας του «Αμφίονα» σε δύο φάσεις, ώστε μετά το φετινό διαγωνισμό η ομάδα να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στην κατασκευή του μονοθεσίου. Η σπουδαία επιτυχία του σχεδίου να πάρει 147 από τους συνολικά 150 βαθμούς είναι ένα ισχυρό θεμέλιο για την κατασκευή του και για τη διεκδίκηση με αξιώσεις μιας ακόμα επιτυχίας σ’ ένα περιβάλλον ιδιαίτερου συναγωνισμού μεταξύ ομάδων από μεγάλα Πανεπιστήμια όλου του κόσμου.

Όπως εξηγούν τα μέλη του «Κένταυρου», «η συμμετοχή μας στην Class 2 κατηγορία του διαγωνισμού, δηλαδή με ολοκληρωμένα τα σχέδια του νέου της μονοθέσιου και κατασκευασμένα συγκεκριμένα κομμάτια του, είναι κομμάτι της απόφασης που πήραμε στην αρχή της περιόδου 2017-18 να μοιράσουμε τον σχεδιασμό και την κατασκευή του σε δύο φάσεις, απόφαση που αποδείχθηκε σωστή. Με τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό FSUK στις 11-17 Ιουλίου, λοιπόν, έκλεισε η πρώτη περίοδος 2017-18 του πλάνου διετίας, πάνω στο οποίο στηρίχθηκε ο προγραμματισμός της ομάδας. Στόχος του πλάνου αυτού είναι, μέσω του Class 2 διαγωνισμού, το σύνολο αυτοκίνητο-οδηγός να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του στους Class 1 διαγωνισμούς (με τη συμμετοχή με πλήρως κατασκευασμένο μονοθέσιο) της δεύτερης φάσης το καλοκαίρι του 2019.

»Την επόμενη χρονιά (περίοδος Class 1, 2018-19) η ομάδα θα κλείσει 10 χρόνια από την ίδρυσή της και ταυτόχρονα θα υποδεχτεί ένα νέο μέλος στην οικογένεια των μονοθεσίων της, τον Αμφίονα, ο οποίος πρόκειται να είναι πλήρως λειτουργικός τον Ιανουάριο του 2019, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο εκτεταμένο χρόνο δοκιμών. Ο Αμφίων θα βασιστεί στο ίδιο μοτίβο μονοθεσίου, δηλαδή με τετρακύλινδρο κινητήρα 600 κυβικών, σωληνωτό σασί από χάλυβα, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση και ένα πλήρες αεροδυναμικό πακέτο.

»Ο διαγωνισμός έδωσε στην ομάδα μία γερή εκκίνηση για την επόμενη σεζόν και την επιβεβαίωση ότι τα βήματά της είναι σταθερά και σίγουρα. Τα θετικά σχόλια και οι συμβουλές τον κριτών θα ολοκληρώσουν τη μελέτη των μελών της Centaurus Racing Team. Για να ανταποκριθεί η ομάδα αποτελεσματικά στις απαιτήσεις των Formula Student διαγωνισμών, από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της χωρίζεται σε υπο-ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έχει το δικό της αντικείμενο μελέτης και κομμάτι πάνω στο οποίο δουλεύει στα πλαίσια του διαγωνισμού. Καθώς ο διαγωνισμός χωρίζεται σε δυναμικά και στατικά αγωνίσματα, υπάρχουν υπο-ομάδες που είτε σχεδιάζουν και κατασκευάζουν το μονοθέσιο είτε είναι υπεύθυνες για το marketing της ομάδας, με όλες να συμβάλλουν σε αυτά.»

 

Ο Δημήτρης Αργέντος, μέλος της ομάδας, δήλωσε σε εκπομπή της ΕΡΤ Βόλου: «Το πρώτο μας μέλημα (σ.σ.: σε σχέση με το προηγούμενο μονοθέσιο, ‘Θηρέας’) ήταν να μειώσουμε το βάρος. Ο ‘Θηρέας’ είχε βάρος 240 κιλά και περίπου 85 ίππους, ήταν ένα αρκετά δυνατό αυτοκίνητο. Ο ‘Αμφίονας’ έχει σχεδιαστεί με μια νέα νοοτροπία ανάρτησης, με καινούριες κινηματικές και δυναμικές αναλύσεις.

»Επίσης, βελτιώσαμε τον κινητήρα και κάναμε μείωση τουλάχιστον 25 κιλών – στο σχεδιασμό, τουλάχιστον. Η κατασκευή απέχει ακόμα, βέβαια, αλλά ευχόμαστε να είναι το ίδιο. Έγινε μια μεγάλη μελέτη στο σασί, η οποία μας δίνει τη στιβαρότητα, την ασφάλεια και τη μείωση βάρους, και τώρα περιμένουμε να γίνει πραγματικότητα για να δούμε τα αληθινά αποτελέσματα».

Μιλώντας για τον προγραμματισμό από εδώ και στο εξής, η Κατερίνα Αντωνίου, επίσης μέλος της ομάδας, τόνισε: «Από το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η κατασκευή του ‘Αμφίονα’, επομένως από το Γενάρη το μονοθέσιο θα είναι έτοιμο να ξεκινήσουμε τις δοκιμές, να το σετάρουν τα παιδιά και να είναι έτοιμο το επόμενο καλοκαίρι για τους αγώνες». Και ο Δ. Αργέντος συμπλήρωσε: «Έχουμε το πλεονέκτημα ότι το αυτοκίνητο θα κάνει δοκιμές για τουλάχιστον 4 μήνες, οπότε θα πάμε αρκετά προετοιμασμένοι στο διαγωνισμό. Οι δοκιμές γίνονται εδώ στην πίστα του Βόλου, ή διαφορετικά στην πίστα της Λάρισας όταν θέλουμε μεγαλύτερη απόσταση».

Ολοκληρώνοντας, λοιπόν, μια δύσκολη σεζόν εστιασμένη στη μελέτη, η ομάδα βρίσκεται προ των πυλών μιας ακόμα πιο δύσκολης περιόδου, λόγω της κατασκευής και ρύθμισης του Αμφίονα. Και τα μέλη της αναφέρουν:«Φτάνοντας στο τέλος της φετινής αγωνιστικής χρονιάς, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους ανθρώπους που μας βοήθησαν και ήταν δίπλα μας στις ατέλειωτες ώρες μας στο εργαστήριο, όλα τα παλιά μέλη της ομάδας που μας μεταφέρουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και φυσικά τους χορηγούς μας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον υπεύθυνο καθηγητή της ομάδας μας, κύριο Αλέξη Κερμανίδη,  που βρίσκονται δίπλα μας σε κάθε βήμα, καθώς χωρίς αυτούς δεν θα ήταν δυνατή η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και συγκινημένοι με το αποτέλεσμα! Είναι ένα δυνατό κίνητρο για να μπούμε στην επόμενη σεζόν.  Τέλος, θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλες τις ελληνικές ομάδες στους απαιτητικούς διαγωνισμούς που λαμβάνουν μέρος καθώς και συγχαρητήρια για τις διακρίσεις που έχουν ήδη κατακτήσει.”  

Centaurus Racing Team
Η ομάδα Centaurus Racing Team του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δημιουργήθηκε το 2009 και έκτοτε συμμετέχει κάθε χρόνο στο διαγωνισμό Formula Student, με μονοθέσια στα οποία δίνει ονόματα μυθικών κενταύρων: Chiron, Nessus, την εξέλιξη του Nessus, Nessus R και Thireus.

Το 2011 η ομάδα συμμετείχε στην Class 2, που προβλέπει τον πλήρη σχεδιασμό του μονοθεσίου, ενώ το 2013 συμμετείχε για πρώτη φορά στην Class 1 που προβλέπει τη δημιουργία ενός πλήρως λειτουργικού μονοθεσίου.

Κάθε φοιτητής, κατά μέσον όρο αφιερώνεται στο εν λόγω πρόγραμμα για ενάμιση χρόνο, ενώ η ομάδα πέραν της συμπαράστασης του Π.Θ, έχει και την οικονομική υποστήριξη πλήθους χορηγών από την ευρύτερη περιοχή του Βόλου.

Ο θεσμός Formula Student (FS) 
Η Formula Student είναι ένας φοιτητικός διαγωνισμός κατασκευής μονοθεσίων, από το Ινστιτούτο Μηχανολόγων Μηχανικών. Συμμετέχουν ομάδες φοιτητών από όλον τον κόσμο, που διαγωνίζονται στο σχεδιασμό και την κατασκευή ενός μονοθεσίου μέσα σε χρονικό περιθώριο ενός έτους. Τα μονοθέσια κρίνονται στους τομείς της ταχύτητας, επιτάχυνσης και αντοχής, ενώ οι ομάδες βαθμολογούνται βάσει του σχεδιασμού, του κόστους κατασκευής και του επιχειρηματικού πλάνου.

Πρόκειται για τον πιο διακεκριμένο φοιτητικό μηχανολογικό διαγωνισμό της Ευρώπης, με την υποστήριξη της βιομηχανίας και με υψηλού κύρους συνεργάτες – όπως ο Ross Brawn. Ο στόχος του θεσμού είναι να εξελίξει νέους και εφευρετικούς μηχανολόγους και να ενθαρρύνει και άλλους νέους να μπουν στο χώρο. Στα 20 χρόνια του θεσμού, έχουν συμμετάσχει σε αυτόν σχεδόν 40 χιλιάδες φοιτητές!

Η δομή του θεσμού είναι τέτοια που παρέχει ιδανικές ευκαιρίες για τους φοιτητές να δοκιμάσουν, παρουσιάσουν και βελτιώσουν τις ικανότητές τους, με σκοπό να παρουσιάσουν μια σύνθετη κατασκευή στο απαιτητικό περιβάλλον τους διεθνούς motorsport. Συνήθως, η κατασκευή είναι μέρος της διπλωματικής εργασίας των φοιτητών, και η συμμετοχή σ’ ένα τέτοιο θεσμό θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάβαση από το πανεπιστήμιο στην αγορά εργασίας.

Η Formula Student φέτος γιόρτασε τα 20 χρόνια της, εισάγωντας μάλιστα για πρώτη φορά την κατασκευή αυτόνομου μονοθεσίου μέσω της εξέλιξης του λογισμικού FS Artificial Intelligence (AI) . Επίσης, στο Σίλβερστοουν υποδέχθηκε για πρώτη φορά μια αμιγώς γυναικεία ομάδα, από το Πακιστάν, η οποία μετέφερε το μονοθέσιό της αεροπορικά για 4.000 μίλια!

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.