Ελληνική πρεμιέρα της Jaguar I-Pace

By  |  0 Comments

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της Jaguar, η εντυπωσιακή I-Pace έκανε την πρώτη της γνωριμία με το ελληνικό αυτοκινητιστικό κοινό σε ένα μοναδικό event στον χώρο του Sofitel Athens Airport την Παρασκευή 28/9.
Οι προσκεκλημένοι, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια πλήρη παρουσίαση του νέου μοντέλου, αλλά και να το οδηγήσουν, διαπιστώνοντας στην πράξη ότι η νέα Jaguar I-PACE συνδυάζει ιδανικά την τεχνολογία αιχμής, την εντυπωσιακή αυτονομία, τις κορυφαίες επιδόσεις και τον ελκυστικό σχεδιασμό.

Είχα την δυνατότητα να οδηγήσω τούτο το υπερ-αυτοκίνητο που απλά και κατανοητά μας δείχνει το μέλλον σήμερα. Τότε που όλοι οι κατασκευαστές – έτσι μας λένε – θα έχουν πλήρη στόλο ηλεκτροκίνητων. Η μάρκα έχει να υπερηφανεύεται ότι δηλώνει έτοιμη λίγο πριν τον ανταγωνισμό της κατηγορίας, βλέπε Audi – Mercedes, έχοντας ήδη διαθέσιμο σήμερα το αυτοκίνητο που οι άλλοι θα αρχίσουν να πωλούν αύριο. Βεβαίως η I-Pace (που κατασκευάζεται στην Αυστρία και χρησιμοποιεί όπως η Tesla μπαταρίες Panasonic) κοστίζει, πολλά, αφού οι τιμές αρχίζουν από τα 83.405 ευρώ, όμως τούτη η τεχνολογία δεν είναι ακόμη προσιτή.

I-Pace

Εντυπωσιάστηκα από τη γραμμική επιτάχυνση σε όλες τις επιλογές οδήγησης, τον τεχνητό ήχο από jet κινητήρα και την αίσθηση (και πράξη) πολυτελείας στο εσωτερικό. 

Κατ΄αρχήν το αυτοκίνητο αρέσει. Η συνολική εικόνα είναι αποδεκτή, ενώ ταυτόχρονα η I-Pace είναι και αρκετά αεροδυναμική, ειδικά για SUV, με έναν συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,29.

Ο μικρότερος όγκος που καταλαμβάνουν οι ηλεκτροκινητήρες βοήθησε στη δημιουργία ενός άνετου εσωτερικού για 5 και τις αποσκευές τους -το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 656 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.453- και αυτό παρά το στυλ κουπέ που έχει υιοθετηθεί. Η εσωτερική σχεδίαση είναι ακόλουθη με τα δεδομένα των σύγχρονων Jaguar, ενώ παρά την παρουσία δύο οθονών -η πιο μεγάλη, που είναι τοποθετημένη και πιο ψηλά για το σύστημα infotainment, είναι 10,0 ιντσών και η πιο μικρή 5,5- τα φυσικά χειριστήρια (διακόπτες και μπουτόν) δεν έχουν καταργηθεί πλήρως.

Η Ι-Pace διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα -οι ηλεκτροκινητήρες έχουν εξελιχθεί από την ίδια τη βρετανική εταιρεία- οπότε είναι και τετρακίνητη. Η συνδυαστική ισχύς τους φτάνει τους 400 ίππους και τα 696 Nm, ενώ παρά τα 2.100 κιλά που έχουν να αντιμετωπίσουν εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,8 δεύτερα.

Στην περίπτωση των ηλεκτρικών μοντέλων όμως τα πιο σημαντικά αριθμητικά δεδομένα είναι η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης. Η Jaguar αναφέρει πως χάρη στις (μεγάλες) μπαταρίες των 90 kWh η I-Pace μπορεί, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, να καλύψει μέχρι και 470 χιλιόμετρα, ενώ αν χρησιμοποιηθεί σούπερ φορτιστής συνεχούς ρεύματος και ισχύoς 100 kW, οι μπαταρίες φορτίζουν στο 80% της χωρητικότητάς τους μέσα σε μόλις 20 λεπτά.

Σε οικιακό δίκτυο (AC 3 kW) η φόρτιση διαρκεί, πάλι για το 80% της χωρητικότητας, 9-12 ώρες, ενώ αξιοσημείωτη είναι η 8ετής εγγύηση  (ή 160.000 χλμ.) .

Σε οικιακό δίκτυο η φόρτιση διαρκεί, πάλι για το 80% της χωρητικότητας, 10 ώρες, ενώ αξιοσημείωτη είναι η 8ετής εγγύηση που συνοδεύει τις μπαταρίες με την προϋπόθεση να τηρούνται τα μεσοδιαστήματα των προβλεπόμενων σέρβις, που είναι 2 χρόνια ή 34.000 χιλιόμετρα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.