F1: Και τώρα σάμπα

By  |  0 Comments

Tο Βραζιλιάνικο Grand Prix, φιλοξενείται στη γεμάτη ένταση αμφιθεατρική πίστα του Interlagos – που γειτονεύει με την καρδιά του Σάο Πάολο. Εκεί θα εμφανιστούν για τελευταία φορά φέτος, η μέση γόμα P Zero White και η μαλακή γόμα P Zero Yellow. Μαζί τους έχει επιλεγεί γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο και η πολύ μαλακή, P Zero Red γόμα. Ο αγώνας είναι ευρέως γνωστός γιατί μπορεί να συμβούν όλα, όσον αφορά στον καιρό αλλά και στην αγωνιστική δράση. Η Βραζιλία είναι μια από τις πιο σημαντικές αγορές στον κόσμο για την Pirelli. Εκεί υπάρχουν τρία κύρια εργοστάσια, που παράγουν ελαστικά με τα οποία εξοπλίζονται και κυκλοφορούν τα μισά αυτοκίνητα της Βραζιλίας.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

 Πρόσφυση ασφάλτου, κάθετη δύναμη, τραχύτητα ασφάλτου, καταπόνηση ελαστικών, πλευρικές δυνάμεις.

·     Ο συνδυασμός που επιλέξαμε για τη Βραζιλία είναι ίδιος με τον περσινό. Στην πραγματικότητα βέβαια πρόκειται για γόμες ένα επίπεδο πιο μαλακές, καθότι όλα τα ελαστικά του 2018 είναι ένα επίπεδο πιο μαλακά από τα αντίστοιχα του 2017.

·     Η Βραζιλία με 4.309m είναι η 3η μικρότερη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος, μετά το Μονακό και το Μεξικό. Τα ελαστικά είναι συνεχώς απασχολημένα σε συνεχείς στροφές ενώ και το κυκλοφοριακό είναι έντονο.

·     Όσον αφορά στον καιρό είναι ίσως ο πιο απρόβλεπτος αγώνας της χρονιάς: Οι αγώνες των προηγούμενων ετών μας επιφύλαξαν τις υψηλότερες θερμοκρασίες μέσα στη σεζόν αλλά και καταρρακτώδη βροχή.

·     Το πίσω δεξιά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στην πίστα που έχει φορά αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού. Τα ελαστικά υπόκεινται σε συνδυασμό φορτίσεων στις γρήγορες στροφές: Αυτά τα υψηλά ενεργειακά φορτία μας οδηγούν σε μια επιλογή γομών που είναι αναλογικά σκληρή.

·     Η στρατηγική του νικητή πέρυσι ήταν μιας αλλαγής, από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Είδαμε όμως και δυο αλλαγές. Η μια αλλαγή είναι πιθανότατα η στρατηγική που θα επιλέξουν και φέτος οι περισσότερες ομάδες.

 

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Δεν περιμένουμε κάτι πολύ διαφορετικό απ’ αυτό που έχουμε δει τα προηγούμενα χρόνια στη Βραζιλία: Η μόνη αλλαγή αφορά στις γόμες φέτος είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές.

Η σημερινή μέση και μαλακή γόμα είναι αντίστοιχες με την περσινή μαλακή και πολύ μαλακή που εναλλάχθηκαν στη στρατηγική του νικητή. Η πολύ μαλακή γόμα φέτος – το πιο μαλακό ελαστικό που θα είναι διαθέσιμο αυτό το Σαββατοκύριακο – είναι περίπου ίδια με τη περσινή πάρα πολύ μαλακή γόμα που δεν ήταν διαθέσιμη πέρυσι στη Βραζιλία. Οπότε στην πραγματικότητα αυτό το ελαστικό κάνει το ντεμπούτο του στο Ιντερλάγος. Η διαχείριση της κυκλοφορίας και τα πατήματα εκτός αγωνιστικής γραμμής είναι πάντοτε ένας κρίσιμος παράγοντας στον αγώνα της Βραζιλίας. Τα υψηλά ενεργειακά φορτία που ασκούνται στις γρήγορες καμπές και η πιθανότητα υψηλών θερμοκρασιών ίσως προκαλέσουν πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης (degradation). Καλό είναι να το έχουμε στο μυαλό μας, αν και κάτω από φυσιολογικές συνθήκες δεν περιμένουμε να είναι έντονο το φαινόμενο.”

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;     

  • Το Σαββατοκύριακο μετά το Βραζιλιάνικο Grand Prix, τα ελαστικά Pirelli P Zero GT θα βρεθούν σε δράση στην περίφημη διαδρομή Macau Guia για το παγκόσμιο κύπελλο της FIA GT. Εκεί συμμετέχουν οι κορυφαίοι οδηγοί GT στον κόσμο.
  • Ο Βραζιλιάνος Enzo Fittipaldi – εγγονός του δυο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Emerson Fittipaldi – κέρδισε πρόσφατα στο Ιταλικό πρωτάθλημα Formula 4 στο οποίο χρησιμοποιούνται ελαστικά Pirelli.
  • Η Κολομβιανή οδηγός Tatiana Calderon συμπλήρωσε 23 γύρους στο Αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriguez μετά το Μεξικάνικο Grand Prix, με ελαστικά επίδειξης της Pirelli. Διαδέχτηκε έτσι τη Susie Wolff που ήταν η τελευταία γυναίκα οδηγός, σύγχρονου μονοθεσίου F1.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.