Το Skoda Scala στην Ελλάδα (video)

By  |  0 Comments

Η SKODA με το SCALA φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει πλήρως τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Προσφέρει χώρους και ανέσεις, ποιότητα και έξυπνες λύσεις, με τιμές που αρχίζουν από τα 14.880 ευρώ (1.0 95 ίπποι).

Με ένα πολλά υποσχόμενο και πλήρες σημειολογίας όνομα, που προέρχεται από τη λατινική λέξη “scala”, η οποία στο πέρασμα του χρόνου υιοθετήθηκε και στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα, αντικαθιστώντας τη “δική μας”, ‘’κλίμακα’’. Ένα όνομα σκόπιμα επιλεγμένο για να δώσει έμφαση σε αυτό που αντιπροσωπεύει το μοντέλο για τη SKODA: μία άνοδο της μάρκας σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα. Ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες, έναν εκφραστικό σχεδιασμό και κορυφαίες δυνατότητες διασύνδεσης το νέο SCALA κάνει περισσότερα από ένα βήματα εξέλιξης, ενώ ταυτόχρονα θέτει νέα σημεία αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία. Το SCALA είναι διαθέσιμο με μια επιλογή από πέντε κινητήρες με αποδόσεις από 66 kW (90 PS) έως 110 kW (150 PS), υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και τεχνολογία LED σε προβολείς και πίσω φώτα. Σε αυτά προστίθενται οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές και μια σειρά από στοιχεία Simply Clever που το καθιστούν ένα πραγματικό SKODA.

Με το νέο μοντέλο, είχαμε μια σύντομη γνωριμία και επαφή στους δρόμους της Αττικής και με όλους τους κινητήρες (εκτός του 1.0 TSI 95 PS που θα διατεθεί από τον Σεπτέμβριο) και μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι, έως και εντυπωσιασμένοι από τη σημαντική βελτίωση και την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δείξει η μάρκα. Οι χώροι θα καλύψουν και τον πιο απαιτητικό υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας, ενώ πολύ καλή είναι και η οδική συμπεριφορά. Πρόταση μας, ο μικρός κινητήρας με τα 116 άλογα, που αποδίδει εξαιρετικά και ζητάει λίγα. Οι τιμές ξεκινούν από 14.880 ευρώ στην έκδοση 1.0 TSI 95 PS, από 17.380 ευρώ το 1.0 TSI 116 PS, από 20.480 ευρώ το 1.5 TSI 150 PS DSG και από 21.480 ευρώ το 1.6 TDI 116 PS DSG. Υπεύθυνος σχεδιασμού είναι ο Έλληνας σχεδιαστής της Skoda, Δημήτρης Δαρκούδης, ο οποίος ήταν στην παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Αθήνα και ανέλυσε κάθε λεπτομέρεια για το δημιούργημα του.

Εξωτερικό
Οι προβολείς του SCALA είναι στενοί και κωνικοί και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος της και τις κάθετες εισαγωγές (Air Curtains) διαμορφώνουν το εμπρός του τμήμα. Διαθέτοντας έναν κομψό, σπορ σχεδιασμό το SCALA ξεχωρίζει με την εκφραστική του εικόνα, ενώ μαζί με το KAMIQ (το νέο μοντέλο της SKODA στα compact SUV) είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της SKODA που στην πόρτα του χώρου αποσκευών του δεν έχει το λογότυπο της μάρκας αλλά αναγράφει πλήρως την επωνυμία SKODA. Η αναγραφή της επωνυμίας είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στην περίπτωση του επιμηκυμένου πίσω παρμπρίζ που περιλαμβάνεται στα πακέτα Emotion και Image.
Οι προβολείς και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED καθώς και τα δυναμικά πίσω φλας συμβάλλουν με τη σειρά τους στην εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως και οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου (έως και 18 ιντσών) που συνδυάζονται με τα δώδεκα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του SCALA συνδυάζει την εργονομία και το εμπνευσμένο design με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας (467 l), που αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 l και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever. Το μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών εξασφαλίζει άνετο χώρο 73 χλστ. για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, ενώ το εσωτερικό ύψος των 982 χλστ. στο πίσω κάθισμα δημιουργεί καινούργια στάνταρ στην κατηγορία. Στο καινούργιας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την οθόνη των έως και 9,2 ιντσών, που είναι τοποθετημένη ψηλά, εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού και που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Την ίδια στιγμή αποτελεί μια εργονομική βάση για το χέρι που χειρίζεται την οθόνη αφής. Οι εμπρός πόρτες διαθέτουν υψηλής ποιότητας και μαλακής υφής επενδύσεις, ενώ τα ζεστά χρώματα, τα ιδιαίτερα διακοσμητικά, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και οι ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις στα καθίσματα (πλέον διαθέσιμες προαιρετικά και με τις πολύ όμορφες επενδύσεις από Suedia) δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα. Τα θερμαινόμενα παρμπρίζ και τιμόνι που διατίθενται προαιρετικά εξασφαλίζουν επιπλέον άνεση.
Πλαίσιο MQB και αμάξωμα
Το νέο SCALA είναι το πρώτο SKODA που βασίζεται στο σύγχρονο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen. Το SCALA έχει μήκος 4.362 χλστ. και πλάτος 1.793 χλστ., ενώ το ύψος του είναι 1.471 χλστ. Παράλληλα με τους μεγάλους χώρους το SCALA διαθέτει επίσης και εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) από 0,29. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στο ειδικά μελετημένο αμάξωμα που εξελίχθηκε με τη χρήση εξελιγμένων μαθηματικών προσομοιώσεων και μιας εικονικής αεροδυναμικής σήραγγας. Όλα τα τμήματα του αμαξώματος του SKODA SCALA έχουν αριστοποιηθεί αεροδυναμικά. Τα στοιχεία που εντοπίζει κανείς είναι το σπόιλερ οροφής με τα πτερύγια, τα ειδικά σχεδιασμένα τμήματα για την καθοδήγηση του αέρα για την ψύξη του κινητήρα, οι κάθετες εισαγωγές αέρα (Air Curtains) στον προφυλακτήρα, οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου και τα καλύμματα του κάτω μέρους, ενώ μικρότερες λεπτομέρειες είναι ο ειδικός σχεδιασμός των άκρων των πίσω φώτων καθώς και τα κανάλια απομάκρυνσης του νερού στο παρμπρίζ.
Κινητήρες και ανάρτηση
Το προαιρετικό Sport Chassis Control του SCALA είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο σε SKODA, η σπορ ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 15 mm σε σχέση με τη στάνταρ, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε Normal η Sport μέσω του Driving Mode Select. Τρεις κινητήρες βενζίνης TSI με χωρητικότητα 1,0 ή 1,5 λίτρου και ένας TDI 1,6 λίτρου παρέχουν αποδόσεις από 95 έως 150 PS (70 έως 110 kW) ενώ ένας 1.0 G-TEC με απόδοση 90 PS (66 Kw), ο οποίος έχει σχεδιαστεί να καταναλώνει το φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG), θα ακολουθήσει στο τέταρτο τρίμηνο του 2019. Όλοι ικανοποιούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d-TEMP και συνδυάζονται είτε με χειροκίνητα κιβώτια (5 ή 6 σχέσεων) είτε με αυτόματο DSG με 7 σχέσεις. Όλοι οι κινητήρες βενζίνης εξοπλίζονται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων, όπως άλλωστε και ο 1.6 TDI.

Infotainment
Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen της τρίτης γενιάς infotainment χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε μοντέλα του ομίλου Volkswagen και έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες -η τελευταία είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας- και μπορούν να συνδυαστούν προαιρετικά με το SKODA Sound System με τα δέκα ηχεία. Χάρη στην ενσωματωμένη LTE eSIM του, το SCALA είναι πάντα online και εκτός από το eCall παρέχει πρόσβαση στις online υπηρεσίες του SKODA Connect, όπως για παράδειγμα το Infotainment Online με εφαρμογές (App) που μπορεί να τις κατεβάσει κανείς από το Shop ή το Care Connect για πρόσβαση στο αυτοκίνητο από απόσταση και το Proactive Service. Διαθέσιμη είναι και η ασύρματη τεχνολογία SmartLink+, καθώς και Wi-Fi hotspot, θύρες USB-C και Phone Box με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Το SCALA διαθέτει επίσης εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο.
Ασφάλεια
Πέρα από τους προβολείς και τα πίσω φώτα, που όλα είναι στάνταρ LED και τους μέχρι εννέα αερόσακους– με αερόσακο γονάτου για τον οδηγό και για πρώτη φορά στην κατηγορία προαιρετικούς πίσω πλευρικούς αερόσακους- το SCALA διαθέτει μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης που μέχρι τώρα μπορούσαν να βρεθούν μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) που εντοπίζει σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων αυτοκίνητα που προσεγγίζουν και βρίσκονται στην τυφλή γωνία, το Adaptive Cruise Control (ACC, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα και το Park Assist (αυτόματη στάθμευση) είναι προαιρετικά. Τα Lane Assist (Διατήρηση Λωρίδας) και Front Assist (Εμπρός Υποβοήθηση), που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake (Αυτόματη Πέδηση) και Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών) είναι στάνταρ. Στην περίπτωση μιας επικείμενης σύγκρουσης το προαιρετικό ενεργό σύστημα προστασίας επιβαινόντων Crew Protect Assist κλείνει αυτόματο τα τυχόν ανοιχτά παράθυρα και συσφίγγει τις εμπρός ζώνες ασφάλειας.
Simply Clever
Τα δημοφιλή στοιχεία Simply Clever, που κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη, είναι φυσικά διαθέσιμα και στο νέο SCALA. Η ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ που περιλαμβάνει τη λειτουργία Tip-To-Close function και ο ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος κάνουν το ντεμπούτο τους στην κατηγορία, ενώ καινούργια είναι τόσο η ξύστρα πάγου με δυνατότητα μέτρησης του βαθμούς πέλματος των ελαστικών όσο και το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του υγρού πλύσης παρμπρίζ.


Design και Ποιότητα – Simply Surprising
Το νέο SCALA είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αντικατοπτρίζει την επόμενη φάση της σχεδιαστικής ταυτότητας της SKODA, η οποία θα υιοθετηθεί και στα μοντέλα που θα ακολουθήσουν. Η μάρκα, από την εποχή του Simply Clever, που καθιερώθηκε λόγω των έξυπνων λύσεων που πρόσφερε το αυτοκίνητο, περνάει στην εποχή του Simply Surprising. Παράλληλα, ήδη από τις πρώτες γραμμές των σχεδιαστών ή τους υπολογισμούς των μηχανικών, η έννοια της ποιότητας ήταν πρωταρχικός στόχος. Οι σχεδιαστές, με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις επιμέρους λεπτομέρειες, πέτυχαν να τονίσουν την ξεχωριστή οπτικά ταυτότητα του SCALA. Σε συνεργασία με τους μηχανικούς, με το SCALA πέτυχαν να αναβαθμίσουν κατά πολλά σκαλιά την έννοια της ποιότητας στη SKODA. Πολύ περήφανα, το SCALA είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της SKODA στην Ευρώπη που φέρει το πλήρες λογότυπο “SKODA” στην πίσω πόρτα αντί του γνωστού σήματος της μάρκας.
Ο Επικεφαλής Σχεδίασης της SKODA, Oliver Stefani, δήλωσε: “Το SCALA είναι ένα σημαντικό βήμα στην περαιτέρω ανάπτυξη της σχεδιαστικής ταυτότητας της SKODA. Όχι μόνο είναι ένα αυτοκίνητο που είναι πρακτικό και προσιτό για όλους – όπως ισχύει για όλα τα αυτοκίνητά μας – αλλά καταφέρνει να δείχνει πολύ ποιοτικό, ισχυρό, σπορ και συναρπαστικό”.

Με απόλυτα ισορροπημένες αναλογίες, καθαρές επιφάνειες, ρέουσες γραμμές και προηγμένη αεροδυναμική, το νέο SKODA SCALA συνδυάζει το μοντέρνο με το σπορ στοιχείο. Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό με μια κάθετη μάσκα και πιο χαμηλά με μια μεγάλη εισαγωγή αέρα και πλευρικά Air Curtains. H κομψή σιλουέτα δίνει την εντύπωση ενός μακρύτερου αυτοκινήτου όταν το σπόιλερ οροφής και ο σπορ διαχύτης διαμορφώνουν τη δυναμική πίσω όψη.
Το μεγαλύτερο του συνηθισμένου πίσω παράθυρο φέρει την ονομασία “SKODA»
Προαιρετικά υπάρχει η επιλογή το κρύσταλλο της πόρτας του πορτμπαγκάζ να είναι αρκετά μεγαλύτερο από το συνηθισμένο και σε αυτή την περίπτωση το πλήρες λογότυπο “SKODA” εμφανίζεται πάνω στο ίδιο το παράθυρο. Εκτός από το παράθυρο αυτό, το πακέτο Emotion διαθέτει μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή που περιλαμβάνει ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κάλυμμα καθώς και full-LED προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα.
Η τεχνολογία LED εξασφαλίζει ιδιαίτερα οπτικά χαρακτηριστικά
Οι πρωτοποριακοί προβολείς LED και τα πίσω φώτα διαμορφώνουν το στίγμα του SKODA SCALA στο σκοτάδι, ενώ τονίζονται από την προβολή SKODA Crystal Lighting. Οι προβολείς είναι στενοί και δυναμικοί ενώ τα πίσω σώματα και το φως ομίχλης σχηματίζουν το τυπικό «C». Το SCALA είναι το πρώτο SKODA που προαιρετικά προσφέρει δυναμικά πίσω φλας με προοδευτική λειτουργία και ανεξάρτητα στοιχεία LED. Τα δυναμικά φλας γίνονται αντιληπτά πιο εύκολα από τους οδηγούς, ειδικά στις κακές καιρικές συνθήκες, με σημαντική συμβολή στη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας.
Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι τροχοί έως 18 ίντσες
Η γκάμα τροχών για το ŠΚΟDΑ SCALA ξεκινά από τις χαλύβδινες ζάντες διαμέτρου 15 και 16 ιντσών. Επιπλέον, υπάρχουν πολλές επιλογές στις ζάντες ελαφρού κράματος από 16 έως 18 ίντσες. Οι 16 ιντσών ζάντες Hoedus, 17 ιντσών Propus και 18 ιντσών Vega Aero είναι εντελώς νέας σχεδίασης. Και οι τρεις προσφέρονται σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα και έχουν σχεδιαστεί για βέλτιστη αεροδυναμική.

Το εσωτερικό – άφθονοι χώροι και χαρακτήρας
Καινούργια διακοσμητικά και επενδύσεις καθισμάτων με έγχρωμες ραφές που δημιουργούν αντίθεση
Με μια επιλογή εφτά διαφορετικών διακοσμητικών για το ταμπλό, γραμμές που δημιουργούν αντίθεση σε μαύρο, κόκκινο, χρώμιο και χαλκό και με επένδυση οροφής είτε σε γκρι είτε σε μαύρο το SCALA προσφέρει μια σειρά από επιλογές εξατομίκευσης. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός περιβάλλοντος σε άσπρο και κόκκινο και από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και στο χρώμα του χαλκού, τα ζεστά χρώματα και οι έγχρωμες ραφές στα καθίσματα που επίσης δημιουργούν αντίθεση εξασφαλίζουν την ευχάριστη αίσθηση της ευρυχωρίας.
Προαιρετικά οι επενδύσεις των καθισμάτων μπορεί να είναι από όμορφο Suedia σε συνδυασμό με κάποια τμήματα από δέρμα. Στο προαιρετικό πακέτο Dynamic το εσωτερικό εξοπλίζεται με σπορ λεπτομέρειες, καθώς πέρα από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό περιλαμβάνει σπορ καθίσματα με επενδύσεις Suedia και ενσωματωμένα προσκέφαλα, ένα πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, ειδικά διακοσμητικά, μαύρη επένδυση οροφής και πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι.


Πολλά στοιχεία άνεσης διαθέσιμα
Ένας μεγάλος αριθμός προαιρετικών στοιχείων άνεσης κάνει το ταξίδι με το SCALA απολαυστικό. Ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και ιδιαίτερα ευανάγνωστος. Η οδήγηση του SCALA γίνεται ακόμα πιο εύκολη και ευχάριστη με μια σειρά πολύ-λειτουργικών τιμονιών με επένδυση από δέρμα καθώς και με paddles αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με αυτόματο κιβώτιο DSG. Εκτός από το τιμόνι προαιρετικά θερμαινόμενο μπορεί να είναι και το παρμπρίζ, γεγονός που εξασφαλίζει γρήγορα ανεμπόδιστη ορατότητα, ειδικά το χειμώνα.

Θερμαινόμενα, εκτός από αυτά του οδηγού και του συνοδηγού, μπορούν να είναι και τα εξωτερικά πίσω καθίσματα. Το SCALA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά και με ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού. Το επίπεδο εξοπλισμού Style διαθέτει στάνταρ Climatronic δύο ζωνών καθώς και ψυχόμενο ντουλαπάκι. Τα ηλεκτρικά παράθυρα διαθέτουν αυτόματη λειτουργία τόσο για το άνοιγμα όσο και για το κλείσιμό τους με μόνο ένα πάτημα του αντίστοιχου διακόπτη. Προαιρετικά ένα μπουτόν εκκίνησης (start button) και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (keyless entry) KESSY αντικαθιστούν τα παραδοσιακά κλειδιά.

Πλαίσιο – αεροδυναμική
Το νέο SCALA είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA που βασίζεται στο σύγχρονο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen. Το μεταβλητό αυτό πλαίσιο επιτρέπει την κατασκευή αυτοκινήτων διαφορετικού τύπου με έναν ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης το πλαίσιο MQB-A0 επιτρέπει τη χρήση πολλών πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες στη μικρομεσαία.
Σε όλα τα αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen που βασίζονται στο μεταβλητό πλαίσιο MQB, η θέση των εγκάρσια τοποθετημένων κινητήρων, είναι με μια κλίση ελαφρώς προς τα εμπρός και η απόσταση από το μέσο των τροχών ως τα πεντάλ είναι η ίδια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ομοιομορφία στο εμπρός μέρος καθώς και τους μεγάλους χώρους στο μπροστά τμήμα του εσωτερικού. Αντίθετα όλες οι άλλες διαστάσεις, όπως το μεταξόνιο, τα μετατρόχια, το μέγεθος των τροχών και οι θέσεις των καθισμάτων είναι πλήρως μεταβλητά. Έτσι μπορούν να συνδυαστούν στοιχεία του συστήματος διεύθυνσης και των αναρτήσεων καθώς και οι πιο σύγχρονοι κινητήρες και συστήματα μετάδοσης, ενώ ο σύγχρονος σχεδιασμός και η χρήση χάλυβα υψηλής ακαμψίας περιορίζουν σημαντικά το βάρος. Ο μεγάλος αριθμός μοντέλων που βασίζονται στο πλαίσιο MQB κάνουν δυνατή τη χρήση πρωτοποριακών συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας όπως το Adaptive Cruise Control (ACC- ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) ή το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβαινόντων Crew Protect Assist όχι μόνο στις μεγαλύτερες κατηγορίες αλλά και στις πιο μικρές.


Ειδικά προσαρμοσμένο πλαίσιο MQB για το SKODA SCALA
Για το νέο SCALA η SKODA τροποποίησε σημαντικά το πλαίσιο MQB, επιλέγοντας π.χ. το μεγαλύτερο διαθέσιμο μεταξόνιο καθώς και τον πιο μεγάλο πίσω πρόβολο. Το αποτέλεσμα είναι ένα γνήσιο SKODA: ένα κόμπακτ αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.649 χλστ. Το συνολικό μήκος του SCALA είναι 4.362 χλστ. Το πλάτος του είναι 1.793 χλστ. και το ύψος του 1.471 χλστ.
Κορυφαία αεροδυναμική χάρη στην προσοχή στις λεπτομέρειες
Με τη χρήση του πλαισίου MQB και μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες του εξωτερικού σχεδιασμού η SKODA εξασφάλισε στο SCALA κορυφαία αεροδυναμική με ένα συντελεστή οπισθέλκουσας που μπορεί να είναι μόλις 0,29. Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις και την κατανάλωση.
Όπως και άλλα μοντέλα της SKODA που βασίζονται στο πλαίσιο MQB, το νέο SCALA έχει καλυμμένο το μεγαλύτερο μέρος του δαπέδου του προκειμένου ο αέρας που περνά από κάτω να κατευθύνεται με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Τα μεγάλα τμήματα ανακατεύθυνσης του αέρα βελτιστοποιούν την ψύξη του κινητήρα και η επίδρασή τους γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να βελτιώνουν ταυτόχρονα και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.
Η συνεργασία μεταξύ των αεροδυναμιστών και των σχεδιαστών είναι εμφανής για παράδειγμα στο αμάξωμα του SCALA, που έχει εξελιχθεί χρησιμοποιώντας προηγμένες μαθηματικές προσομοιώσεις και μια εικονική αεροδυναμική σήραγγα. Προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική το αμάξωμα είναι ελαφρώς πιο στενό και χαμηλό στο πίσω μέρος -με στόχο την επίτευξη του επονομαζόμενου boat tail (πίσω μέρος που προσομοιάζει πρύμνη)- αλλά παρόλα αυτά το SCALA διαθέτει εξαιρετικό εσωτερικό ύψος και πλάτος. Με την προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια και τη χρήση πολλών επιπλέον στοιχείων η SKODA μείωσε ακόμα περισσότερο τον συντελεστή οπισθέλκουσας.
Κάποια από τα στοιχεία αυτά γίνονται οπτικά άμεσα αντιληπτά, όπως οι κάθετες εισαγωγές αέρα (Air Curtains) στα πλάγια του εμπρός προφυλακτήρα και οι προαιρετικές ζάντες αλουμινίου Aero. Οι κάθετες εισαγωγές (Air Curtains) κατευθύνουν τον αέρα μέσα από τον εμπρός προφυλακτήρα και τους εμπρός τροχούς με έναν ελεγχόμενο τρόπο προκειμένου να περιορίζονται οι στροβιλισμοί και οι ανεπιθύμητες ροές. Αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις ειδικά εξελιγμένες καινούργιες ζάντες Hoedus 16’’, Propus 17’’ και Vega Aero 18’’. Οι ακτίνες τους έχουν γίνει πιο φαρδιές με τη χρήση αεροδυναμικά μελετημένων πτερυγίων τα οποία εξασφαλίζουν μια πιο ομαλή ροή αέρα στο εξωτερικό μέρος των τροχών όσο το αυτοκίνητο κινείται.
Άλλα μέτρα που έχουν ληφθεί μπορεί να μην γίνονται άμεσα αντιληπτά αλλά τονίζουν τη σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια του συγκεκριμένου τεχνολογικού τομέα. Το πίσω σπόιλερ έχει επεκταθεί και διαθέτει και πτερύγια, μέτρο που χρησιμοποιείται για παράδειγμα και στην αεροναυπηγική. Και τα δύο αυτά στοιχεία βελτιώνουν την αεροδυναμική, καθώς διαμοιράζουν τον αέρα πίσω από το αυτοκίνητο. Το ίδιο γίνεται και από τα ειδικά μελετημένα άκρα των πίσω φώτων, ενώ έξυπνα σχεδιασμένα και διακριτικά κανάλια και στις δύο πλευρές του παρμπρίζ απομακρύνουν αποτελεσματικά το νερό της βροχής επηρεάζοντας το ελάχιστο δυνατό το συντελεστή οπισθέλκουσας.

Με πέντε κινητήρες και τρία διαφορετικά πλαίσια
Η SKODA προσφέρει το νέο SCALA σε πέντε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις κινητήρων άμεσου ψεκασμού που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6d-TEMP. Συγκεκριμένα υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε τρείς κινητήρες βενζίνης με χωρητικότητα 1,0 ή 1,5 λίτρου και έναν πετρελαίου 1,6 λίτρου, καθώς και ο 1.0 G-TEC που λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και θα είναι διαθέσιμος το τελευταίο τρίμηνο του 2019. Επιπρόσθετα του βασικού πλαισίου, η SKODA διαθέτει το SCALA και με το πακέτο Rough-Road, το οποίο προσφέρει αυξημένη απόσταση αμαξώματος από το έδαφος, καθώς και το Sport Chassis Control (Σπορ Έλεγχος Πλαισίου) που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει δύο διαφορετικές ρυθμίσεις πλαισίου μέσω ενός διακόπτη.

Η 1.0 G-TEC είναι η «πράσινη» επιλογή
Στο τελευταίο τρίμηνο του 2019, η ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον έκδοση 1.0 G-TEC θα συμπληρώσει την γκάμα κινητήρων του SKODA SCALA. Η πιο πρόσφατη εκδοχή αυτού του τρικύλινδρου κινητήρα αποδίδει 90 PS (66 kW), μέγιστη ροπή 160 Nm και έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG). Το αποτέλεσμα είναι χαμηλότερες εκπομπές CO2 και NOx σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Ο 1.0 G-TEC λειτουργεί εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη, ενώ την μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς αναλαμβάνει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Ο Christian Strube, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της SKODA για την Τεχνική Ανάπτυξη, δηλώνει: «Παρόλο που οι βενζινοκινητήρες και οι πετρελαιοκινητήρες μας ήδη επιτυγχάνουν άριστες τιμές κατανάλωσης, έχουμε αναπτύξει μια ακόμα πιο φιλική προς το περιβάλλον μονάδα κίνησης. Το ιδιαίτερα αποδοτικό 1.0 G-TEC καταναλώνει CNG και βοηθά τους πελάτες μας να μειώσουν σημαντικά το κόστος χρήσης».

Σπορ έλεγχος πλαισίου (Sport Chassis Control) με δύο επιλογές
Με γόνατα MacPherson και αντιστρεπτική ράβδο στον μπροστινό άξονα και ημιάκαμπτο άξονα με υστερούντες βραχίονες στον πίσω, το πλαίσιο του νέου SCALA προσφέρει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά ακόμη και στην βασική του έκδοση. Επιπρόσθετα του πακέτου Rough-Road, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κατά 12 χιλιοστά, διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ, καθώς και πρόσθετα προστατευτικά για το αμάξωμα και το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, το Sport Chassis Control είναι διαθέσιμο προαιρετικά για όλα τα αυτοκίνητα που έχουν χαμηλωμένο σπορ σασί κατά 15 χλστ. και ανάλογα με την έκδοση κινητήρα.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις δύο ρυθμίσεις πλαισίου του Sport Chassis Control μέσω του μενού Επιλογής Οδηγικού Προγράμματος (Driving Mode Select). Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα παραμετροποιείται η αίσθηση και η ανταπόκριση της ηλεκτρομηχανικής κρεμαγέρας καθώς και απόκριση του κινητήρα και η λειτουργία του κιβωτίου. Ο οδηγός έχει στην διάθεση του τέσσερα προγράμματα κίνησης: τα Normal, Sport, Eco και Individual.
Δίσκοι φρένων με διάμετρο έως 276 χιλιοστά
Το SCALA εφοδιάζεται με υψηλής απόδοσης φρένα με τις διαστάσεις των δίσκων να είναι ανάλογες της έκδοσης κινητήρα. Ανάλογα με την ισχύ οι μπροστινοί τροχοί έχουν δίσκους μονού εμβόλου και διάμετρο 256 ή 276 χιλιοστά. Για τους πίσω τροχούς τα δισκόφρενα έχουν διάμετρο 230 χλστ. Το εύχρηστο χειρόφρενο είναι κλασικό με χειρολαβή.  
Συνδεσιμότητα
To νέο εσωτερικό της SKODA λανσάρεται για πρώτη φορά με το SCALA και περιλαμβάνει τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες, προηγμένες εφαρμογές και υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Το ψηφιακό Virtual Cockpit διαθέτει οθόνη 10,25 ιντσών και μπορεί εύκολα και γρήγορα να εξατομικευθεί στις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ η κορυφαία έκδοση εξοπλίζεται με του ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας Amundsen. Επιπρόσθετα υπάρχει έλεγχος αφής ή ανέπαφος με χειρονομίες, σύστημα πλοήγησης, πλήρης αναπαραγωγή πολυμέσων και υπηρεσίες κινητής με φωνητικές εντολές. Το νέο σύστημα infotainment συμπεριλαμβάνει εφαρμογές με ενημέρωση δελτίων ειδήσεων και καιρού. Με στάνταρ ενσωματωμένη μια εργοστασιακή κάρτα eSIM, το SCALA είναι το πρώτο SKODA που βρίσκεται διαρκώς συνδεδεμένο για να προσφέρει σε όλους τους πελάτες την υπηρεσία έκτακτης κλήσης (eCall) καθώς και τις υπηρεσίες πρόληψης (Proactive Service).
Στο SCALA, το ανεξάρτητα εξατομικευμένο Virtual Cockpit που αντικαθιστά τα κυκλικά αναλογικά όργανα και την μονόχρωμη πολύ-λειτουργική οθόνη Maxi DOT 3,5’’, προσφέρει στον οδηγό πέντε διαφορετικές ψηφιακές διατάξεις. Η διάταξη Classic απεικονίζει τόσο το ταχύμετρο όσο και το στροφόμετρο, ενώ η Extended ενσωματώνει τον χάρτη σε μεγάλη κλίμακα από το σύστημα πλοήγησης Amundsen. Επίσης υπάρχει η επιλογή των διατάξεων Basic, Modern και Sport. Όπως και στο Virtual Cockpit με την οθόνη 10,25’’, το σύστημα πολυμέσων Amundsen διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία – μια οθόνη αφής διαγώνιου 9,2’’ με κρυστάλλινη πρόσοψη. Επιπρόσθετα της 3D πλοήγησης, προσφέρει σκληρό δίσκο SSD χωρητικότητας 64-GB για την αποθήκευση των χαρτών, καθώς και προαιρετική λειτουργία Wi-Fi hotspot. Σε κάθε περίπτωση το Amundsen συνδυάζεται με το Virtual Cockpit. Όλες οι λειτουργίες του συστήματος ελέγχονται από την οθόνη αφής, με ανέπαφο έλεγχο ή φωνητικές εντολές.
Ο προηγμένος φωνητικός έλεγχος αντιλαμβάνεται πολλά περισσότερα
Ο προηγμένος φωνητικός έλεγχος ενεργοποιείται όταν απλά απευθυνθεί κάποιος σε αυτόν καθιστώντας μη απαραίτητη την ύπαρξη κάποιου διακόπτη. Αντιλαμβάνεται και κατανοεί πλήρως τις ομιλούμενες φράσεις αλλά και ολόκληρες προτάσεις αναλαμβάνοντας άμεσα δράση. Όταν του το ζητηθεί μπορεί να υπολογίσει ένα σημείο προορισμού, να επιλέξει την αγαπημένη του μουσική ή να συντάξει μηνύματα που του υπαγορεύονται. Η λειτουργία αυτή υποστηρίζει έξι γλώσσες – Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Ιταλικά και Τσέχικα. Όταν χρειαστεί η λειτουργία αυτή υποστηρίζεται και σε πραγματικό χρόνο για να κατανοηθούν πιο δύσκολες διάλεκτοι και για να απαντήσει στις ερωτήσεις του οδηγού το σύστημα αποκτά πρόσβαση σε πληροφορίες που παρέχει η SKODA, καθώς και άλλοι πάροχοι.
Ο οδηγός μπορεί να διακόψει ανά πάσα στιγμή έναν διάλογο ή να προχωρήσει σε μια νέα ερώτηση δίχως να χρειάζεται να περιμένει μια πλήρη απάντηση. Κάτι που σημαίνει ότι το σύστημα μπορεί να επεξεργαστεί τα αιτήματα πιο γρήγορα. Στην διάρκεια ενός διαλόγου και για την δημιουργία όσο το δυνατόν ενός περιβάλλοντος με φυσική απόδοση του λόγου, η ένταση του ήχου του ραδιοφώνου ή της συσκευής αναπαραγωγής πολυμέσων χαμηλώνει αλλά όχι τελείως.
Οι δυνατότητες του φωνητικού ελέγχου βελτιώνονται και διευρύνονται συνεχώς. Στο μέλλον, για παράδειγμα, θα είναι σε θέση να ρυθμίζει κάποιες βασικές λειτουργίες του οχήματος ή να ανταποκριθεί ακόμα πιο ευέλικτα σε ολόκληρες προτάσεις φτάνοντας ακόμη και σε ένα ψηφιακό διάλογο.

Τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων
Όπως και στο Amundsen, έτσι και στα Bolero και Swing υποστηρίζεται η πιο πρόσφατη πλατφόρμα πολυμέσων με πλήρη συνδεσιμότητα. Στο Bolero υπάρχει μια οθόνη αφής 8’’ με Bluetooth και τεχνολογία SmartLink+ όπως και στο 9,2” Amundsen. Προαιρετικά είναι διαθέσιμη και ασύρματη έκδοση του SmartLink+. Το Swing αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του SKODA SCALA και περιλαμβάνει οθόνη 6,5’’ με Bluetooth και προαιρετικά SmartLink+. Στάνταρ είναι τα τέσσερα ηχεία στις μπροστινές πόρτες, με τα Bolero και Amundsen να διαθέτουν άλλα τέσσερα ηχεία στις πίσω πόρτες φτάνοντας το σύνολο των οκτώ. Το ηχοσύνολο Sound System της SKODA είναι διαθέσιμο στα Bolero and Amundsen, έχει ισχύ εξόδου 405 Watt, κεντρικό ηχείο στο ταμπλό και υπογούφερ στο πορτμπαγκάζ.
Διευρυμένη συνδεσιμότητα
Το SCALA προσφέρει υψηλά επίπεδα συνδεσιμότητας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προαιρετική θήκη Phone Box για ασύρματη φόρτιση. Δύο θύρες USB-C μπροστά πίσω προσφέρουν ενσύρματη σύνδεση συσκευών ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών ενώ οι προαιρετικές θύρες πίσω προσφέρουν επαναφόρτιση. Η τεχνολογία SmartLink+ (βασίζεται στο Bluetooth) προσφέρει ασύρματη σύνδεση μέσω Apple CarPlay ή ενσύρματα για Android Auto και MirrorLink™. Όλοι οι επιβάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω του προαιρετικού Wi-Fi hotspot.
Πάντα σε σύνδεση μέσω της στάνταρ eSIM
Το SCALA είναι το πρώτο SKODA που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή συνδεδεμένο χάρη στην στάνταρ εργοστασιακή κάρτα eSIM. Επίσης είναι το πρώτο της μάρκας με τις πιο πρόσφατες υπηρεσίες κινητής συμπεριλαμβανομένων των ανεξάρτητων εφαρμογών πολυμέσων. Μέσω της eSIM, το SCALA προσφέρει υψηλής ταχύτητας διαδικτυακή σύνδεση LTE καθιστώντας περιττή τη χρήση επιπρόσθετης κάρτας SIM ή της σύνδεσης tethered connection μέσω smartphone. Στο SCALA, η eSIM υποστηρίζει την λειτουργία eCall και Proactive Service.
Το eCall είναι υποχρεωτικό στην Ε.Ε. και σε περίπτωση ατυχήματος πραγματοποιεί αυτόματα μια κλήση έκτακτης ανάγκης, αλλά μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα ανά πάσα στιγμή. Σε περίπτωση ατυχήματος, η λειτουργία Proactive Service αναπαράγει τη θέση του οχήματος καθώς και πληροφορίες για την κατάστασή του. Πέραν τούτου μπορεί να κρατήσει το SKODA SCALA σε επικοινωνία με το κέντρο επισκευής επιτρέποντας την δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών, προγραμματισμένης συνάντησης σέρβις ή μεταφορά σχετικών δεδομένων σε περίπτωση βλάβης. Κάθε φορά που η ανάφλεξη είναι απενεργοποιημένη, η λειτουργία Vehicle Health Report αποθηκεύει αυτόματα όλες τις πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του SCALA, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της εφαρμογής SKODA Connect. Δεν υπάρχει όριο στο σύνολο των αναφορών που συγκεντρώνονται ανά μήνα. Μέσω του Info Call, μια hotline γραμμή επικοινωνίας της SKODA, μπορεί ανά πάσα στιγμή να δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με το αυτοκίνητο. Οι χάρτες πλοήγησης μπορούν πλέον να ενημερώνονται αυτόματα και online όσο συχνά επιθυμείτε. Επομένως δεν υπάρχει ανάγκη να επισκεφθείτε κάποιο εξουσιοδοτημένο σημείο σέρβις.

Πρόσβαση μέσω τηλεχειρισμού μέσω της εφαρμογής SKODA Connect ή του web portal
Κάθε οδηγός του SCALA μπορεί να απολαμβάνει την δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής SKODA Connect για smartphones ή smartwatches ή μέσω της διαδικτυακής πύλης SKODA Connect. Υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος και ξεκλειδώματος (Lock & Unlock) και ο έλεγχος αν τα παράθυρα είναι κλειστά – όλα μπορούν να γίνουν μακριά από το αυτοκίνητο. Η αναβαθμισμένη εφαρμογή SKODA Connect προσφέρει μεγαλύτερη εξατομίκευσή. Για παράδειγμα ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει συντομεύσεις ή να αλλάξει την σειρά των υπηρεσιών. Είτε βρίσκονται εκτός είτε στο σπίτι τους οι κάτοχοι ενός SCALA μπορούν να γνωρίζουν τα αποθέματα καυσίμου ή διάφορα δεδομένα του αυτοκινήτου όπως η διανυθείσα απόσταση κ.α.
Σε περίπτωση κλοπής η προηγμένη συνδεσιμότητα του SCALA προσφέρει την δυνατότητα ειδοποίησης του ιδιοκτήτη, την αναχώρηση από μία προκαθορισμένη περιοχή ή την υπέρβαση μιας προκαθορισμένης ταχύτητας. Ο απομακρυσμένος έλεγχος προσφέρει επίσης την πληροφορία της θέσης στάθμευσης του αυτοκινήτου ή της ενεργοποίησης των αλάρμ και της κόρνας με το πάτημα ενός κουμπιού στην εφαρμογή για τον άμεσο εντοπισμό του SCALA – κάτι πολύ χρήσιμο σε τεράστιους χώρους στάθμευσης. Εάν η λειτουργία Time Manager ανιχνεύσει δυσμενείς συνθήκες πριν το προγραμματισμένο ταξίδι το σύστημα συνιστά την εκκίνηση νωρίτερα ώστε η άφιξη να γίνει στον προβλεπόμενο χρόνο. Επίσης το σύστημα υπολογίζει τις απαραίτητες στάσεις ανεφοδιασμού. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2019, ο κάτοχος του αυτοκινήτου θα μπορεί να ενεργοποιήσει τα προφίλ ακόμη πέντε οδηγών οι οποίοι μπορούν να συνδέσουν το SCALA με τους δικούς τους λογαριασμούς SKODA Connect. Οι ιδιοκτήτες μπορούν ακόμη και να καθορίσουν λεπτομερώς ποια δεδομένα «περνούν» από το αυτοκίνητό τους. Το μόνο που δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί είναι η λειτουργία eCall.


Πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο και εφαρμογές ψυχαγωγίας
Στο νέο SCALA η μετάβαση ανάμεσα στις online και offline υπηρεσίες είναι τόσο ομαλή που ίσως και να περνά απαρατήρητη αφού οι επιβάτες δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι. Η ενσωμάτωση της διαδικτυακής λειτουργίας πληροφορίων για το κυκλοφοριακό (Online Traffic Information) σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει στο σύστημα πλοήγησης του Amundsen να παρέχει πιο ακριβείς, πιο αξιόπιστες και πιο γρήγορες συστηνόμενες διαδρομές και εκτιμήσεις για τον χρόνο άφιξης. Στην περίπτωση μποτιλιαρίσματος υπολογίζονται τάχιστα εναλλακτικές διαδρομές και ενημερώνονται διαρκώς σε πραγματικό χρόνο. Οι λειτουργίες Parking Places και Petrol Stations παρέχουν πληροφορίες για διαθέσιμους χώρους στάθμευσης ή τις τρέχουσες τιμές των πρατηρίων καυσίμων και πάλι σε πραγματικό χρόνο.
Για πρώτη φορά σε ένα SKODA προσφέρονται οι νέες εφαρμογές ψυχαγωγίας (infotainment) που μπορούν να επιλεχθούν και να «τρέξουν» στην ευδιάκριτη οθόνη αφής του συστήματος Amundsen. Αυτές οι εφαρμογές περιλαμβάνουν πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες για ολόκληρη την Ευρώπη και μια εφαρμογή ειδήσεων, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν μια λίστα με τους πιο ενδιαφέροντες τίτλους στην οθόνη του SCALA. Στο μέλλον, θα αναπτυχθούν και άλλες εφαρμογές, οι οποίες θα είναι συμβατές με τις προηγούμενες.

Ασφάλεια
Με παρακαταθήκη ένα πλαίσιο από υψηλής αντοχής χάλυβα, υψηλές προδιαγραφές παθητικής ασφάλειας και πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης που μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμα σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, η SKODA καθιστά το νέο SCALA ως ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του. Η πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen αποτελεί τη θεμέλιο λίθο του SCALA και το βασικό συστατικό που το καθιστά ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του εφοδιασμένο με τα πιο πρόσφατα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Ταυτόχρονα, το στιβαρό πλαίσιο του SCALA έχει πολύ υψηλό βαθμό στρεπτικής ακαμψίας ώστε να διασφαλίζονται εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Η SKODA χρησιμοποιεί χάλυβα θερμής κατεργασίας, σχεδόν το 70% είναι υψηλής αντοχής ή έχει σκληρυνθεί. Αυτός ο τύπος χάλυβα χρησιμοποιείται για παράδειγμα στις κολόνες Α και Β, στην οροφή και στο τούνελ.
Αερόσακοι που προστατεύουν τους επιβάτες
Στην περίπτωση ατυχήματος στο SCALA υπάρχουν έως εννέα αερόσακοι που διασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών. Επιπρόσθετα του οδηγού και συνοδηγού, των τύπου κουρτίνας και των μπροστινών πλευρικών, υπάρχουν επίσης – μια πρωτιά στην κατηγορία – προαιρετικοί πίσω πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού.

Το σύστημα προστασίας και πρόληψης των επιβατών Crew Protect Assist αυτόματα κλείνει κάθε ανοιχτό παράθυρο και συσφίγγει τις μπροστινές ζώνες ασφάλειας. Το σύστημα Multi-Collision Brake αποτρέπει την ανεξέλεγκτη πορεία του αυτοκινήτου μετά από μια αρχική σύγκρουση. Οι υποδοχές ISOFIX και τα πάνω σημεία πρόσδεσης στα πίσω καθίσματα καθώς και στου συνοδηγού βελτιώνουν την προστασία των μικρών σε ηλικία επιβατών.
Φωτιστικά σώματα με LED τεχνολογία

Τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, είναι λιγότερο ευαίσθητα στους κραδασμούς και τις δονήσεις και πολύ πιο οικονομικά σε κατανάλωση από τους παραδοσιακούς λαμπτήρες αλογόνου. Επίσης η θερμοκρασία φωτεινότητας είναι παραπλήσια με το φως της ημέρας προσφέροντας άνεση και ξεκούραση στον οδηγό. Το SCALA είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας με εφοδιάζεται με LED τεχνολογία για την δέσμη διασταύρωσης και τα φώτα ημέρας, καθώς και για τα πίσω στάνταρ LED σώματα μαζί με τα ομίχλης. Τα πλήρως LED είναι προαιρετικά συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας στροφής, τον αυτοκινητόδρομο ή τις δυσμενείς συνθήκες.

Στα full LED οι προβολείς διαθέτουν μια διάταξη bi-LED τόσο για τα φώτα διασταύρωσης όσο και για τα πορείας. Τρία επιπλέον LED χρησιμοποιούνται για τα φώτα στροφής.
Τα φώτα ημέρας και τα αλλαγής κατεύθυνσης ενσωματώνονται σε μια λωρίδα στο πάνω μέρος των προβολέων όταν οι – μικρότεροι – προβολείς ομίχλης βρίσκονται χαμηλότερα στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος τα σώματα είναι επίσης LED και για πρώτη φορά σε ένα SKODA τα φλας έχουν μια εντυπωσιακή προοδευτική και δυναμική λειτουργία για να γίνονται αντιληπτά ακόμη και στις πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες. Επίσης τα φώτα των φρένων γίνονται αντιληπτά πιο έγκαιρα αφού έχουν μεγαλύτερη φωτεινότητα και ταχύτερη λειτουργία από τα συμβατικά.
Στάνταρ τα πιο σημαντικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού!
Για πρώτη φορά η SKODA εφοδιάζει ολόκληρη την γκάμα ενός μοντέλου της με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) και προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης (Front Assist με City Emergency Brake). Χάρη σε μια κάμερα το Lane Assist αναγνωρίζει την διαγράμμιση και βοηθά τον οδηγό να διατηρεί το αυτοκίνητο στην λωρίδα του. Το Front Assist, συμπεριλαμβανομένου των City Emergency Brake και Predictive Pedestrian Protection, ελέγχει συνεχώς την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο στην κίνηση στην πόλη και βοηθά στην αποφυγή ή τον περιορισμό πιθανόν ατυχημάτων.
Το Side Assist προειδοποιεί για οχήματα έως 70 μέτρα πίσω
Χάρη σε δύο ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου το προαιρετικό σύστημα πλευρικής υποβοήθησης (Side Assist) ανιχνεύει για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και βρίσκονται στα τυφλά σημεία του καθρέπτη. Ο οδηγός προειδοποιείται από μια LED ένδειξη εσωτερικά των βάσεων των καθρεπτών στις πόρτες. Ενώ το γνωστό και παρόμοιο σύστημα Blind Spot Detect έχει εμβέλεια έως 20 μέτρα, το Side Assist μπορεί να ανιχνεύσει οχήματα σε απόσταση έως 70 μέτρα και να προειδοποιεί πιο αποτελεσματικά τον οδηγό. Το σύστημα λειτουργεί σε επιτάχυνση από τα 15 χλμ./ώρα και σε επιβράδυνση έως τα 10 χλμ./ώρα. Επιπρόσθετα συνδυάζεται με το Rear Traffic Alert και προειδοποιεί τον οδηγό για αντικείμενα που κινούνται πίσω από το αυτοκίνητο κατά την οπισθοπορεία του σε ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα – καθώς και στα πλαϊνά έως 70 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού στην οπτική προειδοποίηση ακολουθεί ηχητική, συνοδευόμενη από αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Περισσότερα συστήματα υποβοήθησης για περισσότερη άνεση και ασφάλεια
Το προαιρετικό σύστημα Driver Alert αναγνωρίζει σημάδια κούρασης του οδηγού, ενώ το πλήρως αυτόματο Adaptive Cruise Control (ACC) κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και σε συνδυασμό με το αυτόματο DSG μπορεί ακόμη και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί εντελώς. Μέσα σε τρία δευτερόλεπτα από την στιγμή που το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί, το ACC είναι σε θέση να ξεκινήσει αυτόματα και πάλι. Η προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας και το Park Assist μετατρέπουν την διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνίδι. Επίσης το σύστημα αυτό συνδυάζεται με τη λειτουργία Manoeuvre Assist. Αν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν εμπόδιο μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο, τότε το SCALA φρενάρει αυτόματα. Στη λειτουργία Auto Light Assist μια κάμερα ανιχνεύει την κίνηση από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και μπροστά από το SCALA και αυτόματα εναλλάσσει τη δέσμη των προβολέων. Το σύστημα Hill-Hold Control δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω ή στον κινητήρα να σβήσει σε κλίση άνω των 5 μοιρών. Το στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS+ βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση των κινητήριων τροχών, ενώ το σύστημα TPM+ ελέγχει συνεχώς την πίεση των ελαστικών.
Simply Clever
Η SKODA είναι ευρέως γνωστή για τις έξυπνες Simply Clever λύσεις. Το SCALA ακολουθεί αυτή την λογική και προσφέρει πολλά και έξυπνα χαρακτηριστικά που κάνουν την καθημερινότητα πολύ πιο εύκολη. Πέρα από τις κλασικές λύσεις με το πιαστράκι κάρτας στην κολόνα του οδηγού και τη θήκη ομπρέλας (συμπεριλαμβανομένης αυτής) στην πόρτα του οδηγού, υπάρχουν επιπλέον έξυπνα χαρακτηριστικά όπως είναι η ξύστρα πάγου στο κάλυμμα πλήρωσης καυσίμου μαζί με έναν μετρητή βάθους πέλματος του ελαστικού, ενώ το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του υγρού πλύσης παρμπρίζ διευκολύνει την πλήρη πλήρωσή του.  
Προαιρετικά η πόρτα του πορτμπαγκάζ μπορεί να ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά, ενώ νέο στοιχείο στην κατηγορία είναι ο επίσης προαιρετικός ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος που απελευθερώνεται με το πάτημα ενός διακόπτη. Το SCALA είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας με πέμπτη πόρτα που ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά, η οποία μπορεί να ανοίξει και να κλείσει με το πάτημα ενός διακόπτη για εύκολη πρόσβαση στο μεγάλο χώρο αποσκευών. Χάρη στην ενσωματωμένη λειτουργία Tip-To-Close μπορεί επίσης να κλείσει τραβώντας ελαφρά την πόρτα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.