Η νέα Mercedes-Benz S-Class

By  |  0 Comments

H S-Class καθορίζει παραδοσιακά την κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων και αποτελεί εμπειρία για όλες σχεδόν τις αισθήσεις – όραση, αφή, ακοή και όσφρηση – ενώ προσφέρει πολυάριθμες καινοτομίες στα θέματα της υποβοήθησης οδήγησης, της προστασίας και της αλληλεπίδρασης.

Η Mercedes-Benz διαμορφώνει την επόμενη γενιά ατομικής κινητικότητας με καινοτομίες που έχουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Η νέα S-Class χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία, για να ανταποκρίνεται με ενσυναίσθηση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών της.

 

Oι παραγγελίες για τη νέα S-Class ξεκινούν από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2020. Η παρουσίασή της στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2021.

Η μοντέρνα πολυτέλεια αγγίζει πρωτόγνωρα επίπεδα στο εσωτερικό της S-Class. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα περιβάλλον απόλαυσης και χαλάρωσης όπου επικρατεί η κομψότητα, η υψηλή ποιότητα και το φως. Το ταμπλό οργάνων με τη νέα του αρχιτεκτονική, τη μοντέρνα σχεδίαση των επιφανειών και την εργονομική διάταξη των ενδείξεων και των οργάνων αποτελεί κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Ιδιαίτερα η πτυχή της απόλαυσης όμως, είναι βαθιά μελετημένη: με υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικά άνεσης κατά την οδήγηση, χαμηλά επίπεδα θορύβου και μεγάλο εύρος προγραμμάτων ENERGIZING Comfort, η S-Class φροντίζει για την ευεξία των επιβατών της. Ταυτόχρονα, χάρη στο σύστημα καθαρισμού αέρα, το οποίο αποκτά τη νέα ονομασία ENERGIZING AIR CONTROL για να δώσει έμφαση στις νέες του δυνατότητες, διατηρείται η φυσική τους κατάσταση στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.

Η νέα Mercedes-Benz S-Class έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ευφυΐα σε πολλούς τομείς, ενώ η εμπειρία της οδήγησής της αναβαθμίζεται στο επόμενο επίπεδο. Οι ψηφιακές καινοτομίες, όπως το MBUX (Mercedes-Benz User Experience), συνδυάζονται με καινοτομίες που αυξάνουν την οδηγική απόλαυση, καθιστώντας ταυτόχρονα την οδήγηση ακόμη ασφαλέστερη, όπως το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης, και καινοτομίες ασφάλειας, όπως ο πίσω αερόσακος. Το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side αποκτά μία νέα λειτουργία η οποία επιτρέπει στην ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL να ανασηκώνει το αμάξωμα του οχήματος (και στις δύο πλευρές) ακριβώς πριν από μία επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Μετά τη συστηματική περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Η ενσωμάτωση στο MBUX σημαίνει ότι οι προβολές γραφικών και εικόνων έχουν αναβαθμιστεί σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Για περισσότερα από 100 χρόνια, η πολυτελής κατηγορία είναι συνώνυμη με τη MercedesBenz

Η S-Class είναι η ναυαρχίδα της μάρκας και αντιπροσωπεύει τη μαγεία της Mercedes-Benz: η θρυλική μηχανολογική εξειδίκευση και η παράδοση στην ποιότητα κατασκευής συναντούν την ψηφιακή καινοτομία. Η S-Class συνδυάζει την τεχνητή νοημοσύνη με την εμπειρία 135 ετών στη μηχανολογία αυτοκινήτου. Πριν από περίπου 70 χρόνια, η Mercedes-Benz έθεσε τα θεμέλια για τη δημιουργία της S-Class με το μοντέλο 220. Από την παρουσίασή της στην αγορά το 1951, έχουν παραδοθεί περισσότερες από 4 εκατομμύρια S-Class Sedan σε πελάτες σε όλον τον κόσμο. Η ονομασία «S-Class» παρουσιάστηκε επισήμως με τη σειρά μοντέλου 116 το 1972. Τα τελευταία 10 χρόνια η S-Class Sedan παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κίνα, στις ΗΠΑ, στη Νότια Κορέα και τη Γερμανία. Συνολικά, από την παρουσίαση της γενιάς που βρίσκεται τώρα σε φάση διακοπής παραγωγής, έχουν πουληθεί περισσότερες από 500.000 S-Class Sedan.

Το ποσοστό πιστότητας σε αυτό το μοντέλο είναι ιδιαίτερα υψηλό. Για παράδειγμα, σχεδόν 80% των πελατών στη Δυτική Ευρώπη που οδηγούσαν S-Class επιλέγουν και πάλι Mercedes-Benz. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό είναι πάνω από 70 τοις εκατό. Σε όλο τον κόσμο πωλείται περισσότερο η S-Class Sedan με μακρύ μεταξόνιο: περίπου 9 στους 10 πελάτες επιλέγουν τη έκδοση long της S-Class Sedan.

Mercedes-Benz S-Klasse, 2020, Outdoor, Interieur: Leder Nappa Sienabraun Mercedes-Benz S-Class, 2020, outdoor, interior: leather siena brown

MBUX: μία νέα διάσταση στην εξατομίκευση και την αλληλεπίδραση

Καμία άλλη καινοτομία δεν έχει αλλάξει τόσο ριζικά τη λειτουργία μιας Mercedes-Benz όσο το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η δεύτερη γενιά του συστήματος, με δυνατότητα να μαθαίνει, εγκαινιάζεται στη νέα S-Class. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου: φωτεινές ενδείξεις σε έως πέντε μεγάλες οθόνες, εν μέρει με τεχνολογία OLED, διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τον χειρισμό και τις λειτουργίες ανέσεων του αυτοκινήτου. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης και διαισθητικού χειρισμού διευρύνθηκαν ακόμη περισσότερο. Αυτό ισχύει τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον οδηγό: για παράδειγμα, η νέα τρισδιάστατη οθόνη οδηγού προσφέρει, για πρώτη φορά, καλύτερη αντίληψη του χώρου με το πάτημα ενός κουμπιού. Ρεαλιστικό, τρισδιάστατο – οπτικά – αποτέλεσμα, χωρίς να χρειάζεται να φοράτε γυαλιά 3D.

Προαιρετικά διατίθενται δυο διαφορετικές οθόνες Head-up. Η μεγαλύτερη οθόνη Head-up προσφέρει περιεχόμενα με επαυξημένη πραγματικότητα (AR). Για παράδειγμα, κατά την πλοήγηση, προβάλλονται στη λωρίδα κυκλοφορίας εικονικά κινούμενα βέλη αλλαγής κατεύθυνσης με μεγάλη ακρίβεια. Στο πλαίσιο των λειτουργιών υποβοήθησης, εμφανίζονται πληροφορίες π.χ. από το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης. Η εικόνα προβάλλεται σε απόσταση 10 μέτρων, ενώ η επιφάνεια ενδείξεων αντιστοιχεί σε οθόνη με διαγώνιο 77 ιντσών.

Ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» αποκτά ακόμη περισσότερες δυνατότητες εκμάθησης και διαλόγου ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η αποδοχή τηλεφωνικής κλήσης. Το «Hey Mercedes» εξηγεί πλέον επίσης λειτουργίες του οχήματος και απαντά σε ερωτήσεις γενικών γνώσεων. Στην S-Class ο φωνητικός οδηγός μπορεί να ελέγχεται και από τους πίσω επιβάτες.

Χρησιμοποιώντας κάμερες στη μονάδα χειριστηρίων οροφής και αλγόριθμους μάθησης, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει και προβλέπει επιθυμίες και προθέσεις των επιβατών. Για να το κάνει αυτό, ερμηνεύει την κατεύθυνση του κεφαλιού, τις κινήσεις των χεριών και τη γλώσσα του σώματος, και ανταποκρίνεται με αντίστοιχες λειτουργίες του οχήματος. Εκτός από την αυξημένη άνεση χειρισμού, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX προσφέρει επίσης βελτιωμένη ασφάλεια. Πριν την έναρξη της διαδρομής, ενημερώνει τον οδηγό εάν η κάμερα έχει ανιχνεύσει παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού χωρίς να έχει στερεωθεί με τη ζώνη ασφαλείας, λόγου χάρη.

Με τη λειτουργία Smart Home του MBUX, η S-Class μετατρέπεται πλέον και σε κέντρο ελέγχου του σπιτιού, καθώς ολοένα περισσότεροι άνθρωποι αποκτούν «έξυπνα σπίτια». Έτσι, η κινητή τεχνητή νοημοσύνη εξασφαλίζει μέγιστη άνετη χειρισμού εξ αποστάσεως. Το δίκτυο WLAN και οι αισθητήρες επιτρέπουν στο σπίτι να επικοινωνεί: η θερμοκρασία και ο φωτισμός, τα παντζούρια και οι ηλεκτρικές συσκευές μπορούν να επιτηρούνται και να ελέγχονται από μακριά. Οι αισθητήρες κίνησης και οι επαφές στα παράθυρα ενημερώνουν τον χρήστη για τυχόν ευπρόσδεκτους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.

Διαστάσεις και εσωτερική σχεδίαση: μεγάλη ευρυχωρία και χαλαρωτική ατμόσφαιρα

 

Η S-Class προσέφερε ανέκαθεν άνετα ταξίδια και χώρο για ήρεμη εργασία. Με τη νέα γενιά, το εσωτερικό της έχει πλέον εξελιχθεί σε έναν «ενδιάμεσο χώρο», ένα καταφύγιο μεταξύ του σπιτιού και του χώρου εργασίας. Όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την άνεση και στις δύο εκδόσεις της S-Class, δηλαδή με κοντό και μακρύ μεταξόνιο, έχουν βελτιωθεί τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα. Η αίσθηση ευρυχωρίας είναι αντίστοιχα γενναιόδωρη.

Ακολουθούν οι σημαντικότερες διαστάσεις:

S-Class με …… κοντό μεταξόνιοΠροηγούμενο μοντέλοΔιαφ.… μακρύ μεταξόνιοΠροηγούμενο μοντέλοΔιαφ.
Εξωτερικές διαστάσεις (mm)      
Μήκος51795125+5452895255+34
Πλάτος1.954/1.921[1]1899+55/+2211954/192111899+55/+221
Πλάτος με εξωτερικούς καθρέφτες21092130-2121092130-21
Ύψος15031493+1015031491+12
Μεταξόνιο31063035+7132163165+51
Μετατρόχιο, εμπρός16601624+3616601624+36
Μετατρόχιο, πίσω16881637+5116881637+51
Εσωτερικές διαστάσεις (mm)      
Μέγ. εσωτερικό ύψος, μπροστά10701069+110701069+1
Εσωτερικό ύψος, πίσω[2]974/1.003958/995+16/+8974/1.003958/995+16/+8
Χώρος ποδιών, μπροστά105110510105110510
Χώρος ποδιών, πίσω1004963+4111151091+24
Πλάτος στο ύψος των αγκώνων, μπροστά15921554+3815921554+38
Πλάτος στο ύψος των αγκώνων, πίσω15831560+2315721561+11
Πλάτος στο ύψος των ώμων, μπροστά151615160151615160
Πλάτος στο ύψος των ώμων, πίσω14691499-3014691501-32
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ[3] VDA (l)550530+20550530+20

Η επιθυμία για αρμονία μεταξύ ψηφιακής και φυσικής πολυτέλειας οδήγησε σε μία επαναστατική εσωτερική σχεδίαση, η οποία έχει στοιχεία αρχιτεκτονικής εσωτερικού χώρου και σχεδίασης θαλαμηγού. Η αριστοτεχνική εμφάνιση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και των υποβραχιόνιων δημιουργεί την αίσθηση ότι αιωρούνται στον άνετο εσωτερικό χώρο. Η συστηματική μείωση του αριθμού χειριστηρίων και διακοπών υπογραμμίζει τη μινιμαλιστική εμφάνιση του εσωτερικού. Μία διακριτική διαχωριστική γραμμή μεταξύ του επάνω τμήματος του ταμπλό και του μεγάλου διακοσμητικού στοιχείου διαμορφώνει το χώρο και δημιουργεί οπτικά την εντύπωση του εύρους.

 

Πέρα από τις έως πέντε οθόνες, εντυπωσιακά χαρακτηριστικά αποτελούν επίσης τα μεγάλα διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό οργάνων και στο πίσω μέρος (στην έκδοση Comfort Seat). Περιβάλλουν τους επιβάτες και αποτελούν τη μετεξέλιξη του σχεδίασης «wrap-around». Μία ιδιαίτερα ελκυστική έκδοση είναι η επένδυση ξύλου με ανοικτούς πόρους με κομψά ένθετα αληθινού αλουμινίου που ακολουθούν τις καμπύλες. Στα νέα σχεδιαστικά στοιχεία συγκαταλέγονται και οι τέσσερις επίπεδοι, τετράγωνοι κεντρικοί αεραγωγοί με οριζόντια διάταξη. Δύο λεπτοί, κάθετοι αεραγωγοί σε κάθε πλευρά ολοκληρώνουν τη σχεδίαση του ταμπλό.

Η οθόνη οδηγού και η οθόνη μέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερα στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation (Πλοήγηση), Assistance (Υποβοήθηση), Service)

Καθίσματα: Η υψηλή τεχνολογία στην υπηρεσία της άνεσης σε μακρινά ταξίδια

Τα καθίσματα κυριολεκτικά προσκαλούν τους επιβάτες να καθίσουν αναπαυτικά και να χαλαρώσουν. Η ρευστή, τρισδιάστατη σχεδίασή τους δημιουργεί την αίσθηση της ελαφρότητας, ενώ οι διαφορετικές επενδύσεις αλλάζουν τον χαρακτήρα των καθισμάτων. Για παράδειγμα, οι συνεχείς, διαμήκεις ραφές στο δέρμα Lugano δίνουν μία εκλεκτή, πρωτοποριακή εμφάνιση, ενώ το προοδευτικό ρομβοειδές μοτίβο του δέρματος νάπα και Exclusive νάπα είναι πιο κλασικό και εκφραστικό.

Στα μπροστινά καθίσματα υπάρχουν έως 19 μοτέρ που φροντίζουν για την άνεση – αριθμός που δείχνει την έκταση της τεχνολογίας που έχει εγκατασταθεί στα καθίσματα. Δεν αρκεί όμως η άνεση: τα καθίσματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και στην ασφάλεια. Και όσον αφορά στην πολυτελή ευεξία, όλα τα καθίσματα που διατίθενται για την S-Class φέρουν τη σφραγίδα έγκρισης της γερμανικής ένωσης για την υγεία της σπονδυλικής στήλης AGR[4].

Στη νέα S-Class διατίθενται δέκα διαφορετικά προγράμματα μασάζ. Τα προγράμματα μασάζ χρησιμοποιούν μοτέρ δόνησης, και μπορούν να ενισχύουν το αποτέλεσμα χαλάρωσης με θερμότητα, όπως στο μασάζ με θερμές πέτρες. Για τον σκοπό αυτό, το σύστημα θέρμανσης του καθίσματος συνδυάζεται με τους αεροθαλάμους στα ενεργά καθίσματα πολλαπλού περιγράμματος. Οι θάλαμοι αέρα βρίσκονται πιο κοντά στην επιφάνεια του καθίσματος, άρα ο έλεγχος γίνεται ευκολότερος και η λειτουργία τους καλύτερα αισθητή.

Οι πέντε διαφορετικές εκδόσεις καθισμάτων επιτρέπουν τη διαμόρφωση του πίσω μέρους της S-Class σε χώρο ανάπαυσης ή εργασίας. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι το θερμαινόμενο πρόσθετο μαξιλάρι για το προσκέφαλο, το οποίο διατίθεται για τα δύο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα. Το εύρος και η γωνία ρύθμισης του καθίσματος συνοδηγού στη λειτουργία «σοφέρ» και το κάθισμα ανάπαυσης πίσω του έχουν επίσης βελτιωθεί.

Τα προγράμματα ENERGIZING Comfort: Άνετα ταξίδια με άριστη φυσική κατάσταση

Πατώντας ένα κουμπί ή δίνοντας μια φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος ENERGIZING Comfort προσφέρει χειροπιαστή εμπειρία των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S-Class με λειτουργίες που ομαδοποιούνται σε διαφορετικούς κόσμους εμπειριών. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό χώρο, για παράδειγμα αναζωογονητική σε μονότονες διαδρομές ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZING COACH προτείνει μάλιστα το κατάλληλο πρόγραμμα αναζωογόνησης ή ευεξίας με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός έχει κατάλληλη wearable συσκευή.

Η Mercedes-Benz έχει βελτιώσει ριζικά το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING στη νέα S-Class. Έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα καινοτομίες όπως το μασάζ από μοτέρ δόνησης στην έδρα των καθισμάτων και από ήχους που μεταδίδει το ηχοσύστημα 4D Surround Burmester® High-End. Με τον τρόπο αυτό τα μπάσα γίνονται καλύτερα αισθητά. Η άμεση αναπαραγωγή του ήχου στα καθίσματα προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο στην τρισδιάστατη ακουστική εμπειρία – ήχος 4D εμπνευσμένος από το μασάζ με ήχους. Η αντιληπτή ένταση του ήχου μπορεί να ρυθμίζεται ξεχωριστά για κάθε κάθισμα. Η εμπειρία της μουσικής γίνεται έτσι καλύτερα αισθητή, και αυτό επιτυγχάνεται με δύο διεγέρτες ενσωματωμένους στην πλάτη κάθε καθίσματος.

Αυτοματοποιημένη οδήγηση και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης: μεγαλύτερη υποστήριξη του οδηγού

Το γραφείο θα είναι σύντομα κινητό – ακόμη και για τον οδηγό. Τουλάχιστον για όσους οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το αστέρι: διότι η Mercedes-Benz θέλει η νέα S-Class να μπορεί να οδηγείται αυτοματοποιημένα, με απόλυτη τεχνική και λειτουργική ασφάλεια, πληρώντας όλες τις αυστηρές νομικές απαιτήσεις του λεγόμενου συστήματος 3ου επιπέδου[5]. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένεται ότι η S-Class θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη υπό συνθήκες οδήγηση με το νέο σύστημα DRIVE PILOT, όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Αφαιρώντας την πίεση της οδήγησης από τον οδηγό, το σύστημα αυτό του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες[6], όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In-Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο.

Με τη νέα S-Class η Mercedes-Benz κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο οδηγός υποστηρίζεται από πολλά νέα ή διευρυμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Έτσι, είναι πιο ξεκούραστος στην καθημερινότητά του και οδηγεί με άνεση και ασφάλεια. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδράσουν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η λειτουργία των συστημάτων απεικονίζεται με έναν νέο σχεδιασμό ενδείξεων στην οθόνη του οδηγού.

Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Ο χειρισμός γίνεται ταχύτερα και πιο διαισθητικά χάρη στη συμπερίληψή του στο MBUX. Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, ενώ ο υπολογισμός της πορείας έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα. Η λειτουργία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης εξυπηρετεί επίσης στην προστασία των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.

 

Ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone με το σύστημα υποβοήθησης απομακρυσμένης στάθμευσης. Η λειτουργία έχει απλοποιηθεί σημαντικά. Εάν η S-Class διαθέτει προεγκατάσταση του INTELLIGENT PARK PILOT, τότε είναι έτοιμη για τη λειτουργία Automated Valet Parking (AVP, 4ο επίπεδο SAE). Σε συνδυασμό με τον αναγκαίο προαιρετικό εξοπλισμό και την αντίστοιχη υπηρεσία Connect (ανάλογα με τη χώρα), η νέα S-Class διαθέτει την τεχνολογία που χρειάζεται, ώστε να μπαίνει και να βγαίνει από πολυώροφα γκαράζ, που έχουν υποδομή AVP, με λειτουργία υψηλής αυτοματοποίησης και χωρίς οδηγό, εφόσον το επιτρέπει η νομοθεσία της χώρας.

Σύστημα ανάρτησης: ευκολότεροι και πιο δυναμικοί ελιγμοί με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα

Τα πρωτοποριακά συστήματα ανάρτησης προσφέρουν εντυπωσιακή εμπειρία ταξιδιού στη νέα S-Class. Το (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 10° προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες ελιγμών στην πόλη, αντίστοιχες ενός compact αυτοκινήτου. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.

Η προαιρετική, πλήρως ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL, που λειτουργεί στα 48 V, προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό άνεσης και ευκινησίας, καθώς και πρόσθετη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Η αερανάρτηση AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+ περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η στενή συνεργασία μεταξύ όλων των συστημάτων ανάρτησης και ελέγχου εξασφαλίζει μέγιστη ευστάθεια και ασφάλεια. Η Mercedes-Benz έχει προσθέσει μια νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE® Impulse Side στα μέτρα που εφαρμόζονται κατά το στάδιο πριν την σύγκρουση: Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης, η ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος κατά έως 80 χιλιοστά μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Έτσι μειώνονται τα φορτία στα στοιχεία κάθε πόρτας, καθώς τα μαρσπιέ μπορούν να απορροφήσουν μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας επειδή βρίσκονται σε υψηλότερο σημείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραμόρφωσης του χώρου επιβατών και των φορτίων που επενεργούν στους επιβάτες. Οι αισθητήρες ραντάρ μπορούν να αναγνωρίζουν έγκαιρα μια πιθανή πλευρική σύγκρουση.

Εξωτερική σχεδίαση: τέλειες αναλογίες για κλασική εμφάνιση

Με κοντό μπροστινό πρόβολο, μακρύ μεταξόνιο και ισορροπημένο πίσω πρόβολο, η S-Class έχει τη σχεδίαση ενός κλασικού sedan με τέλειες αναλογίες. Το φαρδύ μετατρόχιο και οι τροχοί, που δεν προεξέχουν από το αμάξωμα, σε μοντέρνα σχέδια δίνουν στο αυτοκίνητο μία μυώδη εμφάνιση. Οι χαρακτηριστικές γραμμές και πτυχώσεις στις πλευρές του αυτοκινήτου έχουν μειωθεί αισθητά. Οι έξυπνα διαμορφωμένες επιφάνειες με τις γλυπτές καμπύλες δημιουργούν ενδιαφέρουσες φωτοσκιάσεις. Το μπροστινό τμήμα εντυπωσιάζει με την κορυφαία μάσκα ψυγείου.

Οι προβολείς καθορίζουν την όψη του αυτοκινήτου. Διαθέτουν τα φώτα πορείας ημέρας που χαρακτηρίζουν την S-Class, αλλά αυτή τη φορά είναι πιο επίπεδοι και ελαφρώς μικρότεροι συνολικά. Οι (προαιρετικές) επίπεδες χειρολαβές στις πόρτες εξελίχθηκαν ειδικά για αυτό το μοντέλο. Εκτείνονται ηλεκτρικά όταν πλησιάζει ο οδηγός ή όταν αγγίζει κάποιος επιβάτης την εξωτερική τους επιφάνεια. Η πρόσβαση χωρίς κλειδί εξασφαλίζεται με το σύστημα KEYLESS-GO.

Η δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου συνεχίζει και το πίσω τμήμα. Χάρη στη μελετημένη σχεδίαση των εσωτερικών τους επιφανειών και κάποιες ειδικές λειτουργίες φωτισμού, τα πίσω φώτα συντελούν στην εντύπωση υψηλής ποιότητας και στη χαρακτηριστική εμφάνιση της S-Class τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.

Τα φώτα: καινοτόμα ψηφιακή τεχνολογία μέσα και έξω

Το προαιρετικό σύστημα DIGITAL LIGHT μπαίνει για πρώτη φορά σε σειρά παραγωγής στη Mercedes-Benz, επιτρέποντας εντελώς νέες λειτουργίες υποβοήθησης[7]:

  • Προειδοποίηση για ανίχνευση οδικών έργων προβάλλοντας ένα εικονίδιο εκσκαφέα στο οδόστρωμα
  • Προβολή ακτίνας φωτός σε πεζούς που ανιχνεύονται στην άκρη του δρόμου ως προειδοποίηση
  • Οι φωτεινοί σηματοδότες, τα σήματα stop και απαγόρευσης εισόδου επισημαίνονται προβάλλοντας ένα προειδοποιητικό σύμβολο στο οδόστρωμα
  • Υποστήριξη σε στενές λωρίδες κυκλοφορίας (με οδικά έργα) προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές στο οδόστρωμα.

Το DIGITAL LIGHT διαθέτει μία μονάδα φωτισμού σε κάθε προβολέα αποτελούμενη από τρεις πανίσχυρες λυχνίες LED των οποίων το φως διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρό-κάτοπτρα. Συνεπώς, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα, επιτρέποντας την κατανομή φωτός με μεγάλη ακρίβεια. Έτσι το σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας μπορεί να εξαιρεί με 100 φορές μεγαλύτερη ακρίβεια τα επερχόμενα οχήματα και τα οδικά σήματα από τη φωτεινή ακτίνα σε σύγκριση με το φως 84 pixel. Οι διαβαθμίσεις φωτός/σκίασης και η κατανομή του φωτός όλων των υπόλοιπων λειτουργιών προσαρμοζόμενου φωτισμού παρέχονται με σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια, π.χ. φωτισμός ομίχλης, φωτισμός αυτοκινητοδρόμου ή φωτισμός πόλης.

Χάρη στην τεχνολογία LED, η νέα S-Class έχει πραγματοποιήσει ένα σημαντικό άλμα και στον εσωτερικό φωτισμό: η Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει για πρώτη φορά διαδραστικό εσωτερικό φωτισμό. Ο (προαιρετικός) ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει πλέον ενσωματωθεί στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και έχει τη δυνατότητα να ενισχύει οπτικά τις προειδοποιήσεις. Το γεγονός αυτό επιτρέπει και την αντίστοιχη επιβεβαίωση ανταπόκρισης από τα συστήματα ανέσεων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κλιματισμού και του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes».

Αεροδυναμική: εκτενείς προσομοιώσεις κατά την πρώιμη φάση ανάπτυξης

Με συντελεστή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,22[8], η S-Class αναδεικνύεται σε ένα από τα πλέον αεροδυναμικά αυτοκίνητα του κόσμου, ιδίως στην πολυτελή κατηγορία. Παρόλο που η μετωπική επιφάνεια (A) της νέας S-Class έχει αυξηθεί ελαφρώς στα 2,5 τ.μ., ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το γινόμενο των τιμών Cd και A είναι 0,56 τ.μ., δηλαδή 200 τ.εκ. μικρότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο μετά το facelift. Τα μέτρα αεροδυναμικής στο αμάξωμα, το υποδάπεδο και τα προσαρτήματα προσφέρουν καλές επιδόσεις τόσο στην αεροδυναμική σήραγγα όσο και κατά τη οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες. Οι προσομοιώσεις αεροδυναμικής πραγματοποιήθηκαν ήδη από τα πρώιμα στάδια ανάπτυξης χρησιμοποιώντας υπολογιστές υψηλής απόδοσης.

Η S-Class έχει επιτύχει επίσης σημαντικές βελτιώσεις αεροακουστικής. Το προηγούμενο μοντέλο είχε ήδη άριστες επιδόσεις ως προς τους θορύβους στον εσωτερικό χώρο. Στο νέο μοντέλο επικρατεί ακόμη περισσότερη ησυχία. Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος αποτελεί τη βάση για την εξαιρετική άνεση ως προς τους θορύβους και τους κραδασμούς, αλλά συμπληρώνεται και με πρόσθετα μέτρα βελτίωσης. Για παράδειγμα, οι οπές για τα καλώδια στο τροπέτο διαθέτουν διπλά λαστιχένια στεγανοποιητικά. Για να ακούγεται ο ήχος κινητήρα πολιτισμένος και καθόλου ενοχλητικός στον εσωτερικό χώρο, η μόνωση του τροπέτου επεκτάθηκε στις πλευρές των κολώνων Α και στο δάπεδο. Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί επίσης για πρώτη φορά ηχοαπορροφητικό αφρώδες υλικό σε ορισμένα τμήματα του αμαξώματος.

Σύστημα μετάδοσης κίνησης: περισσότερος εξηλεκτρισμός, περισσότερη αποδοτικότητα

Οι πρώτες εκδόσεις κινητήρων που θα εξοπλίσουν τη νέα S-Class είναι εξακύλινδροι εν σειρά βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες διαφορετικών επιπέδων ισχύος.


Ένας κινητήρας V8 με ενσωματωμένο δυναμό μίζας (ISG) και ηλεκτρικό σύστημα 48 volt θα είναι διαθέσιμος σύντομα. Η υβριδική ηλεκτρική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων θα παρουσιαστεί το 2021.

Η γκάμα του μοντέλου κατά την παρουσίαση της S-Class12

  S 450 4MATICS 500 4MATICS 350 dS 350 d 4MATICS 400 d 4MATIC
Κιβώτιο ταχυτήτωναυτόματο9G-TRONIC
Κινητήρας (έκδοση, αρ. κυλίνδρων, διάταξη)M 256, 6 εν σειράOM 656, 6 εν σειρά
Κυβισμόςcc29992999292529252925
ΙσχύςkW/hp270/367320/435210/286210/286243/330
σεσ.α.λ.5500-61005900-61003400-46003400-46003600-4200
Πρόσθ. ισχύς με EQ BoostkW/hp16/2216/22
Μέγ. ροπή στρέψηςNm500520600600700
σεσ.α.λ.1600-45001800-5,5001200-32001200-32001200-3200
Πρόσθ. ροπή στρέψης με EQ BoostNm250250
Μικτή κατανάλωση καυσίμου[9] NEDCl/100 km8,4-7,8 (8,3-7,8)8,4-7,8 (8,4-7,8)6,7-6,2 (6,7-6,2)6,9-6,4 (6,8-6,3)7,0-6,5 6,9-6,4)
Μικτές εκπομπές CO24 NEDCg/km191-178 (191-178)192-179 (192-178)176-163 (176-163)183-168 (180-166)186-171 (183-169)
Επιτάχυνση 0-100 km/hs5,14,96,46,25,4
Μέγιστη ταχύτηταkm/h250250250250250

Ακολουθούν οι τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με WLTP[10][11]

  S 450 4MATICS 500 4MATICS 350 dS 350 d 4MATICS 400 d 4MATIC
Μικτή κατανάλωση καυσίμου[12] WLTPl/100 km9,5-7,8 (9,4-7,8)9,5-8,0 (9,4-8,0)7,7-6,4 (7,7-6,4)8,0-6,6 (7,9-6,5)8,0-6,7 (7,9-6,7)
Μικτές εκπομπές CO23 WLTPg/km215-178 (213-177)216-181 (214-181)204-169 (201-168)211-172 (209-171)211-175 (209-175)

Αμάξωμα οχήματος και προστασία από ατυχήματα: νέοι μετωπικοί αερόσακοι για τους πίσω επιβάτες

 

Η ευφυής σχεδίαση του αμαξώματος και οι καινοτομίες στα συστήματα συγκράτησης επιβεβαιώνουν τον ηγετικό ρόλο της S-Class στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Το νέο υβριδικό αμάξωμα από κράμα αλουμινίου με περιεκτικότητα άνω του 50 τοις εκατό σε αλουμίνιο πληροί πολλές απαιτήσεις: Υψηλό επίπεδο σταθερότητας σε σύγκρουση, χαμηλότερο βάρος και μεγάλη ακαμψία αμαξώματος. Όλες αυτές οι ιδιότητες εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς σε συνδυασμό με εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβων και κραδασμών.

Το 2019, με το Experimental Safety Vehicle (ESF) 2019, η Mercedes-Benz παρουσίασε τις ιδέες τις οποίες επεξεργάζονται οι ειδικοί ασφάλειας της εταιρείας. Μεταξύ των 20 και πλέον καινοτομιών, υπήρχαν ορισμένες που ήταν σχεδόν έτοιμες να τεθούν σε σειρά παραγωγής, όπως ο πίσω αερόσακος, ο οποίος είναι πλέον διαθέσιμος ως προαιρετικός εξοπλισμός στη νέα S-Class. Ο μετωπικός αερόσακος για τους πίσω επιβάτες φουσκώνει εξαιρετικά ήπια χάρη στην καινοτόμα, κυλινδρική δομή μου. Σε περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, ο πίσω αερόσακος μπορεί να μειώνει σημαντικά το φορτίο που επενεργεί στο κεφάλι και τον αυχένα των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις.

Στη διάρκεια σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ανάλογα με τη φορά της σύγκρουσης, τη σφοδρότητα και την ύπαρξη συνοδηγού στο όχημα, ο νέος κεντρικός αερόσακος παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού, στο κέντρο του οχήματος.

Βιωσιμότητα: ανάπτυξη με σεβασμό προς το περιβάλλον

Στην S-Class χρησιμοποιούνται περισσότερα από 98 κιλά εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από υλικά διατήρησης φυσικών πόρων. Ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά είναι πλέον 120 – υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Άλλα 40 κιλά περίπου φτιάχνονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Η διαδικασία ανάπτυξης με σεβασμό προς το περιβάλλον αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας και βασίζεται σε συγκεκριμένους στόχους. Οι περιβαλλοντικές πτυχές λαμβάνονται υπόψη ήδη από τη φάση σχεδιασμού.

Το νέο ανακυκλωμένο νήμα, με την εμπορική ονομασία Econyl®, χρησιμοποιείται πλέον για τα καλύμματα δαπέδου. Φτιάχνεται από ανακυκλωμένο νάιλον το οποίο ανακτάται από απόβλητα που προορίζονται για υγειονομική ταφή, όπως παλιά δίχτυα αλιείας και υπολείμματα υφαντουργίας και μοκετών. Όλα αυτά συλλέγονται και μετατρέπονται σε καινούριο νήμα, το οποίο έχει τις ίδιες ιδιότητες με το νάιλον που φτιάχνεται από καινούριες πρώτες ύλες. Η διαδικασία ανακύκλωσης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή αυτού του νήματος προκαλεί σημαντικά λιγότερο CO2 σε σύγκριση με την κατασκευή νέου νήματος. Ταυτόχρονα, επιτρέπει στη Mercedes-Benz να συνεχίζει τον κύκλο ζωής των υλικών.

Ιστορία: το πρότυπο της πολυτελούς κατηγορίας εδώ και δεκαετίες

Η Mercedes-Benz S-Class έχει μια μακρά παράδοση που ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα με την ιστορία της μάρκας Mercedes στις αρχές του 20ου αιώνα. Κάθε μοντέλο έχει επηρεάσει καθοριστικά τη μηχανολογία της αυτοκίνησης στην εποχή του. Πολύ πριν καθιερωθεί επισήμως η ονομασία S-Class, τα μοντέλα της κορυφαίας και πολυτελούς κατηγορίας αποτελούσαν το επίκεντρο της γκάμας της εταιρείας από τη Στουτγάρδη, η οποία αποτελούσε ανέκαθεν σύμβολο της πολυτέλειας, της άνεσης, της ασφάλειας και του lifestyle. Οι ρίζες της οικογένειας S-Class εντοπίζονται στο μοντέλο 220 (W 187) του 1951. Η ονομασία «S-Class» παρουσιάστηκε επισήμως με τη σειρά μοντέλου 116 το 1972.

Ενδιαφέροντα στοιχεία & δεδομένα

Μερικές φορές, τα αριθμητικά στοιχεία λένε περισσότερα από χίλιες λέξεις.

Ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 1,9 μέτρα στα μοντέλα με σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα.
Η μέγιστη γωνία διεύθυνσης είναι 10°.

Το «Hey Mercedes» υποστηρίζει 27 γλώσσες με κατανόηση φυσικής γλώσσας (NLU).

30 ηχεία και οκτώ διεγέρτες περιλαμβάνονται στο ηχοσύστημα 4D Surround Burmester® High-End.

Η άνεση στο κάθισμα του συνοδηγού υποστηρίζεται από 19 μοτέρ (8 για ρυθμίσεις, 4 για μασάζ και 5 για αερισμό, ένα για την οσφυϊκή στήριξη και ένα για κινεί την οθόνη στην πίσω πλευρά).

Στη νέα S-Class διατίθενται 10 διαφορετικά προγράμματα μασάζ.

Η υβριδικό ηλεκτρική έκδοση της S-Class θα διαθέτει αυτονομία έως 100 χιλιομέτρων.

Η επιφάνεια προβολής επαυξημένης πραγματικότητας στην οθόνη Head-up αντιστοιχεί σε οθόνη με διαγώνιο 77 ιντσών.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα φτάνοντας τα 550 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενου μοντέλο.

Με τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,22,[13] η S-Class αναδεικνύεται σε ένα από τα πλέον αεροδυναμικά αυτοκίνητα του κόσμου. Συνεπώς, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μικρότερος από πριν, παρά τη μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια των 200 τ.εκ..

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το πλάτος στο ύψος των αγκώνων έχει αυξηθεί κατά 38 χιλιοστά και κατά 23 χιλιοστά για τους πίσω επιβάτες. Το εσωτερικό ύψος στον πίσω μέρος του οχήματος αυξήθηκε κατά έως 16 χιλιοστά.

Η ανάλυση του DIGITAL LIGHT ανά όχημα υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel.

Η υπολογιστική δύναμη του MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει αυξηθεί κατά 50 τοις εκατό σε σύγκριση με το σύστημα του προηγούμενου μοντέλου. Το εύρος ζώνης μνήμης είναι 41,790 MB/s.

Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος κατά έως 8 εκατοστά μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Πρόκειται για μία νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE® Impulse Side.

17 βηματικά μοτέρ ελέγχουν τη θερμοκρασία και την κατανομή αέρα στο σύστημα Thermotronic. Το πίσω 4ζωνικό σύστημα κλιματισμού Thermotronic έχει μάλιστα 20 βηματικά μοτέρ. Αυτά τα ηλεκτρικά μοτέρ ρυθμίζουν τα κλαπέτα αέρα.

Στο ενεργό σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού, υπάρχει μία λυχνία LED ανά 1.6 εκατοστά στην οπτική ίνα. Συνολικά υπάρχουν περίπου 250.

Η νέα κεντρική οθόνη OLED έχει διαστάσεις 239,06 mm x 218,8 mm, και διαγώνιο οθόνης 12,8 ιντσών. Η επιφάνεια της οθόνης είναι 64 τοις εκατό μεγαλύτερη σε σύγκριση με του προηγούμενου μοντέλου. Η οθόνη οδηγού έχει διαστάσεις 291,6 mm x 109,4 mm και διαγώνιο 12,3 ιντσών.

Η κυλινδρική δομή του καινοτόμου πίσω αερόσακου είναι περίπου 16 λίτρα, ενώ ο συνολικός όγκος όταν φουσκώνει φτάνει τα 70 λίτρα.

Οι εγκέφαλοι του E-ACTIVE BODY CONTROL αναλύουν τις οδηγικές συνθήκες και προσαρμόζουν την ανάρτηση 1000 φορές ανά δευτερόλεπτο.

Η ονομασία «S-Class» παρουσιάστηκε επισήμως με τη σειρά μοντέλου 116 το 1972.

Στην S-Class χρησιμοποιούνται περισσότερα από 98 κιλά εξαρτημάτων που κατασκευάζονται από υλικά διατήρησης φυσικών πόρων. Ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά είναι πλέον 120 – υπερδιπλάσια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Άλλα 40 κιλά περίπου φτιάχνονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες.

Η εσωτερική ονομασία του νέου μοντέλου είναι 223.

Το νέο εργαλείο που χρησιμοποιείται για τη διάνοιξη μικρό-οπών στα καθίσματα χρησιμοποιεί 16.000 βελόνες.

Το ποσοστό πιστότητας στην S-Class είναι ιδιαίτερα υψηλό. Σχεδόν 80 τοις εκατό των πελατών της S-Class στη Δυτική Ευρώπη επιλέγουν και πάλι Mercedes-Benz. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό είναι πάνω από 70 τοις εκατό.

Περισσότερο από το ένα τρίτο όλων των sedan της τελευταίας γενιάς S-Class (σειρά μοντέλου 222 του 2013) πουλήθηκε στην Κίνα. Οι πελάτες της S-Class στην Κίνα είναι οι νεότεροι με μέση ηλικία τα 40 έτη. Σε όλο τον κόσμο πωλείται περισσότερο η S-Class Sedan με μακρύ μεταξόνιο: περίπου 9 στους 10 πελάτες επιλέγουν τη έκδοση long της S-Class Sedan. Συνολικά, από την παρουσίαση της γενιάς που βρίσκεται τώρα σε φάση διακοπής παραγωγής, έχουν πουληθεί περισσότερες από 500.000 S-Class Sedan.

Προστιθέμενη αξία για τους πελάτες: οι σημαντικότερες καινοτομίες της νέας S-Class συνοπτικά:

 

S-Klasse_Grafik_MBUX_Master.jpg

Η νέα S-Class χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία, για να ανταποκρίνεται με ενσυναίσθηση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών της. Ακολουθεί μία επισκόπηση των σημαντικότερων χαρακτηριστικών της:

Η δεύτερη γενιά του MBUX (MercedesBenz User Experience) εγκαινιάζεται στη νέα S-Class. Άλλο ένα ορόσημο είναι διεπαφή μεταξύ οδηγού, επιβατών και αυτοκινήτου: υπάρχουν έως πέντε οθόνες μερικές εκ των οποίων διαθέτουν τεχνολογία OLED. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η νέα τρισδιάστατη οθόνη οδηγού προσφέρει, για πρώτη φορά, καλύτερη αντίληψη του γύρω χώρου με ρεαλιστικό, τρισδιάστατο οπτικά αποτέλεσμα, χάρη στην καταγραφή της κίνησης των ματιών. Αντίστοιχα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η πολύ μεγάλη οθόνη Head-up με περιεχόμενα επαυξημένης πραγματικότητας. Για παράδειγμα, κατά την πλοήγηση, προβάλλονται στη λωρίδα κυκλοφορίας εικονικά κινούμενα βέλη αλλαγής κατεύθυνσης με μεγάλη ακρίβεια.

Χρησιμοποιώντας κάμερες στη μονάδα χειριστηρίων οροφής και αλγόριθμους μάθησης, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX Interior Assist αναγνωρίζει και προβλέπει επιθυμίες και προθέσεις των επιβατών. Για να το κάνει αυτό, ερμηνεύει την κατεύθυνση του κεφαλιού, τις κινήσεις των χεριών και τη γλώσσα του σώματος, και ανταποκρίνεται με αντίστοιχες λειτουργίες του οχήματος. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός στρέψει το βλέμμα προς το πίσω παρμπρίζ, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης ανοίγει αυτόματα το ρολό σκίασης.

Ο ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός, με περίπου 250 LED, έχει πλέον ενσωματωθεί στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και έχει τη δυνατότητα να επισημαίνει οπτικά τις προειδοποιήσεις. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ανταπόκρισης κατά τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού ή του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes».

Το τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πολλές και νέες λειτουργίες. Ένα παράδειγμα είναι η προνοητική συμμόρφωση με τα όρια ταχυτήτων. Οι νέες ενδείξεις υποβοήθησης στη οθόνη του οδηγού δείχνουν με σαφήνεια την αρχή λειτουργίας των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης σε προβολή πλήρους οθόνης.

Στην περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, ο πίσω μετωπικός αερόσακος (προαιρετικά για την S-Class με μακρύ μεταξόνιο) μπορεί να μειώνει σημαντικά το φορτίο που επενεργεί στο κεφάλι και τον αυχένα των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις που φορούν ζώνη ασφαλείας. Ο μετωπικός αερόσακος για τους πίσω επιβάτες φουσκώνει εξαιρετικά ήπια χάρη στην καινοτόμα, κυλινδρική δομή μου.

Χάρη στο (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, η S-Class διαθέτει δυνατότητες ελιγμών που συναντά κανείς στα αυτοκίνητα compact μέσα στην πόλη. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει έως και τις 10 μοίρες. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.

Περισσότερα από 50 ηλεκτρονικά εξαρτήματα της νέας S-Class μπορούν να ενημερώνουν το λογισμικό τους ασύρματα (over the airOTA). Ορισμένα από αυτά είναι το σύστημα infotainment MBUX, η οθόνη οδηγού, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και τα συστήματα φωτισμού MULTIBEAM LED και DIGITAL LIGHT. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον πελάτη να εξοικονομεί χρόνο από περιττές επισκέψεις στο συνεργείο για τέτοιους λόγους. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει πάντα την τελευταία ενημέρωση λογισμικού, ώστε να είναι εξοπλισμένο για νέες λειτουργίες. Προϋπόθεση για τις ασύρματες ενημερώσεις αποτελεί πάντα η συναίνεση του χρήστη.

Σε περίπτωση κινδύνου πλευρικής σύγκρουσης με άλλο όχημα, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Πρόκειται για μία νέα λειτουργία του συστήματος PRESAFE® Impulse Side: μπορεί να μειώνει τα φορτία που ασκούνται στους επιβάτες, επειδή οι δυνάμεις της σύγκρουσης διοχετεύονται προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία του αμαξώματος που βρίσκονται στο κάτω τμήμα του οχήματος.

Από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένεται ότι η S-Class θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη υπό συνθήκες οδήγηση με τον νέο (προαιρετικό) σύστημα DRIVE PILOT όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Το σύστημα αυτό αφαιρεί την πίεση της οδήγησης από τον οδηγό και του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες, όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In-Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο.

Η επαναστατική τεχνολογία προβολέων DIGITAL LIGHT (προαιρετικά) προσφέρει εντελώς νέες λειτουργίες, όπως η προβολή βοηθητικών ενδείξεων ή προειδοποιητικών συμβόλων στο οδόστρωμα. Το DIGITAL LIGHT διαθέτει μία μονάδα φωτισμού σε κάθε προβολέα αποτελούμενη από τρεις πανίσχυρες λυχνίες LED των οποίων το φως διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρό-κάτοπτρα. Συνεπώς, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.


[1] Με κανονικές χειρολαβές θυρών/με επίπεδες χειρολαβές θυρών

[2] Με/χωρίς πανοραμική γυάλινη οροφή

[3] Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μειώνεται από τον προαιρετικό εξοπλισμό (π.χ. ψυγείο, καθίσματα ανάπαυσης) και στην υβριδική ηλεκτρική έκδοση.

[4] https://www.agr-ev.de/en/about-us/agr

[5] 3ο επίπεδο SAE: η λειτουργία αυτοματοποιημένης οδήγησης αναλαμβάνει ορισμένους χειρισμούς οδήγησης. Ωστόσο, ο οδηγός παραμένει αναγκαίος. Πρέπει να είναι πάντα σε ετοιμότητα να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή μόλις του ζητήσει το όχημα να παρέμβει.

[6] Οι νομικά επιτρεπόμενες δευτερεύουσες δραστηριότητες του οδηγού εξαρτώνται από τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας της κάθε χώρας.

[7] Λόγω των κανονισμών οδικής κυκλοφορίας, η διαθεσιμότητα και το εύρος αυτών των νέων λειτουργιών υποβοήθησης μπορεί να υπόκεινται σε περιορισμούς σε ορισμένες χώρες.

[8] Η καλύτερη απόδοση στο πρόγραμμα οδήγησης SPORT+

[9] Οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι «μετρηθείσες τιμές NEDC CO2», σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 1 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών. Ενδέχεται να ισχύει υψηλότερη τιμή ως βάση για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προσφερόμενα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των τιμών WLTP, μπορούν να βρεθούν για κάθε χώρα στη διεύθυνση www.mercedes-benz.com

[10] Οι παρακάτω αναφερόμενες τιμές WLTP για τα οχήματα βασίζονται στα στοιχεία κατανάλωσης και CO2 που ισχύουν στη Γερμανία και θα πρέπει να θεωρούνται ενδεικτικές τιμές. Ανάλογα με τον επιλεγμένο εξοπλισμό, οι τιμές για το συγκεκριμένο όχημα μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ της «Ελάχιστης τιμής CO₂/κατανάλωσης WLTP» και της «Μέγιστης τιμής CO₂/κατανάλωσης WLTP». Ενδέχεται να ισχύει υψηλότερη τιμή ως βάση για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας.

[11] Οι τιμές αφορούν το sedan με μακρύ μεταξόνιο (V 223). Οι τιμές για το μοντέλο με κοντό μεταξόνιο (W 223) εμφανίζονται σε παρένθεση εάν διαφέρουν

[12] Τα αναγραφόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις «τιμές CO2 WLTP» σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών.

[13] Η καλύτερη απόδοση στο πρόγραμμα οδήγησης SPORT+

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.