F1: Η ώρα του πριγκιπάτου

By  |  0 Comments
  • Η πιο μαλακή γόμα στην γκάμα της Pirelli (ονομάζεται ‘C5’, αυτό παραπέμπει στο ‘compound/γόμα 5’)  εμφανίζεται για πρώτη φορά σε grand prix το 2021. Έτσι για πρώτη φορά φέτος θα είναι διαθέσιμες οι τρεις πιο μαλακές γόμες. Σε ρόλο σκληρής στο Μονακό θα είναι η P Zero λευκή με κωδικό C3, μέση γόμα θα είναι η P Zero κίτρινη με κωδικό C4 και μαλακή γόμα θα είναι η P Zero κόκκινη με κωδικό C5.
  • Στο Μονακό συναντάμε τον πιο μικρό σε μήκος γύρο απ’ όλες τις πίστες, τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα αλλά και την πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος. Για να τα αντιμετωπίσουν όλα αυτά οι ομάδες χρησιμοποιούν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές για υψηλό αεροδυναμικό φορτίο με ειδικές πτέρυγες εμπρός και πίσω ώστε να ισορροπήσουν τα επίπεδα κάθετης δύναμης. Χρησιμοποιούνται εξεζητημένα αεροδυναμικά βοηθήματα ενώ γίνονται και ειδικές ρυθμίσεις στο τιμόνι ώστε να στρίβει αρκετά, πράγμα απαραίτητο για το πέταλο του Fairmont.
  • Η μια στροφή διαδέχεται την άλλη στο Μονακό, οπότε είναι σχετικά εύκολο να ζεσταθούν τα ελαστικά. Ειδικά οι πιο μαλακές γόμες διατηρούνται εύκολα στο ιδεατό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

  • Καθώς πρόκειται για διαδρομή μέσα στην πόλη, η πίστα δεν έχει γόμα και γλιστράει στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, αλλά γρήγορα βελτιώνεται. Καθώς υπάρχει η ασυνήθιστη διαμόρφωση με ελεύθερες δοκιμές την Πέμπτη και κενό την Παρασκευή και παράλληλα η πίστα είναι ανοικτή στην κυκλοφορία τα βράδια και το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας την Παρασκευή, η κατάσταση αλλάζει ξανά πριν το Σάββατο. Το Μονακό έχει έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές τραχύτητας οδοστρώματος, όλης της χρονιάς.
  • Λόγω των χαμηλών ενεργειακών φορτίων που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών, παραδοσιακά βλέπουμε μια αλλαγή ελαστικών, στο Μονακό. Το παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών είναι ευρύ.
  • Το 2019, που διεξήχθη για τελευταία φορά ο αγώνας, ο Lewis Hamilton κέρδισε με στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας αφού έκανε την αλλαγή νωρίς στον 11ο γύρο λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας. Μετά διαχειρίστηκε με μαεστρία τα ελαστικά ως το τέλος. Οι υπόλοιποι οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο το 2019, επίσης άλλαξαν στον 11ο γύρο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά έβαλαν τη σκληρή γόμα.

FORMULA 2: ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Στο Moνακό θα διεξαχθεί ο δεύτερος γύρος της φετινής Formula 2. Θα έχει τη νέα διαμόρφωση που είδαμε για πρώτη φορά, στο Μπαχρέιν το Μάρτιο με τρεις αγώνες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Όπως και στη Formula 1, η Pirelli για το Μονακό διαθέτει τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της για την F2: P Zero κόκκινη/μαλακή και P Zero μωβ/πολύ μαλακή γόμα. Είναι η ίδια επιλογή μ’ αυτή που έγινε και στον προηγούμενο αγώνα του Moνακό το 2019, αλλά τώρα χρησιμοποιούνται ελαστικά 18 ιντσών τα οποία υιοθετήθηκαν από πέρυσι στη Formula 2.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ “Το Moνακό είναι μοναδικό, η απουσία του από το πρόγραμμα πέρυσι δίνει έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και μας ικανοποιεί περισσότερο που επιστρέφουμε φέτος. Η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση αποτελεί κλειδί για την επιτυχία όπως οι κατατακτήριες δοκιμές και η στρατηγική. Τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα. Οπότε η θέση στην πίστα έχει μεγάλη σημασία και οι οδηγοί πρέπει στις κατατακτήριες δοκιμές, να πάρουν το μέγιστο της πιο μαλακής γόμας C5. Η στρατηγική προσαρμόζεται στις συνθήκες με τις ομάδες να κάνουν τις αλλαγές τη στιγμή που αποκτούν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όσον αφορά την θέση τους στην πίστα. Το ευρύ παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών οφείλεται στη πολύ χαμηλή φθορά και πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, των ελαστικών.”

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.