Αγωνιστικός «πυρετός» για την Abarth σε πίστες και ράλι

By  |  0 Comments
  • Το γεμάτο αγωνιστικό πρόγραμμα της Abarth συνεχίζεται και αυτό το Σαββατοκύριακο, με τον «Σκορπιό» να συμμετέχει μέσω του AbarthRallyCup στο Rally di Roma Capitale του ERC, αλλά και στην θρυλική πίστα της Imola με τον Ιταλικό θεσμό της F.4 Championship Powered by Abarth.
  • Στο Πρωτάθλημα της F.4, το οποίο αποτελεί ένα από τα κορυφαία σχολεία για νέους οδηγούς αγώνων, συμμετέχει και ο Έλληνας Τζώρτζης Μαρκογιάννης (φωτογραφία) με την ομάδα της CRAM Motorsport.
  • Με το DNA της μάρκας να είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τους αγώνες, η Abarth μεταφέρει την εμπειρία που αποκομίζει από τα ράλι και τις πίστες στα αυτοκίνητα παραγωγής της, όπως γίνεται εμφανές και από την πρόσφατη παρουσίαση του νέου AbarthF595, έκδοσης που εμπνέεται από το δυναμικό χώρο της Formula 4.

Αυτό το Σαββατοκύριακο είναι γεμάτο από αγωνιστικές υποχρεώσεις για την Abarth. Από την Παρασκευή 23 Ιουλίου μέχρι και την Κυριακή 25 Ιουλίου, θα πραγματοποιηθεί ο 4ος γύρος του Ιταλικού θεσμού F.4 Championship Powered by Abarth στην πίστα της Ίμολα, ενώ την ίδια στιγμή θα λαμβάνει χώρα το ασφάλτινο Rally di Roma Capitale, αγώνας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC), στο οποίο αγωνίζονται και τα Abarth 124 rally του Abarth Rally Cup.

Στο αυτοκινητοδρόμιο Enzo e Dino Ferrari, στην Imola περισσότερα από 30 μονοθέσια θα βρεθούν στην σειρά εκκίνησης του 4ου γύρου του Ιταλικού F.4 Championship Powered by Abarth. Μέχρι στιγμής πρωταγωνιστής στο θεσμό είναι ο Βρετανός Oliver Bearman (Van Amersfoort Racing), ο οποίος έχει κυριαρχήσει στους πρώτους αγώνες. Στην θρυλική πίστα θα βρεθεί και ο Έλληνας νεαρός οδηγός, Τζώρτζης Μαρκογιάννης, ο οποίος με τα χρώματα της CRAM Motorsport θα προσπαθήσει να κάνει μια όσο το δυνατόν καλύτερη εμφάνιση, κερδίζοντας παράλληλα πολύτιμη εμπειρία για τη συνέχεια της σαιζόν. Την Παρασκευή 23/7 θα πραγματοποιηθούν δύο ελεύθερες δοκιμαστικές περίοδοι, το Σάββατο 24/7 θα πραγματοποιηθούν οι δύο κατατακτήριες περίοδοι καθώς και ο πρώτος αγώνας, ενώ την Κυριακή 25/7 ο γύρος στην Ίμολα θα ολοκληρωθεί με δύο ακόμα αγώνες. Όπως και στον αντίστοιχο Γερμανικό θεσμό, τα μονοθέσια εφοδιάζονται με τον κινητήρα 1.4 T-Jet της Abarth απόδοσης 160 ίππων, κινητήριο σύνολο που εφοδιάζει και τα αυτοκίνητα παραγωγής της μάρκας, όπως το νέο F595 (165 ίπποι), ένα μοντέλο με έμπνευση από το δυναμικό κόσμο της Formula 4.

Ο Τζώρτζης

O Τζώρτζης Μαρκογιάννης μοιράστηκε τις εντυπώσεις του από το τεστ στη θρυλική πίστα αλλά και τις προσδοκίες του για τους τρεις αγώνες του Σαββατοκύριακου.

Πόσο χρήσιμες ήταν οι δοκιμές που έκανες στην Imola;
Με δεδομένο ότι ήταν μια άγνωστη για εμένα πίστα, έχοντας ολοκληρώσει ένα διήμερο δοκιμών υπό συνθήκες παρόμοιες με αυτές του επικείμενου αγώνα, θεωρώ ότι έχω πλέον ολοκληρωμένη αντίληψη των μυστικών της πίστας, καθώς και μια εκτενή σειρά μετρήσεων και δεδομένων τα οποία μελέτησα και θα αξιοποιήσω στον αγώνα.

Τι έμαθες;
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα απαιτητική και τεχνική πίστα, με διαφορετικών ειδών στροφές. Τα δύο chicane που αποτελούν το πρώτο τμήμα της χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Στη συνέχεια, το δεύτερο κομμάτι διακρίνεται για τις υψομετρικές διαφορές που αλλάζουν διαρκώς τα σημεία φόρτισης του αυτοκινήτου. Τέλος, το τελευταίο τμήμα της περιέχει το πασίγνωστο κράσπεδο της Variante Alta, το οποίο απογειώνει πλήρως το αυτοκίνητο για μερικά δευτερόλεπτα, καθώς και ένα κατηφορικό σημείο φρεναρίσματος, στο οποίο παρατηρούνται συχνά μπλοκαρίσματα των μπροστινών τροχών λόγω της υπερβολικής φόρτισης.

Μίλησέ μας για τις ιδιαιτερότητες της θρυλικής πίστας, δυσκολίες – παγίδες που κρύβει…
Το σύμπλεγμα στροφών Aqua Minerali αποτελεί μία πασίγνωστη παγίδα για οδηγούς, καθώς πρόκειται για κατηφορική ζώνη φρεναρίσματος η οποία υπερφορτίζει το μονοθέσιο στην αριστερή του πλευρά λόγω της δεξιάς στροφής που προηγείται. Ακόμη, η τυφλή έξοδος της γρηγορότερης στροφής της πίστας (Piratella) χρειάζεται ιδανική γραμμή καθώς παραμονεύει ο τοίχος. Τέλος, ο ακριβής υπολογισμός της απογείωσης στο κράσπεδο της Variante Alta, ώστε να τοποθετηθεί σωστά το μονοθέσιο για την αριστερή στροφή που ακολουθεί αμέσως μετά την προσγείωση, αποτελεί μεγάλη πρόκληση με δεδομένο ότι δεν υπάρχει οπτική επαφή, λόγω του ύψους του κερμπ και της καμπύλης του δρόμου.

Ποιο σημείο της πίστας σε δυσκολεύει περισσότερο;
Το δεύτερο τμήμα της πίστας είναι αυτό που με δυσκόλεψε περισσότερο, καθώς για να επιτευχθεί υψηλή απόδοση απαιτείται η λήψη μεγάλων ρίσκων.

Επιδέχεται βελτίωσης η εξοικείωσή σου με την πίστα της Imola;
Πρόκειται για μία ιδιαίτερη πίστα και θεωρώ πως επιδέχεται βελτίωσης η εξοικείωσή μου, όμως ήδη έχουμε κάνει σημαντικά βήματα κατά την διάρκεια του διημέρου δοκιμών.

Πόση διαφορά είχε η οδήγηση σ’ αυτή την πίστα σε σχέση με τον προσομοιωτή;
Η αίσθηση που προδίδει το άλμα στην Variante Alta δεν αντανακλάται τόσο έντονα στον προσομοιωτή, όπως άλλωστε και οι έντονες υψομετρικές διαφορές.

Τι σε προβλημάτισε περισσότερο σ’ αυτή τη διαδρομή;
Με προβλημάτισε η δυσκολία να βελτιώσω την επίδοσή μου κατά την διάρκεια της πρώτης ημέρας, όμως μετά από έντονη μελέτη και ορισμένες αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου, η δεύτερη μέρα αποδείχθηκε πολύ καλύτερη από άποψη αποτελεσμάτων.

Είχες την ευκαιρία να γνωρίσεις ένα κορυφαίο Ιταλό οδηγό αγώνων, τον Jarno Trulli, καθώς ο γιος του έκανε δοκιμές στην ίδια ομάδα με σένα. Τι έμαθες απ’ αυτόν;
Σε συζήτηση με τον θρύλο της Formula 1, Jarno Trulli, μας εκμυστηρεύτηκε πως ο τεχνικός χαρακτήρας της πίστας απαιτεί ιδιαίτερη επιμονή και επιμονή για να αποκαλύψει κανείς τα μυστικά της. Οποιαδήποτε βιασύνη ενδέχεται να αποβεί επικίνδυνη.

Ποιος είναι ο στόχος που θέτεις στον επικείμενο τέταρτο γύρο της σεζόν;
Κύριο κομμάτι που επιδέχεται βελτίωση είναι η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών, που εξασφαλίζει μία ικανοποιητική θέση εκκίνησης από την οποία μπορώ να αναρριχηθώ στην κατάταξη με μεγαλύτερη ευκολία και λιγότερο κίνδυνο. Στόχος μου είναι να τερματίσω τους τρεις αγώνες χωρίς εγκατάλειψη, σε μία καλή θέση σε αυτήν την άγνωστη μέχρι προχθές για εμένα πίστα, γεγονός που θα μου δώσει αυτοπεποίθηση για τους επόμενους αγώνες που θα λάβουν μέρος σε πίστες που γνωρίζω καλά.

Φαντάζομαι πως οι συνομήλικοί σου αυτή την εποχή είναι διακοπές, πόσο δύσκολο είναι να συνεχίσεις να δουλεύεις σκληρά;
Η συμμετοχή σε αυτούς τους παγκοσμίου επιπέδου αγώνες είναι συναρπαστική αλλά απαιτεί σημαντικές θυσίες σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Μετά την Imola όμως, υπάρχει η καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος για τον Αύγουστο, οπότε θα έχω την ευκαιρία να δω την οικογένειά μου και να διασκεδάσω με τους φίλους μου. Χρειάζεται όμως ακόμη υπομονή, προς το παρόν το μυαλό μου είναι επικεντρωμένο στους αγώνες!

Πληροφορίες Πίστας:
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari
Γύρος 4, 23-25.07.2021
Μήκος: 4.909m
Στροφές: 19
Διάρκεια αγώνων: 30’ + 1 γύρο

Παράλληλα με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις στην Ίμολα, ο «Σκορπιός» θα βρεθεί και στη σειρά εκκίνησης του Rally di Roma Capitale, αγώνα του ERC, στον οποίο οι Dariusz Poloński/Łukasz Sitek και Roberto Gobbin/Alessandro Cervi θα δώσουν τη μάχη τους με τα Abarth 124 rally. Η εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 23/7 από το εντυπωσιακό Castel Sant’Angelo στο κέντρο το Ιταλικής πρωτεύουσας, ενώ μετά από 731,04 χιλιόμετρα –εκ των οποίων τα 190,09 χιλιόμετρα σε ειδικές διαδρομές- τα πληρώματα θα ολοκληρώσουν την προσπάθεια με την επιστροφή τους στην «Αιώνια Πόλη».

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.