24ο Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα»: Η χρονιά των GTi

By  |  0 Comments

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε μία ακόμη εξαιρετική διοργάνωση του ΣΙΣΑ. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Σάββατο 16 Οκτωβρίου η παραλία της Χαλκίδας γέμισε ιστορικά αυτοκίνητα και τα λαμπερά κορίτσια της ΕΚΟ στάθηκαν δίπλα στην αψίδα ομορφαίνοντας τον χώρο της εκκίνησης.

Η καταιγίδα «Μπάλος», που δημιούργησε πολλά προβλήματα λίγες μέρες πριν, δεν κατάφερε να πτοήσει την οργανωτική επιτροπή και τους συμμετέχοντες.  Στις 11 το πρωί ξεκίνησαν 81 ετοιμοπόλεμα πληρώματα για την 24η έκδοση του Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα».  Πρώτη ειδική «Παραλίμνη», δεύτερη ειδική «Λούτσι» και μετά μέσω Αταλάντης & Σφάκας ακολούθησε η ειδική «Μόδι».  Στη συνέχεια Ρεγκίνι, Θερμοπύλες, Λαμία και αργά το μεσημέρι ήρθε λίγη ξεκούραση στα Λουτρά Υπάτης.  Μέχρι εδώ οι Huffy-Σταυρόπουλος/Χατζής/VW Golf GTi είχαν πάρει από νωρίς την πρωτοπορία, ακολουθούμενοι από τους Βασιλόπουλο/Σταθάκο/Ford Escort MK1 και τους Κατοχιανό/Χριστακέα/Ford Fiesta XR2.

Οι μονομάχοι μόλις είχαν αρχίσει να ζεσταίνονται και στις 16:15 κατευθύνθηκαν προς την ειδική «Άγιος Γεώργιος» που πέρναγε από Παλαιόκαστρο και Φουρνά. Με την απογευματινή «Νεράιδα» άρχισαν να σοβαρεύουν τα πράγματα και οι κατολισθήσεις του «Αράπη» ανέβασαν τον βαθμό δυσκολίας του αγώνα. Άφιξη στο «Φράγμα» με θερμή υποδοχή από το Karditsa Racing Club και αμέσως μετά ακολούθησε η μεγάλη νυχτερινή ανασυγκρότηση στην πλατεία «Πλαστήρα» της φιλόξενης Καρδίτσας. Οι Αρβανίτης/Χαραλαμπάκη/ Lancia Fulvia αναριχήθηκαν στην προσωρινή κορυφή της βαθμολογίας, καταδιωκόμενοι από τους Huffy-Σταυρόπουλο/Χατζή/VW Golf GTi, και τους Κατοχιανό/Χριστακέα/Ford Fiesta XR2. Στην Καρδίτσα ολοκληρώθηκε το έπαθλο «12 Ώρες Ελλάδα» με νικητές τους Κονταράτο/Ιατρίδη/Porsche 911, δεύτερους τους Λαγάκη/Τσαλίκη/ Lancia Thema 8.32 και τρίτους τους Λαλούση/Καστανιώτη/Fiat Uno Turbo.

Τα μεσάνυχτα ακριβώς άναψαν οι προβολείς, οι συνοδηγοί φόρεσαν τους φακούς στο κεφάλι και όρμηξαν για τις ειδικές της «Μητρόπολης», της «Ραχούλας» και της νυχτερινής «Νεράιδας». Στην θέση «Σπίτι του Διαβάτη» μέσα στο σκοτάδι τους περίμεναν οι κριτές για την ειδική του Κλειτσού και μετά ακολούθησε η μακρύτερη ειδική του αγώνα, ο «Πλάτανος» μήκους 33,83 χιλιομέτρων, που διερχόταν από Φουρνά & Παλαιόκαστρο και λόγω εξόδων έβγαλε εκτός δυνατούς διεκδικητές. Η πρωτοπορία ξαναπέρασε στους Huffy-Σταυρόπουλο/Χατζή/VW Golf GTi με νέους διώκτες αυτήν την φορά, τους Γεωργοσόπουλο/Κοντοπό/ VW Golf GTi και τους Μητσιά/Πανόπουλο/ Peugeot 205 GTi.

Huffy-Σταυρόπουλος/Χατζής/VW Golf GTi

Γύρω στις 4 το πρωί άρχισαν να καταφθάνουν τα πληρώματα στην Λαμία και στις 5 ακριβώς ξεκίνησαν για «Μπράλο» και Αποστολιά». Εδώ η πρώτη θέση της προηγούμενης τριάδας άλλαξε χέρια και με ρεσιτάλ οδήγησης & πλοήγησης οι Μητσιάς/Πανόπουλος/Peugeot 205 GTi τέθηκαν επικεφαλής. Το χάραμα τους βρήκε στην Αμφίκλεια για τις φαινομενικά εύκολες ειδικές «Δαδί» & «Φτερόλακκα», αλλά η ομίχλη έφερε ανατροπές!

Οι Μητσιάς/Πανόπουλος/Peugeot 205 GTi και Huffy-Σταυρόπουλος/Χατζής/VW Golf GTi κράτησαν τις θέσεις τους, αλλά εδώ έλαμψε το άστρο του περυσινού νικητή και οι Δελαπόρτας/Λιακωτίτης VW Golf GTi πέρασαν στην τρίτη θέση.

Μετά την Αράχωβα ακολούθησε η εμβόλιμη ειδική «Τσουκαλάδες» και το αγωνιστικό σκέλος ολοκληρώθηκε με την κατηφορική «Ριτσώνα», χωρίς να αλλάξει η τριάδα του βάθρου.

Με την συμπλήρωση 24 ωρών, 800 χιλιομέτρων και 22 ειδικών διαδρομών ολοκληρώθηκε το 24ο ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα». Τα 61 πληρώματα που διέσχισαν την γραμμή του τερματισμού θεωρούνται όλοι ήρωες!

Η αυλαία του 24ου Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα» έπεσε το βράδυ της Δευτέρας 18/10 με την λαμπερή δεξιώση προς την τιμήν των νικητών στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Οι μεγάλοι νικητές είναι οι Μητσιάς/Πανόπουλος/Peugeot 205 GTi, δεύτεροι οι  Huffy-Σταυρόπουλος/Χατζής/VW Golf GTi και τρίτοι οι Δελαπόρτας/Λιακωτίτης VW Golf GTi και έτσι αποδείχθηκε ότι το 2021 ήταν η χρονιά των “hot hatches”, δηλαδή των GTi.  Οι νικητές των επι μέρους ιστορικών κατηγοριών της Regularity είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα αποτελεσμάτων του www.sisa.gr

Δελαπόρτας/Λιακωτίτης VW Golf GTi

Στην κατηγορία GT – Youngtimer νικητές ήταν οι Πιταράκης/Μελανίτης/Ford Escort RS2000, δεύτεροι οι Βαγενάς/Μάργαρης/Ford Sierra και τρίτοι οι Καπράλος/Καραθανάσης/Mercedes 190E.

Στην κατηγορία Touring Trophy νικητές ήταν επίσης μετά από ανατροπή οι Στρογγύλης/ Ποταμιάνος/Peugeot 404, δεύτεροι οι Λαλούσης/Καστανιώτης/Fiat Uno Turbo και τρίτοι οι Ματιάτος/Κομνηνός/Fiat 128SL. Οι νικητές των επι μέρους κατηγοριών της Touring Trophy είναι επίσης αναρτημένοι στην ιστοσελίδα αποτελεσμάτων του www.sisa.gr

Η Οργανωτική Επιτροπή του 24ου ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” ευχαριστεί την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τους χορηγούς EKO, DEKRA, WURTH & MyKTEO και όλους τους χορηγούς επικοινωνίας. Ευχαριστήρια στις πόλεις της Χαλκίδας & Λαμίας, για την φιλοξενία τους, στον Δήμο Καρδίτσας, στο Λιμεναρχείο Χαλκίδας, στον Οργανισμό Λιμένων Ευβοίας, στην Ελληνική Αστυνομία & την «Οικογένεια Στεργίου» για την συνδρομή τους. Τέλος θερμά ευχαριστήρια στους κριτές & χρονομέτρες που δούλεψαν κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες, στην γραμματεία του αγώνα, στον υπεύθυνο χρονομέτρησης, Σπύρο Μουστάκα, που επιτηρούσε επί 24ώρου βάσης την ασφάλεια των αγωνιζομένων και στην Anube Sport για την άμεση και ομαλή έκδοση των αποτελεσμάτων.

Το «24 Ώρες Ελλάδα» από το 1998 έως σήμερα συνεχώς εξελίσσεται και μαγνητίζει τους φίλους του ιστορικού αυτοκινήτου όλων των τάσεων & ρευμάτων.  Η μοναδικότητα αυτού του αγώνα έχει δημιουργήσει ένα μύθο, στον οποίον έχουν συμβάλει ακόμα και τα λάθη και τα ευτράπελα του παρελθόντος. Το 2022 το 24 «Ώρες Ελλάδα» κλείνει 25 χρόνια και στον ΣΙΣΑ με υπερηφάνεια βλέπουμε ότι έχει καθιερωθεί σαν το μεγάλο ετήσιο ραντεβού στην ελληνική σκηνή του ιστορικού αυτοκινήτου. Ραντεβού στο «αργυρό» 24 «Ώρες Ελλάδα» στις 22-23 Οκτωβρίου 2022!

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.