ΔύΝαμη που φαίΝεται

By  |  0 Comments

Έχουμε πει πολλές φορές ότι οι Κορεάτες «τρέχουν» με γεωμετρική πρόοδο. Δεν περιορίζονται όμως μόνο σε απλά πρακτικά και οικονομικά αυτοκίνητα. Μετά τις μεγάλες επιτυχίες στα ράλι, έρχονται τα μοντέλα της σειράς Ν να προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά με λογικές τιμές.

Το νεότερο και πιο προσιτό μοντέλο της σειράς, το ολοκαίνουριο i20 N, είναι ένα hot hatch ικανό και για πίστα. Εκεί όπου έγινε και η δοκιμή του, εκεί όπου έδειξε τις αρετές του με το «καλημέρα». Είναι δυνατό παντού, ενώ το κατάλληλο στήσιμό του επιτρέπει να κινείσαι γρήγορα και με ασφάλεια (τι φρένα είναι αυτά!), όπως διαπίστωσα κι από πρώτο χέρι.

Εχοντας τις ρίζες του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό το ολοκαίνουργιο i20 N είναι εμπνευσμένο από το i20 Coupe WRC, ένα αγωνιστικό που βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση του Hyundai i20. Είναι το μοντέλο που οδήγησε τη Hyundai στην κορυφή των ράλι: το 2019 και το 2020 η Hyundai κατέκτησε το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών στο WRC.

Ξεχωρίζει από την ασυμβίβαστη και ισχυρή εμφάνισή του, η οποία ταιριάζει απόλυτα με την εμπειρία υψηλών επιδόσεων που προσφέρει. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος δίνει έμφαση στη σπορ οδήγηση και τις επιδόσεις συνδυάζοντας στοιχεία της αγωνιστικής κληρονομιάς της Hyundai με την πιο πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, η οποία εξιτάρει τους οδηγούς. Ταυτόχρονα έχουν προστεθεί αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ έχει μειωθεί και η απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά.

Μπροστά κυριαρχεί ο νέος προφυλακτήρας με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για τον turbo κινητήρα. Η μεγαλύτερη μάσκα με το λογότυπο N διαθέτει ένα μοναδικό μοτίβο εμπνευσμένο από τις καρό σημαίες. Κάτω από τη μάσκα υπάρχει ένα σπόιλερ σε τόνο Red Tomato που αναβαθμίζει περαιτέρω την εμφάνισή του, ενώ αυτό το χρώμα εμφανίζεται και στα μαρσπιέ καθώς και στο πίσω μέρος τονίζοντας το πλάτος του αμαξώματος.

Στο πίσω μέρος ένα διακριτικό σπόιλερ οροφής εμπνευσμένο από το WRC βελτιώνει την αεροδυναμική και την ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ παράλληλα ενισχύει το δυναμικό παρουσιαστικό. Ο πίσω προφυλακτήρας με ενσωματωμένο τον διαχύτη και το τριγωνικό φως ομίχλης παραπέμπει στα μεγαλύτερα i30 N και i30 Fastback N.

Επιπλέον μια εμφατική οβάλ απόληξη υπογραμμίζει τις υψηλές επιδόσεις του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα παράγει έναν υπέροχο μοναδικό ήχο.

Στα λοιπά χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται οι προβολείς LED και τα πίσω σκούρα φώτα. Τα σπορ διαπιστευτήρια ενισχύονται από τους αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών σε γκρι ματ φινίρισμα καθώς και τις δαγκάνες των φρένων με το λογότυπο Ν.

Στο εσωτερικό εντυπωσιάζουν τα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, που είναι αποκλειστικά για το i20 N, το τιμόνι N, ο επιλογέας ταχυτήτων N και τα σπορ αλουμινένια πεντάλ N.

O ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη AVN περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά όπως η μεταβαλλόμενη LED κόκκινη περιοχή, που αλλάζει ανάλογα με τη θερμοκρασία λαδιού του κινητήρα, καθώς και η ένδειξη που συμβουλεύει τον οδηγό για την ιδανική στιγμή αλλαγής σχέσης.

Φοράει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 GDi με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.190 κιλά, ακριβώς όσο και στο i20 Coupe WRC, και η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Ο κινητήρας προσφέρει γραμμική απόδοση, η οποία εξασφαλίζει υψηλή απόκριση και βέλτιστη επιτάχυνση. Ταυτόχρονα η απόδοση ενός σημαντικού μέρους της ισχύος και της ροπής σε χαμηλότερες στροφές βοηθά στην αξιοποίηση περισσότερων δυνατοτήτων του κινητήρα σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης.

Το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιωθεί και ενισχυθεί ειδικά για το i20 N προκειμένου να μπορεί να διαχειριστεί υψηλότερες στροφές, μεγαλύτερη ροπή και να δώσει στον οδηγό μια δυναμικά καθηλωτική εμπειρία οδήγησης.

Το i20 N είναι εξοπλισμένο με μια σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών για μια σπορ εμπειρία οδήγησης. Το N Grin Control System προσφέρει υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης με πέντε ξεχωριστά προγράμματα: τα Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Τα προγράμματα κίνησης προσαρμόζουν ανάλογα τη λειτουργία του κινητήρα, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), τον ήχο της εξάτμισης, το τιμόνι και το κιβώτιο ταχυτήτων.

Το Rev Matching συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα με τον άξονα εξόδου και έχει ειδικό διακόπτη ενεργοποίησης στο τιμόνι. Αυτό επιτρέπει ομαλότερες αλλαγές στα «κατεβάσματα» ταχυτήτων ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Με το Launch Control ο κινητήρας και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης βελτιστοποιούνται για γρήγορη επιτάχυνση από στάση, όπως ακριβώς μπορεί να επιτύχει ένας οδηγός αγώνων.

Επιπλέον χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το σύστημα τεχνητής ενίσχυσης ήχου εξάτμισης και τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Pirelli P-Zero (215/40 R18) με την ένδειξη «HN» που σημαίνει «Hyundai N».

Η ανάρτηση διαθέτει ενισχυμένους εμπρός θόλους και αρθρώσεις με προσαρμοσμένη γεωμετρία, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης γωνίας κάμπερ για καλύτερη πρόσφυση, πέντε νέους συνδέσμους για τον τροχό, νέα αντιστρεπτική ράβδο, ειδικά ελατήρια και αμορτισέρ.

Σημαντικό γεγονός ότι και τούτο το Hyundai πωλείται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων και για το ίδιο χρονικό διάστημα δωρεάν οδική βοήθεια και ετήσιο έλεγχο.

Hyundai i20N 204ps 6MT

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη
Ισχύς: 204 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 275 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100: 6,2 δευτερόλεπτα
Τελική: 230 χλμ./ώρα\
Κατανάλωση: 7,0 λτ./100 χλμ.
CO2: 158 γραμμάρια
Τέλη: 110,6 ευρώ
Τιμή: 24.990 ευρώ

ΠΗΓΗ: https://www.efsyn.gr/athlitismos/aytokinito/311965_dynami-poy-fainetai

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.