Ορόσημο παραγωγής για Dacia Duster

By  |  0 Comments

Η ιστορία της Dacia χαρακτηρίζεται από μία πορεία κατά την οποία η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Μετά τη δημιουργία του Logan το 2004, ακολούθησε ένα ακόμα αστέρι που έκανε την εμφάνισή του στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2010: Και αυτό είναι το Dacia Duster.

Ένα εμβληματικό προϊόν που κατάφερε να κάνει δημοφιλή και προσιτά τα SUV, ένα μοντέλο που βρέθηκε να διασχίζει πολλούς δρόμους, από την παγωμένη Σιβηρία, έως την έρημο του Μαρόκου. Ένα στιβαρό όχημα με εμφάνιση και ικανότητες πραγματικού 4WD, σχεδιασμένο με γνώμονα τις οικογενειακές ανάγκες και έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση. Φέτος, το Dacia Duster γιορτάζει τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις, σε σχεδόν 60 χώρες. Αυτή είναι η ιστορία μιας 10ετούς και πλέον πορείας, την οποία οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές και ειδικά οι πελάτες δεν πρόκειται να ξεχάσουν ποτέ.

Καθήστε αναπαυτικά και παρακολουθήστε μια αναδρομή που ξεκινάει πριν από 12 χρόνια, το 2010. Τα καθημερινά ρούχα και τα ανθεκτικά τζιν είναι της μόδας, ενώ οι πολυτελείς μάρκες είναι εκτός. Οι νέες τάσεις ταυτίζονται με την άνεση και την απλότητα. Το αυτοκίνητο των ονείρων σας είναι, πλέον, τόσο λιτό και χαλαρό όσο εσείς. Θέλετε ένα πραγματικό SUV, που να μην είναι όμως απαρχαιωμένο! Ενώ η αγορά των SUV γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη, τα περισσότερα μοντέλα είναι είτε πολύ ακριβά και σοφιστικέ, ή πολύ απλοϊκά και «φτωχά». Και ξάφνου ήρθε το Duster. Προσιτό, στιβαρό και στιλάτο, σε πλήρη αρμονία με τις τάσεις της κοινωνίας και αυτό που πραγματικά αναζητούν οι πελάτες. Ένα αυτοκίνητο που έγινε γρήγορα ένα μοντέλο σύμβολο, τόσο για τη Dacia, όσο και για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Από το 2010, το Duster μοντέλο έχει γνωρίσει τεράστια εμπορική επιτυχία, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις που έχει καταγράψει παγκοσμίως. Ας απολαύσουμε παρέα τη διαδρομή!

Ένα μεγάλο ταξίδι από το Ελσίνκι στην Άγκυρα!
Ας ξεκινήσουμε το ταξίδι μας από τη χώρα που φτιάχνεται το Duster, τη Ρουμανία, με ορισμένα βασικά στοιχεία για το εργοστάσιο του Mioveni. Θα συνεχίσουμε αφήνοντας πίσω τη γραμμή παραγωγής και θα κατευθυνθούμε στην Ιταλία για ένα ποδοσφαιρικό αγώνα, ενώ κατόπιν θα βρεθούμε λίγο πιο μακριά, ανεβαίνοντας στην υψηλότερη κορυφή του πλανήτη. Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, θα περάσουμε από τη Φιλανδία πριν καταλήξουμε νότια στην Τουρκία. Θα καταφέρετε να μας ακολουθήσετε; 2 εκατομμύρια Duster δεν είναι και λίγα!

Όταν η επιλογή των «απαραίτητων» είναι τρόπος ζωής
Οι πελάτες του Duster είναι όλοι ετερόκλητοι και βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Ωστόσο, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τα «απαραίτητα» θεωρούνται γι΄ αυτούς τρόπος ζωής. Εδώ ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε:
Στη Μεγάλη Βρετανία οι γυναίκες αγοραστές του Dacia Duster είναι περισσότερες, ποσοστιαία, από τους άνδρες.
Η Τουρκία έχει τους νεότερους ηλικιακά αγοραστές Duster (42 ετών κατά μέσο όρο), ενώ είναι κυρίως οικογενειάρχες (κατά 62% με παιδιά).
Στη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ισπανία και την Ιταλία, οι αγοραστές Duster αγαπούν την ύπαιθρο: το 23% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, το 12% το ποδήλατο και το 9% τα ταξίδια.
Στις πέντε αυτές χώρες, το 44% των πελατών ζει σε αγροτικές περιοχές, το 30% σε μικρές πόλεις, το 10% σε μεσαίες/μεγάλες πόλεις και το 11% στα προάστια.
Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι πελάτες αγοράζουν Duster, είναι η τιμή του (κατά 56%), ο σχεδιασμός του (κατά 20%) ή η αξιοπιστία του (κατά 16%).

Το νέο Dacia DUSTER στους δρόμους της Αττικής Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Δημοσιογραφικής Παρουσίασης του νέου Dacia DUSTER στην Ελλάδα, ξεκίνησαν οι δοκιμές του νέου μοντέλου σε διαδρομές της Ανατολικής Αττικής. Ήδη οι πρώτοι δημοσιογράφοι πήραν μια πρώτη γεύση τόσο από το αυτοκίνητο, όσο και από τα υπέροχα τοπία που επέλεξαν οι διοργανωτές της εκδήλωσης. Οι πρώτες φωτογραφίες από την εκδήλωση κάνουν ήδη το γύρο του κόσμου, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση έχει προκαλέσει η κατασκευή ειδικής πίστας στα Λατομεία Διονύσου ώστε οι δημοσιογράφοι να έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες του μοντέλου. Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου που θα διαρκέσει η εκδήλωση, περισσότεροι από 540 δημοσιογράφους απ’ όλο τον κόσμο θα επισκεφθούν τη χώρα μας για να οδηγήσουν για πρώτη φορά το νέο Dacia DUSTER. Με κέντρο της εκδήλωσης το ξενοδοχείο Cape Sounio, αλλά και το ξενοδοχείο Sofitel στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, η Dacia για τις ανάγκες της εκδήλωσης έχει στήσει μια σειρά υποστηρικτικών υποδομών με στόχο την άριστη εξυπηρέτηση των δημοσιογράφων, αλλά και τη συντήρηση των οχημάτων δοκιμής. Παράλληλα με το νέο Dacia DUSTER, η διοργάνωση χρησιμοποιεί τόσο τα Dacia SANDERO STEPWAY, όσο και τετρακίνητα Dacia DUSTER της παρούσας γενιάς. Πληροφορίες για όλα τα μοντέλα της Dacia είναι διαθέσιμα στο www.dacia.gr.
4×4 – ON LOCATION

Duster: ένας παγκόσμιος στόχος
Ας πάμε λίγο πίσω, στη γέννηση του H79 – το κωδικό όνομα που δόθηκε στο Duster 1ης γενιάς! Η αποστολή που ανατέθηκε στις προϊοντικές ομάδες ήταν σαφής: πάρτε ένα λευκό χαρτί και δημιουργήστε ένα όχημα που δεν υπάρχει στην αγορά. Αυτό έπρεπε να καλύπτει τις ανάγκες ανθρώπων από όλο τον κόσμο και επομένως να κινείται με άνεση είτε σε παγωμένα κλίματα ή σε χώρες με αποπνικτική ζέστη. Και όλα αυτά σε ασυναγώνιστη τιμή, που θα άφηνε μακριά τους ανταγωνιστές. Συνοπτικά, θα έπρεπε να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί ένα στιβαρό, αξιόπιστο και ευέλικτο μοντέλο που να μοιάζει και να έχει τις ικανότητες ενός 4WD.

Το concept-car Dacia Duster, όπως παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2009
Κατά τη διαδικασία της εξέλιξης του μοντέλου έπρεπε να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια: το κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα μετάδοσης, η θέση των τροχών και άλλα πολλά. Οι ομάδες τα θυμούνται όλα αυτά ακόμα και σήμερα. Ειδικά το σημείο που αφορούσε το crawling (δηλαδή την αργή κίνηση σε δύσβατα εδάφη) με 1η σχέση στο κιβώτιο, όπου το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κινηθεί προς τα εμπρός με μόλις 5,79 km/h και μόλις 1000 σ.α.λ. Όπως οι στρατιώτες του Πεζικού περπατούν δίπλα από τα στρατιωτικά οχήματα για να καθαρίζουν το δρόμο, ο Loïc Feuvray – διευθυντής προϊόντος του Duster 1 – ακολούθησε ένα παρόμοιο πρωτόκολλο: «Περπατούσα δίπλα στο αυτοκίνητο για να βεβαιωθώ ότι είχαμε πετύχει μια ταχύτητα που ήταν τόσο αργή, όσο αυτή που θα περίμενε κάποιος από ένα τετρακίνητο όχημα παντός εδάφους». Όπως αποδεικνύεται από τα αμέτρητα ταξίδια εκτός δρόμου που έκανε το Duster από το λανσάρισμά του, αυτή ήταν μια πρόκληση που οι σχεδιαστές ξεπέρασαν.
Λογική σχεδίασης που δίνει προτεραιότητα στον περιορισμό του κόστους
Ενώ το Duster 1ης γενιάς έγινε best seller, ξεπεράστηκε σε πωλήσεις από τη 2η γενιά του. Αυτή κυκλοφόρησε περίπου επτά χρόνια αργότερα, το 2017, ενώ και πάλι το brief για τη σχεδίασή του ήταν ξεκάθαρο: «διατηρήστε το αρχικό DNA και βασιστείτε στο παρελθόν, προσφέροντας, τελικά, ένα καλύτερο προϊόν». Μετά από πλήθος εσωτερικών διαγωνισμών σχεδίασης και μερικά πολύ συναρπαστικά σχέδια, ένα μόνο ήταν αυτό που ξεχώρισε αμέσως: ένα πιο μυώδες design, με υπερυψωμένη γραμμή ώμων, με ψηλότερα τοποθετημένα πίσω παράθυρα και μια πιο δυναμική γρίλια.

Πιο μυώδες design για το Duster 2ης γενιάς

Διεθνής Δημοσιογραφική Παρουσίαση του Dacia Duster 2ης γενιάς στην Ελλάδα, το 2017
Δεν λείπουν τα ανέκδοτα σχετικά με τη σχεδίαση του αυτοκινήτου, ειδικά σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις για καινοτομίες, αλλά και για προσιτές και αξιόπιστες λύσεις. Αυτό είναι μέρος της νοοτροπίας Design-to-Cost που πρεσβεύει η Dacia. Πάρτε για παράδειγμα το κάθετο, μαύρο, πλευρικό διακοσμητικό εξάρτημα που φιλοξενεί το φλας και είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Duster. Ο David Durand, Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης μας λέει την ιστορία: «Έπρεπε να καταλήξουμε σε αυτό το σχέδιο λόγω των τεχνικών περιορισμών. Οι τροχοί είναι αρκετά μετατοπισμένοι σε σχέση με τις πόρτες και είναι αδύνατο να αποκόψουμε μέρη που ταιριάζουν στο συνολικό σχήμα. Έτσι, δημιουργήσαμε ένα πλαστικό διακοσμητικό που τοποθετήθηκε ανάμεσα στα φτερά και τις πόρτες. Αυτό είναι πολύ λειτουργικό, καθώς παρέχει ιδανική προστασία από τα χαλίκια και λάσπες, ενώ επιτυγχάνει περιορισμό του κόστους, προσθέτοντας ένα μοναδικό στιλιστικό στοιχείο που χαρίζει στο Duster αυτή την περιπετειώδη εμφάνιση».

H χαρακτηριστική σχεδιαστική λεπτομέρεια στο προφίλ του Duster 2ης γενιάς
Ακολούθως, το Duster 2ης γενιάς είναι το μόνο μοντέλο της Dacia που διαθέτει τρεις – όχι δύο – αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό. Για ακόμα μια φορά, αυτή δεν είναι απλώς μια ιδέα που προέκυψε από το πουθενά, αλλά η επιλογή της έγινε με γνώμονα την αισθητική και την άνεση των επιβατών.

Βραβευμένο 40 φορές!
Ενώ οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να δημιουργήσουν ένα τόσο μοναδικό όχημα, οι κατασκευαστικές ομάδες αποδέχθηκαν την αντίστοιχη πρόκληση. Το εργοστάσιο του Pitesti (Mioveni), που βρίσκεται 200 χλμ. από το Βουκουρέστι, ανακαινίστηκε και μετασκευάστηκε για να είναι έτοιμο για την παραγωγή του Duster. Στη Ρουμανία, το Duster αποτελεί στοιχείο εθνικής υπερηφάνειας, στελεχώνοντας τις αστυνομικές δυνάμεις και το στρατό, ενώ κυκλοφορεί ως ασθενοφόρο, την ώρα που αποτελεί μέρος του στόλου οχημάτων κάθε κρατικής υπηρεσίας, αλλά και όλων των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών.

Το Duster κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mioveni στη Ρουμανία, από το 2010
Το Duster αποτελεί πραγματικά μια πηγή εθνικής, αλλά και διεθνούς υπερηφάνειας! Από την ημέρα που κυκλοφόρησε έχει κερδίσει περισσότερα από 40 βραβεία: Αυτοκίνητο της χρονιάς στη Ρουμανία, το καλύτερο SUV στη Μεγάλη Βρετανία, το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο στη Γερμανία και το Βέλγιο και πολλά άλλα που αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένο είναι αυτό το μοναδικό και εμβληματικό μοντέλο.

16 σημαντικές στιγμές της πορείας του Duster
Ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά σε μερικές εμβληματικές στιγμές του ταξιδιού του Duster! Ας ξεκινήσουμε με τη σπορ και περιπετειώδη πλευρά του. Το Duster λατρεύει τον ανταγωνισμό και δεν τα παρατάει εύκολα. Από το Rallye Aïcha des Gazelles στο Μαρόκο, μέχρι τη διάσημη ανάβαση του Pikes Peak στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Andros Trophy, το Duster λατρεύει τις προκλήσεις.

Στην Πολωνία, το Duster έχει γίνει παραδοσιακό όχημα συμμετοχής σε πολλούς αγώνες. Βρίσκεται συχνά στο βάθρο του Εθνικού Πρωταθλήματος Ράλι και στο Dacia Duster Motrio Cup. Πρόκειται για αγώνες επιβίωσης, για τους λάτρεις της οδήγησης εκτός δρόμου!

Η συμμετοχή του Duster σε αγώνες off-road έχει γίνει πλέον παράδοση στην Πολωνία
Στη Γαλλία, λαμβάνει συχνά μέρος σε αγώνες αντοχής 4WD και κατά τη διάρκεια του Great Alpine Traverse. Οι πελάτες Duster είναι ενθουσιώδεις λάτρεις της περιπέτειας.

Το Duster λατρεύει την περιπέτεια, το ίδιο και οι πελάτες του
Το Duster ταξιδεύει στην Ελλάδα. Με μια σκηνή στην οροφή, για μια ανάσα απόλυτης ελευθερίας.
Ας μιλήσουμε τώρα για τα ειδικά κιτ μετασκευών και τις ειδικές εκδόσεις του: Duster με ερπύστριες, Duster ασθενοφόρο, Duster περιπολικό, Duster «Popemobile». Το Υπουργείο Άμυνας της Ρουμανίας παρήγγειλε τουλάχιστον 880 Duster. Κάθε φορά, το χρώμα του αμαξώματος προετοιμάζεται προσεκτικά στα εργαστήρια του Mioveni.

Πάνω από 400 Duster Pick-up έχουν κατασκευαστεί για να καλύψουν διάφορες ανάγκες
Περιπέτεια, φύση, ταξίδια, η εμπειρία Duster αποτελεί ένα ολόκληρο κεφάλαιο από μόνη της, που ήδη απολαμβάνουν δύο εκατομμύρια πελάτες!

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Dacia πέρασε στη δεύτερη γενιά του. Πλήρως ανανεωμένο, με νέο σχεδιασμό και επανασχεδιασμένο εσωτερικό, συνεχίζει να αποτελεί το μέτρο σύγκρισης όσον αφορά την αντοχή, προσφέροντας πρακτικότητα, εργονομία και αναβαθμισμένη απτή ποιότητα. Ξεχωρίζει από μακριά. Είσαι βέβαιος πως είναι Duster, αλλά αναμφισβήτητη είναι και η καλοδεχούμενη σχεδιαστική φρεσκάδα. Η μεγαλύτερη μάσκα, ο πιο «μάτσο» προφυλακτήρας, τα νεύρα στο καπό και οι προβολείς με φώτα LED που είναι τραβηγμένοι προς τις άκρες, κάνουν το εμπρός μέρος να δείχνει φαρδύτερο και πιο μοντέρνο από πριν. Εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων νέων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, το νέο Duster συνεχίζει να είναι ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές και παράλληλα άνετο, ασφαλές και πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Είναι ένα αυθεντικό Crossover σε επίπεδο ευκολίας χρήσης και ένα αυθεντικό SUV όσον αφορά τις δυνατότητές του να κινηθεί με εξαιρετική αποτελεσματικότητα σε όλα τα εδάφη.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.