Η νέα γενιά Lexus RX

By  |  0 Comments
  • Αποκαλύφθηκε το 5ης γενιάς RX με πλήρως ανανεωμένα χαρακτηριστικά που επαναπροσδιορίζουν το προφίλ του μοντέλου
  • Η Lexus οδηγεί τον εξηλεκτρισμό μέσω του Lexus Electrified, εμπλουτίζοντας τη γκάμα της με τρεις νέες ηλεκτροκίνητες εκδόσεις: Hybrid Electric Υψηλών Επιδόσεων RX 500h, Plug-in Υβριδικό RX 450h+ και Hybrid Electric RX 350h 
  • Η εξωτερική σχεδίαση “spindle body” εκφράζει δυναμισμό και κομψότητα
  • Νέα πλατφόρμα και δυναμικά συστήματα εξασφαλίζουν την οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ που συνδυάζει άνεση, έλεγχο και αυτοπεποίθηση
  • Εργονομικός σχεδιασμός πιλοτηρίου ‘Tazuna’ με εστίαση στον οδηγό
  • Σύστημα Συνδεσιμότητας νέας γενιάς με οθόνη αφής 14”
  • Η τελευταία γενιά του Lexus Safety System+ προσφέρεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις

Η Lexus αποκαλύπτει την 5η γενιά του RX, ενός πλήρως ανανεωμένου μοντέλου, που ανοίγει ένα σημαντικό νέο κεφάλαιο για το εμβληματικό αυτό SUV.

Το πρωτοποριακό RX έχει γίνει bestseller της Lexus τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Με περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο από το 1998 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά – από τα οποία 300.000 στην Ευρώπη – αυτή η 5η γενιά RX είναι καθοριστική για τη μελλοντική στρατηγική της μάρκας ‘Lexus Electrified’.

Μαζί με το πρόσφατα λανσαρισμένο NX και το RZ που αποκαλύφθηκε τον Απρίλιο, το RX θα βοηθήσει να γίνει πραγματικότητα το ‘Επόμενο Κεφάλαιο’ της μάρκας Lexus. Αυτά τα τρία μοντέλα αντιπροσωπεύουν την ισχυρότερη «επέλαση» της Lexus στην αγορά των D-E Premium SUV, την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus.

Η Lexus έχει εξελίξει περαιτέρω τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του ‘Επόμενου Κεφαλαίου’ της για το νέο RX. Αυτή περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου – ‘spindle body’ – που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ομάδα του RX άντλησε επίσης έμπνευση από την πλούσια σχεδιαστική κληρονομιά του RX. Έτσι δημιουργήθηκε ένα SUV που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό, κομψό και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ εστιάζει στο να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή ‘χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο’. Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και «καθαρή» διάταξη, που υποστηρίζεται από μία νέα οθόνη αφής 14”.

Το νέο RX διατίθεται στην Ευρώπη σε μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων εκδόσεων. Στην καρδιά των προσφερόμενων εκδόσεων του μοντέλου για τη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ θα μυήσει τους πελάτες του RX στην plug-in τεχνολογία της Lexus που αποτελεί σημείο αναφοράς. Με το νέο RX 350h Hybrid Electric, η Lexus εισάγει μία αποδοτική εναλλακτική λύση έναντι των χαμηλότερου κυβισμού κινητηρίων συνόλων diesel και βενζίνης. Και για εκείνους τους οδηγούς που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus παρουσιάζει το πρώτο Hybrid Electric turbo μοντέλο στην ιστορία της, το RX 500h, το οποίο συνοδεύεται από το σύστημα δυναμικού ελέγχου της μετάδοσης κίνησης DIRECT4.

Για να διαμορφώσει την αποκλειστική οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ του νέου RX, η Lexus βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη στοιχεία του SUV, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, το μειωμένο βάρος, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης για τη δημιουργία μίας πιο φυσικής σχέσης μεταξύ του αυτοκινήτου και του οδηγού. Ο χειρισμός και η απόκριση είναι αποτέλεσμα της βελτιωμένης πλατφόρμας GA-K που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους.

Αξιοποιώντας την παγκοσμίου κλάσης τεχνολογία ασφάλειας της Lexus, το RX προσφέρει την τρίτη γενιά του Lexus Safety System+, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driver Assist και Extended Safety Package. Το RX διαθέτει, επίσης, την τελευταία πλατφόρμα πολυμέσων με το Hey Lexus Smart Voice Assistant και το Lexus Link app.

ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Όταν λανσαρίστηκε το 1998, το RX 300 έγινε το πρώτο στον κόσμο πολυτελές SUV, δημιουργώντας μία εντελώς νέα κατηγορία αυτοκινήτων, με το στυλ, την επιτάχυνση, τον χειρισμό και την αθόρυβη λειτουργία που αρμόζει σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Το 2005, το RX 400h σηματοδότησε το πρώτο στον κόσμο πολυτελές υβριδικό ηλεκτρικό όχημα, με ένα επαναστατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδύαζε έναν V6 βενζινοκινητήρα με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, μία τεχνολογική επανάσταση που χρησίμευσε ως σημείο εκκίνησης για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της σειράς  μοντέλων της Lexus. Έχοντας επαινεθεί από τους πελάτες για την άνεση, τη φινέτσα και την ποιότητά του, το 2016, το RX ήταν το πρώτο μοντέλο της Lexus που απέκτησε την τεχνολογία Lexus Safety System+. Το 2019, το RX έφερε το πρώτο στον κόσμο BladeScanTM Adaptive High-beam System, μία τεχνολογία που χρησιμοποιεί ένα περιστρεφόμενο καθρέπτη σε σχήμα λεπίδας για βελτιωμένο φωτισμό από τους προβολείς LED.

Με την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης, οι σχεδιαστές ανέλαβαν την πρόκληση να ενσωματώσουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα ‘spindle body’ στο νέο RX. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη ενσωμάτωση της μάσκας που εκφράζει μια αίσθηση εξηλεκτρισμένης ισχύος και χαμηλό κέντρο βάρους. Οι πιο συμπαγείς και πιο αιχμηροί προβολείς, οι εισαγωγείς αέρα και ένα φαρδύτερο μετατρόχιο (15 mm) ενισχύουν περαιτέρω την εικόνα σταθερότητας και αυτοπεποίθησης.

Για να πετύχουν μία πιο τολμηρή αισθητική, οι σχεδιαστές της Lexus ανέπτυξαν μία πιο κομψή σιλουέτα με ρέουσες γραμμές από τα εμπρός προς τα πίσω, επεκτείνοντας το καπό, επιμηκύνοντας το μεταξόνιο κατά 60 mm και χαμηλώνοντας τη γραμμή οροφής κατά 10 mm. Χαρίζοντας στο SUV μία αίσθηση σχεδιασμού που παραπέμπει σε κουπέ, η χαρακτηριστική μαύρη πίσω κολώνα (ή ‘αιωρούμενη οροφή’ όπως την αποκαλεί η Lexus) είναι τώρα πιο τρισδιάστατη σε εμφάνιση, ενώ ο πρόσθετος δυναμισμός του RX προέρχεται από τη χαρακτηριστική γραμμή που σαρώνει τις πλευρικές επιφάνειες και τους μεγάλους τροχούς 21”.

Οι τριπλοί προβολείς LED είναι πιο αιχμηροί σε σχήμα και πιο οριζόντιοι. Η σχεδίαση, που τονίζεται από φώτα ημέρας σχήματος L, δημιουργεί μία δυναμική εμφάνιση. Στο πίσω τμήμα, τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα μονής γραμμής της Lexus υπογραμμίζουν την εμβληματική όψη του RX , ενώ το φαρδύτερο μετατρόχιο (50 mm) προσδίδει πρόσθετη στιβαρότητα και ενισχυμένη παρουσία στο δρόμο. Η εισαγωγή του νέου σήματος “LEXUS” στην πόρτα του χώρου αποσκευών, δημιουργεί μία «καθαρή» και σύγχρονη εμφάνιση.

Τονίζοντας τα sport διαπιστευτήρια του RX, η έκδοση F SPORT διαθέτει βελτιώσεις που απαντώνται στην εμπρός μάσκα, στις ποδιές και στους αεροδυναμικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Αυτή η έκδοση θα προσφέρεται μόνο στο RX 500h Hybrid Electric Υψηλών Επιδόσεων.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

Προκειμένου να δημιουργήσει μία καμπίνα πιο επικεντρωμένη στον οδηγό, η Lexus ανέπτυξε τη φιλοσοφία πιλοτηρίου ‘Tazuna’ που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στα νέα NX και RZ, και τώρα υιοθετείται και στο νέο RX. Παίρνοντας το όνομά της από την Ιαπωνική λέξη που σημαίνει ‘γκέμια αλόγου’, η φιλοσοφία Tazuna εστιάζει στον άμεσο και ταυτόχρονα διαισθητικό έλεγχο. Στο cockpit, πηγές πληροφοριών όπως η οθόνη πολυμέσων, η βασική ένδειξη του πίνακα οργάνων, οι κεντρικοί δείκτες και το head-up display ταξινομούνται κατά ομάδες, ώστε να μπορεί ο οδηγός να διαβάζει το περιεχόμενο με ελάχιστη κίνηση των ματιών και του κεφαλιού.

Οι σχεδιαστές επεδίωξαν να δημιουργήσουν ένα μινιμαλιστικό, και ταυτόχρονα διαισθητικό και προσεγμένο εσωτερικό χώρο χρησιμοποιώντας υλικά κορυφαίας ποιότητας. Τα εμπρός καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν κορυφαία προσβασιμότητα, εξαιρετική στήριξη και θέρμανση/εξαερισμό. Για να εξασφαλίζεται η κατάλληλη εργονομική στήριξη γύρω από τη μέση, δημιουργήθηκε ένα κοίλο σχήμα στα πλαϊνά τμήματα του καθίσματος.

Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου RX είναι η διαθεσιμότητα vegan δερμάτινης επένδυσης για το εσωτερικό, που δημιουργήθηκε σε απάντηση της αυξανόμενης ζήτησης από vegan και καταναλωτές με οικολογική συνείδηση. Αυτό σημαίνει ότι στην έκδοση Dynamic όχι μόνο τα καθίσματα, αλλά και το τιμόνι και η λαβή του επιλογέα καλύπτονται με επένδυση από συνθετικό δέρμα. Εδώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των χρωμάτων Black και Ammonite Sand.

Εκφράζοντας το πνεύμα φιλοξενίας ‘Omotenashi’ της Lexus, η λειτουργία ‘Lexus Mood Selector‘ επιτρέπει στους επιβάτες να προσαρμόζουν τον ατμοσφαιρικό φωτισμό του RX από μία παλέτα 64 χρωμάτων και δεκατεσσάρων ειδικών θεμάτων.

Το νέο RX προσφέρει άφθονο χώρο για αποσκευές και πέντε πολυτελή καθίσματα με εξαιρετικό χώρο για τα πόδια. Χάρη στην αυξημένη απόσταση μεταξύ των εμπρός καθισμάτων (1010mm, +10 mm έναντι του προηγούμενου μοντέλου), τα νέας σχεδίασης καθίσματα και την πιο ευφυή διάταξη χώρων, η Lexus κατάφερε να χαρίσει στο RX μία αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας. Χαμηλώνοντας το ύψος φόρτωσης κατά 30 mm αυξάνεται η πρακτικότητα. Χάρη στην έξυπνη σχεδίαση της πίσω πόρτας, ο χώρος αποσκευών είναι τώρα κατά 50 mm μεγαλύτερος σε μήκος. Αυτό το πρόσθετο μήκος βοηθά στη μεταφορά αντικειμένων μεγαλύτερου όγκου, ενώ τα διαιρούμενα σε ποσοστό 40:20:40 πίσω καθίσματα επιτρέπουν τη φόρτωση εξοπλισμού όπως τα σκι και οι σανίδες του σερφ.

Το νέο σύστημα e-latch ελέγχει ηλεκτρονικά τη λειτουργία των θυρών, για πιο ομαλή και εύχρηστη λειτουργία.

LEXUS DRIVING SIGNATURE’: ΑΝΕΣΗ, ΕΛΕΓΧΟΣ, ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

Όλα τα μοντέλα RX θα προσφέρουν την οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ με τον δικό τους τρόπο, χάρη στα εξαιρετικά διαπιστευτήρια της πλατφόρμας και των κινητήριων συνόλων, αλλά με ένα κοινό γνώρισμα: την ανώτερη άνεση σε συνδυασμό με ένα νέο επίπεδο γραμμικής και άμεσης απόκρισης που προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα απόλυτου ελέγχου ανά πάσα στιγμή και τη δημιουργία αισθήματος αυτοπεποίθησης.

Το νέο RX βασίζεται την πλατφόρμα GA-K, παρόμοια με το NX, αλλά με διαφορετικό σετάρισμα. Για παράδειγμα, το πίσω μέρος έχει επανασχεδιαστεί πλήρως τόσο για τη διεύρυνση του μεταξονίου όσο και για την υιοθέτηση πρόσθετων εγκάρσιων στοιχείων και ενισχύσεων της ανάρτησης που αυξάνουν την ακαμψία. Αυτή η αυξημένη ακαμψία επέτρεψε στους μηχανικούς της Lexus να ρυθμίσουν την ανάρτηση με μεγαλύτερη ακρίβεια, βελτιώνοντας όχι μόνο την απόδοση αλλά και την άνεση.

Η πλατφόρμα του νέου RX επέτρεψε, επίσης, μία μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά 90 kg όπως και του συνολικού ύψους κατά 10 mm, με αποτέλεσμα ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 15 mm. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 60 mm και διατηρώντας παράλληλα το συνολικό μήκος, οι κλίσεις του αμαξώματος εμφανίζονται μειωμένες. Το μετατρόχιο εμπρός και πίσω είναι αυξημένο κατά 15 mm και 50 mm αντίστοιχα και, σε συνδυασμό με τους τροχούς των 21”, το RX έχει ακόμα καλύτερο «πάτημα» στο δρόμο και πρόσφυση.

Για εξοικονόμηση βάρους, η Lexus χρησιμοποίησε προηγμένα υλικά όπως ατσάλι υψηλής αντοχής 2GPa για τις κεντρικές κολόνες και αλουμίνιο για τα φτερά και το καπό. Η νέα δομή περιλαμβάνει επίσης ατσάλι 1180 MPa για την ενίσχυση των μαρσπιέ και ατσάλι 1470 MPa για την ακαμψία της οροφής.

Επιτρέποντας σημαντική αύξηση της απόδοσης, η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει καλύτερη πλευρική σταθερότητα και χαρακτηριστικά αντιβύθισης. Ικανή να διαχειρίζεται υψηλότερα επίπεδα ροπής, μειώνει σημαντικά επίσης τους θορύβους, τους κραδασμούς και τους τριγμούς.

Πέραν του ότι εξασφάλισαν μία «ήσυχη» καμπίνα, όπως αρμόζει σε ένα Lexus, με μέτρα απόσβεσης θορύβων και μείωσης κραδασμών, οι μηχανικοί και οι τεχνίτες δημιούργησαν ήχους για να προσθέσουν μία αίσθηση δύναμης και απόδοσης, ενώ για να ικανοποιήσουν τις αισθήσεις τελειοποίησαν επίσης τον ήχο των θυρών του πολυτελούς SUV.

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΗ ΓΚΑΜΑ

Αξιοποιώντας τη στρατηγική ‘Lexus Electrified’ που ακολουθεί μία προσέγγιση πολλαπλών τεχνολογιών και τη δεκαπεντάχρονη εμπειρία στην τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, το νέο RX συνεχίζει να ανοίγει νέους ορίζοντες: εξαιρετικά εκλεπτυσμένη απόδοση αυτοφορτιζόμενου υβριδικού ηλεκτρικού Lexus ή ανώτερη ισχύς και αποδοτικότητα plug-in υβριδικού Lexus.

RX 500h: ΤΟ HYBRID ELECTRIC ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΜΕ DIRECT4

  • Hybrid Electric turbo κινητήρας 2.4L με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και DIRECT4
  • Ισχύς: 371 DIN hp ή 273 kW
  • Επιτάχυνση 0-100 km/h: ~ 6,0  δευτ. *
  • Εκπομπές CO2: 182-189g/km / Κατανάλωση καυσίμου: 8,2-8,5 l/100km *

Το επαναστατικό, νέο υβριδικό ηλεκτρικό SUV επιδόσεων RX 500h είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο της Lexus και έχει εξελιχθεί για πελάτες που διψούν για κορυφαίες ηλεκτροκίνητες επιδόσεις.

Με ισχύ προερχόμενη από μία εντελώς νέα υβριδική αρχιτεκτονική που αποτελείται από έναν κινητήρα turbo 2,4 λίτρων και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το RX 500h αποδίδει 371 DIN hp για συναρπαστική επιτάχυνση και εξαιρετικά δυναμικό χειρισμό χάρη στο DIRECT4. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη και στις δύο πλευρές, που επιτρέπει μεγάλη ευελιξία στην παροχή ισχύος.

Το πίσω μέρος είναι εξοπλισμένο με έναν e-Axle 80kW: ένα συμπαγές, αρθρωτό πακέτο που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, κιβώτιο και μία ECU τοποθετημένη ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Οι συμπαγείς διαστάσεις του βοηθούν στην εξασφάλιση περισσότερου χώρου στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών.

Η παροχή ισχύος ελέγχεται μέσω του DIRECT4, μιας αποκλειστικής νέας τεχνολογίας ελέγχου κίνησης της Lexus που λανσαρίστηκε πρόσφατα στο RZ 450e. Αυτό το έξυπνο σύστημα εξισορροπεί συνεχώς την ισχύ και τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε οποιαδήποτε οδηγική κατάσταση, μεταβάλλοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την κατανομή ισχύος μεταξύ των 2 αξόνων με μεγαλύτερη ακρίβεια από όση θα μπορούσε οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα.

Συμβάλλοντας ώστε ο οδηγός να διαθέτει καλύτερη αίσθηση του δρόμου και του τιμονιού, το DIRECT4 προσφέρει βελτιωμένη σταθερότητα χειρισμού και εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες. Κάτι πολύ σημαντικό, επίσης, για το RX 500h είναι ότι βελτιώνει την οδηγική άνεση καθώς με την άμεση παροχή ροπής ο οδηγός ελέγχει καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος.

Επειδή πρόκειται για ένα hybrid electric μοντέλο υψηλής απόδοσης, η Lexus τοποθέτησε ένα σύστημα πέδησης με δαγκάνες στους εμπρός τροχούς που διαθέτουν έμβολα και τις δύο πλευρές των δίσκων για να πετύχει ένα ισχυρό φρενάρισμα, καθώς και το Dynamic Rear Steering (DRS) που καθορίζει τη βέλτιστη γωνία διεύθυνσης για τους πίσω τροχούς.

RX 450h+: ΤΟ ΠΡΩΤΟ PLUGIN HYBRID RX

  • Plug-in υβριδικό ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο 2,5 λίτρων
  • Ισχύς: 306 DIN hp ή 225 kW
  • Επιτάχυνση 0-100 km/h: ~ 7,0 δευτ. *
  • Εκπομπές CO2: 24-26g/km / Κατανάλωση καυσίμου: 1,1-1,2 l/100km *

Η Lexus χρησιμοποίησε την άνω των 15 ετών εμπειρία της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης για τη δημιουργία του plug-in υβριδικού ηλεκτρικού RX 450h+ που θεωρείται το επόμενο λογικό βήμα προόδου για πολλούς από τους πελάτες της τρέχουσας γενιάς RX 450h.

Το RX 450h+, το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι το best-seller RX μοντέλο στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, διαθέτει υβριδικό ηλεκτρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων και επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Ένας πρόσθετος πίσω ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει τη μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το plug-in σύστημα αποδίδει ισχύ 306 DIN hp και εκτιμάται ότι θα προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε περίπου 7 δευτερόλεπτα. Συνολικά, προσφέρει περίπου την ίδια ισχύ με το απερχόμενο RX 450h, αλλά με περισσότερη ροπή και ταχύτερη επιτάχυνση. Με την περισσότερη ισχύ να προέρχεται από τους ηλεκτροκινητήρες, η οδήγηση είναι πιο άνετη και εκλεπτυσμένη, με αισθητά χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Οι εκτιμώμενοι στόχοι εκπομπών CO2 (μικτός κύκλος WLTP) κάτω από 26 g/km και κατανάλωσης καυσίμου κάτω από 1,2 l/100 km θα είναι πολύ ανταγωνιστικές.

Το μέγεθος και η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου και η τεχνογνωσία της Lexus στην ηλεκτροκίνηση συνδυάζονται για να προσφέρουν μια ανταγωνιστική ηλεκτρική αυτονομία με στόχο περίπου τα 65 km (εκκρεμεί έγκριση τύπου) με τη μέγιστη ταχύτητα στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα να αγγίζει τα 135 km/h. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το plug-in υβριδικό Lexus διατηρεί υψηλή αποδοτικότητα όταν η μπαταρία είναι εξαντλημένη, καθώς το RX 450h+ μεταβαίνει στο προηγμένο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα 4ης γενιάς.

RX 350h: ΤΟ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΑΥΤΟΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΟ HYBRID ELECTRIC 4ης ΓΕΝΙΑΣ

  • Αυτοφορτιζόμενο υβριδικό ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο 2,5 λίτρων
  • Ισχύς: 245 DIN hp ή 180 kW
  • Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,0 δευτ. *
  • Εκπομπές CO2: 143-150g/km / Κατανάλωση καυσίμου: 6,4-6,7 l/100km *

Η ομαλή και αποδοτική λειτουργία του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού ηλεκτρικού μοντέλου RX έχει βελτιωθεί στο νέο RX 350h με την εισαγωγή της τεχνολογίας 4ης γενιάς της μάρκας. Ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων παρέχει ισχύ 245 DIN hp και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,0 δευτερόλεπτα, που είναι συγκρίσιμη με εκείνη του τρέχοντος RX 450h, ενώ την ίδια στιγμή παράγει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το RX 350h θα αποτελέσει μία ισχυρή εναλλακτική λύση έναντι των ανταγωνιστικών πετρελαιοκινητήρων χαμηλού κυβισμού, ιδανικό για πελάτες που δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και την απόδοση.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ LEXUS

Το νέο RX προσφέρει προηγμένη συνδεσιμότητα που είναι ταυτόχρονα ταχύτερη και πιο σταθερή, παρέχοντας την πιο πρόσφατη τεχνολογία πολυμέσων, συνεχώς συνδεδεμένων υπηρεσιών και την ευκολία των over-the-air (ΟΤΑ) ενημερώσεων. Η χρήση του smartphone, της πλοήγησης, των διαφόρων εντολών του οχήματος, των λειτουργιών πολυμέσων και της συνδεσιμότητας μέσω cloud, είναι μόνο μερικοί από τους εκατοντάδες τρόπους με τους οποίους ο οδηγός αλληλεπιδρά με το νέο RX.

Το RX διαθέτει μια οθόνη αφής 14” στάνταρ, που είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Η αντιθαμβωτική οθόνη έχει πρόσθετα κουμπιά για διαισθητική πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά. Τα γραφικά προβάλλονται σε υψηλή ανάλυση για εξαιρετική ευκρίνεια σε όλες τις συνθήκες φωτισμού, ενώ η κεντρική μονάδα επεξεργασίας (CPU) είναι 3,6 φορές ταχύτερη από το τρέχον σύστημα.

Παράλληλα με το στάνταρ, ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, το νέο RX προσφέρει επίσης υπηρεσίες cloud ως στάνταρ (σε αγορές όπου η υπηρεσία διατίθεται). Η μονάδα επικοινωνίας δεδομένων DCM (Data Communication Module) του αυτοκινήτου παρέχει συνεχή συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων live πληροφοριών για τροχαία συμβάντα, ατυχήματα και τις επικρατούσες οδικές συνθήκες.

Το νέο σύστημα πολυμέσων περιλαμβάνει τον έξυπνο φωνητικό βοηθό ‘Hey Lexus’ που απαντά σε ερωτήσεις και εντολές οι οποίες δίδονται σε ένα πιο φυσικό στυλ ομιλίας. Εύκολη ενσωμάτωση smartphone παρέχεται στάνταρ – ασύρματη για το Apple CarPlay και με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto. Διατίθεται, επίσης, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, με 50% ταχύτερη απόδοση.

Πλέον των καθιερωμένων απομακρυσμένων λειτουργιών Lexus Link, όπως αναλυτικά στοιχεία οδήγησης, καθοδήγηση για την υβριδική χρήση, παρακολούθηση στάθμης καυσίμου και “find my car” (εντοπισμός αυτοκινήτου), νέες λειτουργίες διατίθενται για το RX 450h+, όπως παρακολούθηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, προγραμματισμός και χρονόμετρο φόρτισης. Η εφαρμογή επιτρέπει, επίσης, το κλείδωμα και ξεκλείδωμα του οχήματος, το άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, τον χειρισμό του συστήματος ελέγχου κλιματισμού, ή ακόμα και το άναμμα/σβήσιμο των φώτων αλάρμ για τον εντοπισμό του οχήματος σε ένα πάρκινγκ.

Οι ανώτερες εκδόσεις του RX προσφέρονται στάνταρ με ένα νέο ηχοσύστημα Mark Levinson Premium Surround Sound 21 ηχείων. Έχοντας εξελιχθεί από τους αποκλειστικούς συνεργάτες της Lexus στον χώρο των ηχοσυστημάτων, το σύστημα είναι βελτιστοποιημένο για την αρχιτεκτονική του εσωτερικού του οχήματος.

ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΟΔΗΓΟΥ

Η Lexus εισάγει πολλές προηγμένες ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες στο νέο RX που βελτιώνουν την άνεση, και τη «ζωή» στο αυτοκίνητο, παρέχοντας ευκολία και ενισχύοντας το πνεύμα της φιλοξενίας Omotenashi.

Το RX μπορεί να παραγγέλνεται με έναν ψηφιακό εσωτερικό καθρέπτη που προσφέρει στον οδηγό ένα ευρύ, απρόσκοπτο πεδίο ορατότητας, χρησιμοποιώντας εικόνες σε πραγματικό χρόνο από την κάμερα οπισθοπορείας του οχήματος.

Για ευκολότερη οδήγηση σε στενούς χώρους, το Digital Panoramic View Monitor προσφέρει μία live εικόνα 360° της περιοχής και μαγνητοσκοπημένη εικόνα του κάτω μέρους του αυτοκινήτου από κάμερες που μπορούν πλέον να καθαρίζονται αυτόματα. Επίσης δημιουργεί μία εικονική 3D όψη του RX, που παρουσιάζει το όχημα σα να το βλέπεις από πάνω.

Το νέο RX διατίθεται με ένα σύστημα Advanced Park, που αποτελεί εξέλιξη του συστήματος που φέρει το LS, η ναυαρχίδα της Lexus. Αυτό βοηθά στο παρκάρισμα χρησιμοποιώντας αυτοματοποιημένο έλεγχο του τιμονιού και του συστήματος πέδησης. Το σύστημα χρησιμοποιεί την παλέτα των τεσσάρων καμερών και των 12 αισθητήρων υπερήχων του αυτοκινήτου για να έχει μία συνολική εικόνα της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο. Επίσης, θα αναγνωρίζει μέχρι και τρεις χώρους στάθμευσης που χρησιμοποιούνται τακτικά.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ

Το νέο RX ωφελείται σε όλες τις εκδόσεις από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού προηγμένου επιπέδου που υπάρχουν στην τελευταία, τρίτη γενιά του Lexus Safety System+, με αναβαθμισμένες λειτουργίες και αυξημένο εύρος ανίχνευσης κινδύνου και πρόληψης ατυχημάτων.

Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν περαιτέρω επέκταση της ικανότητας του συστήματος Pre-Collision System να ανιχνεύει μοτοσυκλέτες και άλλα αντικείμενα στην πορεία του αυτοκινήτου. Μπορεί επίσης να αναγνωρίζει κίνδυνο σύγκρουσης με επερχόμενα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο όταν επιχειρεί να στρίψει σε μία διασταύρωση. Η απόκριση στην ανίχνευση είναι ταχύτερη, ενώ η δυνατότητα αποφυγής μιας σύγκρουσης αυξάνεται με το Emergency Steering Assist.

Βελτιώσεις έγιναν επίσης στο Adaptive Cruise Control ώστε πλέον να αναγνωρίζει ταχύτερα τη διακοπή της κυκλοφορίας μπροστά και, σε συνδυασμό με τις αναβαθμίσεις στο Lane Trace Assist, να ακολουθεί μία πιο φυσική γραμμή στις στροφές. Το ACC έχει, επίσης, αναβαθμιστεί για να ανταποκρίνεται σε περισσότερα σήματα και εντολές, συμπεριλαμβανομένων των προειδοποιητικών σημάτων και πινακίδων STOP.

Ενώ το Lexus Safety System+ προσφέρεται στάνταρ σε όλα τα ελληνικά μοντέλα, οι ιδιοκτήτες ανώτερων εκδόσεων μπορούν να επιλέξουν ένα εκτεταμένο πακέτο ασφάλειας (Extended Safety Package). Αυτό περιλαμβάνει το Lane Change Assistance (LCA), που προσφέρει αυτόματη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο και το Front Cross-Traffic Alert, που χρησιμοποιεί παρακολούθηση μέσω ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό για επερχόμενη κυκλοφορία από κάθε πλευρά.

Επίσης, το RX αποκτά τώρα Pre-Collision System με Active Steering Assist που υπολογίζει πότε υπάρχει υψηλός κίνδυνος σύγκρουσης με πεζό ή αντικείμενο που βρίσκονται μπροστά. Εάν το σύστημα διαπιστώσει, επίσης, ότι είναι δύσκολο να αποφευχθεί η σύγκρουση μόνο με έλεγχο των φρένων – αλλά μπορεί να την αποφευχθεί χρησιμοποιώντας το τιμόνι – η υποβοήθηση του συστήματος χρησιμοποιεί το Active Steering Assist πέραν της ενεργοποίησης μιας προειδοποίησης και της εφαρμογής των φρένων.

Το Proactive Driving Assist βοηθά στη διατήρηση μιας ασφαλούς απόστασης από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα – ακόμα κι όταν το cruise control δεν είναι ενεργοποιημένο – και βοηθά τον οδηγό να αποφύγει πεζούς και εμπόδια.

Το Driver Monitor χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη πάνω από το τιμόνι για να ελέγχει συνεχώς την κατάσταση του οδηγού. Μπορεί ακόμα να επιβραδύνει ή να σταματήσει το όχημα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.

Το ηλεκτρονικό σύστημα εισόδου/εξόδου e-latch του RX είναι συνδεδεμένο με το Blind Spot Monitor του αυτοκινήτου στην αποκλειστική λειτουργία Safe Exit Assist, που εμποδίζει τον οδηγό να ανοίξει την πόρτα εάν κάποιο άλλο αυτοκίνητο ή δίκυκλο πλησιάσει από πίσω. Η Lexus εκτιμά ότι αυτό το σύστημα μπορεί να βοηθήσει να αποφευχθούν πάνω από το 95% των ατυχημάτων που προκαλούνται από το άνοιγμα των θυρών.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΝΕΟΥ LEXUS RX

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣΝΕΑ ΓΕΝΙΑ RXΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ CG RX
Συνολικό μήκος (mm)4.8900
Συνολικό πλάτος (mm)1.920+25
Συνολικό ύψος (mm)1.710-10
Μεταξόνιο (mm)2.850+60
Εμπρόσθιο μετατρόχιο (mm)1.650+15
Οπίσθιο μετατρόχιο (mm)1.675+50
Εμπρόσθιος πρόβολος (mm)1.0800
Οπίσθιος πρόβολος (mm)960-60
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣRX 350hRX 450h+RX 500h
ΤύποςHEVPHEVHEV
Κινητήρας2,5 λτ. 4-κύλινδρος σε σειρά2,5 λτ. 4-κύλινδρος σε σειρά2,4- λτ. 4-κύλινδρος σε σειρά, turbo
Τύπος μπαταρίαςΝικελίου Υδριδίου ΜετάλλουΙόντων ΛιθίουΝικελίου Υδριδίου Μετάλλου
Μέγιστη ιπποδύναμη (DIN hp/kW)245/180306/225371/273
ΜετάδοσηHybrid Transaxle  Hybrid Transaxle  6AT
ΚίνησηE-FourE-FourDIRECT4
Επιτάχυνση 0-100 km/h (sec)8,0~ 7,0~ 6,0
CO2 (μικτός κύκλος WLTP – g/km)143-15024-26182-189
Κατανάλωση καυσίμου (l/100km)6,4-6,71,1-1,28,2-8,5

* Οι προδιαγραφές υπόκεινται στην έγκριση τύπου και θα επιβεβαιωθούν με το λανσάρισμα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.