Μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις ΙΧ

By  |  0 Comments

Εντυπωσιακά ανοδική παραμένει η αγορά νέων οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο του 2023 στην ελληνική αγορά κυκλοφόρησαν συνολικά 11.406 καινούργια οχήματα όλων των τύπων έναντι 8.606 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 32,54%!

Οι ταξινομήσεις φορτηγών (ελαφρών και βαρέων) ανήλθαν σε 951 μονάδες τον φετινό Σεπτέμβριο έναντι 772 του περσινού (+23,2%). Τα λεωφορεία που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα ήταν 31 έναντι 12 του περσινού Σεπτεμβρίου (+158,3%). Ελαφρά πτώση παρουσίασαν οι μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc τον Σεπτέμβριο με 5.430 μονάδες φέτος έναντι 5.442 πέρυσι (-0,2%).
Την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 165.721 οχήματα έναντι 136.641 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 21,3%.
Οι ταξινομήσεις επιβατικών το πρώτο εννεάμηνο του 2023 ανέρχονται σε 104.516 έναντι 82.936 που ταξινομήθηκαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 26%.

ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Για άλλον έναν μήνα, προτιμώμενη κατηγορία αναδείχθηκε η «Β», με συνολικό μερίδιο αγοράς 50,2%. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα που βγαίνουν στους ελληνικούς δρόμους ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Είναι η κατηγορία που συνδυάζει χώρους, άνεση, και επιδόσεις. Από το συνολικό μερίδιο των πωλήσεων της κατηγορίας, τα SUV κατέχουν το 23,2%. Η αμέσως επόμενη κατηγορία είναι η «C» με 30,7% και στην 3η θέση η κατηγορία «Α» που κρατάει τη δυναμική της.

ΚΑΥΣΙΜΟ – ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Από πλευράς καυσίμου/ ενέργειας τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) υπερδιπλασίασαν το μερίδιό τους σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο, ενώ οι ταξινομήσεις τους ξεπέρασαν συνολικά το 2023 το 10%. Μαζί με τα υβριδικά, το μερίδιο των ταξινομήσεων αυτοκινήτων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών τον Σεπτέμβριο στη χώρα μας έφτασε το 45,3%.

Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων εξακολουθούν να μειώνονται σταθερά. Αντίθετα ανοδικές ήταν οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, το συνολικό τους μερίδιο το 2023 μειώθηκε, όπως και του φυσικού αερίου και υγραερίου.

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΡΚΕΣ

Βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, η πρώτη δεκάδα του Σεπτεμβρίου από πλευράς μαρκών στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται ως εξής: Πρώτη κατατάσσεται η Toyota με μερίδιο αγοράς 13,5%.

Στη δεύτερη θέση η Peugeot με 8,7%, τρίτη η Hyundai με 6,9%, τέταρτη η BMW με 6,3%, πέμπτη η Suzuki με 6,2%, έκτη η Opel με 5,7%, στην έβδομη θέση η Citroën/DS με 5,4%, όγδοη η Volkswagen με 4%, ένατη η Fiat με 3,9% και η δεκάδα ολοκληρώνεται με την Kia με 3,7%. Όλες οι υπόλοιπες μάρκες καταλαμβάνουν το υπόλοιπο 35,8% της αγοράς.

Στο σύνολο του ενεαμήνου η κατάταξη είναι διαφορετική. Πρώτη παραμένει σταθερά η Toyota με 13,1% και ακολουθούν κατά σειρά, η Opel με 8,7%, η Peugeot με 8,4%, η Hyundai με 7,2%, η Volkswagen με 6,5%, η Suzuki με 4,9%, η Kia με 4,7%, η Fiat με 4,6%, η BMW με 3,9% και η Citroen/DS με 3,7%. Οι υπόλοιπες μάρκες μοιράζονται το 34,5% της αγοράς.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.