Εγκαινιάστηκε και μεγάλωσε ο Ε65

By  |  0 Comments

Εγκαινιάστηκαν τα δύο επιπλέον τμήμα του Ε65 που του επιτρέπουν να είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος 135 χιλιομέτρων από την Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα.

Με την παράδοση στην κυκλοφορία του μεγαλύτερου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, ολοκληρώνεται ο οδικός άξονας Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χιλιομέτρων.

Το πρώτο τμήμα, το νότιο τμήμα, συνολικού μήκους 32 χλμ., ξεκινάει από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον Νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα.

Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 71 χλμ., συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό, διασχίζοντας τους Νομούς Τρικάλων και Γρεβενών.

Το 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ με την παράδοση και των τελευταίων 46 χιλιομέτρων, μέχρι την Εγνατία Οδό, στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ο Ε65 θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.

Τώρα, η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και η διαδρομή Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά. Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου.

Παράλληλα, θα διευκολύνονται οι οι διεθνείς μετακινήσεις, καθώς ο αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το εξωτερικό. Μέσω του Ε65 των 181 συνολικά χιλιομέτρων, ενώνονται ακόμα, τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου, ενώ συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.

Οι πρώτοι που θα έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν τις δυνατότητες του νέου αυτοκινητόδρομου, θα είναι φυσικά οι εκδρομείς του Πάσχα. Όσοι κατευθυνθούν προς Φθιώτιδα και Δυτική Θεσσαλία, στα ορεινά της Καρδίτσας των Τρικάλων και στη λίμνη Πλαστήρα, θα έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν σε αυτά τα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

default

Αξιοσημείωτο πάντως είναι το γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο παραδόθηκε, δυόμιση μήνες νωρίτερα, από τη συμβατική υποχρέωση! Κάτι ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα.

Στην τελετή παράδοσης, μεταξύ άλλων, παραβρέθηκαν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Σήμερα παραδίδουμε στους πολίτες, ενοποιημένο, το μεγαλύτερο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του Ε65.

Οδικός άξονας εξ’ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, συνολικού μήκους 181 χλμ., που ξεκινά από τη Λαμία, διέρχεται από Καρδίτσα, Τρίκαλα και Καλαμπάκα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό.

Αυτοκινητόδρομος που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, με τη σημερινή παράδοση στην κυκλοφορία δύο σημαντικών τμημάτων του έργου, ολοκληρώνουμε τον οδικό άξονα Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ.

Το πρώτο τμήμα, το νότιο τμήμα, στο οποίο τώρα βρισκόμαστε, συνολικού μήκους 32 χλμ., ξεκινάει από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον Νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα.

Η χρηματοδότησή του έγινε από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, με συνολικό τίμημα περίπου 305 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα 14 χλμ. αυτού παραδόθηκαν για χρήση το 2021, επί Κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη και Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Σήμερα παραδίδουμε τα υπόλοιπα 18 χλμ. της κύριας αρτηρίας.

Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 71 χλμ., συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό, διασχίζοντας τους Νομούς Τρικάλων και Γρεβενών. 

Η χρηματοδότησή του γίνεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με συνολική δαπάνη περίπου 452 εκατ. ευρώ.

Σήμερα παραδίδουμε προς χρήση τα πρώτα 25 χλμ. αυτού, από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα.

Ο Ε65, όταν ολοκληρωθεί, με την παράδοση και των τελευταίων 46 χλμ. στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας –  το 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί – θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.

Στα δυτικά έχει τον άξονα της Ιόνιας Οδού, Αντίρριο – Ιωάννινα και ανατολικά τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό, για πολλούς λόγους:

1ον. Επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις.

Η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και η διαδρομή Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά.

Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου.

2ον. Ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.

3ον. Προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, ο τουρισμός και η εμπορευματική διακίνηση, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.

4ον. Διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το εξωτερικό.

Ταυτόχρονα θα συνδέεται, πιο γρήγορα και με ασφάλεια, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Δυτικά Βαλκάνια.

Στο σημείο αυτό, θέλω να κάνω δύο επισημάνσεις:

1η Επισήμανση: Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας ήταν ένας από 5 αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007, από την Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή.

Το μεσαίο τμήμα του έργου παραδόθηκε το 2017, από την Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα.

Σημαντικό τμήμα του νοτίου τμήματος παραδόθηκε το 2021, από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Και το σημαντικότερο τμήμα του έργου παραδίδεται σήμερα, το 2024, και πάλι από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Όπως ακριβώς δεσμεύτηκε ο Πρωθυπουργός και η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οφείλω να ευχαριστήσω αυτές τις Κυβερνήσεις για τη συμβολή τους στην υλοποίηση του οδικού άξονα.

Ιδιαίτερα τους Υπουργούς Γιώργο Σουφλιά, Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή.

Τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έχουν εργαστεί – επί πολλά έτη – για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου.

Καθώς και την ανάδοχο εταιρεία, που τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη ποιοτικό έργο, εφάμιλλο των ευρωπαϊκών οδικών δικτύων.
2η Επισήμανση: Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χωρίς τα ευρωπαϊκά κονδύλια, χωρίς τους πόρους του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το έργο δεν θα γινόταν.

Η διαχρονική συμβολή της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας είναι καθοριστική.

Και η προσωπική συμβολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και στην κατεύθυνση τμήματος αυτών για την ολοκλήρωση του Ε65, ήταν κομβική.

Κλείνοντας, βασική κατεύθυνση του Πρωθυπουργού προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δημοσίων έργων με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας.

Η υλοποίηση δημοσίων έργων που προάγουν την περιφερειακή ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή.

Δημόσια έργα μεγάλα και μικρά, ανθεκτικά και ποιοτικά, που βοηθούν τόσο στη βιώσιμη ανάπτυξη όσο και στην καθημερινότητα του πολίτη.

Αυτές οι κατευθύνσεις αντανακλώνται επί του πεδίου σήμερα, εδώ, στον Ε65.

Διαβεβαιώνουμε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της Πατρίδας μας.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.