Θρίαμβος για την Hyundai στο “Ράλι των Θεών”
- Η Hyundai Motorsport κυριάρχησε στο Ράλι Ακρόπολις, τον δέκατο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA 2024 (WRC), ολοκληρώνοντας έναν δύσκολο αγώνα με θριαμβευτικό τερματισμό 1-2-3, επαναλαμβάνοντας τον άθλο του 2022
- Ο Thierry Neuville εξασφάλισε τη νίκη μπροστά από τους Dani Sordo και Ott Tänak, μεγαλώνοντας το πρόβαδισμά του στο πρωτάθλημα των οδηγών
- Οι επιδόσεις και η αξιοπιστία του Hyundai i20 N Rally1 Hybrid έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα
Η Hyundai Motorsport κατέκτησε τριπλό βάθρο 1-2-3 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι FIA (WRC) μετά από μια εντυπωσιακή επίδοση στο Ράλι Ακρόπολις στην Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε στις 5-8 Σεπτεμβρίου 2024.
Οι Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe με το Hyundai i20 N Rally1 Hybrid τερμάτισαν στην πρώτη θέση του Ράλι Ακρόπολις, με τους Dani Sordo/Cándido Carrera και Ott Tänak/Martin Järveoja να παίρνουν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα εξασφαλίζοντας ένα ιστορικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Το σκληρό και αδυσώπητο έδαφος του WRC EKO Acropolis Rally Greece επεφύλαξε θερμή υποδοχή στα πληρώματα της Hyundai Motorsport μετά από τις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν πριν τον αγώνα τον περασμένο μήνα. Ο 10ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι FIA 2024 ξεκίνησε με ένα προσωρινό 1-2-3 για την Hyundai Shell Mobis World Rally Team την πρώτη μέρα.
Οι Ott Tänak και Martin Järveoja είχαν ένα άνετο προβάδισμα μετά τις πρώτες έξι (6) ειδικές διαδρομές, ακολουθούμενοι από το ισπανικό δίδυμο των Dani Sordo και Cándido Carrera και τους ηγέτες του πρωταθλήματος Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe. Ο Ο. Tänak κατέκτησε τη νίκη στην ειδική διαδρομή SS5 δημιουργώντας προβάδισμα 21,8 δευτερολέπτων, ενώ τόσο ο T. Neuville όσο και D. Sordo αντιμετώπιζαν κάποια τεχνικά προβλήματα. Η δεύτερη μέρα όμως έφερε ανατροπή στην κορυφή. Οι O. Tänak και D. Sordo αντιμετώπισαν προβλήματα με τα ελαστικά τους κατά τη διάρκεια των πρώτων ειδικών διαδρομών του Σαββάτου, προωθώντας τον Ogier στην προσωρινή τρίτη θέση.
Ένα δεύτερο πρόβλημα με τα ελαστικά κόστισε στον O. Tänak πάνω από τέσσερα λεπτά και έδωσε το προβάδισμα στον Sordo. Χωρίς να έχουν απομείνει εφεδρικά ελαστικά, οι Tänak και Järveoja εξακολούθησαν να οδηγούν με μαεστρία το i20 N Rally1 Hybrid φθάνοντας σε μια εντυπωσιακή νίκη στην ειδική διαδρομή SS10. Το προβάδισμα του D. Sordo είχε εδραιωθεί και οι Τ. Neuville και Μ. Wydaeghe ήταν σε πολύ καλή φόρμα. Το πλήρωμα των Βέλγων παρέμεινε σταθερό και με προσεκτικούς χειρισμούς κατέκτησε τη νίκη στην ειδική διαδρομή SS7.
Την τελευταία ημέρα τα πληρώματά μας έπρεπε να αντιμετωπίσουν τρεις (3) δύσκολες ειδικές διαδρομές για τη Super Sunday που η δυνατή βροχή τη νύχτα του Σαββάτου άλλαξε τις συνθήκες του εδάφους. Οι οδηγοί της Hyundai Motorsport έπρεπε να είναι εύστροφοι για να επιβιώσουν στις νέες συνθήκες και να φτάσουν αλώβητοι στην Power Stage. Το μόνο που έπρεπε να κάνουν οι Τ. Neuville και Μ. Wydaeghe ήταν να είναι συνεπείς και να φτάσουν το Hyundai i20 N Rally1 Hybrid στη γραμμή του τερματισμού χωρίς προβλήματα. Το βελγικό πλήρωμα τερμάτισε τέταρτο την Κυριακή στην Power Stage εδραιώνοντας τη νίκη του στο Ράλι Ακρόπολις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο T. Neuville λίγο πριν την έναρξη του «Ράλι των Θεών» ανανέωσε τη συνεργασία του με την Hyundai Shell Mobis World Rally Team για ένα επιπλέον έτος.
Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
Ο T. Neuville δήλωσε: «Είναι απίστευτο. Ήταν ένα τρελό Σαββατοκύριακο. Ήξερα ότι έπρεπε να προσεγγίσουμε διαφορετικά αυτό το ράλι και να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε το πλεονέκτημα που έχουμε στο πρωτάθλημα. Δεν οδηγούσαμε στο όριο για να αποφύγουμε προβλήματα με τα ελαστικά μας και τώρα έχουμε ένα καλό προβάδισμα. Θα προσπαθήσουμε να προστατέψουμε αυτούς τους βαθμούς στους τελευταίους τρεις γύρους του πρωταθλήματος και να παραμείνουμε στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών».
Σημειώσεις πληρώματος: Ott Tänak/Martin Järveoja (#8 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
Ο Ο. Tänak δήλωσε: «Ήταν μεγάλη ατυχία να αντιμετωπίσω δύο φορές πρόβλημα με τα ελαστικά μου αλλά στη συνέχεια του αγώνα δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό το σπουδαίο αποτέλεσμα».
Dani Sordo/Cándido Carrera (#6 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
Ο D. Sordo δήλωσε: «Παρά το τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στις τρεις τελευταίες ειδικές διαδρομές, οι επιδόσεις μας ήταν καλές, αλλά δεν ήταν εύκολο εγχείρημα. Το αύριο θα είναι πολύ σκληρό και απαιτητικό».
Ο Cyril Abiteboul President και Team Principal της Hyundai Motorsport δήλωσε:
«Δύο χρόνια μετά την καθολική κατάκτηση του βάθρου στο Ράλι Ακρόπολις, το κάνουμε ξανά. Αυτό το ράλι είναι μια πραγματική δοκιμασία για τα πληρώματα, την ομάδα και το αυτοκίνητο. Δεν ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, ωστόσο παραμείναμε συγκεντρωμένοι και παίξαμε μεγάλο παιχνίδι για να διευρύνουμε το προβάδισμά μας στη βαθμολογία. Ωστόσο, τα συναισθήματα μιας τέτοιας νίκης δεν μπορώ να τα περιγράψω. Μπορούμε να γιορτάσουμε απόψε και να επιστρέψουμε στο εργοστάσιο αργότερα αυτή την εβδομάδα για την συνέχεια της προσπάθειάς μας!».
Η Hyundai Shell Mobis World Rally Team ολοκλήρωσε το WRC EKO Acropolis Rally Greece καταλαμβάνοντας την πρώτη και τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών και με διευρυμένο προβάδισμα 35 πόντων στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι FIA 2024 ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και θα επιστρέψει σε τρεις εβδομάδες για το Rally Chile Bio Bío (26-29 Σεπτεμβρίου).
Συνολική Κατάταξη – Rally Acropolis
2024 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι FIA _ Κατάταξη Κατασκευαστών – Μετά τον 10ο γύρο
1 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 445 | ||
2 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 410 | ||
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 226 | ||
2024 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι FIA _ Κατάταξη Οδηγών – Μετά τον 10ο γύρο
1 | T. Neuville | 192 | |
2 | O. Tänak | 158 | |
3 | S. Ogier | 154 |