F1: Η μάχη της Αγγλίας

By  |  0 Comments

H Formula 1 πάει στο Silverstone , την έδρα του Βρετανικού motorsport (8 ομάδες έχουν το εργοστάσιό τους στη Βρετανία) και τη δεύτερη έδρα της Pirelli καθώς το κέντρο μεταφορών της εταιρείας αλλά και το “κέντρο τελειότητας” βρίσκονται στο Didcot που απέχει λιγότερο από μια ώρα, από την πίστα του Silverstone . Η πίστα είναι μια από τις ταχύτερες της χρονιάς και ασκεί υψηλά φορτία στα ελαστικά. Η πρόκληση γίνεται ακόμη πιο μεγάλη, λόγω του καιρού που είναι απρόβλεπτος. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρέξει κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Επιπλέον παρατηρείται μεγάλη διακύμανση στη θερμοκρασία περιβάλλοντος αλλά και στην ένταση του ανέμου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί εύκολα κάποιος να αντιστοιχήσει τα δεδομένα που συνέλεξε στις ελεύθερες δοκιμές με τις καιρικές συνθήκες του αγώνα. Η Pirelli επέλεξε τις δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της, την σκληρή P Zero Orange (πορτοκαλί σιρίτι) και την μέση P Zero Medium (άσπρο σιρίτι) για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του Silverstone .

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli , Paul Hembery τόνισε: “Το Silverstone είναι παραδοσιακά ένα από τα πραγματικά μεγάλα γεγονότα της σεζόν. Για τους οδηγούς αλλά και τους φιλάθλους είναι πάντα συναρπαστικό λόγω των πολύ υψηλών ταχυτήτων. Οι Βρετανοί είναι από τους πιο ενθουσιώδεις και πιο καλά ενημερωμένους οπαδούς της χρονιάς. Είναι φανταστικό να τους βλέπεις να κατακλύζουν τις κερκίδες ανεξάρτητα από το τι καιρό κάνει. Ο καιρός είναι πάντα θέμα προς συζήτηση στο Silverstone , στο παρελθόν έχουμε δει τα πάντα από λαμπρό ήλιο μέχρι καταρρακτώδη βροχή. Είναι καθοριστικό να μπορείς να λάβεις σημαντικές αποφάσεις για τη στρατηγική, άμεσα, βασιζόμενος στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν εκείνη τη στιγμή. Δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορείς να βασιστείς στα δεδομένα που έχεις συλλέξει προηγουμένως. Επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες μας, οι οποίες λογικά θα ταιριάξουν καλά με τις συνθήκες. Ανυπομονούμε για την τελευταία περίοδο δοκιμών εξέλιξης μέσα στη χρονιά που θα διεξαχθεί, Τρίτη και Τετάρτη μετά τον αγώνα. Οι Ferrari , Marussia θα κάνουν δοκιμές για μας την πρώτη μέρα με τις Red Bull , Lotus τη δεύτερη μέρα καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη των νέων ελαστικών”.

Jean Alesi , σύμβουλος Pirelli : ” Το Silverstone αποτελεί το πραγματικό πανεπιστήμιο για τη F 1, αν και πρέπει να τονίσουμε πως η πίστα είναι αρκετά διαφορετική απ’ ότι ήταν πριν λίγα χρόνια. Τότε επρόκειτο ουσιαστικά για 6 στροφές της Stowe συμπεριλαμβανομένης, όπου περνούσαμε με τρελές ταχύτητες. Τώρα έχουν αλλάξει πολλά, έχω οδηγήσει τη συγκεκριμένη χάραξη μόνο σε κατηγορία αυτοκινήτων GT . Υπάρχει ακόμη η απαίτηση για οδήγηση πραγματικά στο όριο σε κάποια σημεία. Για παράδειγμα ακόμη περνούν τέρμα γκάζι στην αλληλουχία στροφών Becketts όπως στο παρελθόν. Απαιτείται ένα τέλεια ζυγισμένο μονοθέσιο και ελαστικά που θα σου δώσουν τα κρίσιμα δέκατα του δευτερολέπτου τα οποία αποτελούν το κλειδί για έναν καλό χρόνο αλλά και τη διατήρηση ενός καλού ρυθμού σ’ αυτό τον πολύ απαιτητικό αγώνα. Η ψυχολογική κούραση είναι μεγαλύτερη από τη σωματική καθώς η πίστα έχει αβίαστη ροή”.

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Οι ομάδες χρησιμοποιούν από μέσα έως υψηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου ώστε να διατηρούν τις υψηλότερες δυνατές ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές στο πρώτο μισό του γύρου που είναι μια αλληλουχία γρήγορων στροφών. Αυτές οι ρυθμίσεις δε δημιουργούν μεγάλο μειονέκτημα στις ευθείες καθώς αυτές έχουν μικρό μήκος. Αντίστοιχα μικρές είναι και οι ζώνες φρεναρίσματος στο σύνολο του γύρου. Το προσπέρασμα είναι μια αρκετά δύσκολη πρόκληση.

Το Silverstone είναι μια πίστα με υψηλά ποσοστά φορτίων και η γρήγορη φύση της ροής που έχει η διαδρομής φορτίζει τα ελαστικά με διαφορετικές δυνάμεις, κάποιες στιγμές τους ασκούνται ταυτόχρονα αρκετά διαφορετικά φορτία. Οι πλευρικές επιταχύνσεις φτάνουν τα 5 G ενώ η επιφάνεια επαφής των ελαστικών μπορεί να υπερβεί τους 110 βαθμούς Κελσίου.

Η μέση γόμα δουλεύει σε πιο ήπιες θερμοκρασίες ( low working range ) και μπορεί να επιτύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος. Η σκληρή γόμα δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες ( high working range ) και εξυπηρετεί καλύτερα όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία περιβάλλοντος και οι συνθήκες στην πίστα είναι πιο ακραίες. Οι θερμοκρασίες στο Silverstone έχουν μια από τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις όλης της χρονιάς. Μπορεί κάποιες φορές να υπάρχει μεταβολή ακόμη και 15 βαθμών Κελσίου στη θερμοκρασία οδοστρώματος ανάμεσα σε δυο περιόδους, έτσι η στρατηγική είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί.

Το Silverstone χρησιμοποιείται συνέχεια κατά τη διάρκεια του χρόνου, ειδικά με τόσους αγώνες υποστήριξης το τριήμερο του αγώνα, η βελτίωση στην πρόσφυση του οδοστρώματος δεν πρόκειται να παίξει τόσο σημαντικό ρόλο όσο σε άλλες πίστες.

Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη πέρυσι στον αγώνα ήταν αυτή των 3 pit stop. Ο Nico Rosberg εκκίνησε με μέση γόμα και έβαλε 3 σετ σκληρής γόμας στον 12ο, 34ο και 42ο γύρο για να κερδίσει τον αγώνα τελικά για λογαριασμό της Mercedes από την 2η θέση στο grid.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.