F1: Η συνέχεια στην Αυστρία

By  |  0 Comments

Το Αυστριακό Grand Prix επανήρθε στο ημερολόγιο της Formula 1 πέρυσι μετά από 11 χρόνια απουσίας, έτσι οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα του 2014 για να διαμορφώσουν με τον καλύτερο τρόπο τη στρατηγική τους. Μετά το Αυστριακό Grand Prix θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο διήμερο δοκιμών εξέλιξης εντός σεζόν την Τρίτη και την Τετάρτη.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Στην Αυστρία ολοκληρώνεται η αλληλουχία επιλογής των πολύ μαλακών γομών που χρησιμοποιήθηκαν στο μέσο της σεζόν σε πίστες με διαφορετική διαμόρφωση. Η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον καιρό: Αν έχει ζέστη θα δούμε δυο pit stop από τους περισσότερους ενώ αν η θερμοκρασία είναι χαμηλή το πιο πιθανό είναι να δούμε στρατηγική μιας αλλαγής από τους πιο πολλούς. Η βροχή παραμένει πάντα μια πιθανότητα, αυτή την εποχή, στη Στυρία όπως είδαμε και πέρυσι στις ελεύθερες δοκιμές οπότε βασικά οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για όλα τα ενδεχόμενα. Φέτος οι οδηγοί θα φτάσουν στο Red Bull Ring έχοντας στη διάθεσή τους πραγματικά δεδομένα για την πίστα για πρώτη φορά. Αυτό θα τους βοηθήσει να βρουν τον πιο αποδοτικό τρόπο για τη διαχείριση των ελαστικών. Προφανώς ο στόχος μας είναι να έχουμε δυο ή τρία pit stop σε κάθε αγώνα οπότε στο μέλλον πρέπει να δούμε προσεκτικά τις επιλογές γομών. Υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν μικρές τροποποιήσεις αν αυτές απαιτηθούν. Περιμένουμε μια μικρή χρονική διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο γομών στην Αυστρία οπότε αυτό δημιουργεί διαφορετικές πιθανότητες όσον αφορά στη χάραξη της στρατηγικής αγώνα».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Η επιφάνεια στο Red Bull Ring έχει χαμηλή τραχύτητα και χαμηλή πρόσφυση ενώ το οδόστρωμα δίνει γρηγορότερους χρόνους με την πάροδο του Σαββατοκύριακου. Μολονότι η άσφαλτος είναι καινούργια, η πίστα έχει αρκετές ανομοιομορφίες σε κάποια σημεία, αυτό καθιστά πιο δύσκολη την εύρεση σταθερής πρόσφυσης.
Ένας καθοριστικός παράγοντας στο Red Bull Ring είναι να βρεις πρόσφυση στην έξοδο καθώς υπάρχουν μερικές αργές στροφές που οδηγούν σε μεγάλες ευθείες. Μια ακριβής προσέγγιση στην κορυφή της στροφής ώστε να επιταχύνεις στην έξοδο νωρίτερα χωρίς σπινάρισμα, είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών.

Η πολύ μαλακή γόμα δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και μπορεί να πετύχει τη μέγιστη απόδοση υπό αυτές. Η μαλακή γόμα δουλεύει καλύτερα σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και πιο ακραίες συνθήκες πίστας. Είναι εξίσου πιθανό να έχουμε χαμηλές ή υψηλές θερμοκρασίας στην Αυστρία. Η πίστα Σπήλμπεργκ έχει ίδια φορά με αυτή των δεικτών ρολογιού και υπάρχουν δυο συγκεκριμένες διαδοχικές στροφές (η 5 και 6) που φορτίζουν ιδιαίτερα την δεξιά πλευρά ελαστικών του μονοθεσίου.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας
Πέρυσι οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δυο pit stop μολονότι τρεις επέλεξαν στρατηγική ενός pit stop. O νικητής του αγώνα Nico Rosberg εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 11ο γύρο και ξανά τη μαλακή στον 40στό γύρο. Αυτή η στρατηγική του έδωσε τη νίκη παρότι εκκινούσε 3ος.

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:
0.7 – 0.9 δευτερόλεπτα ανά γύρο

Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:
#9, Luigi de Candia (IT): «Δε αισθάνομαι πως έχω πολλά κοινά με το Marcus Erissson παραταύτα επιλέγω το 9. Είναι ο αριθμός που είχα στην φανέλα μου όταν νεότερος έπαιζα ποδόσφαιρο, από τότε μου αρέσει».

Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: @ayrtonsenna. O τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει φύγει από τη ζωή πάνω από 20 χρόνια αλλά έχει επίσημο λογαριασμό στο Twitter. Πρόκειται για μια εξαίρετη πηγή φωτογραφιών και βίντεο του Senna μερικά από τα οποία είναι πολύ σπάνια. Επίσης υπάρχουν τα νέα του ιδρύματος Ayrton Senna.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.