Η ιστορία του BMW Group: 100 χρόνια πάθος για μετακίνηση

By  |  0 Comments

Στις 7 Μαρτίου 2016, το BMW Group γιόρτασε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του. Όλο αυτό το διάστημα, μία μικρή εταιρία κατασκευής αεροπορικών κινητήρων στα βόρεια του Μονάχου μεταμορφώθηκε σε παγκοσμίως κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία premium αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και πάροχος premium υπηρεσιών χρηματοδότησης και μετακίνησης. Σε όλη τη διάρκεια της εξέλιξής της, η BMW αποδείκνυε πάντα την καινοτόμο δύναμή της, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού και έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Σήμερα, το BMW Group είναι ένας διεθνής όμιλος εταιριών με εγκαταστάσεις παραγωγής και συναρμολόγησης σε 14 χώρες με ένα παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων. Η εταιρία συμβάλλει σημαντικά στο σχεδιασμό λύσεων ατομικής μετακίνησης του μέλλοντος. Ανατρέχοντας στην ιστορία του BMW Group βλέπουμε ποικίλα γεγονότα και αποφάσεις που επηρέασαν θετικά την ανάπτυξη της εταιρίας και ταυτόχρονα εξέφραζαν το χαρακτήρα της. Πρωτοποριακά προϊόντα και στρατηγικές γεννήθηκαν μέσα από τα οράματά της. Όλα οφείλονται στην τόλμη της να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και να ανοίγει νέους δρόμους. Πάντα φιλοδοξούσε να πετυχαίνει περισσότερα από τα βασικά και να ανταγωνίζεται τους καλύτερους, ενώ ταυτόχρονα να μπορεί να αποδέχεται τις προκλήσεις και να αναδύεται μέσα από αυτές πιο δυνατή και επικεντρωμένη στο στόχο.

Χάραξη νέων δρόμων που οδηγούν σε καινοτόμες λύσεις

Η προϊοντική εξέλιξη από την πρώτη μέρα ίδρυσης της εταιρίας μέχρι σήμερα οδηγείται από τη φιλοδοξία της για ανώτερα επιτεύγματα και την ετοιμότητά της να υιοθετεί νέες και τεχνικά περίπλοκες λύσεις αντί να συμβιβάζεται με τα κοινότοπα. Ο αεροκινητήρας BMW IIIa που λανσαρίστηκε το 1917 ήδη είχε επιδείξει εξαιρετική ισχύ, αξιοπιστία και απόδοση όταν λειτουργούσε σε μεγάλα υψόμετρα. Οι επιδόσεις αυτές ήταν αποτέλεσμα της στιβαρής βασικής σχεδίασης ενός εν σειρά εξακύλινδρου κινητήρα και της χρήσης εξαιρετικά ελαφρών υλικών, σε συνδυασμό με καινοτόμες τεχνολογίες για την αναπνοή και την ανάφλεξη. Η εταιρία ακολούθησε επίσης το δικό της δρόμο δημιουργώντας την πρώτη της μοτοσικλέτα. Ενώ άλλοι κατασκευαστές εξακολουθούσαν να βασίζονται στη γεωμετρία των ποδηλάτων, η BMW R 32 ήταν σχεδιασμένη με συνέπεια γύρω από τον κινητήρα. Το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1923 ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα που χρησιμοποιούσε επίπεδο δικύλινδρο κινητήρα Boxer, μηχανικό κιβώτιο βιδωμένο απευθείας στον κινητήρα και άξονα μετάδοσης αντί αλυσίδας ή ιμάντα. Αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά εξακολουθούν να προσδιορίζουν τις μοτοσικλέτες BMW με κινητήρες Boxer ή επίπεδους δικύλινδρους (flat-twin) μέχρι σήμερα. Το 1928, η εταιρία έγινε κατασκευάστρια αυτοκινήτων και αρχικά έφτιαχνε μικρά αυτοκίνητα ακολουθώντας σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα. Ωστόσο, όλα τα συμβατικά πρότυπα της εποχής καταρρίφθηκαν όταν η BMW 303 έγινε τα πρώτο μεσαίο μοντέλο της μάρκας με εν σειρά εξακύλινδρο. Αυτή παρουσιάστηκε το 1933 και καθιέρωσε ένα προφίλ που τη διαφοροποιούσε από τον ανταγωνισμό: ήταν η χαρακτηριστική καμπύλη του καλύμματος του ψυγείου που σήμερα παραμένει αναγνωρίσιμη σαν μάσκα BMW σε σχήμα ‘νεφρών’. Το σημαντικότερο: το αυτοκίνητο ήταν επίσης ελαφρύ λόγω σωληνωτού πλαισίου με διπλούς κάτω σωλήνες διαφορετικών διατομών. Ήταν η πρώτη εφαρμογή του είδους σε αυτοκίνητο. Έτσι οι μηχανικοί σχεδίασης ανέτρεψαν την άποψη ότι μόνο ένα βαρύ όχημα μπορεί να έχει σταθερή οδική συμπεριφορά. Η BMW 303 ήταν ελαφριά, επιτάχυνε γρήγορα, επιβράδυνε άνετα και έστριβε με ευελιξία και ασφάλεια. Η BMW πατεντάρισε το σωληνωτό πλαίσιο και συνέχισε να υιοθετεί τη φιλοσοφία βελτιστοποίησης βάρους στα οχήματά της. Τα μοντέλα BMW i αποτελούν το πιο πρόσφατο παράδειγμα ευφυούς, ελαφριάς δομής, δυναμικής καινοτομίας και αναζήτησης ανεξάρτητων λύσεων. Η ειδικά σχεδιασμένη αρχιτεκτονική τους προορίζεται για γνήσια ηλεκτροκίνητα ή plug-in υβριδικά μοντέλα και συνδυάζει ένα αλουμινένιο πλαίσιο με κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα CFRP. Η ολιστική μέθοδος της BMW i στόχο έχει να διασφαλίσει ότι το BMW Group θα παίξει πρωτοποριακό ρόλο στο σχεδιασμό της ατομικής μετακίνησης του μέλλοντος.

Ανάληψη ευθύνης, αντιμετώπιση προκλήσεων

Η παραγωγή αεροκινητήρων αρχικά απαγορεύτηκε στη Γερμανία μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και, από το 1918, κινητήρες για φορτηγά και σκάφη και από το 1920 και κινητήρες για μοτοσικλέτες ήταν κάποια από τα προϊόντα με το λογότυπο BMW. Μεταξύ των εξαγορών ήταν και η Bayerische Flugzeugwerke AG, που σύντομα απέκτησε μεγάλη σημασία για τη μάρκα. Η εταιρία αγόρασε τα δικαιώματα της μάρκας τον Ιούνιο του 1922 μαζί με το λογότυπο, τις εγκαταστάσεις παραγωγής και το εργατικό δυναμικό της BMW. Η πλήρης μετονομασία σε Bayerische Motoren Werke AG αποτέλεσε επίσης την πλατφόρμα για να εξελιχθεί σε ανεξάρτητη κατασκευάστρια κινητήρων και οχημάτων. Από τις 7 Μαρτίου του 1916 που ιδρύθηκε η Bayerische Flugzeugwerke AG, η ημερομηνία αυτή θεωρείται μέχρι σήμερα επίσημη ημέρα ίδρυσης της BMW. Λίγο μετά το επαναλανσάρισμα της Bayerische Motoren Werke, οι αεροπορικοί κινητήρες για μία ακόμα φορά βρέθηκαν στο επίκεντρο των κρατικών προμηθευτών και των μιλιταριστικών στόχων τους. Μαζί με μία μεγάλη μερίδα της Γερμανικής βιομηχανίας, η διοίκηση της BMW ενεργούσε με οδηγό τη φιλοδοξία του επιχειρηματικού κέρδους απόδοσης εν μέσω των πολιτικών συνθηκών των δεκαετιών 1930 και 1940. Κατά συνέπεια, η εταιρία αποκόμισε τεράστιο όφελος από τις προσπάθειες για νέο στρατιωτικό εξοπλισμό. Από το 1939, εργάτες σε καταναγκαστικά έργα, φυλακισμένοι πολέμου και τρόφιμοι στρατοπέδων συγκέντρωσης χρησιμοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρίας. To BMW Group ανέλαβε τις ευθύνες του απέναντι στα γεγονότα κατά τη διάρκεια του Εθνικοσοσιαλισμού και προώθησε πρωτοβουλίες που έχουν συμβάλλει στην αύξηση της συνειδητοποίησης και στη δημιουργία δημοσίου διαλόγου. Όταν δημοσιεύτηκε το βιβλίο “BMW – eine deutsche Geschichte” (“BMW – μία Γερμανική ιστορία”) το 1983, η εταιρία ήταν ο πρώτος βιομηχανικός όμιλος της Γερμανίας που άνοιγε αυτό το κεφάλαιο του παρελθόντος για δημόσια έρευνα και συζήτηση. Η έρευνα της περιόδου 1933 – 1945 πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δύο διατριβών που δημοσιεύτηκαν το 2005 και 2008. Επιπλέον, η BMW AG ήταν από τα αρχικά μέλη του ιδρύματος “Erinnerung, Verantwortung, Zukunft” (“Μνήμη, Ευθύνη, Μέλλον”) που ιδρύθηκε το 1999 για να αποζημιώσει τα θύματα καταναγκαστικής εργασίας. Αμέσως μετά τον πόλεμο η εταιρία έπρεπε να υιοθετήσει μία νέα τακτική σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Η πρώτη μεταπολεμική μοτοσικλέτα με τη μορφή της BMW R 24 έφυγε από τη γραμμή παραγωγής του Μονάχου το 1948. Η παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε πάλι το 1952 αλλά η εταιρία αρχικά δεν μπόρεσε να προβλέψει την επερχόμενη επιτυχία. Στην Ετήσια Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε το 1959, η πώληση της BMW AG στην Daimler-Benz AG – που ήταν έτοιμη να υπογραφεί και να επισφραγιστεί – απετράπη την τελευταία στιγμή. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης υπό την αιγίδα του βασικού μετόχου Herbert Quandt βασίστηκε στην ανεξαρτησία της BMW AG, σε νέες δομές και νέα μοντέλα. Η επανάσταση ήρθε με τη BMW 1500, ως πρώτου μοντέλου της ‘New Class’. Μετά από λίγα χρόνια, είχε εξελιχθεί από υποψήφια εξαγοράς σε εταιρία – ναυαρχίδα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η ανοδική πορεία σκόνταψε στην ‘πετρελαϊκή κρίση’, η διοίκηση της BMW έβαλε πλάτη ώστε να ξεπεραστούν οι δυσκολίες και η εταιρία να βγει από την κρίση ενισχυμένη. Στο Μόναχο άνοιξαν ο νέος πύργος που στεγάζει τα γραφεία διοίκησης, γνωστός ως ‘Τετρακύλινδρος’ και το Μουσείο BMW, ενώ ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής ξεκίνησε τις εργασίες του στο Dingolfing. Η BMW Σειρά 5 ήταν διάδοχος της “New Class”. Και πραγματικά, η ζήτηση άρχισε να επιταχύνεται από το 1975. Η BMW ήταν σε άριστη θέση να ανταποκριθεί με νέα μοντέλα, εκτεταμένη δυναμικότητα παραγωγής και βελτιστοποιημένες δομές πωλήσεων. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η διοίκηση της BMW βρέθηκε πάλι σε ένα σταυροδρόμι. Το 1994, ακολούθησε την ευρύτερη τάση της βιομηχανίας προς συγκεντρωτικές διαδικασίες και αποφάσισε να εξαγοράσει το British Rover Group για να αποκτήσει πρόσθετα target groups με μία πιο ποικίλη γκάμα οχημάτων. Η προσπάθεια δεν στέφθηκε με επιτυχία, και το 2000 Rover Group πουλήθηκε εκ νέου. Η BMW συνέχισε μόνο με τη μάρκα ΜΙΝΙ. Η εταιρία εν τω μεταξύ είχε προχωρήσει σε αναδιοργάνωση και είχε αγοράσει το όνομα και τα δικαιώματα μάρκας της Rolls-Royce Motor Cars. Λίγο πριν ξεκινήσει η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, η εταιρική στρατηγική “Number ONE” είχε προσδιορίσει τις αρχές για βιώσιμη, επικερδή ανάπτυξη και μακροπρόθεσμη αύξηση αξίας. Τα σχετικά μέτρα στόχο είχαν να εδραιώσουν το BMW Group σαν παγκοσμίως κορυφαίο κατασκευαστή premium αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, και παρόχου premium υπηρεσιών χρηματοδοτήσεων και μετακίνησης.

Η συνέχεια, μα και όλη η ιστορία στο παρακάτω link:

BMW_Group_100_of_years_fascination_for_mobility

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.