Abarth Alfa Romeo και Fiat στο προσκήνιο του «Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2016”

By  |  0 Comments

Από τις 23 έως τις 26 Ιουνίου η περιοχή του West Sussex στην Αγγλία θα φιλοξενήσει ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα του διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού. Την εμφάνισή τους στο φεστιβάλ θα κάνουν και αρκετά σπάνια κλασικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo, Abarth και Fiat, μαζί με τα τελευταία νέα μοντέλα της FCA, με σκοπό να επιβεβαιώσουν την αιώνια σχέση μεταξύ των εμβλημάτων του παρελθόντος και των αυτοκινήτων που παράγονται σήμερα.

Η FCA συμμετέχει στο διάσημο «Φεστιβάλ Ταχύτητας Goodwood 2016» που θα πραγματοποιηθεί στις 23-26 Ιουνίου στην περιοχή του West Sussex στην Αγγλία και χαρακτηρίζεται ως μια από τις πιο σημαντικές διεθνείς εκδηλώσεις αφιερωμένες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Κάθε χρόνο το φεστιβάλ, με την «ανάβαση» του Goodwood (Goodwood Hillclimb), τις θεματικές εκθέσεις, τα ιστορικά και σύγχρονα αυτοκίνητα, προσελκύει πάνω από 150.000 κόσμο, φίλους του αυτοκινήτου, ειδικούς, συλλέκτες και διασημότητες του χώρου της αυτοκίνησης.

Σε αυτή την υψηλού κύρους εκδήλωση συμμετέχουν και μερικά σπάνια κλασικά αυτοκίνητα Alfa Romeo, Abarth και Fiat από τη συλλογή κληρονομιάς της FCA, τη νέα δομή που συντονίζει όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας στον κόσμο της κλασικής αυτοκίνησης. Συγκεκριμένα η Alfa Romeo παρουσιάζει μοντέλα όπως η Giulia TI Super (1963), 1750 GT Am (1970), 33 TT 12 (1975) και 33.3-litre Le Mans (1970), τα οποία προέρχονται από το Ιστορικό Μουσείο της Alfa Romeo στο Arese που ονομάζεται “La macchina del tempo» (Πληροφορίες για το μουσείο και τις ώρες λειτουργίας του στο www.museoalfaromeo.com.). Η γκάμα των κλασικών μοντέλων της FCA ολοκληρώνεται με το θρυλικό 124 Abarth Rally Gr. 4 (1975) και το Fiat S 61 Corsa (1908).

Όλα τα ιστορικά αυτοκίνητα θα κάνουν την εμφάνισή τους στο Brooklands Paddock και μερικά από αυτά θα πάρουν μέρος στην κύρια εκδήλωση του Φεστιβάλ Ταχύτητας, την ανάβαση του Goodwood. H δύσκολη πίστα των περίπου 2 χιλιομέτρων ξεκινάει από έναν δρόμο με τρεις λωρίδες που διασχίζει το νοτιότερο τμήμα του κτήματος Goodwood και συνεχίζει με μία απότομη στροφή μπροστά από το κτίριο Goodwood House. Από εκεί αρχίζει η ανάβαση, σ’ ένα στενό δρόμο ανάμεσα από πέτρινους τοίχους και πυκνά δάση, μέχρι τον ιππόδρομο του Goodwood, που βρίσκεται στην κορυφή του επιβλητικού South Downs. Η υψομετρική διαφορά ανάμεσα στην αρχή και το τέλος της διαδρομής είναι περίπου 100 μέτρα. Η διαδρομή είναι ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτεί τεχνική για αυτό και αποτελεί μια σκληρή δοκιμασία για τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο, όσον αφορά τις ικανότητες τους στη συγκέντρωση και αντίδραση.

Τέλος, αυτά τα σπάνια οχήματα θα συνοδεύονται από τα τελευταία νέα μοντέλα της FCA, επιβεβαιώνοντας την αιώνια σχέση μεταξύ των εμβλημάτων του παρελθόντος και των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται σήμερα από τον Όμιλο. Έτοιμα να εκπροσωπήσουν την Alfa Romeo θα είναι η 4C Spider, το σύγχρονο έμβλημα της μάρκας, και οι Giulietta και Mito που έχουν ανανεωθεί πρόσφατα προβάλλοντας πλέον ένα ισχυρό οικογενειακό συναίσθημα με τη νέα Giulia. Η Giulia, με τις Super και Quadrifoglio εκδόσεις της, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής του Φεστιβάλ, αποτελώντας όχι μόνο την πιο αυθεντική έκφραση της μάρκας, αλλά επίσης ένα σύμβολο της ιταλικής τεχνολογικής υπεροχής και στυλ.

Η Βρετανική εκδήλωση είναι επίσης η ιδανική ευκαιρία για μια κοντινή ματιά στα πιο πρόσφατα μοντέλα της Abarth,δημιουργήματα της ομάδας Abarth Racing: το νέο Abarth 124 spider, ένα γνήσιο roadster που εγγυάται τον ενθουσιασμό και την ευχαρίστηση της οδήγησης ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων και το νέο Abarth 595 Competizione, η εξέλιξη της εικόνας της Abarth που έχει κερδίσει θαυμαστές σε όλο τον κόσμο από το 2008 έως σήμερα. Στο επίκεντρο βρίσκεται και το νέο Abarth 124 Rally, ένα μείγμα καθαρής τεχνολογίας και επιδόσεων, που φέρνει τη μάρκα ξανά στο προσκήνιο σε ένδοξους και απαιτητικούς αγώνες ράλι.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην καθηλωτική εμπειρία Virtual Reality που θα επιτρέπει στους επισκέπτες του περιπτέρου της μάρκας να ανακαλύψουν όλες τις λεπτομέρεια του νέου Abarth 124 spider. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι χρήστες θα μπορούν να κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο, να ανοίξουν τις πόρτες του, να καθίσουν μέσα και να πατήσουν το πεντάλ του γκαζιού για να απολαύσουν τον ήχο του κινητήρα και της εξάτμισής του, σε ένα περιβάλλον απόλυτης εικονικής πραγματικότητας. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία να διαμορφώσουν το δικό τους Abarth 124 spider και να λάβουν το εξατομικευμένη προσχέδιο μέσω e-mail σε περίπτωση που επιθυμούν να το αγοράσουν από οποιονδήποτε διανομέα της Abarth.

Μέσω της συνδρομής στο “The Scorpionship”, την μόνη επίσημη κοινότητα της Abarth που είναι αφιερωμένη στους ιδιοκτήτες, τους συλλέκτες, τα μέλη και τους θαυμαστές του Abarth club, οι συνδρομητές μπορούν να ξαναζήσουν τη συγκίνηση του να οδηγούν αυτοκίνητα Abarth. Με την εγγραφή στην ιστοσελίδα scorpionship.abarth.com τα μέλη της κοινότητας απολαμβάνουν μια σειρά από σημαντικά προνόμια, προωθητικές ενέργειες και ευκαιρίες, τα οποία επίσης σχετίζονται με τα αγωνιστικά γεγονότα καθώς και ειδικές προσκλήσεις σε συναντήσεις με άλλους οπαδούς της Abarth.

Ακολουθεί σύντομη περιγραφή των ιστορικών αυτοκινήτων που θα παρουσιαστούν στο κοινό κατά τη διάρκεια του «Φεστιβάλ Ταχύτητας Goodwood 2016»

Alfa Romeo Giulia TI Super (1963)
Η επαναστατική και πρωτοποριακή Giulia sedan έκανε το ντεμπούτο της το 1962 αποτελώντας τη ραχοκοκαλιά της γκάμας της Alfa Romeo. Η Giulia ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με 5-τάχυτο κιβώτιο και ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα με διαφοροποιημένη δομή αμαξώματος εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια για τους επιβάτες. Η Giulia TI Super, που λανσαρίστηκε το 1963 (112 HP και 190 χλμ/ώρα), είναι το πιο σπάνιο και το πιο διάσημο Giulia sedan. Η TI Super δημιούργησε μια γενιά οδηγών αγώνων οι οποίοι βρέθηκαν στο προσκήνιο μέσα από νίκες που πέτυχαν πίσω από το τιμόνι του sedan της Alfa Romeo. Η Giulia TI Super είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για αγώνες δρόμου, όπως αποδεικνύεται από την αξέχαστη νίκη στην κατηγορία της στο Tour de France Auto 1963, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της. Πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα Giulia είχαν κατασκευαστεί μέχρι το τέλος της μακράς παραγωγής της σειράς.

Alfa Romeo 1750 GT Am (1970)
Οι τέσσερις στρογγυλοί προβολείς, το επιθετικό προφίλ και οι προεξέχοντες θόλοι τροχών είναι τα χαρακτηριστικά που θυμίζουν το τεχνολογικά προηγμένο πνεύμα της σειράς “Alfa Giulia GTA”. Το όνομα GT Am (όπου “Am” σημαίνει “America) αναφέρεται στην έκδοση που είχε διατεθεί από την Alfa Romeo στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Εξαιρετικοί οδηγοί όπως οι Hezemans, Andrea de Adamich, Carlo Facetti και Nino Vaccarella είχαν τη δυνατότητα να ξεδιπλώσουν πλήρως τις δυναμικές του αυτοκινήτου – που μπορούσε να αποδώσει μέχρι 240 HP στις 7500 rpm και μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ/ώρα – ερχόμενη μάλιστα σε ευθεία αντιπαράθεση με την 3-λίτρη BMW CSL, το Ford Capri και την 5-λίτρη Chevrolet. Τρεις Alfa Romeo GT Ams βρέθηκαν στην δεύτερη, τρίτη και τέταρτη θέση, πίσω από μια 3-λίτρη BMW Alpina στο 24 Ώρες Spa του 1970. Ήταν μια χρυσή εποχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού για την Alfa Romeo.

Alfa Romeo 33 TT 12 (1975)
Η 33 TT 12 εμφανίστηκε στις 5 Μαΐου 1973, στο “1000 χιλιόμετρα του Spa-Francorchamps”, όταν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των Sportscar βίωνε στιγμές μεγάλης δημοτικότητας και αποτελούσε σημαντικό έδαφος για τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αποδείξουν την αξία τους.
Ο αριθμός “33” είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 1967 και τώρα αποτελεί έναν θρύλο. Τα γράμματα “ΤΤ” σημαίνουν “Telaio Tubolare” (σωληνωτό σασί), και προέρχονται από τον προκάτοχό του, την “33 ΤΤ3” με κινητήρα V8, ενώ το “12” ήταν ο αριθμός των κυλίνδρων του απαράμιλλου κινητήρα μπόξερ τριών λίτρων με απόδοση άνω των 500 HP και ταχύτητα 330 χλμ/ώρα.
Οι μεγάλες νίκες ήρθαν το 1975: οι καλύτεροι οδηγοί της ημέρας κυριάρχησαν στους επτά από τους οκτώ αγώνες και κέρδισαν τον πολυπόθητο τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, τον τέταρτο της Alfa Romeo. Οι «ήρωες» της 33 TT 12 ήταν οι Andretti, Bell, Brambilla, Ickx, Lafitte, Mass, Merzario, Pescarolo, Scheckter, Stommellen και Vaccarella.

33/3-λιτρη Le Mans (1970)
Η 33/3-λίτρη με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων είναι η εξέλιξη της προηγούμενης “2-λίτρης” έκδοσης. Ήταν εφοδιασμένη με έναν 8-κύλινδρο κινητήρας “V” χωρητικότητας 2998 κυβικών, με 4 βαλβίδες, έμμεσο ψεκασμό και απέδιδε 400 HP στις 8000 rpm. Το σασί της αποτελούνταν από αλουμίνιο και πλάκα τιτανίου και έναν μεταξόνιο σχεδόν ίδιο με την 33/2. Η μέγιστη ταχύτητά της ήταν 330 χλμ/ώρα και ήταν η έκδοση του 1971 που είχε συλλέξει τον μεγαλύτερο αριθμό από νίκες, μεταξύ των οποίων και στο Targa Florio με τους Vaccarella και Hezemans.

124 Abarth Rally Gr. 4 (1975)
Σε σύγκριση με το Fiat 124 Sport Spider από το οποίο προήλθε, το Fiat 124 Abarth Rally Gr. 4 του 1975 έχει έναν πιο ισχυρό κινητήρα, είναι ελαφρύτερο και αισθητά ισχυρότερο τόσο δομικά όσο και μηχανικά, ενώ εξοπλίστηκε με ανάρτηση MacPherson στον πίσω άξονα, καθώς και νέα σπορ εξαρτήματα, όπως ελαφριές ζάντες αλουμινίου, roll bar και bucket καθίσματα.
Εφοδιασμένο με κινητήρα χωρητικότητας 1,756 κυβικών και 200 HP, το αυτοκίνητο αυτό αγγίζει τα 170 χλμ/ώρα, ανάλογα την σχέση των ταχυτήτων στο κιβώτιο, κατέκτησε δύο νίκες στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (1972 και 1975), λαμβάνοντας παράλληλα τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών για τέσσερις συνεχόμενες σαιζόν, 1972-1975.
Ο Maurizio Veini θα είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου και στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood. Με το ίδιο αυτοκίνητο – το οποίο εξακολουθεί να φέρει το όνομά του γραμμένο στο πλάι – κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα το 1975.

Fiat S 61 Corsa (1908)
Το S 61 Corsa είναι η σπορ έκδοση – που κατασκευάστηκε για την αγορά της Βόρειας Αμερικής – του grand touring Fiat με το ίδιο όνομα, και ήταν σε θέση να αγγίξει την αξιοσέβαστη ταχύτητα των 150 χλμ/ώρα. Εφοδιασμένο με ένα ελαφρύτερο πλαίσιο και έναν 10-λίτρο τετρακύλινδρο κινητήρα με κρεμαστές βαλβίδες, το αυτοκίνητο συμμετείχε σε μεγάλο αριθμό αγώνων στις ΗΠΑ μεταξύ 1908 και 1912 και απαριθμεί ένδοξες νίκες, όπως η πρώτη και η τρίτη θέση στο Αμερικανικό Grand Prix στη Savannah, Georgia το 1908 (από τους Louis Wagner και Felice Nazzaro αντίστοιχα), τρίτη θέση στο Indianapolis 500 το 1911, νίκη στην πίστα της Santa Monica το 1912 (με τον Ted Tedzlaff πίσω από το τιμόνι) και του αμερικανικού Grand Prix στο Milwaukee με οδηγό τον Caleb Bragg

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.