SUV με στυλ Ιταλικό

By  |  0 Comments

Με τούτο το μοντέλο η μάρκα με όνομα βαρύ και ιστορία, αποφάσισε να «παίξει» σε μία διαφορετική κατηγορία. Που έχει πολλά και καταξιωμένα κυρίως Γερμανικά αυτοκίνητα.

Το όνομά προϊδεάζει. Το Stelvio (απ’ όπου προήλθε η ονομασία του ιταλικού μοντέλου) είναι το μεγαλύτερο ορεινό πέρασμα στην Ιταλία, όπου τα 20 χιλιόμετρα ασφάλτου και οι περισσότερες από 75 στροφές που το διέρχονται, διαμορφώνουν μία άκρως απαιτητική ορεινή διαδρομή. Για να απολαύσει ένας οδηγός την οδήγηση σε μια τέτοια διαδρομή είτε μόνος του, είτε με φίλους ή με την οικογένειά του, υπάρχει ένα ικανό SUV, η Alfa Romeo Stelvio, στην οποία συνυπάρχουν αρμονικά η οδηγική απόλαυση, το ιταλικό στυλ και η ευελιξία.

Παραμένοντας πιστό στην παράδοση της Alfa Romeo, το νέο SUV προσφέρει οδική συμπεριφορά, αντάξια ενός πραγματικού σπορ αυτοκινήτου. Τα στοιχεία που το αποδεικνύουν είναι η ισορροπημένη κατανομή του βάρους, το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία και η προηγμένη ανάρτηση. Αξίζει επίσης να αναφερθεί και η χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών υψηλής τεχνολογίας, όπως ανθρακονήματα (άξονας μετάδοσης) και αλουμίνιο (κινητήρας, αναρτήσεις, καπό, εμπρός/πίσω φτερά, πόρτες και πόρτα χώρου αποσκευών). Εκτός από το επίπεδο επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς, το μοντέλο ξεχωρίζει και στον τομέα της ευρυχωρίας διαθέτοντας άφθονο χώρο για τους επιβάτες.

Οι συμπαγείς διαστάσεις της Stelvio (μήκος 4,68μ., ύψος 1,67μ. και πλάτος 2,16μ.) είναι μία ευχάριστη έκπληξη. Εξωτερικά, το γοητευτικό περίγραμμα περικλείει την παράδοση, τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις που αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της ιστορίας της μάρκας. Ουσιαστικά, η ξεχωριστή σχεδίασή της εκφράζει τρία ουσιώδη χαρακτηριστικά του Alfa Romeo design: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και την υψηλή ποιότητα στο φινίρισμα των επιφανειών.

Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση διακατέχει το απλό και στυλάτο εσωτερικό, το οποίο δίνει την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου στα μέτρα του μοντέλου με χειροποίητη φροντίδα και υλικά υψηλής ποιότητας: δέρμα (και σαγρέ), ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις που έχουν επιλεγεί για να ικανοποιήσουν όραση και αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τρόπο που αναδεικνύει την ανθρώπινη παρέμβαση. Η καμπίνα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γεγονός που υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης), το ελαφρώς κυματοειδές ταμπλό και το άμεσο, μικρό, δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε όλους τους τρόπους οδήγησης. Επίσης, διατίθεται μια σειρά έγχρωμων οθονών TFT για τον πίνακα οργάνων που παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περιστρεφόμενα χειριστήρια για εύκολη και άμεση χρήση του επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος Alfa Connect. Οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα αλλά οι υψηλόσωμοι θα ήθελαν περισσότερο χώρο στη περιοχή των γονάτων. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 525 λίτρων είναι στο ίδιο επίπεδο με τους κύριους ανταγωνιστές και διαθέτει πρακτική, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα.

Με δάνειο την πλατφόρμα «Giorgio» από την Giulia, η Stelvio παρά το σημαντικά αυξημένο βάρος της –αλλά και πάλι περιορισμένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό-, καταφέρνει να βγάλει το σπορ DNA της φίρμας οδηγικά. Στην πράξη, το ιταλικό crossover από την πρώτη στιγμή σε κερδίζει με την σταθερότητα που επιδεικνύει κινούμενο σε μεγάλες ταχύτητες αλλά και την  αμεσότητά του στις εντολές του οδηγού, στοιχείο που το καθιστά ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας.

O κινητήρας δηλώνει χωρητικότητα 2.200 κ.εκ., καταναλώνει ντίζελ σε χαμηλή ποσότητα και φροντίζει για την παροχή υψηλής ποσότητας ισχύος και ροπής. Συνδυάζεται πολύ καλά με το 8άρι κιβώτιο της ZF και τα γνωστά τρία προγράμματα χαρτογράφισης της Alfa.

Ο γνωστής της μεταφοράς της κίνησης στους πίσω τροχούς, κάνει ΄΄ζωγραφιές΄΄ στην άσφαλτο και απολαμβάνει την τέχνη των Ιταλών στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Ο έμπειρος οδηγός, διαχειρίζεται σωστά το γκάζι, το πολύ καλό εξάρι κιβώτιο και αφήνει το πλαίσιο να αντιδράσει.

Η οδική συμπεριφορά είναι στο ανώτερο σημείο της κατηγορίας και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου στις στροφές προκαλούν τον οδηγό για να βρει τα όρια του. Η αίσθηση είναι γνώριμα Alfa. Με ένα πολύ γρήγορο τιμόνι (αλλά με μικρό κύκλο στροφής), ανάλαφρο πάτημα, ζωηρή κατευθυντικότητα και μια εντύπωση στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου πως οδηγείς ένα μικρότερου βάρους και όγκου αυτοκίνητο.

ALFA ROMEO STELVIO 2.2 150hp AT DIESEL 4X2

Κινητήρας: 2.143 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 150 PS/ 4.000 σ.α.λ.

Ροπή: 450 Nm/ 1.750 σ.α.λ.

0-100, Τελική: 7,6”, 210 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση (επίσημη):  4,7 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:  124 γραμμάρια

Τέλη: 149 ευρώ

Τιμή:  49.900 ευρώ

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.